- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Androidos tablet topic
- Dell asztali gépek
- iPad topik
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen processzort vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DJGABI
addikt
Sziasztok!
Bő egy hónapja vettem egy Yamaha Majesty 125-öst. [Itt] a másik topicban már írtam a sirámjaimról. Röviden: használat után folyatja az olajat a szuszogón keresztül, külföldi fórum alapján ez kopott henger/letapadt gyűrű/szelepszárszimmering. Füstölni nem füstöl se hidegen, se melegen. Erre esetleg tudna valaki valamit mondani? Hengercserén gondolkozok, de ha már meg van bontva, akkor feljebb lépnék: 150-es henger elvileg különösebb átalakítás nélkül felmegy. Tudnék használt, de jó állapotút kispénzért. Illetve a 180-as is rámenne, ebből az új utángyári se drága. De ehhez már másik hengerfej/végáttétel kellene... Foglalkozott esetleg innen valaki ilyesmivel? Simsonnál anno a hengerfejet simán kimarták a nagyobb köbcentihez, nem tudom 4T-nél is működik-e ez, bár a gyárit nem szívesen barmolnám szét, hengerfejet se újat se bontottat nem láttam a motorhoz. Valamint: pont írták a másik topicban is, fogyasztás nálam is rengeteg, legalábbis nem az a 2-3 liter, mint amire számítottam, úgyhogy karburátort is át kell majd néznem.
Illetve: variátort mennyire érdemes cserélni? Ennél a Top Racing MV1-nél azt írják 10-15km/h-t hoz, gyorsulásban meg gondolom pont ennyivel rosszabb. De ez gondolom a gyárival, plusz nehezebb görgőkkel is elérhető. Vagy valóban jobbak ezek a tuningos vario-k? A Malossit mindenesetre drágállom. Alattam (110kg) most olyan 90-95 km/h-t tud a motor.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz FeniX- #127740 üzenetére
Óra szerint 90-95... Végülis ja, teljesítményhez képest nem rossz.. De videókban, fórumbeszámolók alapján bőven 100-110-nek kéne lennie. Persze én is érzem, hogy inkább 80 körül érzi jól magát.
Ja, tudom, nagyobb gép kéne...
Szerk: közben találtam bontott gyári hengerfejet is, de kérdés ki vállalná a marását, meg mi alapján... Meg azt írják főtengelyt is jobban igénybe venné a 180-as henger.. Mondjuk ilyen 1-2 lóerőnél... Szerintem a japán azért számolt rá ennyit. Vario témát szerintem egyelőre elvetem, max a görgőkkel játszok. Két személlyel a mostani setup mondjuk elmegy, egyedül lehet elbírna nehezebb görgőt
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz csongi #127742 üzenetére
Mármint az egész motort vagy a blokkot?
Már így is sokban van, az elfojatott olajjal, meg 300km alatt 20 liter benyával... Szeretem nyelezni, de ilyen kis hengeren ekkora fogyasztást bakker... Eladó anno valami membránt emlegetett, hogy hú de drága volt [link] gyanítom erről beszélt, meg hogy cserélte. Lehet karbi összerakáskor nézett be valamit? De simán lehet az én számolásomban van hiba, minden telitank máshogy sikerült, ha első kattanásnál abbahagyom, akkor kb 2-3 csík még marad a szintjelzőből, utoljára szerintem már túl is tankoltam.
Töltés úgy tűnik van, lehet az akku halott, ha világítás nélkül megyek, akkor simán felesen áll, fogyasztóval szokott beesni majdnem pirosba, de akkor is simán indítózik, azt a hibát el is engedtem.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz nyogo83 #127749 üzenetére
Köszönöm az építő jellegű kommentet, akkor lehet megfogadom, esetleg még a túlméretesre furatáson gondolkozok, aztán akkor marad minden az ereteti. Van 6k-ért [link] meg 25-ért [link] is dugattyú. Ezek mondjuk csak az én elmélkedéseim, asszony mostohaapja autószerelő, azt mondta lehet csak el van dugulva a szellőztető furata. De az is simán lehet hogy egy gyűrűzés elég lenne neki, csak szerettem volna bevásárolni, ne álljon hetekig darabokban a motor...
De amúgy gyerekek. Most akkor egyik üti a másikat, elnyűhetetlen a blokk, mindenki dicséri, ahhoz képest itt van ez az olajfojásos mizéria. Tényleg kíváncsi lennék mi lett volna ha egy Kymcot vettem volna. Meg akkor a 180-as már nem frankó, üzemórás? Kapható amúgy főtengő is: [link] bár ez a Rocket már Simsonhoz se túl minőségi alkatrészeket gyártott...
Ja meg Spritmonitort szoktam figyelni, most akkor ott mindenki 40 kilós pilóta? [link] 2db 4 liter feletti átlagfogyi van, 3,24 a medián... 4 lityóval amúgy kiegyeztem volna, ez a mostani 6L rengeteg.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
Sziasztok!
Bukósisak ügyben lenne kérdésem: sajnos vidék, így sok lehetőségem nincs próbálni, netről tavaly rendeltem egyet (az előző régi is volt, estem is vele, ideje volt már lecserélni) Horn valami [link] ugyanilyen, csak fehérben. Már akkor is panaszkodtam, hogy nyomott picit, azóta levizsgáztam benn, meg amit korábban írtam, ebben hoztam haza a kisMaját. Azt hittem tágul valamennyit, de ugyanúgy kínzás benne lenni fél óra után, homloknál nyom, menet közben folyamatosan igazgatnom kellett, inkább megszabadultam tőle. 58 centi körül mértem a fejkörméretet, L-es volt a sisak, papírforma szerint jónak kellett volna lennie, előző is ekkora volt. Megyeszékhelyi Aldiban most épp van bukó (nem tudom honnan szedték, újságban nem látom hogy mostanában lett volna). Elég könnyűnek érződik a Horn-hoz képest, de az L-es valamivel kényelmesebb volt ahhoz képest, meg egy XL-est próbáltam, az már eléggé lötyögött. Vélemény? Holnap még esetleg helyi motorosboltban próbálkozok, de ilyen 20-30k körül gondoltam, felnyithatós, napszemüveges szerintem nem lesz ennyiért márkás(ab)ban...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #128559 üzenetére
Köszi a válaszokat. Hát inkább arra lettem volna kíváncsi, mi számít jó méretnek... De hiába olvasok cikkeket, nem tudom... Az első zárt sisakom így kb egyből jó volt, ez a mostani tök csalódás. Felpróbálok párat, aztán majd meglátom.
Másik téma: protektoros kabátot/dzsekit is néztem pénteken, megörültem, amikor láttam hogy helyi használtruhás ilyeneket is árul. A sisakos sztoriból kiindulva nem szeretek online ruházatot vásárolni. A könyök/váll részen ilyen rendes, kemény védő volt bennük, a gerincprotektor viszont csak ilyen puha, habszivacs jellegű akármi volt. Azt már lehet protektornak nevezni, a kabátokba ilyen való? Vagy lehet venni rendes kevlárosat oda is? Bocs ha amatőr a kérdés.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz Sys85 #128614 üzenetére
Köszönöm. Kimentem ebédszünetben helyi motorosboltba, hagyományos MT Helmets 25k-ért volt, felnyithatós 45k. XL meg 2XL-es méreteket ajánlgatott az eladó hölgyemény. Hát nem tudom. Mondta bele is kell férni, de arcomat egyáltalán nem nyomta az L-es se, csak a homlokom.
Na igen, ilyesmire gondoltam, hogy az szivacs sokat nem ér, akkor magyarán csak dummy, hogy lehet oda tenni valamit. Csak mert láttam létezik puha protektor is [link] azt hittem valami ilyesmi, de nem.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
Nézegettem, pár olcsóbb kategóriás NZI-t, meg MT Helmets-et felpróbáltam. NZI-ből az XL volt majdnem kényelmes, csak az meg már lötyögött. MT-ből az L-es kb tökéletes, fülnél mind a kettő erősen nyomott, így elsőre annyira egyik sem volt kényelmes. Hát az Aldis ezekhez képest tök más világ, könnyebb is, annyira talán még az L-es sem "fog", ebből meg majdnem inkább M-es kellene. Anyagminőségben azért fasorban nincs a fentiekhez. Ja a motorosboltban a nő itt lemért, azt mondja M-es a méretem, hát mondom biztos nem. Az MT 43 ezer lett volna, asszony a pénzügyminiszter, nem bólintott rá Meg én is úgy voltam vele, egyelőre jóvanazúgy az Aldis is. Picit bánom hogy ősszel nem vettem magamnak is az NZI akcióban, meg vicc, asszonyét akkor vettem, látatlanban sikerült elsőre eltalálni a méretét.
(#128628) Pfiucska Protektoringen gondolkozok még, kabátaim végülis vannak, ősznél később nem szándékozok motorozni, vastag kabival a 10-15 fokban is teljesen oké volt mikor hazahoztam a vasat, az idomok azért sok szelet megfognak.
Ja amúgy közben a Majával is sikerült haladni, apósjelölt kompressziót mért, kemény 4 bar, az barátok közt is kevéske. Tegnap lehúzta a hengert, azt mondja ott sok mindent nem lát, valószínűleg a hengerfej/szelepek nem tömítenek. Ha úgy nézzük a 4 barhoz képest egész jól ment
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #128955 üzenetére
fóliázni-matricázni nem lehet amúgy? a mostani matt szürkém nekem se annyira jön be mondjuk, legalább ilyen Winkler-féle [link] fényvisszaverő csíkokon erősen gondolkozom
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #129685 üzenetére
Jó amúgy a Varangy, elégedett vagy vele? Látom Szombathely környéki vagy, egyszer majd gurulhatnánk
off: Készen lehetne már végre a kis Majám, mostmár összefele rakódik, de rápróbáltunk, ugyanúgy 4 bart mutat csak a kompressziómérő.... Azt mondja nem tudja rendesen beletekerni, valószínűleg azért kevés, csak hát akkor gyanítom a régi szettel se ez volt a baj. Na mindegy, szuszogó csatornák kitisztítva, most talán nem fog orrán-száján folyni az olaj.... Meg csak működjön már, mire összeáll vége a szezonnak... De amúgy lassan 300k-ba van, azt nézem 500 körül már 125-ös Keeway/Kymco-k vannak 0 km-esen, hát ott rohadjon meg, csak gyűjtenem kellett volna még hozzá...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz almos94 #130557 üzenetére
Biztosítást már kb az adásvétel után egyből megkötheted (főleg ha lábon viszed érdemes is, neadjisten hazafelé vmi történik, meg amúgyis díjat számol vásárlástól. netrisken nettó negyed óra alatt megvan), aztán utána eredetvizsga egy közeli műszaki állomáson, utána meg az összes eddigi papírral ocsmányiroda. Nem vészes folyamat, itt egész jól le van írva [link]
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz IMIIKE1998 #130592 üzenetére
Ausztriában szoktak méregetni, ilyen hordozható fékpaddal, itthon nem jellemző. Nem véletlen van még a 125/50-nek is piaca. 45-nél bakker még anno a Babettám is többet tudott... Szerintem egy rendőrt se érdekli különösebben, csak ezért nem fognak kivenni a forgalomból.
(#130593) JoinR nono, folytást eltávolítva óra szerint valami 60-at is tudott alattam fénykoromban (mikor még nem voltam mázsa felett)
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #130648 üzenetére
ó drága alma materem
jó kép lett sztem
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz IMIIKE1998 #130698 üzenetére
Jaja, Stilo főleg jó. Egyszer elmentem megnézni egy helybélit, valami pár százezres volt, épp csak a bele lógott ki. De akkor utánaolvastam, hát jó olaszosan az elektronikája hol működik, hol nem. Sógor mondjuk oda volt a Marea kombijáért, azóta is visszasírja. Egyszer mondjuk pont szóbakerült, Puntót sokat nem látni már az utakon, meg a Pandák is hova tűntek...
(#130707) norbert1998 bakker, még el is mentettem az eseményt, de pont szombaton voltam Zalán, akkor még semmi nem volt, tegnap meg itthon volt ezernyi program, nem tudtunk elmenni...
Zala után továbbmentem, keletre a 76-osnak az a kanyargós része tök bejött még kocsival is. Gondoltam is rá de frankó lenne itt motorozni
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz Geresics #131177 üzenetére
azon én is röhögtem, Struccbandi meg akar halni 8 óra munka után... értem én bohóckodni kellett a kamerának, de egyrészt baromira nem áll jól nekik, másrészt így is lett belőle egy fél órás anyag? annak fele kb a szlalom. vicc
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #131214 üzenetére
Szerintem inkább fejleszteni nem nagyon akarnak. Ebben is az a levegős 4t blokk mi lehet, 80-as évekbeli Yamaha, Suzuki licensz? Az tudott már ennyit
(#131215) vendingo az a 3-4 LE kétlem hogy ennyit jelentene, nem hinném hogy egy 125-ös GSX/YZF már üzemórás lenne.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
SYM VF185I [link]
Hmm ez a 185 köbcentiből majdnem 20Le, korrektnek tűnik. Azt írja még autópálya tempót is lehet tartani vele, 1 misiért, újonnan....
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #131268 üzenetére
na igen, pont ezen morogtam én is, miért 125 a következő lépcső moped után, ilyesmi azért már élhetőbb. állítom olcsóbb mint a 15 lovas 125-ösök többsége
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #131282 üzenetére
Ott tali. Hasonló a terv itt is.
Nagymotorra mondjuk nem mostanában lesz keret, de ha veszek tuti viszek magammal szerelőt is. Hogy minden második motorommal belenyúlok...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz IMIIKE1998 #131696 üzenetére
50-es topic: [link] De amúgy biztos hogy jóval olcsóbb. Meg szerintem épkézláb (rozsdamentes) 1-es Swiftet se nagyon találsz már, főleg kis pénzért. Asszonynak friss jogsival 65k volt csak az éves kötelező biztosítás 20 éves Twingora. Akkor még a műszaki, alkatrész hiába olcsó, azért Suzihoz se két fillér. Robogónál azért abból egy ideig elmotorozgatsz. Ott benyapénz, meg biztosítás van csak. 20 km 50-essel mondjuk hmm-hmm, főleg főúton. Meg lehet persze csinálni, de azért az nem az a fő terepe. Fogyasztás 2T miatt mondjuk inkább ilyen 3-5 liter, főleg ha fojtatlan/tunyingos/húzod neki, akármi.
(#131699) dellfanboy ok, persze, az is kell
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz Pfiucska #131700 üzenetére
Csak hogy ellenpélda is legyen, milyen ha belenyúl az ember: a Twingo-t mondjuk kis pénzért vették (asszem 200k alatt), de szerintem a vételára már többször belement. Szerencsére mostohaapuja szerelő, de most is épp javítás alatt van. Lassan második hónapja. Nem is értettem hogy vehették meg, sokadik autó volt amit megnéztek. Jó, persze ennyiért csodát nem vár az ember. Motorikusan mondjuk pöpec. Kevesebbet eszik mint a családi Clio, beéri 5 lityóval. Meg hát francia, rozsdásodni legalább nem rozsdásodik.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz #56573440 #131719 üzenetére
az új taj már elvileg normális méretű, meg plasztik. de asszem fizetős, valami 5k ha csak úgy cserélni szeretnéd. én is lefénymásoltam, meg kicsinyítettem az eredetit. már foszlott szanaszét. eddig nem szóltak. de tényleg kb semmi értelme. miért nem elég a kód? úgyis mindenhol csak azt kérik
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #132020 üzenetére
fullgyári a fényezés? meg gondolom a szokásos, 50-esként hajtott? uhh régen nagyon kívánatos gép volt nekem is, de eléggé üzemórás, nem? ki van hegyezve rendesen
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
hát nem tudom, haverok között okés ilyennel eldicsekedni, de egy országosan olvasott lapnál? persze, biztos jön a szöveg csak a sarki zöldéseghez ugrottak le...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz tboy93 #132279 üzenetére
Winkler Xmax 300 tapasztalatok [link] 2.8L városban
(#132280) FIREBLADE78 SH300 "csak" 1.8M másik topicban Zoli bá pont 125-ről váltott volna, mert az tényleg kevéske. Az lett a konszenzus hogy hát igazából ha addig nyújtózkodik, akkor már ott a CB500X 2,3M-ért [link]
Meg ha nem muszáj a robogó, de 125 akkor Keeway elég jó áron van, de pont tboy nagyon lehúzta itt [link]
CBR azért a maga 13.6LE-vel a kategóriának majdnem a csúcsa, kis pénzért ilyen 8-10 max 12LE vasak vannak
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #132348 üzenetére
Iguánba nem lesz már pici az a motor?
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz pietrrr #132896 üzenetére
30 vagyok, B125-öt tavaly csináltam, itt írtam róla: [link], olyan 5-6 alkalomból, meg 50k-ból meglett. De már én se tenném le, egyrészt ami motor számomra elérhető áron volt 10Le, 90km/h-t alig tudja (augusztus óta szerelőnél van, inkább hagyjuk), másrészt nyáron a 40 fokban feljárni az oktatás helyszínére, meg beöltözni... Egy nyűg volt, már akkor is tudtam hogy ez csak egy köztes kategória lesz, gimiben A2-ről (Akorl most talán?), meg egy 250-es, max 400-as vasról álmodoztam.
Azt viszont én is néztem, anno még nagyobb különbség volt: [link] 86k-ra hirdették a nagy A-t A125 után 2 éven TÚL(!), idei évre már az is feldrágult [link] 2 hónappal ezelőtti kép, mostani árakat nem merem megnézni, de ja, az önálló korlátlannál lényegesen olcsóbb árak ezek.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz tboy93 #132911 üzenetére
Én csak a hivatalos árlistát néztem, ott 211k az A korlátlan. Nem tudom, nekem sose volt ilyen szerencsém. Asszony idén B-s jogsit csinált, mesélte valami gyerek a hivatalos órák fele után már mehetett vizsgázni.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz csongi #132996 üzenetére
ilyen újrahasznosítható kézmelegítő? [link] múltkoriban néztem róla videót, srác is arra panaszkodik iszonyat energiát kell beletenni (újrafőzés) hogy lehessen használni, rövid ideig melegít, de akkor nagyon
(#132997) Methionyl kismotoros topicban is kartont írták mellkasra, kabát alá. ki is akartam próbálni, csak hidegben már nem volt motorom
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #133289 üzenetére
Majd a tapasztalatok engem is érdekelnének. Hmm, lehet együtt vizsgáztunk? Nézem a naptárban, én 2020 júni 23-án mentem B125-ből KRESZ vizsgára
Gyakorlat ilyenkor mennyi kell amúgy? Persze, tudom, egyén meg oktató függő, de nem szeretnék sokat feljárni. A 125-nél az a 4-5 alkalom még úgy ahogy belefért. Én valszeg maradnék Ritmónál.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #133291 üzenetére
jaja nálunk is tök vegyes volt a felhozatal. ejj bakker, alsó hangon 9 alkalom? az azért nem kevés mondjuk lehet inkább így tavasszal járkálnék fel. anno nyáron esténként mentem, de még úgy is a 30 fokban kellett vezetni. ami persze alapból jó lenne motorozáshoz, de városban tötymörögni nem az igazi
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
Pici lelki- és/vagy fiziológiai segélyre lenne szükségem: A korlátlan, 1 hete volt az első rutinórám, hát rettenetesen ment, a végén asszonynak azt mondtam, hogy hagyom a francba, én kiiratkozom.
15 éves korom óta kisebb-nagyobb kihagyásokkal motorozok (most vagyok 32), de egyszerűen a szűk forduló nem ment, pályán kívül eleinte csúsztatott kuplunggal csináltam, mondta az oktató azt azonnal felejtsem el, utána kb 5km/h-val csináltam, bakkecskézett a motor, épp csak le nem fulladt, akkor meg azért kellett letennem a lábam. Az 500-as Suzukit már-már éreztem is a végére, de a Kawa ER6n-en kb 5 perc után már fájt a bal csípőm, utána napokig éreztem is. Nem mondanám hogy pici vagyok (178cm), oké ülőmunkát végzek, de sose szokott ilyen gondom lenni. Rosszul ültem csak rajt? Tényleg gondolkozok rajta hogy inkább félbehagyom a jogsit.
Kanyarodásra visszatérve: oktató semmit nem mondott hogyan csináljam. Néztem videókat, mindenki csak annyit mond, hogy dönteni kell a motort meg hátsó fékkel korrigálni, majd ráérzel. Talán az is bennem van hogy a segédmotorokkal estem párszor, nem merem annyira (?) egyáltalán (?) dönteni, közúton inkább kormányból szoktam megoldani.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
Köszi mindenkinek, holnap megpróbálom gyakorlatba ültetni az elméletet, remélem nem marad el megint eső miatt az óra...
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
válasz norbert1998 #143970 üzenetére
Jelentem múlt héten meglett az A korlátlan forgalmi vizsga.
Visszatérve még a rutinra: vicces volt, a 3-4. alkalomra úgy éreztem egész belejöttem, az ER6n is kényelmes lett, simán ment már a szűk forduló is. Aztán vizsga napján ugye behívott még minket gyakorolni picit még előtte, na az valami szörnyű volt, ott mondta el hogy milyen tempóban kéne végigmenni az 1-es (gyors szlalom) pályán, meg hogy ott azért dönteni kéne, a vészfékezést kb egyszer nem tudtam megcsinálni 50-ről (ha erősen fékeztem blokkolt úgyhogy inkább alacsonyabb sebességről csináltam hogy ne fussak ki a megadott távolságból)... Nyilván én voltam az első, kezdhettem a vizsgát, dönteni bólyát végülis nem döntöttem, a szlalomot éreztem hogy rosszul ment, a visszafordítókban egyszer majdnem lábletétel lett annyira lelassultam, de kuplunggal mentettem, az akadály kikerülésnél nem használtam kormánytolást a vizsgabiztos abba kötött bele, oktató meg abba hogy belekuplungoltam abba is. Előtte tolni is kellett, azt jó ha egyszer gyakoroltuk... De meglett. Mondták utána, hogy az egyik csaj még bólyát is döntött, de nem vették észre, ő is átment. Az egyik legügyesebb srác meg elesett, aztán mehetett újból.
Forgalmi: vezettem kétszer, meg a vizsga napján előtte még egyszer. Vizsga kezdődött úgy, hogy 5 perc után visszafordultunk, mert a biztos otthagyott valamit a telephelyen. 30 fok volt, beöltözve, legnagyobb városi forgalomban... 5 perc után úgy voltam hogy én ezt nem akarom, csak legyünk már rajta túl. A társam is rengeteget bénázott (bement zsákutcába), meg én is (telezöldnél beragadtam a kereszteződésbe), szóval iszonyat jóindulattal, de meglett.
Június 20-án iratkoztam be, nyáron 2 hétig nyaralt az oktató, a forgalmi előtt meg a rendszer-átállás miatt nem tudott vizsgaidőpontot kérni, ott is volt egy 2 hét kihagyás, de így is azért meglepően hamar meglett. Összesen olyan 140k lett a vége A1 után 2,5 évvel.
Motor majd egyszer, talán. Most épp meló miatt belefért ez, hogy több alkalommal is korábban leléptem, meg bábó sem volt még meg, gondoltam előtte még leteszem, később ki tudja lesz-e időm. A Kawasaki után a GS500 viccesen pici volt, pedig eredetileg anno GSF 250-es / Hornetet nézegettem. De igazából egész megszerettem a robogót, lehet valami 3-400-as nagyrobesz lesz. Nekem bőven elég.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Lightyear - befektetési app
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Androidos tablet topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LEGO klub
- Milyen légtisztítót vegyek?
- További aktív témák...