- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Steam Deck
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #179651 üzenetére
Kb 1/3-ada pálya csak. Igazából a felfutón áll vagy bukik a dolog, mert ott ha beragadok a Volán busz mögé vagy a kalapos Suzukis mögé akkor hiába toltam neki addig.
#nincsbennetarcsi
-
-
gzbotii
veterán
Meg lehet előzni a buszt, azért megy lassan Mátrában a rekord 5 kocsi egyszerre, Pilisben meg 4 autó + Volánbusz. Pedig csak egy 1.9 TDI van (Igaz, egyedüli voltam aki előzött, többiek inkább mentek szó szerint 10-25km/h-val utánna).
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz focvis #179653 üzenetére
amikor a trabim volt, akkor még Zamárditól kezdődött a "sztráda" és beton lapok voltak lerakva szintkülönbséggel, kb mindegy volt, hogy milyen autód volt, mert így is-úgy is megzavarodtál Most meg panaszkodunk 1-2 kátyú miatt
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ngaba
aktív tag
válasz gzbotii #179627 üzenetére
Nem mondom, hogy én nem bambulok el soha stb., de alapvetően a fejekben van a baj szerintem. Ha nem első vagy, akkor is ugyanúgy készülni kellene, majd zöldnél "azonnal" indulni. Ha véletlenül van előtted forgalmi akadály (az előtted lévő nem indult), akkor vársz, mint amikor zöldnél beragadt a keresztforgalom. Szerintem a többségnek az a zöld, amikor az előtte lévő elindult.
3-4 autót elengedő balra kanyarodó lámpánál azért lehetne erre figyelni, pláne amikor mindenki tudja fejből a megszokott útjain, hogy mikor vált a lámpa. Na mindegy, ez legyen a legkisebb baj, az igaz. :)
-
SpaceKombajn
tag
válasz ngaba #179623 üzenetére
meg az, amikor 3 autó a szélsőben utolér egy kamiont, akkor szinte tuti, hogy az utolsó vág ki a belsőbe először, fékezésre kényszerítve az első kettőt... Ezt is oktathatnák valahol, hogy ilyet ne.
Az első kettőnek is megvolt a lehetősége (amikor utolérték a kamiont), hogy előzzön (sokan amúgy csak követik a kamiont és nem is akarják megelőzni, akkor aki mögöttük jön az soha ne is előzze meg őket?), ha a harmadik előz először akkor a többiek késlekednek és mivel elsőbbséget kell adniuk az előzőnek így fékezzenek csak.
Inkább a fordítottja a jellemző, halad valaki a belső sávban (autókat előzőtt) és utolér egy kamiont (ami a szélsőben megy) ami mögött megy valaki és amikor menne el mellettük, akkor behúzza a jóember a szélsőből (pedig elsőbbséget kellene adnia) a belsőbe haladó elé és fékezésre kényszeríti, majd gyökketővel előzi a kamiont.
spacetime
-
gzbotii
veterán
Nyilván autón is múlik, de egy 20km/h-val haladó buszt megelőzni egy 100m hosszú egyenesben nem kamikáze küldetés, szvsz.
Kanyarban én sem előzök, kivéve, ha ismerős a terep, tudom, hogy be lehet látni végig.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #179665 üzenetére
Twingo I. nálunk olyan volt, hogy vagy 110-et tartottad vagy 140-150-et, mert 130-nál eszméletlen zavaró hangja volt, valahogy pont nem volt kellemes a fordulatszám tartomány (75 lovas változatnál).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
6030D
Ármester
válasz kisza25 #179656 üzenetére
Akkor azért mentek az emberek a belső sávban, mert az kevésbé rázott. Lehet, hogy ez ragadt meg mindenkiben.
Szó volt a régi autókról, nekünk volt 4 ütemű Wartburg, ez meg itt áll tőlünk 50 m-re, gondoltam ránézek az árakra. [link] Mi volt a gond a Vento meg Golf 3 árakkal? És igen, jól látjátok 6 csomagtartó van a kocsin. Kicsit flúgos az öreg, ilyen gyűjtögető mániás, néha a kocsi is tele volt flakonokkal, meg a garázs is, ami előtt áll (igen, ami a képen is látszik, és egyforma sörös hirdetéses kartonokkal van kirakva az ablak ).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
válasz Integrale #179668 üzenetére
Én azt hallottam akkoriban (vélhetően hozzáértőtől), hogy a legnagyobb baj a lelkiismeretes karbantartás hiánya volt; a betonelemek közötti dilatációs résbe befolyt a csapadék, mert nem öntötték ki rendszeresen bitumennel.
szerk.: a legrázósabb rész a Balaton irányában volt kb. Szfvártól lefelé.
És igen, a külső sáv jobban ütött.(#179669) 6030D : Nem gerjedek a Wareszra, de ez egész jó példány. Huligánok...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz SpaceKombajn #179663 üzenetére
Jó, lehet hogy csak én figyelek erre, mert ezért harapok. Az elsők még nem vették fel a kamion sebességét (ezért írtam, hogy fékezésre kényszerítik), csak nem akarják fél km-rel korábban megejteni a sávváltást. A harmadik lehet, hogy 5 km/h-ával többel megy, de azt már nem bírja ki, inkább kivág, a többit fékezésre kényszerítve.
Általánosságban az dühít, hogy mennyire nem figyelnek a belső sávban haladók sem a másikra. Én mindig figyelek a külsőre, amikor előzök, és ha kell rálépek, ha azt látom, hogy utoléri a kamiont, ha szüttyögök. (Tehát felőlem kivághat a harmadik is, de nekem ne kelljen miatta fékeznem, ha elöl vagyok). De van, aki szépen elcsorog mellettem a belsőben akkor is, ha jön a kamion.
Na ezért nem szeretnek sokan a külsőbe menni. Meg utána nehéz visszamenni. A külsőből belsőbe sorolásról: Mivel egy kamion mögött megy, ha nagyobb a forgalom, fenn fog egy kicsit tartani valakit, ha méltóztatna ő is 80-nál többel menni, és nem 3 literes dízel van alatta. Én sem szeretem, ha kijönnek elém, de sokszor belefér. A külsőből belsőbe sorolással is kevesebb gond lenne, ha jobban betartanák a jobbratartást ez emberek.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #179664 üzenetére
Ezek tökös Nógrádi Volánosok tolják felfelé is 60-70-el aztán nehéz átugrani őket. De a legtöbb inkább elenged ha kitartóan nyomás alá helyezed őket. Csak akkor belsőkeringetésre kell kapcsolni mert ezek Euro -2-es buszok hegynek föl nyélgázon jobban kormolnak mint Lölő erőműve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #179677 üzenetére
Persze, az már nagyon jó (amúgy osztrák szabadalom amiből nem tudták kispórolni az anyagot) nem is ment szarrá az évek múlásával. Mondjuk nem is alkalmazzák sehol máshol mert nem az útépítés a buli hanem 3 évente felújítani a meglévőt.
mod:
Integrale: Akkor azért nem szar, már értem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #179673 üzenetére
És ugye ez az egész 3-an mennek egy kamion mögött sztori külsőből belsőbe menésnél még inkább előjön. A belsőben elmegy mellettük egy autó, az első nem tud még menni miatta. Ilyenkor 100%, hogy hátulról előre haladva kezdődik a kamion előzése: az utolsó beáll a belső sávos mögé egyből, majd az azelőtti stb-stb. Erre még azt mondom, hogy so-so, de amikor nem muszáj, ne a hátsó előzzön először. Konklúzió: nem jó a külső sávban menni, na. De ez is olyan, hogy az ilyen szituációk ritkábban léteznének, ha az autósok nagy része nemcsak akkor menne ki a külsőbe, ha a látóhatáron sincs kamion.
A követési távolságról nem is írok. Csak annyit, hogy sokakból hiányzik a félelemérzet 130+-as tempónál. Ezért jó szar autóval kezdeni a pályázást, ott azért érzi az ember, hogy mennyivel is megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Én csak azt nem értem, hogy a frissen átadott szakaszon mik azok anomáliák. A problémás híd előtt közvetlenül az M1/M7 felé iszonyatosan hullámos néhány száz méteren. Twingoval már több, mint kellemetlen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
Jah ha már volt szó a hegyről, aki akarna kanyarogni egy jót úgy, hogy közben a fogyi sem ugrik meg annak javaslom: Mountaincart
#nincsbennetarcsi
-
TheProb
veterán
Üdv az uraknak!
Utóbbi időben inkább az olasz autós topikban voltam aktív, de most egy olyan kérdés fogalmazódott meg benne, ami ide illik. Jövőre szeretném lecserélni a Bravo-t. Gyakorlatilag minden éjjel Giulia-val álmodok, így erősen rajta van a scope. Viszont a benyások irgalmatlan ára miatt, azért húznám picit a számat. Brahiból felcsaptam az előbb a hahu-t és rákerestam a régebben is szemezgetett BRZ/GT86-ra és már 5-6 m körül vannak.
Mi a véleményetek erről a kettőről, mennyire lennének élthetőek elsődleges autónak? Gyerek, kutya, macska, hörcsög nincs még, szóval ez nem korlátoz.
Illetve gyakorlatban mi a különbség a Toyota és a Subaru féle modell között? Egyik másik esetleg szervizigényesebb, drágább a fenntartása (feltételezem a subaru egy fokkal drágább), etc.?Illetve ha már Júlia, szerintetek mennyire van realitása elgondolkozni a dízeleken? Eddig hallani se akartam róla. Egyrészt mert eddig csak benya párti voltam, másfelől évi átlag 10e-et megyek, azt is úgy, hogy hézköznap csak pesten ingázik, 2 hetente járok le vidékre. Viszont a dízelek milliókkal olcsóbbak.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
válasz 6030D #179669 üzenetére
a belső sáv most is kevésbé ráz
TheProb: közös fejlesztés, gyakorlatilag ugyanaz a kettő[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #179687 üzenetére
GT86/BRZ: Ha nem vagy derékfájós akkor simán, olyan mint egy Celica csak ebben jó irányba járnak a hengerek.
Teljesen ugyanazok technikailag. Más a lökhárító illetve más a futómű hangolása. A GT86-é kissé játékosabbra van véve a BRZ semlegesebben viselkedik. Kényes a jó benzinre (98+) és a jó olajra de amúgy hálás jószág. A korai daraboknál egy ECU sw hiba miatt alapjáraton egyenetlen járás volt tapasztalható egyes példányoknál, amire egy sw update a megoldás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
Hőtágulás lesz az oka. A felső betonréteg alatt van még 21-26 centi beton. (vastagabb érték a fel és lehajtók alatt értendőek) alatta pedig további 20 cm CKt beton van.
Az értékek a körgyűrű hosszán eltérhetnek, attól függően, hogy mikor építették, (2010 után két rétegű, mosott felületű betont használtak) honnan jött az anyag stb.Nap melegíti a felszínét, akkor púposodik, ésjazaka lehül a levegő, viszont a talaj az útszerkezet alatt meleg, úgy pedig a koptatott felület zsugorodik, az aljzat felől pedig tágul.
Síneknek van fasza hangja, amikor nagy minuszban elszakad. (23-5 fok körül ajánlott síneket telepíteni, különben, torlódik/szakad nyáron/télen).[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
TheProb
veterán
Köszi, ezek szerint akkor az alkatrészek is csereszabatosak? Szerelőt nehéz lehet találni hozzá? Házilag mennyire szerelhető a boxer? Pl. olaj, gyertya, stb. csere.
Ezek szerint akkor hw tekintetében nincs különbség a modell kezdeti és későbbi évjáratai között? Egyéb típusbetegsége nincs?
Automatás mennyire kerülendő?
u.i.: Azért ismered ennyire, mert volt/van neked is?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
rbalint88
addikt
válasz TheProb #179687 üzenetére
#boomeralert
ne kolts ennyit kocsira, ha nincs lakasod vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed, mert az uzemeltetesi koltsegek is boven magasabbak.
amugy sztem a Bravo nagyon jo ar/ertek aranyu auto, nehez lesz hasonloan jo vetelt talalni fiatalabbak kozott. -
TheProb
veterán
válasz rbalint88 #179694 üzenetére
Köszi, de nyilván nem úgy akarok ilyen kaliberű autót, hogy minimálbérért lapátolom a GDP-t. Lakás megléte meg nem egészen értem, hogy miért kitétel. Ilyen szempontból szerintem irreleváns, hogy az albit fizetem vagy a törlesztőt.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #179693 üzenetére
Igen, a motorblokk Subaru a befecskendező rendszer Toyota. Közös alkatrészek vannak, egy helyen is gyártják őket amúgy (a Subaru szereli össze őket Japánban).
A gyertyához kicsit nehézkesebb hozzáférni többet kell tornázni mint egy sor4-es motornál pl de nem lehetetlen vállalkozás. A Imprezámon is házi körülmények között cseréltük a gyertyákat. Ezen már felül van az olajszűrő szóval még kényelmesebb az olajcsere, az is sima ügy, otthon is elvégezhető. Az olajra kényes nagyon, ha nem megfelelő volt benne (csakis 0W20-at szabad tenni bele!!!) akkor bizony tudja enni az olajat. Viszont nem csak közvetlen hanem szívócső befecskendezés is, így a kokszosodástól nem kell tartani. A vezérlés szíjas, azzal sincs gond csak időben cserélni kell (6 év vagy 100k km) és kész.
Volt egy facelift de az csak külsőségekben merül ki (más lámpa, más szárny), illetve valamennyit módosítottak a futómű geometrián és ennyi.
Az automata nem illik ebbe a gépbe de amúgy nem problémás konstrukció ha volt benne cserélve az olaj rendszeresen.
Nem volt sajnos, csak egy időben kacérkodtam vele én is.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz TheProb #179695 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy ha a szerelőnél van, akkor legyen hol aludni. Viccet félretéve, az egészet tekintve szerintem kiesik abból a kategóriából az autó, hogy a helyi szerelő tudja ezt érdemben szervizelni, gondozni. Alkatrészben pedig igen, rengetek a csereszabatos benne.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TheProb #179693 üzenetére
Jah szerelő van hozzá, bocs azt kihagytam, kapásból tudok több helyet is ajánlani:
- Hace Car
- Nieszmotorsport
- Seibiko
- Szépvölgyi Autójavító
- Victory MotorsEzek közül az első és az utolsó különösen ajánlott a tapasztalatok szerint, a harmadik a legkevésbé ajánlott. De van itt Subaru topik, ott még több hozzáértő van.
Az alapdolgokat egy mezei szerelő/sarki pék is megtudja csinálni, mint pl fék, futómű, stb. Nekem pl a gyertyát egy Merci/VW-re szakosodott szerelő csinálta meg elsőre aki akkor látott életében először Subarut közelebbről.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz TheProb #179695 üzenetére
”vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed”
nem feltetel a lakas, csak ne nullazd ki magad egy auto miatt, ennyi. Es jarj utana az uzemeltetesi koltsegeknek. Esetleg probald ki egy fel evig, hogy felre rakod egy kulon zsebbe azt a penzt, amennyivel tobbe lenne az uj auto fenntartasa. Ha meg mindig akarod, akkor hajra Ne ertsd felre, nem zsebben turkalas akar lenni, csak emlekszem meg, hogy nem olyan reg vetted a Bravot, elotte meg egy rom Punto volt, szoval csak ovatossagra intelek, hogy ne akarj tul hirtelen ugrani. -
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #179699 üzenetére
Ami miatt támogatom az elgondolásod, azaz hogy ugyan nem különösebben problémás maga a konstrukció és szerelő is van hozzá (nekem eddig egyszer kellett Subi specilaista mert a vezérléscserét azért nem bíztam volna a sarki pékre), de az alkatrészek drágák és sok esetben nincs utángyártott csak gyári. A karosszéria elemekről nem is beszélve. Egy olyan Impihez mint ami nekem is van akad bontott elem bőven (főleg a korán meghaló dízelek miatt rengeted a bontott darab) de egy BRZ/GT86-hoz kb nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Sorozatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iPhone topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Motoros topic
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000