- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #25150 üzenetére
Én sem mentem autóval messze Bp-en, és még is sikerül 1 hónap alatt 1800km.
Rövid távokat többször ment aznap, mikor lett használva, ebből leghosszabb 20km volt.
Tehát azon a napon elgurultam 200km, egy hónapban csak 15 volt használatban, és ez volt legsűrűbb hónap és nem is munkához.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
nem egyészen pontosan a rövid táv öli a dpf-et, mert a dpfet 6 perc alatt is kiégeti a rendszer, ha min 60fokos a vizhőfok( mondeonál ennyi kellett).
akkor van gond, ha soha nem éri el a 60fokot, és nem tud regent inditani. tulaj megbeleszarik, ha kiirja a műszerfal, h DPF error. Ha ilyenkor nem állitja le a motort, és hagyja, h regeneráljon, máris oké.
a sose éri el a 60fokot, ez dieselnél összejöhet, ha kvázi sose melegszik be. Ez kerülendő dieselnél is benyásnál is, csak a diesel a jó hatásfoka miatt nagyon lassan melegszik be, mert kicsi a veszteséghő. ilyen üzemmel egy VWt ismerős ismerőse 4000km alatt kinyirt egy DPFet.de ha 3 kilómétereket megy egy diesel meleg motorral, akkor az egyik ilyen 3 km alatt simán regenerálja a DPFet.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Jenne
senior tag
Köszi.
Közben elvoltam az egyik profi gumisnál és a Marso-nál is. Ők is ezt mondták, mindketten, hogy a gumi külső széle kijjebb lesz / a belső széle is/ 10 mm-el a mostani állapothoz képest. Mértük, elférne a kerékdobban, de Ők mindketten azt ajánlották, hogy a gyári megadott 47,5 ET számhoz közeli felniket keressek inkább. Szerintük olyat, ami legalább 40-41 Et számú, vagy gyárit ami biztosan 47.5 ET.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
gabor9991
őstag
Geometria miért változik más ET esetén?
Komolyan kérdezem, az én autómon is a gyári lemezfelni van télen, nyáron meg valami utángyártott alu mindkettő 195/65 r15 de a nyári felni az 7" széles és az ET száma is eltér a gyártitól, a kerék külső széle az a sárvédő széléig kilóg a lemezfelni meg centikkel beljebb van.
Ettől függetlenül télen/nyáron ugyanazzal a futóműbeállítással használom, annyit vettem észre, hogy a nyári kerékkel nehezebb tekerni a kormányt. -
Délután 3-kor felhívtam a műhelyt, h milyen státuszban van a kocsi:
Szelepfedél tömítés csere pipa, Fűtéscsőnél mindkét O gyűrű és műanyag bilincs cserélve, állítólag épp akkor tesztelték a tömítettséget.
Bent tartják még holnapig, mert a kérésemre átnézték az elejét mert valami rendellenes koppanás volt hallható mindig a tartó bakok cseréje után is. Azt mondta a telefonban a srác, h valami csavar van eltörve de már nem emlékszem pontosan a futómű melyik részét említette. Holnap megnézik alaposabban és cserélik./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Kerékdölésnél gumi kopás utal, ha nincs műszer.
Kerék összetartás pedig kanyar viselkedése utal, azaz menet közben küzdeni kell kanyarodással, vagy könnyedén kitör, mintha driftnél.
Csapágyak ezek bírják, de amit nem bír az oldal lengést (kiegyensúlyozottatlan), vagy üt a felni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
9 után kicsivel telefonáltak, h lehet menni a gépjárműért. A jobbos féltengelyben a csavar (ami mint kiderült nem is gyári alkatrész/méret volt) ki volt szakadva és ez produkálta a koppanást sebváltáskor. Mondták, h ha esetleg a későbbiekben megint előjön a tünet akkor csavar csere helyett inkább új komplett alkatrész beszerzése javallott. Egyébként most olyan, mint amilyennek lennie kell, örömbódoccság!
Azért a szervizt választottam, mert ők vállalták el leghamarabb. Igaz a díjazás (gondolom) így valamivel magasabb lett, mintha a privát autószerelőnél csináltattam volna bár nem valószínű. Márkafüggetlen szerviztől szerintem még így sem mondható magasnak a 6000Ft/óra + ÁFA munkadíj. 42700 pénz lett a vége cakkpakk a szelepfedél tömítés cserével és a fűtéscső szivárgás elhárítással együtt.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Pest megyében van különösen ajánlott Ford szerviz? Lehet márka vagy független is, csak legyenek megbízhatók.
-
Ha azt nézem annyira nem is elrugaszkodott az ár. A két cső tömítés, a bilincsek és a futómű csavar kábé 8-10k, a szelepfedél tömítés mondjuk ugyanennyi akkor kijön, h ~3 órát számláztak ki és azért valljuk be lehetett szopás vele mert szar helyen van az a fűtéscső.
Mondta a srác, h a felső csővel semmi baj nem volt alapból, viszont az alsónál nem volt jól összerakva valamiért, mert oda volt csípve az O gyűrű így ettől ment tönkre hamarabb. Ilyen tétel nem rémlik az előző gazdáktól sem, de bármi megtörténhetett mivel nem maradt fenn semmi infó a céges korszakából és a további papírhalom is lehet hiányos./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
albiosz
őstag
válasz DeFranco #25172 üzenetére
Először egy ütközésérzékelőt (ha jól emlékszem ez az alkatrész neve, folyton világított a légzsák visszajelző) cseréltettem. Elvittem, megállapították, hogy ez a cucc a hibás, megrendelték kérésemre az alkatrészt egy bizonyos áron. Munka miatt nem én vittem a cserére az autót és magasabb ár szerepelt a számlán. Kb. 10e különbség, ha jól emlékszem. Válasz: hirtelen drágább lett az alkatrész, de pici kedvezményt biztosítanak. Hogy lett drágább, ha megrendelte jelenlétemben egy bizonyos áron?
A második alkalom csúnyább volt: hátsó futómű felújítás. Szintén nem én mentem az autóért (nyitvatartás nem túl munkaidő barát). Otthon bogarászom a számlát és 2x 2 rugó szerepelt rajta, picit más elnevezéssel. Hívtam őket, elismerték a hibát, visszautalták.: 40e HUF. Persze, át kell nézni a számlát, de van, aki még annyira sem ért hozzá, mint én és nem veszi észre. A válasz az volt, hogy megrendelték a 2x 2 rugót, hogy valamelyik jó lesz és véletlenül rajta maradt mindkettő a számlán. Nem tudom mit gondoljak. Lehet, hogy arra játszanak, hogy ha párszor átcsúszik 1-1 ilyen az már jó bolt, ha lebuknak, az meg könnyen kimagyarázható.
Ez 2 alkalomból 2 számomra negatív élmény. Lehet, hogy másnak van 10-ből 10 pozitív. Amikor ott voltam, egyébként a légkör jó volt. Ott lehetsz a kocsi mellett, válaszolnak a hülye kérdésekre. Fórumok alapján mentem oda, de sajnos kettősek az érzések. Figyeljen mindenki a részletekre!
-
tailor
őstag
Igen, a fordfocus.hu fórumból "nőttek ki", de azóta tényleg megnőttek, és már minden, fentebb írt Forddal foglalkoznak.
albiosz: Sajnos erre tényleg figyelni kell... Ez a második mondjuk meredek sztori.
Én nagyon jó kapcsolatban vagyok a tulajdonosokkal, de tény és való, hogy amióta már nem ők dolgoznak személyesen a műhelyben, sajnos kezdtek jönni a panaszok. Nekem kerék átgumizásra olyan árat számoltak, hogy kerekedett a szemem rendesen (úgy, hogy egy kb. 120K-s szervizzel kötöttem össze...). Ezt megbeszéltük, és adtak kedvezményt utólag. De akkor is, ez ugye már más érzés...
Szakmailag kifogástalanok, de sajnos elég drágák lettek, plusz sajnos a nyitva tartás miatt macerás kivinnem az autót (de persze az elmúlt 10 évben kivittem - pont a szakmai hozzáértés miatt).[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz tailor #25174 üzenetére
"Nekem kerék átgumizásra olyan árat számoltak, hogy kerekedett a szemem rendesen"
nekem mostanában folyamatosan kerekedett a szemem a rezsiórákon is (ez persze szubjektív) de az alkatrészárakon is (éves szerviz azonos alkatrészei (t.i. gyári) cromax kisker bruttó áron 25-30%-kal olcsóbbak voltak annál mint amit kiszámláztak)
és ehhez képest ügyfélkezelésben is komoly visszalépéseket tapasztaltam.
az lehet hogy a szaktudás még megvan, talán az odafigyelés sem lett rosszabb de már évek óta egyre rosszabb szájízzel jövök el rutin műveletek után is.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #25176 üzenetére
féloff, külön írom: én most (máshol a szokásos gumisomnál) rakattam fel 4 gumit felnire (vittem mindent a csomagtartóban, nem kellett emelni, leszedni), olyan árat mondtak hogy nem kaptam levegőt...
emel-leszed-felniről le-felnire fel-centrír-felrak-leenged volt eddig 8k a négy kerékre, most a sima "felnire fel-centríroz-kész" mutatványért elkértek 10k-t
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
válasz DeFranco #25176 üzenetére
"már évek óta egyre rosszabb szájízzel jövök el rutin műveletek után is."
Én is De a helyzet az, hogy őket legalább ismerem, ha meg elmegyek máshova, semmi nem garantálja, hogy normálisan fognak dolgozni. Bár asszem idén az olaj- és szűrőcseréket elvégzem én magam, nem egy nagy truváj.
És igen, az alkatrészárak szintén "ejházásra" adtak okot, ugyanígy megnéztem a Cromaxnál... Amúgy Ford előírás szerint dolgoznak, a Ford által előirányzott munkaidővel számolnak, akárcsak a márkaszerviz.
#25177: Nekem egy szett acélfelni-alufelni gumicsere (8x gumi le, 8x gumi fel) + centír volt 30K... -
nagyúr
válasz DeFranco #25179 üzenetére
Én is inkább fizetek többet egy jól elvégzett munkáért, mert hosszabb távon kifizetődőbb.
(pl. lakásfestésnél sokszor megkaptam már, hogy miért a megye legrdágább festőjét hívom... nade... jönnek, mindent letakarnak, még a padlót is hullámkartonnal, majd minden nap takarítanak maguk után, mielőtt hazamennek. Így a munka végével nem 2 hétig, csak 2 napig tart az utó-takarítási idő.)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz #31600896 #25181 üzenetére
Hát ez nem volt olyan apró, érdemes ránézetni hátha ott is csak egy csavar.
Mikor a hátulját rakták össze tavaly szintén egy csavar okozott galibát. Jobb hátsó futóműnél vagy kilazult, vagy eleve meg sem húzták rendesen és ha egyenetlen útfelületen mentem kopogott mint állat. Másfelet húztak a csavaron és megszűnt az irritáló zaj./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Chosen
addikt
Köszi mindenkinek a válaszokat, Focusról lenne szó igen!
-
Real_Necro
veterán
válasz tailor #25178 üzenetére
" Ford által előirányzott munkaidővel számolnak, akárcsak a márkaszerviz"
Ugyanakkor pl. Petrányi nekem perc alapon számlázta anno az óradíjat, nem megkezdett fél vagy egész órában.Én meg elkezdtem a keresgélést a jövőre tervezett autócsere ügyében. 10 éves lesz az MKIV Mondeo, szeretnék "fiatalítani".
Gyerekek is már nagyobbak, így babakocsinak meg fél lakásnak nem kell bele férnie, így lehet kombi mellett egy hatchback is megfelelő lenne (meg tetszenek is).
Mennyire megbízható vonal egy 2017/18-as 2000ccm benzines hybrid (vagy plug in hybrid)? Egész szépen megyeget lefelé az áruk...
Lehet még arra várnék, vagy ha nem úgy alakul, akkor marad a sima dízel MKV Mondeo.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Rendelnék tartalékba csomagtér ajtó mikrokapcsolót, mert az még nem szart be.
Ha jól látom akkor EZ fog kelleni nekem, jól tévedek? Olcsóbb, mintha itthon venném meg vagy bontóból, ráadásul tele vagyok begyűjtött pontokkal meg kupponokkal...Illetve van pár dolcsiért Aux kábel és talán nem túlzás a Bluetooth modul sem a gyári 6000CD fejegységre kötve.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
+ gabor9991: Igazából az aux-ra voksoltam első körben, szal akkor csomi kapcsoló és aux lesz rendelve.
Láttam jútyúkon nem navis fejhez való bekötést is.
Fekete ledes oldalsó irányjelző? Úgyis kell vennem másikat mer' a gyárinak szar a tömítése, vizes belül. Elöregedett.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
patomi
őstag
Pont ilyen kábel van bekötve nekem is, jól működik. Az fontos, olyat nézz amihez van rádió kiszedő. Megkönnyíti a szerelést..(ha nincs otthon)
Na én is könnyebb lettem, kb. 350K-val
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
-
válasz patomi #25190 üzenetére
Oszt mi vót annyi? Nem tippelgetnék.
Az AUX kábelt hol vezettétek ki? A klíma alatti panel egyik üres vakdugóját érdemes kiluggatni és ott áthúzni?
Legközelebb kisebb vehemenciával kell nekiesnem a beltérnek mert legutóbb mikor takarítottam a kocsit a váltószoknya merevítőt sikerült eltörnöm. A napokban kiszedem és megnézem ragasztható-e kétkomponensűvel vagy inkább csere, de mivel nincs baja az anyagnak így sztem fölösleges.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
patomi
őstag
Első lengéscsillapítók, toronycsapágy, valami gumi bak(vagy mi, még ide), első lengőkarok jobb-bal. Kuplung szett, kinyomócsapágy, 2db szimering, itt még egy külön(valami) csapágy, 3liter váltó olaj, 1 liter fékolaj fékbetétek előre hátra, ablakmosó betöltő cső. Motorolaj és szűrő, pollen és légszűrő. Plusz munkadíj fentiekhez. Illetve téli nyári kerék csere, meg futómű állítás. Ide sorolom a korábbi karter cső és szelepet is. Talán valamivel 350 felett.
Az AUX kábelt hol vezettétek ki?
A rádió mögött dugtam le a kábelt anyós ülés mellett a szőnyeg és középkonzol találkozásánál jön ki. Talán valami antenna kábelt használtam behúzásra. Nem volt könnyű művelet.[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
válasz patomi #25193 üzenetére
Első futómű mindig drágább, de legalább rendben lesz.
Ha azt nézed itt sem volt olyan nagy a kiadás, csak ha összeadsz minden szart mint én... Egyben fáj.Fészbúk csoportban már írtak volna: Milyen olaj? Nyári pacsker? Mutasd a felnid mekkora?
anyós ülés mellett a szőnyeg és középkonzol találkozásánál jön ki -> nem töri meg a kábelt?
Arra gondoltam célszerűbb lenne az egyik vakdugót megfúrni és ott áthúzni. Onnan meg már egy karnyújtás a telefon.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
patomi
őstag
Jaja, mindezt úgy, hogy azért ment a kocsi, nem volt szar. Ok érezni lehetett a törődés szükségességét.
flymi
Amit tudtam és indokoltnak ítéltem gyári(olaj is motor és váltó)
Igen jó lehet megfúrni és valami ilyesmit berakni(nem pont innen) de nekem magasan van a rádió. Lent lenne nem lenne gond.[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
nagyúr
Én már azt hittem, hogy lassan rendben lesz az autóm, mikor ma ezt találtam a legutóbbi szerviz után:
1, kormány... felhasítva a bőr burkolat2, lábtaposó a kuplung mellett... nincs rendesen visszatéve... véletlenül "dinamikusabban" emeltem fel a lábamat.
Pedig olyan szépen lemosták, tényleg szépen kaptam vissza; de ez a kettő ez durva...
Nem elég, hogy még mindig fagy a kijelző, még ez is...Visszatekintve a képernyőfagyás problémára, több alkalommal voltam már szervizben.
A alkalmak, megjegyzéseim:
1, "szotverfrissítés" volt
- hát build szám nem változott... khm...2, szétszedték, kábelellenőrzés
- a króm keretet eltörték, cserélik
. következő alkalom (3, pont) tényleg cserélték3, sync3 vezérlőegység csere
- váltót nem lehet rükvercbe tenni... mehettem vissza, azonnal javították az összeszerelési problémát4, Sync3 kijelző csere
- a mostani, kormányfelszabdalós... ma levél, holnap telefon...És még mindig fagy a kijelző...
vattafakkkkkk - kezd elgurulni a gyógyszerem.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért