- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- RAM topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
3800+
őstag
Múlthéten meglett a jogsim, és talán emlékeztek is érdeklődtem CBR500-ról Z650-ről, és eleinte én is úgy voltam vele hogy elég az 500ccm is, de az oktatást egy ER6-tal csináltam végig és volt szerencsém CB500F-fel is menni egy rövidet. Az oktatás alatt annyira megszoktam a 650-es blokkot, hogy nem vennék 500-ast. Tényleg fura ez a megszokás kérdés, mert én is nagyon határozottan gondoltam hogy 500-as gépnél feljebb nem nézelődök, de egy ER6F lesz a befutó, bár sor4-gyel még nem mentem, abban a kategóriában CBR650F talán. Nem akartam belevauvauzni, csak tényleg saját magam is meglepődtem, hogy amennyire mondják hogy erős géppel instant halál, annyira ésszel is lehet velük közlekedni. Jó persze egy ER6 blokk nem egy vaddisznó, de pont az a kategória amibe bele lehet nőni. De ez csak a saját eddigi kevéske tapasztalatom.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Uher
aktív tag
válasz dellfanboy #138654 üzenetére
Koszonom kerdesed, ma meg nem voltam sz.rni
-
Uher
aktív tag
válasz dellfanboy #138656 üzenetére
Leirtad mennyi a korrekord? na latod
Fekuthoz leirtad, hogy milyen korulmenyek kozt? Aszfalthomerseklet, gumi, esoben, szarazon? Szembeszel, hatszel? Testsuly, magassag? Vagy vmi?
-
Uher
aktív tag
válasz d@vee #138657 üzenetére
Csereben azt sem tudjuk meg sosem, ha az az illeto eppen kisebb motorral ment volna, akkor meddig el. Ez ilyen. Az en velemenyem, hogy gyenge motorral is ott lehet maradni, es tul lehet elni viszonylag erossel is. Aki hulye annal meg nem szamit mivel megy.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
Szerintem sosem az a kérdés, hogy mekkora motoron lehet meghalni, vagy hogy sima körülmények között mindegyiken rajt lehet maradni, hanem az, hogy az első igazán zűrös élmények (elsokalt kanyar, igazán komoly vészfékezés, megcsúszás vizes úton, meg nem adott elsőbbség, cinkes előzés... ) milyen erős, vagy mennyire kezes motoron érnek.
Vannak ezek között is olyan szituk, amiket erősebb motorral könnyebb megoldani, de az első pánikolások azért nem mindegy, hogy 15, 75 vagy 150 lovas motoron érnek.Just a simple Lineman...
-
veterán
-
A Zéé
addikt
válasz Oppenheimer #138661 üzenetére
Ezzel nem értek egyet.
Ha ésszel mész is lehet olyan úthiba a megszokott útvonaladon, ami előtte nap nem volt ott. Ha ésszel mész, akkor is lehet olyan kanyar vagy egyenes is az ismeretlen útszakaszon, ami becsapós, és zűrös helyzetbe hozhat. Tudok neked olyan egyenes szakaszt mutatni, amin ha 80-al mész, nem dobál, de 100 felett meg úgy viselkedik, mint egy kis ugrató, pedig nem látszik rajta, és 100-al menni az egyenesben, normális aszfalton nagyon nem az ész nélküli kategória.
És amúgy egy megfontolt, ésszel közlekedő embert is el tud ragadni a hév. Én sem vagyok egy eszetlen sofőr, annak ellenére, hogy autóval sem tartom be mindig a sebességhatárokat. De amikor úgy nagyon elkapott az érzés tök váratlanul, mert úgy éreztem, hogy végre olyan könnyedén suhanok át az ismert szakaszon, mint a "nagyok" akkor én is be tudtam sokallni kicsit.
Vagy amikor társaságban mész, és tempó mentés van, pláne az első pár alkalommal nem akarsz lemaradni, vagy előbb utóbb elkap az érzés, hogy "ha neki megy ezzel a sebességgel, akkor nekem is tudni kellene" aztán el kezded erőltetni...Persze ha valaki mindig minden szabályt be fog tartani az úton, az nem fogja saját maga miatt zűrbe keveredni, de valljuk meg őszintén, motort a móka miatt veszünk, az meg nem a KRESZ keretein belül van. Illetve ha csak ez a cél, akkor meg minden 125 cm3-nál nagyobb motor felesleges.
Just a simple Lineman...
-
sztanozs
veterán
válasz A Zéé #138662 üzenetére
de valljuk meg őszintén, motort a móka miatt veszünk, az meg nem a KRESZ keretein belül van. Illetve ha csak ez a cél, akkor meg minden 125 cm3-nál nagyobb motor felesleges.
Csak nehogy a jogszabalyalkoto kezebe keruljon...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
nagyúr
válasz dellfanboy #138656 üzenetére
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #138661 üzenetére
Nem feltetlen ertek egyet sokszor Dodorral, de ezzel special igen: [link]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #138661 üzenetére
Ismeretlen, befele szukulo kanyaroknal mehet esszel az ember, ha nem meri lejjebb donteni, at fog menni a szembesavba. 99% -a motorosoknak nem elcsuszik, hanem nem meri lejjebb donteni a motort. Ennek annyira nincs koze a motor hengerurmeretehez, de egy konnyebb/kisebb motorral ugyanaz a sebesseg kenyelmetlenebb, mert nagyon porog, erolkodik, stb. Egy nagyobb motorral meg kenyelmesen mesz azzal a tempoval, ami sok lesz oda, es nem direkt vagy hulye.
Ami pedig a "kozephalado" hibakat illeti, egy "eros" motorral, ha nem vagy eleg kepzett, es nem tudod mi mitol tortenik, abbol is tudnak bajok lenni. Peldaul kisse uthibas reszen megelozol egy autot. Lenyelezed a motort. az elso kereked elkonnyul ekkor, megdobja egy uthullam, ternel vissza a savodba, erre elkezd csapkodni a kormanyod. Kb 100 loerotol felfele ez mar siman tortenik. Es nem direkt okoztal panikot magadnak.
Aztan rosszul ulsz a motoron, kapaszkodsz a kormanyba gyorsitasnal, ami alap hiba, mert attol is instabil lesz a motor, es attol is csapkodni tud. Ehhez mondjuk mar kell loero, de a motorosok nagy tobbsege ezert szarja ossze magat egy ezrestol.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
pepucs
tag
válasz tboy93 #138665 üzenetére
Abban amit mond egy elég nagy ellentmondás van, nyílván a literesre mondja hogy belevisz a szarságba. A végén pedig hozzáteszi: "De én is ráültem nagymotorra és nincsen semmi bajom[...] ezek[...] ha lehúznék egy gyertyapipát azt se vennék észre". Ezzel gyakorlatilag elmondja, hogy igenis lehet nagyon óvatosan menni (ráadásul le is hülyézi őket).
Engem nyáron a jogsi alatt végig győzködtek az ősök haverok kollégák, hogy kismotorral kezdj mert meghalsz. Úgy érzem, hogy 0-ról felülni egy SV650-ra nagyon jó döntés volt és a safety hungary képzés után mégjobban ezt érzem. Könnyebben megyek az SV-vel mint az ottani CB500-al... Egyik haverom 1.2-es bandittal kezdett 2 éve és azóta is él, pedig körbejárta romániát.Ha holnap eltaknyolok önhibából akkor átértékelem ha elütnek akkor meg úgy is mindegy hogy mekkora vason ültem.
Ha a személyiséged olyan akkor a 125 is megöl.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pepucs #138670 üzenetére
Vegre egy ember, aki ertelmezi az elhangzottakat.
Dodor egyebkent az ezres motoroknal mindig a gyorsasagi sornegy ezresekrol beszel. Mas nem jut az eszebe, vagy nincs fokuszban mas modell.
Az egykettes bandit egyebkent nem egy vadallat, bar emlekszem, amikor robogorol atultem egy fzr 1000 re, nagyon osszeszartam magam, ma meg komaba esek ha egy olyanra raulok.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz pepucs #138670 üzenetére
Nyilván jobban érzed, mert azt szoktad meg. Plusz azoknak a CB-knek már kivan mindenük. Ettől függetlenül az SV650 szerintem is jó "kezdőmotor", még ha egyébként az ereje elég lehet egy haladó motorosnak is (napi használatra). Igazából nem nehezebb, mint egy átlag 500-as és tempót se tud sokkal többet, ezért az a lendületkülönbség, amiről Dodor beszél, nem igazán jön ki a kettő között.
Amúgy ha folyamatosan óvatosan mennél az 1000-essel, akkor meg minek vennéd meg? Ha meg csak ritkán adod rá a tüzet, talán még veszélyesebb, mintha folyamat nyeleznéd..[ Szerkesztve ]
-
pepucs
tag
válasz JoinR #138672 üzenetére
Az első verzióra akartam válaszolni közbe átírtad.
Írjuk át a kérdésed és sarkítsuk ki: Minek 150Le-s autó amikor úgy is max 130-al lehet menni és egyébként is a 120as skodával is körbe lehetett járni európát?
Had döntse el mindenki felelősségteljesen hogy milyen motort szeretne"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
JoinR
senior tag
válasz pepucs #138673 üzenetére
Kár idekeverni az autót, teljesen más komfortfokozatok és igények vannak, amiknek meg kell felelnie. De ha már szóba került, épp ezért egy 100 (LPG-vel, benzinnel csak 90) lovas Dusterrel járok, mert az Alföldön a 130 tempomatot ez is tudja. Persze a Tátrában megküzdött az emelkedőkkel, de az év 99%-ában nincs erősebb autóra szükségem.
Erősebb motort meg pl. akarhat valaki azért, mert sokat utazik utassal, vagy magában is túlsúlyos. Amúgy nekem mindegy, ki mekkorát vesz, a beszélgetés arról szól, hogy mi az észszerű döntés - pontosabban a thread innen: #138627 indult, hogy valaki segítséget kért, erre mi meg reagálunk rá, ez a fórum.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
[link]
Egy 600 as sornegy fz6 blokk meg van fujva turboval ~200 loero hatso kereken. Csapagyas lett. Mi az elso, ami eszebe jut a palya korul lődörgő embereknek?Ellibbent az olaj. Az olajjal volt baj. Ja vmi tonkre megy, az nem kap olajat. Csak attol mehet tonkre egy blokk.
Phasztmeg.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
Azért ezt most jól kitárgyaltuk, de akkor is legalább 50% múlik az emberen, illetve az előéletén. Azért aki 14 évesen is állandóan egykerekezett, meg farolgatott bringával, ráadásnak mi ezt kemping bicajjal majd versenybringával tudtuk csak, mert nem volt más, egész másképp állunk a kétkerekű járművekhez.
Nekem a szüleim kifejezetten tiltották, hogy 18 évesen motorom legyen, inkább elvihettem a fater autóját, mondván " ebbe 4 pinukát is be tudsz ültetni, meg van is hol összebújni velük". Most azt mondom, egész biztosan igazuk volt, én 30 éve tuti meghaltam volna, az MZ-vel is az egykerekezést próbálgattuk (14 évesen).
A motorozáshoz meg kell érni, ez van akinek már fiatalon sikerül, van akinek sosem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hroberto
veterán
válasz JoinR #138672 üzenetére
Bizonyos szempontból egy "ezres" vagyis a gyártók csúcs gépei biztonságosabbak, mint kisebb társaik.
Az ezresekbe gyakorlatilag mindig jobb a futómű és a fékek mint a kisebb gépekben, jellemzően van bennük kormánygátló.
Szóval előfordulhat, hogy egy nagyobb motorral meg fogsz úszni valamit azért, mert felsőbb kategóriás cuccokkal szerelték.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hadam98
senior tag
Én A2 jogosítványt raktam le először egy Suzuki GS500-al úgy, hogy előtte semmilyen tapasztalatom nem volt. A vizsga nem ment elsőre, a motor is nagyon furcsa volt, aztán kezdtem megszokni, de úgy éreztem, hogy nem nekem való. Elindulni el tudtam és annyi tapasztalatot szereztem, hogy tudjak vele járkálni.
Leraktam sikeresen a vizsgát, be mentem kereskedésbe és ki kértem mások véleményét. Meglett a motor, egy Yamaha XSR125. Ahogy írtam azt a nagyobb motort nem éreztem magamnak, túl nehéz is volt stb… ahhoz képest ez a kicsike olyan kezes, hogy lehetetlen össze hasonlítani. Amilyen utakon voltam és amilyen szituációkkal találkoztam (ami bármikor jöhet es teljesen alapok) én valószínűleg vagy szét törtem volna a nagyobb motort vagy már nem élnék. Imádom ezt a kicsikét és alsó hangon szerintem két évig biztosan nem váltom le. Mondjak valamit? Lehet nem száguldozhatok vele 150-el, de egyet tud ami sokkal jobb bármi másnál: a motorozás élményét, azt, hogy ezt az enyémnek érzem és hiába kicsi, valahogy nekem jobb élmény vele menni. Gyönyörű motor. Majd szépen váltok felfelé, addig is élvezem
Egy lelkes amatőr… -
JoinR
senior tag
válasz hroberto #138677 üzenetére
Amilyen tempónál kell kormánygátló, olyat a kisebbel nem is fogsz menni.
A féktáv között se lehet túl nagy különbség, meg inkább gumikérdés (utcai használat, nem a 10. gyors kör célegyenes).
A futóművet még lehet védeni, de hogy az kompenzálja a hülyeséget, amibe a sok lóerő belevisz, háát..[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #138679 üzenetére
Nem teljesen tempofuggo. Termeszetesen minel nagyobb a tempo, annal durvabb, de nem csak az ezresekkel csapkodhat a kormany.
Korabban irtam, eleg egy elozes rossz uton, a lenyeg, hogy elkonnyuljon az elso kereked, es epp megdobja vmi.
Ezt el tudod erni gyengebb motorral, teljesen szr hatul ulos ulespozicioval, es kormanyba kapaszkodassal gyorsitasnal.Ehhez még hozzatartozik, hogy az ezreseken fellelheto gyari kormanygatlok sokat nem ernek, mivel ha nagyon hatekonyra lennenek csinalva, az kenyelmetlenne tenne a lassu manoverezest.
Tehat azzal is ossze lehet szedni kormanycsapkodast. Az elektromos tarsaikkal is. Hesd vel is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #138680 üzenetére
A W800-on gyárilag Dunlop K300 van. Az első hosszbordánál 100 felett azt hittem, fekvés lesz. Kb. Jeep death wobble feeling.
Aztán utána még párszor kaptam mini infraktust, de már kezdek hozzászokni. Remélem gyorsan elkopik majd, hogy vehessek rá rendes gumit. -
-
pepucs
tag
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #138686 üzenetére
Lehet valami olyasmire gondol, mint ami a májusi videómban volt, hogy vészkikerülésnél az MT07 már 70 körül elfogyott, és beszitált (de durván) a kormány, a KTM 100-nál még unatkozott. Az oktató szerint a GS1250 110 fölött fogyott el ugyan így, de a 1290SAS még 130-nál is stabilan megcsinálta a vészkikerülést.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #138689 üzenetére
Sztm erre te gondoltal, mivel mindent korbelott konkretum nelkul: feket, futomuvet meg kormanygatlot is :D
Ha a veszkikerulesnel instabil lesz, az vegre egy konkretum, de akkor tulkepp en nem usd villas motor sem vennek eleve, olyan meg van nagykobcentibol is.
kormanyutkozotol-utkozoig csapkodott, tehat teljesen iranyithatatlan ilyenkor?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #138691 üzenetére
"kormanyutkozotol-utkozoig csapkodott, tehat teljesen iranyithatatlan ilyenkor?"
Nem tudom, nekem KTM-em van!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138693 üzenetére
Barmivel lehet bazinagyot esni. Alattam szitalt mar Honda, Suzuki es BMW is. Igaz ez utobbi csinalta allandoan dacara a kormanygatlonak, csak ugye pont azert mert volt rendes gatlo igy nem volt annyira drasztikus. A Hondamon meg ugyan nincsen, de sima uton nem is nagyon kell mert annyira nem tud elkonnyulni 95LE-vel, cserebe a szar aszfalt jobban megvicceli.
-
-
Xero
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138695 üzenetére
Hala a jo egnek odaig meg sosem jutottam el, remelem soha nem is fogok.
Videokon latva is folyik minden a bokamig. -
veterán
válasz Topiccsendőr #138695 üzenetére
Mi idézhet ilyen csapkodást elő? Kormány fogása nélkül kátyús úton hajtás?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
hroberto
veterán
válasz Topiccsendőr #138691 üzenetére
Aki ült már olyan motoron amin jó fék és jó futómű van, az tudja miről beszélek, szóval felesleges konkrét példát említeni.
Persze tudom, te imádsz mindenbe és mindenkibe belekötni, kiforgatni az emberek mondandóit.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
válasz Oppenheimer #138697 üzenetére
Akár már egy erősebb gázadás is, főleg ha az út minősége sem a legjobb.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #138697 üzenetére
gumi, centrírozatlan kerék, kátyú, ahogy írtad. jelentősen lassabban forgó első kerék, amikor visszakerül az aszfaltra, első blikkre ezek jutnak eszembe
#metszéspontok
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Dragon Age: Origins
- Sorozatok
- Ubuntu Linux
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- RAM topik
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt