- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hugi0
őstag
válasz Anaren91 #6128 üzenetére
Latod pont ez a baj.
Amikor azt nezed mas mit csinal, ezert neked is lehet.
Pedig te magad is tudod, mind torvenyileg mind etikailag nem helyes amit teszel.
Legalabb ne irnad le, mert akkor masok szemet nem szurod, illetve masok nem vesznek peldat rolad."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Qru
MODERÁTOR
Turbósba az való, sajnos a Subaru polgári modellekbe (szívóbenzinesek) is sokan azt tolják a fb csoportban aztán csodálkoznak, hogy elkezdi enni az olajat. Olyankor szívesen belinkelném nekik a gyári 5W30-as ajánlást meg mellé mondjuk az olajevős Toyota 1.33-as motorról szóló cikket...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
Lehet szuper olaj a 0w-s, de ha 5w a gyári előírás azt kockáztatod, hogy a hígabb olaj miatt a nyomás alatta marad a gyári értéknek. Ez gyártónként változhat, de a fontossága nem vitatható. Hogy ennek lesz-e következménye az több tényezőtől függ. Ha mázlid van nem lesz. Ez érvényes a meleg oldalira is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
Ha otthon szerelitek a kocsit és megemelve alámentek mondjuk olaj leeresztéshez, nagyon rendesen támasszátok alá akár ha könnyen kivehető a pótkereket dobjátok alá hogy az tartsa ha gond van
Ő megúszta de csak azért mert nem volt 2-3-4cm alacsonyabb a kocsi , mert ha alacsonyabb tuti összenyomja a mellkasát annyira hogy kicsit se tud levegőt venni és az alatt a 3perc alatt míg kiértek a rendőrök meg is foldhatott volna
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Uzmany
őstag
Sziasztok!
Peugeot 207 cc 2008 évj. 1.6 16 vti, nem turbó (102 ezer km) kérdésem lenne. Jelenleg MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W30 van benne, de 2ezer km után 1 liter utántöltés kellett.
0w30 esetén mi lenne az ajánlott prémium olaj?
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
® visions created with passion
-
footy
addikt
válasz Dluinet #4732 üzenetére
Na eltelt fel ev es cserelnenk az olajat, viszont mostmar van tobb fele 0W20 Sustinabol.
Melyik a megfelelo? Ultra , Ultra-M, Ultra-V
Vagy az Ultra ujabb fajtaja? Ennel latom az API-SN (SM eliras volt?) minositest.
Honda Jazz 1.4 (99LE) 2012Van ajanlott webshop rendelesre?
koszi
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
Mennyire elborult otlet tavavlyrol, ill tavaly elottrol megmaradt olajat hasznalni?
Az asszony autojaba 3,5L olaj megy, az olajat viszont 5literes(Liqui Molly Toptec4100) kiszerelesben veszem, igy minden evben megmaradt 1,5L. Most megint megvettem az LM4100-at, viszont van otthon meg 3x1,5L. (allando homersekleten tartolt/futott pinceben )
A tavalyit+tavaly elottit az uj csomaggal kipotolva beleonteni szabad? -
bul07
nagyúr
Tavalyit a 2019-es bontást még nyugodtam beleteheted de a 2018-as bontást hát, én már nem használnám fel
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Egy konkrét kérdéssel fordulok felétek. Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi (nem hibrid).
A gyári motorolaj ajánlás az ECSTAR F9000 5w-30. Ennek a minősítése API SM. Itt a HTHS értéke talán 2.9mPa körül lehet? Nálunk a szerviz mindenáron ECSTAR 0w-20-as olajat akar beletenni, mit szóltok hozzá?Érdemes lehet a garancia leteltével másfajta olajat használni hozzá (vagy elképzelhető, hogy az ECSTAR a legjobb választás)?
Amit hosszas keresgélés után kinéztem, ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
Ha jól emlékszem, itt írta valaki, hogy neki a Suzuki szervizben az ECSTAR F9000 5w-30 C2, ACEA C2-es minősítésű olajat tették bele, ami elvileg dízelmotorhoz való (elképzelhető, hogy még jobb is bele, mint az F9000-es?).
Várom a szakértők véleményét, köszönettel.
TommyY -
nagyúr
válasz TommyY2 #6166 üzenetére
5W-30-ból (0w30)
Desox Gen1 vagy API SN RC
Ezek csak benzinesekbe jók, amiknek a minimum HTSH értéke 2,9
Európában C2-ből PSA B71 2312 minősítésű olaj jó bele.A 0W-20 olaj HTSH értéke 2,6, ebben az esetben Enos Sustina 0w-20 aminek a viszkozitás indexe 227 (brutálisan nagy) , így melegen sem vékonyodik el.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz TommyY2 #6168 üzenetére
Mivel teljesítik a minimum értéket, ezért elviekben megfelelő lehetne.
De én inkább olyat választanék ami nem erőlteti a vastagabb olajat.
Ez a vastagabb olajat beletöltök elv vezetett a Prince és Toyota 1.3-as motorok halálához (meg a hosszú csereperiódus).
A csapágyvédelemben jobbak, de a gyűrűk letapadhatnak, ezért is akart a márkaszerviz 0w-20-as olajat beletölteni.
Általában 10 ezrenként olajcsere, vagy csak városi üzem esetén, ez lemehet 7500-ra is."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
8
senior tag
Ha le volt zárva a flakon, főleg ha állandó hőmérsékleten volt tárolva, akkor szerintem nyugodtan öntsd bele mindet. Nem kell túlóvatoskodni. Végülis ez csak dínójuice
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
TommyY2
tag
Jó cikk volt, végigolvastam.
Ezek szerint nem árt a motornak (Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi, nem hibrid), ha az előírt API SM helyett API SN, illetve ACEA C3 olaj kerül bele? Esetleg tartalmazhat a gyári valami fontos adalékanyagot, ami többet ér a magasabb osztályba tartozó olajnál?Akkor remélhetőleg nem csinálok rosszat, ha a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése API SM) a későbbiekben a következők közül választok:
ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
TommyY -
nagyúr
válasz TommyY2 #6175 üzenetére
HTSH 150°C-on a dinamikus nyírásstabilitást mutatja.
Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében.
A viszkozitási szám a 40°C-os és 100°C-os vastagsági osztályt határozza meg.
Ezek az osztályok nagyon tág határok között mozognak.
Tehát 30-as olajból vannak vastagok és vékonyak.
kb a 5W40-es olajoknak van HTSH 3,5-3,6 értékük.
A vékonyabb 30-as olajok jellemzően 2,9-3,0-ás HTHS értékkel bírnak. Ilyenek a 0w-30-as olajok és egyes 5w30-asok.
A dízelekbe a vastagabbat rakják, mert nagyobb a nyomatékuk és jobban terhelik a csapágyakat, a vékonyabbakat pedig az átlagos benzines személyautókba.
Az utóbbi évtizedekben Európában a dízelek felülreprezentáltak lettek a személyautókban, ezért az EU-s olajszabványok és olajgyártás is inkább a dízelfelhasználásra lett kiélezve.
Így maradt el az A2-es olajminősítés is, mert szinte voltak új benzines motorok fejlesztve.
Prince motort kivéve, mert az megcsinálták, csak soha nem került bele jó olaj. 2017-re sikerült PSA B71 2312-es olajszabvánnyal európában ezt megugrani.
Míg Japánban és Amerikában az olajszabványok ezt a fejlődést követték, de a GM már 2013-ban, még szigorúbb Dexos1 Gen2 szabványt követelt meg a motorjainak. Igaz ezeket csak benzines motorba lehet tölteni.
(Európában ez az GM/Opel Dexos1 Gen2)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Nem autós topik de olajos dolog ez is.
Hajtómű olajat keresek a következő húsdarálóba: Rebel 9601N 500w
Sajnos se a kezelésiben, sem a neten nem találtam utalást, hogy milyen olaj járna ide.
Webshopon találtam. olaszban: 8 euró 100ml, de 30 euró a szállítás.
Szerintetek mivel tölthetném fel amivel nem teszem tönkre?
KösziNovum Forum Siculorum
-
molnarpeter
nagyúr
Magunk közt szólva ezeknek egyrészt tök mindegy, másrészt kb soha nem kell cserélni Kritériumok nálam a food grade és a hajtóműolaj jelleg lenne, onnantól kezdve nagyon nem lehet mellélőni. Ha csak az alsó fogaskerék beleér, az már felhordja a kenőanyagot, szerintem sokat bírnak az ilyen egyszerű áttételek.
-
TommyY2
tag
válasz szimi57 #6186 üzenetére
Megnéztem, szép ára van. A flakonra más van ráírva, elképzelhető, hogy a képet nem frissítik, vagy a kiírás hibás. Azért ennyire nem akarok túlzásba esni a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése csak API SM).
Egyébként, ha a gyárin API jelölés van, akkor számít-e, hogy API, vagy ACEA jelölésű olajból választok hozzá magasabb minősítésűt?
TommyY -
szimi57
őstag
-
nagyúr
válasz szimi57 #6190 üzenetére
ACEA tök jó rendszer lenne, ha feltüntetnék például, hogy melyik verziójú C2-es szabványnak felel meg az olaj amit a kezedben tartasz.
C2-04 (2004) és a C2-16 (2016) között közel egy nagyságrendnyi minőség különbség van, de az olajon meg csak annyi szerepel, hogy C2. Így nem tudod melyik C2 szabványról van szó, mert ezt csak a legritkább esetben tüntetik fel a csomagoláson."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz szimi57 #6192 üzenetére
Nem, max előkutatod, hogy az a termék mikor került először forgalomba.
Például ha 2013-ban kezdték el a gyártását, akkor a 2012-es minősítésnek biztos megfelel, mert régebbire szabványra nem minősít az ACEA.
3-4 éve még simán láttam A3/B4-04-es olajat forgalomban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
K Norbi
addikt
i-sti
Qru[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Adott az Eneos Hyper 5w30-as olaj. A gyártó honlapján írják, a BMW LL04 specifikációt, de a megérkezett dobozon nem szerepel. Amúgy képek alapján más fotózott dobozokon sem szerepel a specifikációk felsorolásában a dobozon a BMW LL04. Csak a gyártó honlapján. Az olaj egy Minibe lesz amúgy.
Az előzmény pedig az, hogy egy Hondába használunk Eneos olajat, konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w30-at. Ezt váltotta a Eneos Hyper 5w30 (premium már nincs rajta, csomagolást váltott, kicsit más a doboza is), és a Minihez ez a más csomagolású érkezett. És amíg a régi csomagoláson, dobozon szerepel a BMW LL04 specifikáció, addig az új dobozon már nem szerepel, de a Eneos honlapján meg igen. Beleönthetjük a Minibe ezt az új dobozos Eneos Hyper olajat vagy mi legyen?