- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Real_Necro
veterán
válasz radi8tor #25789 üzenetére
Nagyobb méretű madár pakolta egyik nyáron úgy telibe az astrám szélvédőjét, hogy délután már csak azt láttam, hogy fél m2-en centi vastagon rá volt száradva... Nyomattam ablaktörlőt, mosót, de csak ugrált rajta... Aztán jégkaparóval vakartam le 15 perc alatt, ami ment utána a kukába.
Nem tudom mi volt és mit evett, de a látvány a retinámba is beégett...
Szerk.:
Nem bírok aludni, holnap viszem mondeot javításra. Ma itthonról dolgoztam, hogy kíméljem...[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #25802 üzenetére
tényleg, ez már esti órákban az olvasás szelektív.
Real_Necro
Én is most adtam le, de már kényszerűségből, mert parkolóból már kinéznek, hogy már megint szerelem a kocsit.
Még jó, hogy a parkoló Mazda kereskedés / szervizzel szemben van.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Real_Necro #25801 üzenetére
Én tudtam aludni pedig nem érkezett még meg 2 hét alatt a gyári sárvédő. Kedden vinném a fényezőhöz, szerdán műszaki.
⭐ Stella
-
ngaba
aktív tag
válasz darvinya #25797 üzenetére
Jó, hát nekem azt "mondta" az autó, hogy vegyél meg, de a kérdésem főleg arra irányult, hogy egy 2008-as 1.6 ti-vct motor mennyire rizikós úgy általában, pláne gázosítva. (Az autóra látszólag vigyáztak, de hiába, ha problémás a konstrukció.) Itt prohardveren nem szeretik annyira ezt a motort, máshol inkább jókat írnak. Mit kell rajta mindenképp megnézetni? Illetve úgy általában egy ilyen c-maxon, a rozsdán kívül.
Mert most OFF dízelem van, és pont azért gondolkodom a váltáson, mert csak viszi a pénzt a bonyolult technika javíttatása... És nincs kedvem megint százezres javításokba belefutni... Ebből a szempontból jobb lenne a sima 100 LE-s 1.6 szívóbenzin, de eddig olyan motorral nem találtam olyat, amit meg is vennék.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
erről mi a véleményetek? [link]
-
oliwire
őstag
válasz Zoli-bácsi #25811 üzenetére
Milyen problémájuk szokott lenni?
-
gergobaby
aktív tag
Százezres javítások minden autón előfordulnak szerintem, de maga a motor nálunk bírja még. Nemrég valakinek összeírtam a tapasztalatokat vele. Összességében 390k km után kb. 1 liter/ 10 000 km olajfogyasztás, benzinpumpa már a 3. van benne, lambda szonda csere volt még az elején, okoskerékprobléma eddig nem jelentkezett.
(C-max, 2007, 115 Ti-VCT, faceliftes)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #25811 üzenetére
Blokk repedés (bontott kb 500k), kokszolódik, kevésbé szerencsés esetben kigyullad, az ismert hűtőfolyadék szint problémákat meg lehozta a sajtó sokszor.
-
dellfanboy
senior tag
válasz oliwire #25810 üzenetére
tul piros
(#25809) ngaba amugy en az 1.6 ti-vct-rol mondjuk a vezess.hu egy YT videoja utan tettem le... marmint az a +10lo nem nyujt annyi tobblet elmenyt mint amekkora szivassal jar(hat)eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
-v-
addikt
válasz molnarpeter #25814 üzenetére
Blokk repedés
?? erről hol olvasni (ha a hűtófolyadék elvesztése miatti túlmelegedés következménye, akkor nem írnám külön hibának, ott kb. egy kiegyenlítőtartály meg 1-2 cső talán a ludas amit cserélni kell megelőzés jelleggel és annyi)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Gyakorlatilag az, csak nehéz előre megjósolni, hogy az előző tulaj(ok) foglalkoztak-e kellő mértékben a hűtés problémával fb-n Mondeo Ecoboost csoportban voltak ilyesmi ügyek. Csövet illetően mondjuk szerintem is a rendszeres csere egyelőre a megoldás, jó lenne valami szilikon és alu tartós alternatíva, valamennyi piaca biztos volna.
1.0 EB esetén a középső henger meg jó hűtéssel is túl tud melegedni ahogy tudom, ott is elég lenne minimális változtatás és még lenne oldva, 1.6-hoz találtam racse alacsonyabb hőfokon nyitó termosztátot... 🤔kcsa: blokk is előfordul rosszabb esetben, nem csak hengerfej. Mivel nem hüvelyes gyárilag, így motorcsere vagy felfúrni és hüvelyezni.
Primkó módszer, de én szeretem arról megítélni egy motor megbízhatóságát, hogy mennyibe kerül egy bontott blokk. Ha drága és nehezen beszerezhető, az red flag lehet szerintem. Nagyon negatív a szövegem most, de ez csak olyan, mint amikor valaki megkérdezi, hogy hideget-meleget mit lehet tudni egy adott típusról. Van egy csomó elégedett tulaj, de most ha a hibákat kérdezik, ne írjam le?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz gergobaby #25813 üzenetére
Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalatokat (amik azért biztatóak), és dellfanboynak is a választ.
És egyet is értek veletek. Én is úgy gondolom, hogy egy használt autónál rendben van, ha néha beleszaladok nagyobb költségekbe, csak ez ne havonta történjen azért. És az a nagyobb költség ne 500 ezer forint legyen mondjuk egy 1-1.5 milliós autónál. A kérdésem inkább arra irányult, hogy ugye ez a motor nem a "nagy ívben kerülendő" kategória, mint pl. a Prince THP vagy az imént emlegetett 1.6 EcoBoost.
Ha kicsit kényesebb, mint az egyszerűbb 1.6, az még belefér.
-
molnarpeter
nagyúr
4 lambda szonda és okoskerék, ami többlet hibalehetőség. Itt fórumon fordult elő 1.6-nál alacsony fordulaton kopogás hordósra kopott henger miatt (hallatszik, nem kell alacsony fordulaton erőltetni és akkor nincs gond, de együtt lehet élni a problémával), illetve volt egy alacsony olajnyomás eset (Ti-VCT volt, simát nem tudom, érinti-e). Gyakorlatilag ha menár nyire utána jársz, szerintem megéri 100 lóra szűkíteni.
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Ford Focus mk2-ben (1.4 benzin) tényleg nem zárható a tanksapka, vagy nem az eredeti van rajta/nekem nem működik a központi zárral?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Zoli-bácsi #25808 üzenetére
Nem csináltam semmi szentségtörőt. Mit rontottam el?
Mint mondtam mosás után letöröltem szárazra, átfújtam folyékony vax-al, áttöröltem. Majd végül egy extra puha ronggyal még egyszer átmentem az egész karosszérián, szép fényes lett. Ezután két napig pihent a kocsi tető- majd még egy napot a szabad ég alatt és semmi extra nem történt, szép maradt. Aztán jött a képeken látható ocsmányság./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
tobias88888
őstag
válasz molnarpeter #25276 üzenetére
"Fejegység lefagy, ha usb-n túl sok fájl van, ilyenkor akkusaru le-fel megoldja. USB aljzatra érdemes vigyázni, mivel kiáll belőle a csatlakozó, nehogy eltörjön valami" - USB az sajnos nincs, bár jó lenne, mert 5 éve nincs cd/dvd iróm. Fm Transzmitter jöhet leginkább szóba, mert gondolom az utólag beszerelés nem olcsó
"Egyik példány váltója nehezebben járt, a karnál kezdve érdemes végigkenni a mozgó dolgokat a váltóig." - Mivel is kellene bekenni? Váltóolaj? -
ReFleXx
addikt
válasz Real_Necro #25816 üzenetére
nem jött ki egyben? 😄
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #25821 üzenetére
Köszönöm.
Az a baj, h hiába van sok eladó c-max, ha magyar, szervizkönyes, jó felszereltségűre szűkítünk, mindjárt megcsappan a kínálat... Ez meg olyan, és még helyben is van.
De már lebeszéltem róla magam én is. Túlságosan bíztam az emberismeretemben. Azért ne csörögjön már a motor 1 percig hidegen (azt írja az újság, h az azt is jelentheti, h a változó szelepvezérlés kezd megmakkanni)... De van az úgy, h irracionálisan megtetszik valami. 🙂
De egyébként mennyire a szerelők kezében vagyunk használt autó vásárlásnál. Én max olyanokat tudok megnézni, h vigyáztak-e a beltérre, megbízhatónak gondolom-e az eladót, illetve egy átlagember műszaki ismereteivel megnézem / meghallgatom a motort stb. Tehát ugye pont a lényeghez nem értek igazán...
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
És nemcsak akkor, ha embernek semmi általános ismerete nincsen.
Akkor szerelő azt mond amit akar, azaz úgy is gondolhatja magában, ez jó kuncsaft lesz, mert sokszor jön javításra.Amúgy tesztkör, stb. alatt autót a tulaj / kereskedő előtt meggyötröm.
Persze előtte szólok és figyelem a reakciót, mert, ha tudja, hogy ezzel kijönn a hiba, rosszabb esetben megáll a motor.
Akkor vagy ezt nem engedi, vagy terel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 99-es 1.8-as benzines Focus. Az lenne a probléma, hogy az autó érezhetően gyengébb mint eddig volt minden fordulat tartományban (de inkább fent érezhető a különbség), nem érzem azt a nyomatékot mint eddig. Ha jobban pörgetem (4-5000 RPM), akkor csak simán felkúszik a fordulat, de érezhetően kevésbé húz mint eddig, és nem is olyan lineárisan. Eddig szépen egyenletesen ment szabályzásig is, most pedig úgy érzem mintha egy-egy pillanatra meg is torpanna.
Lehet rá férne már egy üzemanyagszűrő csere is (AC zúg 2-3 másodpercig gyújtás ráadásnál, szóval nem hiszem hogy ott lenne a probléma), illetve a gyertyák se maiak már. A levegőszűrő most lett takarítva/olajozva 300-400 kilométerrel ezelőtt (direktszűrő)
Jól gondolom, és nézessem át a gyújtás rendszert, illetve cseréltessek üzemanyagszűrőt, vagy másfelé kellene keresni a hibát?
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Balcsix #25832 üzenetére
Meleg motornál 3-4. fokozatban alacsony (~1200) fordulaton nyomj padlógázt, ha szépen el kezd gyorsulni, nem durrog/rángat akkor a gyújtás rendben van.Persze ha több van a gyertyákban mint 30-40ezer km akkor én cserélném ettől függetlenül is.
Üzemanyagszűrő sem rossz gondolat, főleg, ha régen volt cserélve.
De lehet még sok más, a katalizátor hibától a nem tökéletesen záró szelepeken át bármit el tudnék képzelni, de így látatlanban feleslegesen nem adnék tippeket. -
Balcsix
senior tag
válasz gabor9991 #25833 üzenetére
Megpróbálom holnap. Hibakódokra is ránézek, hátha ír valamit.
Még annyit hozzátennék, hogy kb. egy éve csak a MOL 100-as benyáját tankolom, mert elég sokat áll az autó, és tudtommal a 100-as több ideig bírja az állást mint a sima 95-ös. Szóval még csak azt sem lehet mondani, hogy valami rossz minőségű vackot tankoltam, bár kitudja...
(#25834) darvinya Lehet sokat mondtam azzal a 2-3 másodperccel. Jobban belegondolva inkább közelít az 1 másodperchez, de a lényeg az, hogy ez nem változott és eddig ment a kocsi rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Egy éve vettem egy 2003-as, 1.4 benzines Ford Focust. Alapvetően meg vagyok vele elégedve, nagyon jó a fogyasztása, az év 355 napjára bőven elég, nyaraláskor pedig türelemmel, ésszel és lendületből mindent meg lehet vele oldani.
Van viszont pár dolog, amit orvosolni szeretnék.
Az egyik, hogy télen az első gázadáskor akad a gázpedál, illetve hidegen - egész évben - egyenetlen az alapjárat. Üzemmelegen már egyenletes, bár kicsit alacsonynak érzem. Jól tudom, hogy a fojtószelep takarításával ezen lehet segíteni?
A másik pedig az, hogy időnkét, sebességváltás után az autó megtorpan. Nem mindig jelentkezik a dolog és nem vészes, de úgy veszem észre, mintha egyre rosszabb lenne. Trafó, gyújtókábel és gyertya cseréje okozza ezt, vagy az üzemanyagellátás körül érdemes keresgélni?
Akinek volt hasonló problémája, annak megköszönném, ha megírná, mi volt rá a gyógymód.
"I'm too old for this sh.t..."
-
félisten
válasz Morales72 #25836 üzenetére
Nekem most cserélnek trafót + kábelt + gyertyákat... hogy torpan, az nem kifejezés.
MK2, 1.6 benzin, 100LE[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
ReFleXx
addikt
válasz Morales72 #25836 üzenetére
ragado gazpedalnal nekem anno mar az is segitett, hogy a fojtoszelepet kivulrol wd40el megfujkodtam. ki sem kellett szedni, de ha teljesen kiakarod szedni akkor nekem remlik valami urban legend, hogy a szelepen van valami bevonat amit nem szabad letörölni.
alapjarat melegen 750re all be ha jol rémlik.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
radi8tor
MODERÁTOR
Tudom RTFM, de hátha valaki rávágja: milyen izzó kell a Focus oldalsó indexbe? W5W ?
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Zoli-bácsi #25840 üzenetére
Az lesz de én erre tippelek.
Mikulásbá: gyári sárvédő szóval nem aggódom a mérete miatt.
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz cappa72 #25780 üzenetére
Akkut persze nem cseréltek... nekem meg kell az autó... lekgözelebb.... mert a kijelző még mindig fagy. persze szervizben nem. nálam igen...
A kormányt kicserélték, taposó a helyén.
Asszem' nem csak kocsit, hanem egy ben rollert is vettem. tú in van.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #25814 üzenetére
Akkor ebből a 2.0 Ecoboostost érdemes csak, ha lóerőt is szeretnék?
-
Ha hátramenetbe teszem a sebváltót és elindulok minden egyes alkalommal hallok egy darab fémes kattanást/koppanást, már egy ideje csinálja. Igaz először arra gondoltam kavicsot veri fel, de aztán gyanús lett.
Ugyanezt a hangot szoktam hallani ha egyesbe rakom és elindulok hideg motornál.
Tehát hátramenetbe rakva majd elindulva mindig, egyesben csak hidegen hallom és mindössze egyszer.
Ötletek, h mi lehet? Kuplung, megint futómű v mi a bánat?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- További aktív témák...