-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
azka79
aktív tag
Én a Nikon-hoz vittem be 2x is. Mindig szépen megcsinálták. Kértem egy előtte/utána képet. Ja ingyenes volt, és megvárhattam.
-
Telomanikus
senior tag
Sziasztok,
valakinek van nikon 200-500 obija? Ha igen, vélemény? meg talán meg is nézném, ha közel van.
sportra kéne, de nem vagyok benne biztos, hogy ez az obi megfelelő lenne rá -
catroot
veterán
-
szmayer1
senior tag
válasz catroot #33161 üzenetére
Igen tudom, hogy ki lehet szedni, csak amikor nagyon erős rekeszelés kell, akkor valami kimondhatatlanul sok kis szennyeződés van a képen. Elviekben ezeket leszedni egyesével, hát az nem kis meló lenne, főleg ha több ilyen jellegű kép is készül.
iPhone12, MBA2016, MBP2015, i7-13700K, Gigabyte Z790, RTX 4070Ti, 64GB DDR5 RAM stb, Sony A7iii, Tamron17-28 f2.8, 70-180 f2.8 Sony 85 f1,8 stb.
-
veterán
válasz catroot #33163 üzenetére
Egyébként nem kell túl sokat pöcsölni vele minden pontonként. Már a Nikon CNX2 is tudott olyat, hogy mondjuk a redvás szenzoros D40-nel lőttem egy szűk rekeszes referencia képet bele a tiszta (=homogén és direkt melléfókuszált) égboltra (vagy fehér papírra, vagy ami éppen kéznél volt), és az alapján a CNX2 két kattintásra kiszedte a szenzorra tapadt bizbaszokat. Történt ez egy már akkor 7 éves használt vázzal - ultrahangos tisztítás akkor még a habokban sem volt.
Meg hát szenzorkoszt kiszedni az lóf*sz. A gyakorlatban - még ha próbálsz is ügyesen komponálni - sokkal gyakrabban fogsz azzal szopni, hogy pl. belóg egy vezeték. Na, az már egy feladat (a szaturációs, fehéregyensúlyos, meg egyéb bizgálásoktól tekintsünk itt el, régi kép - most már inkább kevésbé harsányra vennén, de a lényeg látszik.)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Geripapa
aktív tag
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi a külömbség a következök között?
-Expozició kompenzació
-Vaku kompenzáció
-Vaku teljesitmény állitás.Mind a hárommal világositani meg sötiétiteni lehet a képet nem?
Segítségkéréshez: NSA320+FFP; Raspberry Pi2 Openelec/Kodi ;
-
bandigno
senior tag
válasz Geripapa #33166 üzenetére
a mikénten van a hangsúly. alapvetően ismered a fogalmak mögötti jelentést?
az első esetben a záridőt tudod felülbírálni, eltolni +-, hogy a helyesnek vélt expozíciót elérd, a második esetben külső fényforrással (vaku, beépített v külső) korrigálod a kevésnek ítélt fényt, megvilágítást!
a harmadik esetben meg azt állítod h mekkorát is villanjon a vakud. néha elég egy pici villanás is, ha pl naplementét szemből fotózol, emberkékkel és azt szeretnéd h az arcuk is látszódjon.
nagy vonalakban ennyi, de a gugli rengeteg fogalom meghatározásában a barátod ezen felül, ha nem lenne érthető -
Mirman
őstag
Sziasztok !
Tisztán a képminőséget nézve nem sok különbség van a D5500 és a D7200 között igaz ? Portrézni szeretnék egy tanulós vázat ami kiszolgál minőségi üvegeket is ( egyelőre a 85mm 1.8at aztán később meglátjuk ).
-
Geripapa
aktív tag
válasz bandigno #33167 üzenetére
Köszi. Nagyjából tisztában voltam melyik mit jelent. És akkor mikor melyiket kell használni a vaku teljesítmény állítás és a vakuszinkron közül? Vagy egyik az automata módhoz köthető a másik meg a manuálishoz?
Segítségkéréshez: NSA320+FFP; Raspberry Pi2 Openelec/Kodi ;
-
veterán
válasz Mirman #33168 üzenetére
Igaz - képminőség gyakorlatilag azonos.
Annyiból mondjuk látnám értelmét a hetes szériának, hogy tud AF finomhangolást. Általában a 85/1.8 ilyen szempontból nem problémás... de ha mégis kicsit frontos/backes - márpedig portrézni tágan szoktak, tehát ez fontos lehet -, akkor azt vázból tudod korrigálni, nem kell szervízbe mászkálnod.
Írod, hogy "minőségi üvegek"... ez alatt mit értesz, pl. mit akarnál még majd később rátekerni? Ahogy nézem, a két váz között van kb. egy százas difi (újonnan). A hetes széria tud AF-et régebbi (optikailag azonos - főleg croppos vázra, ahol nem kell a saroktól sarokig élességgel törődni) üvegekkel is, amik szinte mindig olcsóbbak, mint a motoros verzió... 2-3 lencsénél már megvan az a százas. (Azt meg már tényleg csak ultrazárójelesen teszem hozzá, hogy manuálos lencsékkel az ötös széria még csak fénymérést sem tud, mert lehet hogy azokkal nem is akarsz foglalkozni.)
Esetleg egy D7100...? Az 235 körül van már, és 98%-ban ugyanaz, mint az utód.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz bandigno #33167 üzenetére
Arra mondjuk én is kíváncsi voltam, hogy a vakukompenzáció meg a vakupóóóóver állítgatás között pontosan mi is a különbség...? Nekem kicsit redundánsnak tűnt a két funkció... és úgy látszik, valóban - tehát iTTL kompatibilis vakuknál én nem szaroznék kézi power level állítgatással. Vázból megmondod, hogy mit akarsz, aztán csá. (Biztosan vannak mindenféle spéci hackek, amire jó a manuális állítgatás - ezt majd kifejti valaki okosabb -, de én első körben ezt a faktort hanyagolnám.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Mirman
őstag
válasz anaqer #33170 üzenetére
Minőségibb üvegek alatt pl sigma 70-200-at , vagy Nikon 70-200 F4-et , 200-500 f5,6-ot , ilyeneket értettem. Portrézáson kívül a természetfotó érdekel , de az sem olyan komoly szinten egyelőre. Ha bejön a portré dolog és úgy látom hogy megy is akkor relatíve rövid időn belül FF-re váltanék , ezért is nem akarok most túl sokat költeni vázra amíg csak tanulok .
-
catroot
veterán
Na, ma megjött a Helios 44-2 zebra.
Első "nem-Nikon" obim. Tök fura, hogy kettős rekeszgyűrűje van. Úgy kellett utánaolvasnom, hogy miért.
A végtelenről már lemondtam, most már csak az adapternek kellene megjönnie, aztán lehet vele játszadozni.
tényleg, a topikból kinek van még?
gondolom ne igazán erőltessem a lencsés adaptert?
[ Szerkesztve ]
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
veterán
válasz Mirman #33172 üzenetére
A felsorolt lencsék alapján inkább madarászást / vadfotózást értesz természetfotózás alattt, nem ilyen landscape dolgokat...? Mert az totál szembemegy a portrézással, kb. a spektrum két véglete - az egyikre gyors fókuszú DX váz kell, a másikra meg "fókusz mindegy, csak mosson mint a rohadás" FX középtele obival.
Most milyen vázad is van?
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Mirman
őstag
-
Mirman
őstag
válasz total90 #33176 üzenetére
Többször lőtt mellé lényegesen autofocussal mint ahányszor betalált. Ha betalált az biztos hogy az eredmény pazar volt számomra . Azelőtt Olympus MILCem volt , azt is 1.8on használtam és ott nem találkoztam mellé lövés problémával . Hogy lehet ez az én hibám és nem a gépé?
Őszinten érdeklődők , szeretnék tanulni .
-
csacsi77
senior tag
válasz Mirman #33177 üzenetére
Szerintem a kolléga arra gondolt, hogy 1,8-on már nagyon keskeny az éles tartomány. Elég egy kis rezdülés és máris elmászik az előbb még fókuszban lévő dolog. Mondjuk APS-C-n még nem is olyan borzasztó ez a jelenség, FF-en már tényleg hamar kicsúszol belőle.
Egyébként mintha lett volna említve, hogy a 70D egyes modelljei nagy fényerejű obikkal pontatlanul fókuszál.Öreg fater megoldja!!!!
-
bandigno
senior tag
válasz anaqer #33171 üzenetére
hogy őszinte legyek, vaku témában mélységekben sosem merültem bele, csak alap napi használatban. gyakorlati szinten szerintem fedik a leírtak, mivel próbáltam 3 vázon is. lehet ez kevés, de nekem ez jött le. igazából az M mód lehet a kulcs mind a váz és vaku esetében, hogy miért is találtak ennek értelmet!
-
energomatt
senior tag
válasz Geripapa #33166 üzenetére
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy mi a külömbség a következök között?
-Expozició kompenzació
-Vaku kompenzáció
-Vaku teljesitmény állitás.
Mind a hárommal világositani meg sötiétiteni lehet a képet nem?Szia. Látható, hogy ezzel a kérdéseddel elküldtek a Google-be.
Vaku kompenzációt többnyire akkor használunk, ha TTL módban és nem manuális módban van a vaku. Vagyis azt szeretnéd elérni, hogy a váz fénymérője által meghatározott vaku teljesítmény módosuljon.
Ezt általában minuszban használom, hogy kevésbé látszódjon a vaku fény az arcon.
Manuális módban a beállított értékkel variálsz.
Az expozíció kompenzáció a természetes fény mennyiségét szabályozhatja.
Tovább bonyolíthatja a helyzetet a váz menürendszere és tudása. Az enyémnél pl. (D7100) beállítható, hogy az expozició kompenzációk milyen kölcsönhatásban legyenek egymással.Tehát, a második és harmadik esettel ugyanazt a hatást érheted el, de az elsővel más a helyet, mert ott a természetes fény és a vakufény arányát módosíthatod. Ez teljes sötétségben persze értelmetlen.
Konkrét példa:
Mondjuk szobáan portrézok, ahol van némi természetes fény is.
Fénymérés középre súlyozott.
Váz manuál módban, ISO 640-1000 a szituáciű szerint, de ezt miután eldöntöttem, nem variálom.
Idő gyútótávtól függően 1/100 vagy kisebb, az objektívtől (gyújtórávtól) függően, főleg, ha nincs stabilizátor.
Blende 5.6, vagy nagyobb, 4, 2.8.
Vaku TTL mód.
Ha nem lennének a vakuhoz egyéb segédeszközeim, úgymint: vaku állvány és ernyő akkor vaku expozíció kompenzációt használnék minimum -2/3 értékben. -
n000rbi
senior tag
Tudnátok ajánlani valami állványt, ami mondjuk egy hátizsákban elfér és azért nem feküdni kell előtte, ha felállítja az ember?
Hirtelen ezt találtam, jónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
Geripapa
aktív tag
válasz energomatt #33182 üzenetére
Köszönöm.
Segítségkéréshez: NSA320+FFP; Raspberry Pi2 Openelec/Kodi ;
-
tvamos
nagyúr
válasz catroot #33184 üzenetére
Lehet, hogy neked szerencsed lesz egy rovidebb adapterhez, es akkor minden oke. Gondolkodtam rajta, hogy nekiesek leesztergalni, mert lathatoan lett volna ott 2-3mm hely meg, csak a gep nem az enyem, es feltem, hogy a vegen kart teszek valamiben.
Remelem, hogy neked jobb lesz!
Szerintem addig nezz szet, hatha van lencses adapter, engem is erdekelne. (Nem talaltam...)"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
fanti
addikt
válasz catroot #33189 üzenetére
Szia!
Lencsés adapterhez segítség:
Ez a Hama olyan 22 környékén van itthon, azaz baromi drága.
Ha olcsót veszel, akkor meg jó eséllyel nem tudsz használható képeket lőni f4 alatt.
Én használom az aláírásomban szereplő Helios 81H-t, gyárilag Nikon bajonettel és végtelennel, és még annak ellenére, hogy gyári Nikon bajonettes, a bázistáv még nem atomtuti, azaz mivel SLR-re készült anno az obim és nem DSLR-re, ezért ugye a film síkja picikét más, mint a szenzor síkja, amit bevonatolnak különféle védőfelületekkel is. Igaz, hogy ezek jobbadára csak maximum 1 tized milliméternyi eltérést eredményeznek, de nálam is ez úgy jön elő, hogy az objektív végtelen állása NEM az igazi éles végtelen, hanem a 12méter és a végtelen jel mértani közepéhez kell tekernem a fókuszgyűrűt ahhoz, hogy tényleg éles végtelent kapjak!
Persze mindez f2-f5.6 között értendő, f5.6 vagy szűkebb blende esetén a felrajzolt végtelen is éles végtelen lesz a megváltozott mélységélesség miatt.Járt nálam Helios 44M-4 M42-es gyári, de maximum 3 méter volt a használható fókusztáv, fölötte totál homályos volt.
Amúgy meg iszonyat jól lehet portrézni a Heliosommal Nikon vázon is, még f2.8-on is éles, és szép rajzolatú, de az igazán éles tájképhez a végtelen állás mellé f5.6-f11 közzé érdemes tekerni a blendét, ott penge képe van tájfotók esetén is!
Itt olvashatsz egy nagyon érdekes cikket egy profi tollából.
Nekem nemsokára jön a cikkben szereplő (de nem pont az) obi M42 véggel, de Nikon bázistávval.
-
quby
őstag
válasz catroot #33191 üzenetére
Én még apámtol örököltem a zenitről ugyanezt a verziót. Sajna tényleg nagyon rövid a "végtelen" táv. A hátsó lencsetag 1,5 mm-nyi kitekerése megoldja/javit a helyzeten, de optikailag megváltoztatja az egészet igy romlik a képminőség is. Én szeretem, de negyon lassan tudok vele dolgozni. Fénymérés, rekesz nyit, fókusz, rekesz zár, expo....nem jó mégegyszer....gyerekre esélytelen.
Vettem egy ebayes olcsó lencsés adaptert, de halál szar lett tőle....majd beleejtettem a balatonba....ott kiváló helyen van...
A legügyesebb állat az ürge, hiszen búzával teli pofazacskóval is képes repülni, miközben egy bagolyt egyensúlyoz a hátán.
-
kulerr
őstag
Sziasztok. Márciusban tisztítattam a szenzort belement kb 700 expo és újra koszos lett. vidéki lévén ez megint 8-8500-ba fájna. Azt gondolom eljött az ideje, hogy itthon elvégezzem a tisztítást.
Nedves tisztításhoz mit javasoltok?Köszönöm előre is.
[ Szerkesztve ]
-
kulerr
őstag
Kösz mindenkinek srácok.
Igen a Nikon tisztítás ennyit ér sajnos tapasztalom. Felhívtam őket ezzel persze elutasítottak.
A száraz tisztítástól félek a nedvesből milyen márkát típust keressek? Megrendelem akkor.[ Szerkesztve ]
-
fanti
addikt
válasz forceberg #33195 üzenetére
Hát, mondjuk ezzel vitáznék!
Én szenzor hotpixel kimeppelésre, és teljes tükörakna tisztításra küldtem be Nikonékhoz a gépemet, mattüveg alatti szutyok és szösztengerrel, mattüveget itthon meg is sikerült karcolnom egyszer.....
A költség 17.5k volt, ebben benne volt a pixelmap, a tükörakna tisztítása (szenzor, tükör), mattüveg cseréje, és előtte a mattüveg alatti LCD letisztítása is (ez itthon sehogyan sem akart összejönni nekem).
A kereső gyári állapotú lett, ugyanúgy a szenzor is! Azaz tökéletesen tiszta!Csak a szenzortisztítás számít garanciálisnak (ingyenes), semmi más tisztítás nem az!
Mindenkinek javaslom az otthoni tisztítást igy végezni:
Ha szenzor/tükör a retyós, akkor arra vagy öt perc körtepumpa után Lenspen SensorClear, igény szerint ismétlés. Vagy Nikon szerviz.MATTÜVEGHEZ SENKI SE NYÚLJON, CSAK PORMENTES KÖRNYEZETBEN ÉS MŰANYAG CSIPESSZEL!
DE KIZÁRÓLAG AKKOR, HA NAGY A RETEK A KERESŐBEN ÉS ZAVARÓ IS![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest