- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAID
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz gzbotii #39802 üzenetére
Kb. Arra, tehát motor legyen jó, jöjjön , guruljon, más nem kell.
Itt egy manuális .
[link]Gondolom ennyiért hullak, de a motor milyen vajon?
Mit bírnak ezek, mik a bajuk?Vilike: nem mindenesnek kéne.
Akkor vennék a civic mellé valamit, ami ha éppen megy, akkor jó, ha nem, akkor még mindig ott a civic.
Illetve nem érdekel ha osszetorne, vagy ellopják, stb.[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz Motion_Blur #39800 üzenetére
Van még a másik verzió is, ami egy áramkört kapcsol, és a műszerfalnál sípol és világít, ha elkopott a fékbetét.
kornelka Egy ilyen kocsi árának a többszöröse is elmehet rossz esetben a javításokra, ha nincs szerencséd.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Csak kérdeztem mester 😉
Egyébként jossz a talira?
Van oda bkv busz is
Vagy útközben békásmegyer felől el tudlak hozni ha útba esel 😉
Aztán ott megmondanád a frankot, hogy mit kell venni.Egyébként egyik swift sportos srác csinálta, hogy vett a zsír új swift mellé egy e36-ot, egy ép elem nincs rajta, de arra jó amire kell neki, okorkodni 😃
Egyébként csak hangosan gondolkozom 😂
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Egyébként ilyen párás időben (20 fok és 89%-os páratartalom, a kocsin már gyöngyözik a víz) előfordulhat, hogy a motor kicsit hangosabb és jobban remeg alapjáraton, illetve magasabb fordulaton fehéres pamacsokat ereget? Vagy gyanakodjak valami rosszra?
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #39809 üzenetére
Nem tudom milyen motorról van szó, ezért a füstről sem nyilatkoznék.
De simán lehet, hogy hangosabb. Ezen a héten én is azt vettem észre, hogy alapjáraton jobban kerreg, mint korábban (3000 szívó D) De én füstöt nem látok a visszapillantóban.
-
SzlobiG
félisten
válasz Motion_Blur #39791 üzenetére
Nálam fordított volt a bomba nem ért semmit elvittem ózonozni és tökéletes lett 2.5k-ba fájt úgy hogyha nem lett volna jó vigyem vissza és ingyen megcsinálják a második kezelést.
(#39813) Motion_Blur Itt a városba a helyi klímás ennyit kért meg is lepődtem, hogy csak ennyi, mert a bomba 2k-ba fájt.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #39811 üzenetére
Szerintem adj egy kis időt neki, hogyan változik a hangja. A remegés utalhat motortartó bakra is, de azt csak akkor cseréltetnék, ha már nagyon rezonál.
(#39813) Motion_Blur: én ma itt csináltattam. Ez a bónusz már lejárt, de mindig szoktak akciózni. Ilyen bombát többször használtam, a klímás levegő jó volt utána, de legutóbb ha csak a kinti levegőt fújattam be, akkor irtózatosan dohos pince szag jött. Most ez elmúlt, bár 100%-nak még nem mondanám. A hőcserélőt érdemes lenne közvetlenül kipucolni, de ahhoz le kell szedni az ablaktörlőt, alatta a ventilátor, és azalatt a radiátor. 3000 Ft-ért nem fogják szétszedni, de jobb is, mert az olyan is lenne
-
rbalint88
addikt
Hazaertunk az erdelyi turarol. Romanok ujitjak az utakat ezerrel, E60-ason mentunk szinte vegig, a magyar szakaszon rosszabb a minoseg viccen kivul. Nyilvan a szerpentineken a kamionok felturjak, de nagy katyuk, toresek nincsenek.
Kocsika jol viselkedett. Hazafele megvolt a csipszeles is, hozza amit vartam, kicsit hatarozottabban tol mindenhol es az egr kiiras miatt (is) picit fustol, de tukorben nezve meg messze nem smikeandchafm hulyegyerek kategoria. Meg legalabb megyeget is.
Mondtam, hogy szamolok fogyasztast. Na hat vegul csak ma tankoltam 778,4km utan, hazaindulas utan Szovatan, mol evo? dizelt. Tippeket varok a fogyasztasra, ugye varosban 9 lityit eszik nalam. Eredmenyhirdetes holnap, ha felkeltem -
veterán
válasz rbalint88 #39816 üzenetére
7,15 (l/100km)
Vectrában ugyanez a motor nekem ennyi körül fogyasztott csippel, "nagykerékkel". Full óvatosban - úgy rémlik - 5,7 volt a minimum. Városban minimálisat használtam, 8-10 liter.
100 km/h alatt nem szeretett menni, olyan lötyögős volt; fölötte összeszedte magát.Van nyeremény?
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
Egy kis brainstorming kellene: [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Motion_Blur
félisten
válasz barnam_ #39814 üzenetére
Igen, a hőcserélőn megtelepedett retek eltávolítása lenne az igazi megoldás, de nekem eddig ez a bomba az ami úgy néz ki hogy 2 hónap után is működőképes - nincs dögszag.
Kedden viszont viszem az autót klímagáz töltésre - az elmúlt 1-2 évben egyre kevésbé fúj már hideg levegőt, egy 11 éves autónál gondolom nem is csoda hogy ment el a gázból.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #39801 üzenetére
Háát... Van hozzá sok bontott cucc de ugye azok élettartama erősen kérdéses (itt nyilván nem egy bontott visszapillantóra gondolok). Pl egy használt lengéscsillapítót, meg bontott féket tuti nem raknék bele a gyári meg prémium áron van mert még ha egy lefingott sz@rdrab akkor is prémium.
Maga a motor M52TUB28 kódra hallgat ez már egy dual VANOS motor tehát nem a híresen agyonüthetetlen sor 6 hanem az ami csúnyán megszivat.
mod:
A skála úgy van, hogy: nem korszerű de nem kényes - viszonylag korszerű de már van pár gyenge pont és a korszerű de k. kényes.
Ez a középső kategóriába tartozik pont.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #39817 üzenetére
5,8. 778,4 km-re tankoltam 45 litert, de ez mar elso kattanas utanig, hogy kerek legyen az osszeg. Ebben meg van 50km bp is, meg kint helyi totymorges. Lassan nem mentem, csak traffi alatt pont (varos 60-65, orszagut 100-110, palya 140-150), de ha elozni kellett, akkor elrugtam. Nagykerek nincs meg, gyari 16", de nem is ker a forma 17"-nal tobbet szerintem. Asszem 15" negyevszakos es 17" nyari jacccosgumi lesz a hosszutavu megoldas. Ja lattunk egy svajci v70-et, brdgestone re002 gumikkal kicsit vicces volt
-
barnam_
nagyúr
válasz Motion_Blur #39820 üzenetére
Hétfőn lesz időm, lehet nekiállok szétszedni, most már kíváncsi vagyok.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #39809 üzenetére
Üzemmelegen is csinálja vagy csak hidegen? Ha csak hidegen nem gáz.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Pár hete elkezdte csinálni az autóm hogy amikor visszaengedem a kuplung pedált, hangosan nyiszog. Tűzfal mögött, a motortérből jön a hang. Mit tudok vele csinálni? Zsír, vagy WD40?
2005-ös Stift.
Meg kéne emelni hozzá az autót, amit nem tudok otthon.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
BigBlackDog
veterán
Kb. 5-10 perc járás után figyeltem fel rá. De ma reggel már nem tapasztaltam. Szerintem csak fáradt voltam, aztán volt minden bajom, ráadásul most pár napig a nyomorult Zafirával jártam, szóval jól el is szoktam a Civictől. Ma reggel csodálkoztam is, hogy milyen érzékeny a gázpedál ebben az autóban, meg, hogy nem dülöngél, meg milyen érzékeny a kormány, meg milyen szépen klattyan be a váltó a fokozatba, meg milyen kényelmesen lehet feküdni benne.
Tegnap elég durva pára volt egyébként a levegőben. Este, indulás előtt 1 percet vártam, hogy szárítsa le az ablakot a klíma. Aztán rájöttem, hogy kívülről csapódott le a nedvesség a szélvédőre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #39827 üzenetére
Akkor semmi gáz, simán csak a pára miatt volt.
Az a dolog magyarázata, hogy a hideg levegő kevesebb párát tud magában tartani mint a meleg (ezért van köd képződés ősztől tavaszig). Ha a levegő túltelített lesz akkor a pára kicsapódik. Na most amikor beindítod a motorból kiáramló forró kipufogógáz lehűl a sokkal hidegebb kipufogócsőben ezáltal a páramegtartási képessége lecsökken, rgo kicsapódik amit mi kis párapamacsként vizualizálunk. Amint felmelegszik a kipufogó cső megszűnik a jelenség (kivéve ha eszi a vizet a motor, akkor melegen is látható lesz a pára).
Erre rátett egy lapáttal, hogy párás volt a környezeti levegő tehát már eleve egy kvázi telített közegbe érkezett...Ezért van az, hogy aki sokat jár rövidtávon/hidegen annak a víz összegyűlik a hátsó dobjában. Biztos láttál már olyan autót aminek a kipufogójából jött ki a víz. Na az ezért van. A hideg csőben lehűl a gáz, kicsapódik a pára de a gáz áramlása miatt nagyobb gázra szépen kiköpi. Rosszabb esetben fel se melegszik és a víz nem párolog el így elég gyorsan átrohad a dob (mert a dobban meg tud állni a víz).
Érdekességként leírom, hogy általában ezért kap a leömlő egy hőszigetelő "pajzsot".
Így nem a környezetének adja le a meleget hanem azt visszaverve saját magának (mint amikor fedőt raksz a fazékra vízforraláskor) így hamarabb eléri az üzemi hőfokot a motor. Nem csak a párásodás lesz kisebb de a katalizátor is hamarabb eléri az optimális üzemi hőfokát, tehát kevesebb (rövidebb ideig) káros anyagot pufogsz ki.
A másik áldásos hatása, hogy a forróbb gáznak nagyobb a "helyzeti energiája" (ezért nem jó ötlet palackba sűrített gázt melegíteni, mert robban) ezáltal az áramlási sebessége is ami értelemszerűen gyorsabb gázáramlási sebességet jelent esetünkben, ezzel javítja a hatásfokot. Nem csak a gyorsabb töltéscsere miatt, hanem a gázlengés fojtóhatása is csökken ezáltal.#napiokos
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
A másik áldásos hatása, hogy a forróbb gáznak nagyobb a "helyzeti energiája" (ezért nem jó ötlet palackba sűrített gázt melegíteni, mert robban) ezáltal az áramlási sebessége is ami értelemszerűen gyorsabb gázáramlási sebességet jelent esetünkben, ezzel javítja a hatásfokot. Nem csak a gyorsabb töltéscsere miatt, hanem a gázlengés fojtóhatása is csökken ezáltal.
Úgy érted, hogy az Avogadro-törvény okán adott mennyiségű gáznak nagyobb hőmérsékleten nagyobb a nyomása, ami növeli az áramlás sebességét?
Mert ez eddig ok, de hogy ennek pontosan hogyan lesz jó hatása a gázlengésekre, az már szerintem közel sem ennyire triviális, inkább azzal lesz összefüggésben, hogy a kipufogó és a leömlők valamilyen paraméterekre vannak méretezve, amelyek esetén pont jó bennük az áramlás,Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #39831 üzenetére
Igen, arra gondoltam. A nagyobb áramlási sebesség miatt kevésbé torlódik fel a gáz a csőben, így gyorsabban távozik a gáz a csövön át ezáltal az újabb kipufogási ütemmel érkező további gáz nem torpan meg/torlódik fel, hanem vidám kifütyül a környezetbe. Az se véletlen, hogy sok autóban gyárilag van gázgyorsító (igaz főleg az USA-ban elterjedt).
Persze ezek gondosan meg vannak tervezve (átmérő, alak, stb) hiszen nem minden esetben a leggyorsabb gázáramlás a kívánt cél (pl a fogyasztás optimalizálás, hang/zaj kibocsátás csökkentése, stb) én csak egy egyszerűsített okfejtésbe bonyolódtam bele.
Nem véletlenül vannak tuning egyenes leömlők, meg négy a kettőbe leömlők, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egész baba... Pedig nem élem a Mergákat.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Igen, én is ebben reménykedtem. Ami még furcsa volt, hogy az egyik gázfröccsnél üresben valami csobogó, csordogáló hangot hallottam. Lehetséges, hogy ez a -légbuborékos?- hűtőfolyadék áramlása volt csak?
Tegnap beszéltem a szerelővel néhány szót, aztán említette a széles gumi témát. Elterelődött a szó a kocsik gyorsulási-lassulási képessége felé és említette a véleményét a témával kapcsolatban. Triviális ugyan a dolog számomra, de én még ilyen szempontból nem gondoltam végig a dolgot. Szóval jó dolog a széles gumi, de a nagyobb felület miatt nagyobb felületen fog eloszlani a kocsi súlya is, ami kisebb tapadást fog eredményezni. És ez fékezésnél is érvényes ugye. Tehát a Suzukinál sem az a legnagyobb gond szerinte, hogy hogyan gyorsul fel, hanem, hogy meg tud-e állni időben, vagy a szép széles gumi a könnyű kis kocsi alatt megcsúszik már az elején aztán blokkolva sodródik tova.
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Volt szó a klíma tisztításról. Akkor most elég a " bomba " vagy ózonos " kell " ?
Illetve milyen idő közönként érdemes a klíma tisztítással foglalkozni?[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Peter.70 #39837 üzenetére
[Wurth_Quick_Fresh_klimatisztito_spray_100ml] Én ezt használom, bár legutóbb 2200Ft volt náluk.
Minden tavasszal április környékén befújok egyet belső keringetésen max fokozatban, de klímának nem kell mennie, és előtte kiveszem a pollenszűrőt, majd ha kész új szűrő betesz.(#39835) Qru Ha meg a mercinél dolgozol, kapsz 30% kedvezményt, így már nem is olyan vészes az ára.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #39836 üzenetére
Lehet egy légtelenítés nem ártana...
Azért ez nem ilyen egyszerű... Havon/vízen a keskeny gumi a jobb de szárazon a széles. Széles gumin nagyobb a kapcsolat az úttal. Szóval Swiftre is érdemes szélesebb pacskert rakni ha a száraz tapadás a fontos.
Peter.70: Elvileg évente nem árt... Attól, hogy nincs szaga még tele van bacival meg gombával a rendszer. Nekem 2 éve volt óznos tisztítás azóta nincs szaga de én mindig ki is szárítom használat után.
lenko: Az nagyvonalú de hát a szalag mellett dolgozón ez aligha segít...
Declare: Ja csak azzal kvázi használhatatlan, ezt írja a tesztben is Pista. Mondjuk én elvből nem vennék Mercit Rönó motorral, se Nissant... Subaruból se vennék sor4-es Daihatsu motoros variánst.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk az lehet, csak a vizes-nedves tapadásról beszéltünk.
Ma voltam biztosítónál megérdeklődni a sokautós családtartást. Szóval a bónuszokat nem lehet cserélgetni az autók között. Ha vesz egy autót, akkor az addigi bónuszát tudja érvényesíteni. Ha még egy jármű a nevére kerül, akkor annak a besorolása A0-ról indul és nem lehet megcserélni a másik jármű bónusz besorolásával. Viszont a második jármű bónusza is évről-évre javul balesetmentesség esetén. Gondoltam megosztom, hátha valaki még nem tudta.
-
-
Skillet
addikt
Csak rájöttek, összkerék kell alá. Csak az a sor 4 ne lenne.
De amúgy vitathatatlanul durva.
KATTMess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen