- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- RAM topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #179740 üzenetére
Azért a gyári karbantartási itiner sem minden esetben optimális az autó élettartamát tekintve (már ha 10+ évben határozzuk meg azt). Max költségoldalról. Egy csomó ilyen dolog van, pl a váltó/difik élettartam olajozása, a 30 ezer vagy 2 éves olajcsere periódus, stb. Szóval ha csoró magyar vagy aki nem 3 évente cserél autót akkor muszáj vagy érteni hozzá alapszinten. Persze sokan nem értenek hozzá és/vagy lóvé nincs rá, ezért van ez a sok kotla az úton itthon.
#nincsbennetarcsi
-
válasz rbalint88 #179699 üzenetére
Attól is függ mire kell az autó, én hitellel vettem 2006-ban új autót (skoda fabia kombi), aminek a segítségével megkerestem a ház árat, mondjuk nem kifejezetten az autóval kerestem a pénzt, de külföldre mentem dolgozni és szükséges volt egy megbízható autó 2011- ben még le is cseréltem egy másik új autóra (kia pro ceed), amit már kp-ban vettem és 2013- ban vettem meg a házat, 2014- ben lett kész a ház (tetőcsere) és a házon nincsen hitel szóval nem kizáró dolog, ha az ember jól keres, de amúgy igazad van, sokan az autóra költik minden pénzüket
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #179751 üzenetére
Ahova én járok ott nincs is csak olajcsere hanem kisrevizió van. Megnézik a futóművet, fékeket meg mindent amit kell a gyártói előírásnak megfelelően. Sőt ahol szükséges rövidítenek rajta (pl váltóolajcsere 120k km helyett 60k km-enként). Persze ez ritkaságszámba megy, az átlag
szerelőpék még azt se csinálja meg amit kérsz vagy ha igen sokszor azt is rosszul.#nincsbennetarcsi
-
“Persze sokan nem értenek hozzá és/vagy lóvé nincs rá, ezért van ez a sok kotla az úton itthon.”
Én ezt annyiban látom másképp, hogy
a) Pont azért szar, mert meg van győződve róla, hogy azt ő is meg tudja csinálni, jobban is, mint a szerelő, aki úgyis csak lehúzná, meg különben is jobban tudja, mi kell az autónak, mert olvasta az interneten, olajat cserélni meg mindenki tud, ha néz róla egy jutúb videót, akkor meg akár turbót is. Aztán valahogy mégsem lesz az igazi...
b) Autóra van pénz, karbantartásra meg nincs. Nem véletlenül veszi olcsón a nepper a német használt prémiumot, kint egyszerűen nem éri meg megcsináltatni, mert ha normálisan akarjuk, akkor többe kerülne, mint amit az autó ér. Persze kendácsolni lehet vele, kikötünk ezt-azt, átkötünk ezt-azt, vagy szerzünk a bontóból valami kevésbé szart, ami kicsit elmegy még. Foghatjuk ezt a szegénységre, de igazából ha egy kevésbé menő, kevésbé villantós, kevésbé fölöslegesen erős, vagy nagy batárt venne, hanem csak a lehetőségeinek megfelelőt, akkor azt a kisebbet, bénácskábbat normálisan karban lehetne tartani. Remek példa, hogy pár évvel ezelőttig minden falusi szegénylegény turbódízel német prémiummal akart járni, amibe aztán hétvégenként kétezerért tankolt - már amikor sikerült beindítani.
És akkor a legszebb persze az a), és a b) kombinációja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #179758 üzenetére
Sajnos tupontos korkep.
Mar az MX5 csoport is tele van "megelhetesi" tulajdonosokkal.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
-
MasterMark
titán
válasz parandroid #179758 üzenetére
Az az igazság, hogy 3 youtube videó után simán lehet, hogy jobban megcsinálja az ember mint egy akármilyen szerelő. Plusz oda is figyelsz, mivel a sajátod és érdekel.
Nagyon kevés a jó szakember, a legtöbb szerviz is olyan kendácsolós, hogy az vicc. Plusz még tojnak is az autódra.
Switch Tax
-
válasz MasterMark #179761 üzenetére
Az az ember, akinél én jobban megcsinálom 3 (vagy 30, vagy 300) jutub videó után, az nem szerelő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MasterMark
titán
-
TheProb
veterán
válasz ΞΔGLΞ #179736 üzenetére
Sajnálom ha így a lelkedve tiportam a szar kifejezéssel. Egyébként nem véletlen húztam át.
A "szar" nem a műszaki állapotukra és az azokból generálódó milliónyi hibára utalt (Akkor valszeg pont nem egy Alfa Romeo-val kokettálnék, aminél szerintem nem nagyon van rosszabb hírneve és egyéb prekoncepciója hazánkban.), hanem csak sajátságos módon fejeztem ki, hogy nem tetszenek a németek. Nem fejteném ki, de szerintem iszonyat ingerszegények és egy kaptafára megy az összes. Nyilván most a nagy többségről beszélek és a német alatt beleértem a komplett VAG-ot. De szerintem ez engedjük el.Egyébként a későbbi témákhoz én annyit fűznék hozzá, hogy sokszor akkor is meg van lőve az Nber, ha ő maga szeretné javíttatni az autóját, csak épp nem talál normális szerelőt. Saját példából mondom (és tegnap focvis is utalt rá), hogy kb. nekem kell kergetni a szerelőt, hogy had szerelje már meg az autómat. Komolyan ez lenne a normális eljárás? Pár hónapja volt, hogy kb 2 hét volt, mire kaptam időpontot Olman Zsolhoz. Majd csak addig jutottak, hogy valszeg mi a hiba, de maga a javítás majd új időpont és hogy keressem pár nap múlva az időpontért... Utána 2 hétig nem értem el. Az lett a vége, hogy inkább kicseréltem magam a motortartó bakot. Na most aki ezt nem tudja megoldani házilag, az mit csinál?
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
veterán
tesztvezetések hogyan mennek általánosságban? regisztrálsz, kapsz egy időpontot és mehetsz 1-2 kört a sales-essel? el lehet-e hosszabb időre hozni autót?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Gombinyó
őstag
válasz bandus #179766 üzenetére
KIA-nál anno simán ideadták a rio-t egy napra, hogy próbálgassam. A clioval/meganeal/kadjaral meg corollával mentem pár km-t. Octaviát ki se próbálhattam volna rendelés előtt... Az biztos, hogy mégegyszer nem veszek úgy autót, hogy legalább egy napot nem használhattam. Akár fizetnék is érte legközelebb.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz bandus #179766 üzenetére
Szalon, ügyfél, stb. válogatja. Nekünk a szalonok azért odaadják napokra, hétvégékre, hetekre az autókat, a viszonylag különlegesebbeket is, pl: pro ceed, stinger (v6ot is ), ranger raptor stb. Magánszemélyként azért van olyan, hogy csak 2 értékesítővel lehet tesztvezetni - egyik kollégám Fordozott vagy 20 évig, ott volt, hogy az értékesítő 1 szál zokniban jött vissza, autó nélkül. Drágább autóknál pedig van, hogy fizetős a kör, illetve Porsche tudtommal nem is ad úgy oda autót, hogy nincs veled ott az értékesítő.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
sutszi
veterán
válasz parandroid #179762 üzenetére
Ja, csak amikor begurulsz egy szervizbe akkor ez pont nem transzparens számodra... És itt a gond, hogy már nincs bizalom... Mikor láttál már olyan árajánlatot, hogy részleteztek többféle alkatrészt, és választhattál milyen minőségi szintet képviseljen amit beraknak? Az nem magyarázat, hogy nem érdekli az átlag embert. Mert szerintem az a rész, hogy normál, meg prémium de 5000 ezer a difi az igen.
És, hogy őszinte legyek szerintem ez a fillb.szás nem magyar sajátosság. Mindenki a maga módján szeretné megfogni a költségeket. De pl egy egy olaj és szűrő csere 40-50 ezerért soknak tűnik. Bár nem annyira az ha anyagra kijön 30 körül és egy 10-15 bruttó óradíjjal számolunk. Viszont érdekes, hogy egy fékfelújítást és egy szűrőcserét is ugyanazzal az óradíjjal számolnak. Miközben az egyik kb junior tudás a másik meg senior...ha érted mire gondolok...
Akkor inkább kihúzom a dugót én és azt a pénzt nem a "gagyi hordós lötyire" költöm, hanem beleöntöm a Liqui Moly-t a két kicsi kezemmel...Ilyen vetülete is van a dolognak...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Qru
MODERÁTOR
válasz parandroid #179762 üzenetére
Pont ez a baj, hogy itthon a legtöbb szerelő kókler, aki jó oda meg nagyon hosszú a várólista. De ez kb az orvosokról is elmondható...
#nincsbennetarcsi
-
Gombinyó
őstag
Qru
[kép] -
nagyúr
Hejj, negatív fogyi rekord. 10,56 Mondjuk közel 2 hónapja nem tankoltam.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz TheProb #179764 üzenetére
Dehogy tiportál a lelkembe, én csak leírtam, hogy manapság mi az ábra magyarba, sajnos.
A német, francia, holland, belga etc...agyonrúgott szarokat tudják megvenni az "átlagok", csak épp nincs pénz a fenntartásra. Keresztül kasul körbe jártam Európát, jó sok autókereskedést meglátogattam, de én 1 olyan - ha már erről volt szó - Laguna 3-ast nem láttam, tehát egyet sem!...amiben ne lett volna minimum 3-400 ezer km.
Ezeket az autókat pályára gyártották és tolják, bocs tolták is bele a kilométereket. De ettől még (lehetnek ezek) jó autók, ha karban voltak tartva, de emiatt olcsón meg is tudják venni a nepperek. Itthon meg rögtön visszatekernek több százezer kilométereket.
Magyarba szinte mindegyik "kinti" autó az max 150k. Röhej, hogy ezt sokan még mindig el hiszik... -
válasz sutszi #179770 üzenetére
Hogyhogy milyen minőségi szint??? Gyári. Vagy eredeti gyártói, vagy gyártó által jóváhagyott beszállító. Más szóba sem jöhet. Természetesen az árajánlaton, illetve a számlán is cikkszám, illetve szériaszám szerint részletezve a beépített, felhasznált alkatrészek, anyagok, régi anyagok átvételének, ártalmatlanításának költsége, munkadíj, és tételenként áfa.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
brumi1024
veterán
válasz bandus #179766 üzenetére
Kiegesziteskent a tobbiekhez: Fordnal, VWnel, Audinal csak ertekesitovel lehetett vezetni menni rovidebbet, BMW eddig mindent odaadott egy hetvegere (1er, 5er, X5, Mini) mindenfele fizetes nelkul, de komoly erdeklodokent, km limittel. Az elhasznalt uzemanyagot kellett visszatankolni.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
válasz rbalint88 #179765 üzenetére
Aha, csak a nagy többség (köztük én is) messzire elkerüli a márkaszervizeket. Személy szerint az irreálisan magas árat nem kívánom megfizetni. És erre még hozzájön az, hogy akinek van tapasztalata, azt mondja, hogy ezzel szemben a kompetencia eléggé a béka feneke alatt szokott lenni. De persze nyilván vannak olyan "komolyabb" szekerek, amiket máshova nem "szokás" vinni.
Amúgy a fent vázolt mentalitásnak fater igen erősen a szöges ellentéte. Ő több tíz éve egy márkakerhez hordja az autóit. De kb még egy csavar meghúzásáért is felviszi az autót Oroszlányról Komáromba.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
oliwire
őstag
válasz TheProb #179782 üzenetére
Nekem most, hogy még garanciális az autó egy évig, úgy döntöttem, hogy ezt a motorolajcserét a márkaszervizben fogom megcsinálni.
Garancia lejárta után viszont van egy megbízható - Ford szalonban dolgozott régen - szerelő ismerősöm, akihez eddig is vittem a kocsimat. Nem kértem sosem, de számlát is szokott adni minden tevékenységéhez, amit a kocsimon végzett, és nem volt sosem elszállva az árakkal. -
rbalint88
addikt
válasz TheProb #179782 üzenetére
Persze, nekem sincsenek jo tapasztalataim a markaszervizekkel. De ami alfas vonalon megy, az kivulrol nezve nevetseges, belulrol nezve szanalmas es elkeserito.
Mondjuk a bravo nem egy ordoglakat, azt kb barmilyen jo szerelohoz viheted, nem kell neki markaspecifikus.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
ngaba
aktív tag
válasz parandroid #179758 üzenetére
Ez igaz, de a másik oldal:
Nekem a VW márkaszervizben konkrétan nem tudták megmondani, hogy van-e kettőstömegű az autómban. Beütötték a rendszerbe az alvázszámot, kidobta nekik, hogy milyen kuplungszett + lendkerék kell bele, és ez alapján nem tudták megmondani. "Ez túl olcsó (csak 400 ezer...), szerintem ebben nincs."
A mezei szerelőm kiszedte az autóból, hogy tekerve volt. A VW márkaszerviz nem mond semmit az előéletről, csak falaznak a neppereknek személyiségi jogokra hivatkozva.
-
BigBlackDog
veterán
Téma a futóműállítás, probléma itt olvasható. Hátha itt (is) tud valaki segíteni kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #179799 üzenetére
Az. De már kezd elegem lenni, hogy látszólag nem képesek jóra összehozni. De nem tudom, hogy tényleg nem lehet jobbra megcsinálni, vagy van értelme továbbra is jelezni a problémát. Azért ahhoz sokat (és várhatóan még sokáig) használnám, hogy elengedjem a dolgot, ha lehet segíteni is rajta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban