Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz lapa #80084 üzenetére

    nem értek a lovakhoz, 'duddki a felkent foteltribológus, csak gúgelfuztam egy sort reggel a tejeskávé meg a... felöltözés között.

    első olvasatra elvileg tök mindegynek kellene lennie hogy 40 vagy 60 amíg nem érsz el ~45C külső hőmérsékletig, mert akkor kezdi el a 40-es elveszteni az optimális állapotot, elvékonyodik és nem ken rendesen, a hígsága miatt túl vékony kenési felületet képez. az 60-as ugyanezt ~65C fokos küslő hőmérséklet értéknél éri el.

    fontos itt még, hogy milyen motorról és milyen fordulatszámtartományról beszélünk, mert az égéshőt ez is befolyásolja. egy revlimiten járatott nagy benzinkazán nyilván jobban melegszik, vastagabb olajat kívánhat mint egy jó hatásfokú alacsony fordulaton országúton járatott dízel.

    azt, hogy a 3 literes felnőttkorú automata szívódízel merci hol helyezkedik el a fronton, azt nem tudom.

    ez az elmélet, pontosabban az, ami az elméletből nekem lejött a nyári oldalon. a józan paraszti eszem annyit sugall, hogy hiába teljesíti persze normál üzemin a 40-es és 60-as ugyanazt papíron, csak vastagabbnak kellene lennie a 60-asnak a nagyobb hőtűrés miatt, ami tán-tán túl vastag is lehetne akár, lehet a mostani vegyesben jobban szeretne egy 40-eset ha már. de ez csak sejtés.

    de ha szándékozol alágyújtani a lávakőnek, akkor nem szóltam, XW60

    de mondom, ne rám hallgass én csak ülök és hülyeségeket beszélek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák