- Vezetékes FEJhallgatók
- Fujifilm X
- Nagy mennyiségű belső dokumentum szivárgott ki a Delltől
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Oracle szervereket akar Musk AI-cége
it A jelentések szerint egy 10 milliárd dolláros üzlet keretében bérelnék az Oracle szervereit.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
ma Bejelentették, hogy hamarosan érkezik az LG Tone Free T90S.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #180880 üzenetére
Hagyhatod rajta nyugodtan a sarukat töltéskor.
#nincsbennetarcsi
-
Szoszo94
őstag
válasz rbalint88 #180894 üzenetére
Hatalmas +1! Már Győrben is mindennapos, hogy ha torlódik a forgalom, akkor beállnak a kereszteződés közepére és a keresztforgalom is sz.pik. Roppant dühítő, szabálytalan, és - ahogy a példa mutatja - veszélyes is.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rbalint88 #180894 üzenetére
Útkereszteződésben már bent lévő járműnek elsőbbsége van kresz szerint, meg szerintem elég jó tempóval érkezett a prius. Mire lemérik, addigra szerintem bőven 50-50 lesz belőle. Rendőrrel nem a legjobb ütközni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
tboldi
nagyúr
válasz Szoszo94 #180902 üzenetére
Óváron is elő szokott fordulni reggelente a kórháznál, amikor sietnék a vasútra...
szerk.: Vagy a szobornál, a polgármesteri hivatal mellett. Mindig vannak türelmetlenek, akik nem hajlandóak elsőbbséget adni, át akarnak tolakodni a főútról kanyarodni kívánók között, csak nem mindig sikerül, és keresztben állva akadályozzák a főúton egyenesen haladókat. Aztán ha felhalmozódik 3-4 egyenesen haladó, akkor már kanyarodni sem tudnak az arra vágyók, és bezárul a kör egyetlen egy gyökér miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Ez már nem tűnik azért szarnak videók alapján [link]
-
#89309696
törölt tag
Egy ilyen kell. Most már tuti, hogy ha nyerek a lottón akkor Teslát veszek. Eddig egy dízelhibrid Volvo lett volna az esélyes, de....
Na jó, azért a dízelhibrid emelt hasmagasságú kombi 4x4 még mindig jobban tetszik. Egy Outback is bejönne.Tesla amúgy is olyan lesz idővel, mint az iPhone vagy bármelyik Apple termék.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz Integrale #180870 üzenetére
Na így már, hogy: "ahol indokolt", így már mindjárt más, amit mondasz. Erről beszéltem én is, hogy maga a technika valóban elérhető volt, csak éppen mégsem volt minden autóban.
Én ezt a mondatod, hogy: "Ezek a dolgok a 90-es evekben piacra dobott autokban mar altalanosak voltak" úgy értelmeztem, mintha azt akarnád mondani, hogy minden 90-es években megjelent autóban ezek már benne voltak. Ezért reagáltam rá, hogy:
"Mármint általánosan elérhetőek voltak a gyártók számára, de minden 90-es évekbeli autóban azért nem voltak."
Tényleg nem kötekedés, de szerintem lényeges különbség.(EGR-re nem írtam én sem, hogy kötelező, csak a katalizátorra és a lambdaszondára. Illetve nyilván nem a fejlettség miatt hoztam szóba egy Euro 2-es motort, hiszen a B Vectrában létező motorok közül az Euro 2 volt a legrosszabb besorolás, mivel voltak hozzá Euro 3-as és Euro 4-es motorok is.)
-
,
addikt
válasz #89309696 #180874 üzenetére
Nem fejlettség miatt írtam, lásd előző hsz-em, de akkor lehetséges, hogy félreérthető voltam, ha te is így értelmezted. (Euro 2-es motor eleve nem lehet fejlett egy olyan autóban, amiben vannak jobb besorolású motorok is.)
B Vectra tudtommal még ezek nélkül is tudta a normát, a szekunder levegő szivattyú ha elöregszik, és nekiáll zörögni (csapágyas lesz), csak simán ki szokták kötni. Az EGR szelepet meg le szokták falazni, kapható is hozzá gyári(?) zárófedél, bár benzineseknél nem nagyon hallottam még róla, hogy valakinek szüksége lett volna rá:
https://cromax.hu/zarofedel_egr_lezarashoz_opel_60476Én egyszer vettem ki az EGR szelepet, hogy megnézzem, nem-e kell esetleg megtisztítani? Nem kellett, 20 év alatt nem volt rajta semmi lerakódás. Annyi, hogy nem fémszínű volt, hanem fekete, de egyébként konkrét lerakódást nem láttam rajta, ment is vissza a helyére. (Más autók esetében youtube-on láttam olyan videót, hogy olyan mértékű koromlerakódás volt az EGR-szelepen, hogy gyakorlatilag szinte teljesen el volt záródva. Emiatt is néztem meg az enyémen, de ezen nem volt semmi.)
-
pit stop
addikt
válasz CactuS #180907 üzenetére
Főleg ha tudják, hogy kollégának kell fizetni kárt akkor végképp motiváltak erre.
Rendőrnek figyelnie kellett volna, de még előtte két jómadarat szélső sávba szólítani és megkérdezni honnan van a jogsi - így nem is lett volna gebasz.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
F_Zolee
veterán
Volt korábban kérdésem elm327-el kapcsolatban. Nos...mindenre jó de arra nem amire van. Ismerősnek akartam kiolvasni hibakódot de több programmal(laptop-telefon) is nézve nem talált semmit.
Én vagyok propeller? -
,
addikt
Szinte biztos. Egyébként ezen a motoron ami nekem van (X20XEV), egy olyan EGR van (gyárilag), amin van egy vákumcső és egy elektromos csatlakozó is. Ha az elektromos csatlakozót húzod le, jön a check engine. Ha a vákumcsövet húzod le, nincs hibakód. Pedig egyik esetben sem tud működni az EGR. Viszont az autó mindkét esetben ugyanúgy hibátlanul működik, már ami a gyorsulást/végsebességet érinti.
-
Integrale
veterán
Nem, ugy ertettem, hogy ezek nem voltak mar akkor sem ujdonsagnak szamito berendezesek. Amelyik motor nem tudta az aktualis eloirasokat, azokra aggattak ilyeneket. Az X20 motor 60-as evek vegerol szarmazik, folyamatosan aktualizalva, sokszelepes fejek, turbo, stb.
Nem azt irtam, hogy minden autoban volt, foleg azert, mert sok gyarto 90-es evekben dobott piacra teljesen uj alapora helyezett motorokat, ahol maskepp oldottak meg ezeket a dolgokat (szeleposszenyitas, valtozo szelepvezerles, mas illesztesek, mas olajak, stb stb, a regebbi konstrukcios motorok, amik nem tudtak a normakat, arra aggattak egr-t, szekunder levegoztetest stb.
Altalanos dolognak szamitott mar akkoriban, (70-es evekben mar sok autot szereltek ilyennel) hogy ha "gond van", akkor ezekhez tudnak nyulni. Ha a Qru altal irt Suzuki boosterjet motor majd oda kerul, hogy nem lesz megfelelo, akkor raraknak egy EGR-t, aztan nyernek egy kis idot.Ha felreertheto voltam, akkor elnezest.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
F_Zolee
veterán
ABS hibakód lenne. Hát nem tudom. Nem hinném, hogy azért nem sikerült, mert nem kapcsoltam be a gps-t. Bár ismerősnél meg be van állandóan ha jól tudom...(torque jelzi fent valamiért)
Végén küldhetem vissza a cuccot, mert amit olvas élő adatot azok közül olajat pl nem is lát(azt mondjuk nem tudom lenne is rá esély nézni).[ Szerkesztve ]
-
veterán
A 90-es évek közepén, második felében visszatérő problémaforrás volt az Opel 1.6 16v (X16XE*) motoroknál az EGR. Nálam is szarakodott. Mondták a szervizben, hogy ki kell kormolni. Én akkoriban csak kikormolós üzemben használtam minden autót, és mégis.
CactuS: Előre is danke sör, ha nem hozható össze, akkor is nagyon köszönöm az elvi segítséget és jószándékot!
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
Windowsos programjánál ezt látom most mondjuk. Reading out and erasing trouble code in older OBD-1 Opel and Alfa Romeo vehicles Vagy csak rosszul értelmezem? [link]
Többi kommersz androidosnál meg csak simán írják, hogy hibakód olvasás-törlés.#180936molnarpeter:
Írtam, hogy nem tudom...[ Szerkesztve ]
-
-
,
addikt
válasz focvis #180935 üzenetére
X16XEL-nek voltak más egyéb problémái is, pl. az olajat is állítólag nagyon szerette. Legalábbis sok B Vectrás panaszkodott erre. Úgymond igazi Ecotec volt. Nem tudom, mert soha nem volt ilyen motorral autóm (mármint X16XEL), de nekem az X20XEV, ami szintén Ecotec, ebbe még soha nem kellett olajat utántölteni két olajcsere között. Olajfogyásom egyszer volt, amikor GM olajat raktam bele. Érdekes mód akkor még az olajnyomás visszajelző is bejelzett, pedig gyári olajszűrő volt, és az olaj is hivatalos helyről, számlával volt beszerezve. Mivel már pár éve nálam volt az autó, és tudtam, hogy eddig nem ette az olajat, egyből ki is lett belőle eresztve az a sz@r. Soha többet olajfogyásom nem volt, és az olajnyomással sem volt többet gondom. (Valvoline Maxlife olajat használtam mindvégig, két olajcsere között max 2-3 deci szokott eltűnni, ami gyakorlatilag a nullával egyenértékű.)
-
ziyan
tag
válasz F_Zolee #180942 üzenetére
Néhány gyártóhoz elérhető specifikus alkalmazás, pl. Ford-hoz a FORScan, amivel az autóba szerelt összes modulhoz lehet csatlakozni, sőt még konfigurálni vagy frissíteni is lehet őket, bár ezt a részt én nem próbáltam ki csak egy kapcsolót kellett belemoddolnom az elm327-be, hogy a MS CAN buszhoz is csatlakozzon (már kaphatóak olyan elm327-ek is, amelyekben gyárilag benne van a kapcsoló). Szépen működött a Focus 4-gyel.
Olasz autókhoz elérhető még a Multiecuscan, ami ugyancsak minden modulhoz képes csatlakozni, ezt egy Punto 2-n használtam sikeresen.
A többi gyártónál nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az 1.6 16V ecotec a szelepszáraknál ette az olajat, az tényleges hiba volt. A ritkán cserélt olaj, meg a hidegen taposás hozta ki belőlük, kényesek voltak rá.
Egy rokonnak volt olyanja. Na mondjuk annak a dinamikájától se csapkodtam magam a téglafalhoz, nem is meglepő, mert pont annyival volt nehezebb, mint a Megane, amennyivel erősebb a motorja is, kb. egál, az Opel egy hangyányit jobb.
Ezekbe kell a 2 literes, alatta nem férfi a férfi.Egy ABS-es 2 literes automata kombit 4 zsákkal az utolsó faceliftből elfogadnék. Igaz, hogy törésteszten ha jól rémlik fél csillaggal lejjebb van, de a futóműve viszont jobb, kisebb eséllyel esik le az útról, mint a Megane.
-
veterán
Opelből erős voltam egy időben.
X16XEL
95 Vectra, ette az olajat és jól ment
96 Astra, nem ette, nem ment jól - talán a legsz@rabb autóm evör
X20XEV
97 Vectra
98 Astra - szörnyű váltóáttétel, 200-nál 6000 rpm
99 Vectra - gyári Sport felszereltség, nagyon szerettem.
Ezek nem ették az olajat, viszont a 2 Vectrában cserélni kellett az olajpumpát, ill. egyiknek vagy mindkettőnek elrepedt a kipufogó leömlője. Jó autók voltak, mentek és jól fogyasztottak.Volt még 2.6, 2.0T, 1.0, C20XE, 1.9 és 3.0 CDTI. Szerettem őket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Magisk
- Gyúrósok ide!
- Mobil flották
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs