- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Hobby elektronika
- Házimozi haladó szinten
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Így építsd a billentyűzeted!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Real_Necro
veterán
A következő olajcserémnél (kb május vége) elérem a 300k-t. Lehet az eladásig még lesz egy kettőstömegű meg kuplung munka vele. Még a gyárit használom. Ha nem, annak meg csak örülök.
Szóval sokat nem hinném, hogy ki tudok majd belőle szedni, valamint a következő kocsira is kb 3-3,5et(max 4) szánok, dízel, manuál váltós, kombi vagy suv, legalább 150 ló, de mennék 200 fölé, max 5 éves.Egyébként jól kiszúrtam magammal, hogy 1,4 G Astrából ebbe ültem. Ez lett az alap...
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
kcsa
veterán
válasz Real_Necro #24101 üzenetére
Asszonynak vasútállomásra járáshoz vettünk egy HA22-es Altot. Durva élmény oda-vissza ülni a két autó között. (külön poén hogy egy hónapja ő se volt dolgozni, szóval remek időérzékkel vettük meg másfél hónapja )
-
Earl_Muttley
aktív tag
Embléma problémához:
OEM cikkszám:1779943
Meguntam a töröttet is nézni, meg miután leszedtem, a helyét is. Gyanítom nem gyári, de tán tartósabb, nem tud úgy kopni. Az aliexpressen kaphatóakkal ellentétben még jó is az autóra. Van egy kis fül, ami 1-2 modellen kellhet,nekem nem volt neki ott a hely, roncsolás nélkül leharaptam fogóval. [link] (tudom, koszos...)
[ Szerkesztve ]
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
Kicsit off (ma volt némi időm ezen elmélkedni) de azért kíváncsi lennék, h a mérnökök miért csak 100-101 lóerőt tudtak/akartak kipréselni a Focus 1.6-os sima szívó motorjából, mikor ugyanekkora hengerűrtartalom mellett egy Astra vagy egy Hyundai is simán tud 116 / 124 lóerőt. Még egy 1.4-es Renault motor is képes leadni 98-at mindenféle extra (turbó) nélkül.
Ok, a lóerő nem minden de azért furcsa. Kíváncsi lennék, mennyi tartalékot hagytak benne. Persze annyira nem böki az oldalam, h a sajátom optimalizáltassam. Annyit nem ér az egész. Csak úgy elméleti síkon mégis mennyi lehet/ne az annyi? 115-125?Ma voltam tankolni (negyednél járt a mutató) + vittem egy frissen vásár't 10 lityis kannát és így sikerült épp egy hangyányival 14k-t fizetnem a prémiumból. Őrület. Pár hónapja ugyanez kanna nélkül 16k körül volt. 1-2 hónapot eláll a 100-as lötty a kannában.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Nyomaték adat nélkül lóerő csak egy jó hangzó valami.
Ha mellérakod a nyomatékot már is kiderül, hogy nagy lóerő semmit sem ér.
Ráadásul lóerő megadás lehet csak magát a motor mérve megadni, vagy tényleges lóerő, amit meghajtó tengelyen jelentkezik.Annyit tudtam kibogarászni pár szakismereti könyvből, hogy Ford meghajtott tengelyen mért tényleges lóerőt adja meg, és ezt vetíti vissza a motorra, mint adat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31733248
törölt tag
válasz Real_Necro #24090 üzenetére
Nekem is marad a Mondeo, bár pont most váltottam volna BMW-re, de ezt elvitte a válság. Nem anyagilag, hanem mert nem szeretném az alkalmazottaimat azzal ingerelni, hogy miközben nekik ugrik a jutalék, a főnök új Bömöst vesz... Próbáld ki az új Mondeot, tényleg jó!
Srácok, kaptam egy levelet a Fordtól, visszahívják a kocsimat (Mondeo) egy biztonsági javításra. Kapott más is? Másfél éves, 1.5 Ecoboost az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
Hannibhál
őstag
Ford Focus 1.6 nyomaték görbe
Opel astra 1.6 nyomatékgörbe
mind2 2006-os, a focus 90-nél ~2700-at pörög, míg az astra ~2650-et.
Ezeken a fordulatszámokon a focusnak 137,3 Nm-el 52 LE-t tud, míg az astra 140 Nm mellett szintén 52 LE-t.
Ugyanezek az adatok 130-nál:
Focus: 3870 rpm, 149 Nm, 80 LE
Astra: 3820 RPM, 154 Nm, 82 LETehát hiába erősebb papíron az astra bő 13%-al, ez normál napi használatban nem jön ki
Az meg, hogy kb 4500as fordulaton melyik erősebb, majd mindegy is a legtöbb ember számára, így is úgy is pörgetni kell mind2-őtGépelés nem az erősségemasdsdk
-
bajnokpityu
félisten
válasz Hannibhál #24107 üzenetére
hát a nyomatékgörbén kivül a váltó áttétel, illetve súly is erősen gyorsulási élmény befolyásoló tényező. ezzel együtt a 101lovas kókusz 98as tervezés( ha az egyes fokusz féle 101lóról beszélünk) mig a kia 1.6osa 132 és 136 lóval meg minimum 10évvel fiatalabb.
és a kiát tényleg annyival erősebbnek is érezni, tosztára olyan, mintha 2 literes lenne.
Econ:: mármint a legeslegújabb mondeot? az miben más?
a sima 5ös mondeo érzésre nekem semmivel nem adott többet, mint a 4es. sőt, még a térdemet is nyomta a középkonzol. az egy gyönyörű facelift, sztem, igazából.darvinya: már megint nem vágom miről beszélsz....
a teljesitmény az fordulatszám* nyomaték. egyikből jön a másik...
legyen akármilyen nyomatékos valami, azt is agyon lehet vágni egy hosszú áttétellel. lsd suzuki csomó tipusa.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #24108 üzenetére
Ford szívócső, viszont emlékeim szerint a koreai meg közvetlen bespricc, az is sok szempontból különbséget jelent (lóerőn kívül).
-
Hannibhál
őstag
válasz bajnokpityu #24108 üzenetére
Persze, minél újabb egy motor, annál jobb alapvetően. Mondjuk az sem mindegy szerintem, hogy mikortól van maximum nyomaték, én pl az 1.4es 80 pacis fiestamat fickósabbnak éreztem a focus 1.6 101 lovasánál, de a haverom 1.8as 120as mazda 6osánál is, ugyanis a fiestamnak már 3500nál megvan a max nyoamték, míg az utóbbiaknak kb 4000-4200 fele.
Aztán lehet csak én érzem így s amúgy teljesen tévesen érzékelemGépelés nem az erősségemasdsdk
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #24108 üzenetére
Nem kell fordult számot növelni, ahhoz hogy nagyobb LE/Nm legyen.
Elég hosszított löket, és emelt vezérmű, máris 20-30% plusz lehet elérni.
Hosszítot lökettel Nm, emelt vezérművel LE.De nem mindegy min mérsz LE/Nm, mert motor közvetlenül mérve 30LE+ is lehet.
Míg hajtott tengelyen, érthetőbben kereken mérik, mennyit tud átadni az aszfaltra, −30LE is lehet.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Az "érzés" elég nagyban függ a nyomatékgörbe alakjától. Ha egy motor hajlandó már 2000rpm körül is megközelíteni a nyomatékcsúcsát, vagyis "lapos fennsík" a görbe, az szerintem sokat hozzá tesz a vezetési élményhez.
Nincs sok tapasztalatom, nem vezettem még annyi Fordot amennyire kiváncsi lennék de a most használt 1.8b Focusomat is leginkább azért kedvelem, mert már alul is jól húz, nem kell szétforgatni ahhoz hogy történjen valami. Pedig az 20+ éves tervezés, összesen 115ló/160nm. -
Hannibhál: Érdekes az a lefejezett görbe.
Értelek benneteket.
Városban használva elég sokat megy hidegen, ha melóba is megyek vagy onnan haza inkább a hosszabb utat választom, h az olajnak is valamenyire, de a víznek legalább tutira legyen ideje felmelegedni. Ez télen kicsit nehezebb. (Olajhőmérőt kár, h lespórolták a műszeregységről)
Ebből kifolyólag nem igazán van pörgetve a motor 3000 fölé.
Ha néha hosszabb útra megyek akkor érezni igazán, h 4500 körül húz rendesen. No meg elbírna még egy hatodik sebességet simán...Igazából nem annyira érdekes a lóerő/nyomaték hányados, teljesen jó ez így ehhez a kasznihoz is.
Csak a helyi kereskedés kínalatát szoktam néha áttúrni és nézegetni a választék alját (apósnak ha egyszer elporlik alóla végleg a rönyó) és szemet szúrtak az eltérő 1.6 benzines motorok adatai.Lehet úgy voltak a Fordnál (ez csak feltételezés) mint más gyártók is, belőtték "középre". Elvégre a Focus a középső gyerek.
Mindenki csinálta a teljesítmény visszafogást, de Ferrarira tudok gyors példát. Ugyanaz a motor egy Maserati-ban mégis gyöngébb, mert egy Masi nem lehet olyan vagy jobb, mint egy Ferrari. Vagy egyik Alfába pakolt motor is maranellói fejlesztés csak két hengert lecsippentettek belőle és tádáám! Kész is.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Munkaidőben üresjáratban elmélkedtem, telóról néztem a Hahu-t.
Itthon többet dolgozok mint melóhelyen, komolyan!
Egészségügyi megfontolasból eltiltottam magam a nyeles szerszámok használatától, bocsika.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Ez érdekes összehasonlítás, de tudok én is egyet. Nekem MK2 Focus van ferdehátú, 1.4 benzin 80 lóerővel. Javarészt egyedül használom, esetleg a feleségemmel, azaz 2 főnél többen nem utazunk vele soha. Jól szalad az autó, erős. Volt szerencsém azonban kipróbálni egy 1.6-os benzinest is, ami 100 ló. Én nem vettem észre érdemi különbséget, hogy sokkal harapósabb lenne, csak egy kicsit húzott jobban magasabb fordulaton. Úgyhogy szerintem olyan nagy különbség nincs, igaz azért a 20 lóerőtöbblet azért valahol megmutatkozik. Fogyasztásban pedig szerintem u.a.
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #24112 üzenetére
Ha 1x vezetnél hosszított löketűs, emelt vezérmű tengelyes, stb. benzinest, azután már dízelt nem értékelnéd.
Utóbbi időben beleástam magam ebbe, mert ugye előző kocsimhoz képest ugyanilyet motor csiga, gyengékcske.
Aztán most előkerültek ilyen olyan tunningok, amin elgondolkodtam, mert alkatrészek(főtengely-dugattyúk, vezérmű tengely, váltó, vezérlő e.) összesen 150eFt, csak munkadíj lenne 2.5x ennyi.
Aminek eredménye 130LE lenne, amit keréken leadna.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Ez igy van, de a közvetlen befecsisek ebből a szempontból rohadt jól működnek, jóval nyomatékosabbnak érezni őket.
pl 1040kg vitara 1.6 szivó 120lóba ültem anno át a focus 101lovából,( mindkettő szivócsöves, hasonló súly) és alig ment jobban a vitara.
majd az 1500kg sportage 1.6 szivó direktbefecsis, rövid áttételű 136 lovas rugalmasabbnak, nyomatékosabbnak, erősebbnek tünt. elindulásnál kicsivel, de ami megdöbbentő, hogy 120fölött érezni igazán. Vitaránál nemtom hol fogyna el, a kiát simán meghajtottuk anno 170ig megpakolva. cserébe eszik, és kormol.
már a finomitott verizós közvetlen befecsis újabbik sportage meg egy aszkéta, nemtom, mit csináltak, hogy városban 7.2vel eljárni vele, autóúton meg 6.2. egy másfél tonnás szekrény, kisköbcentis szivóval..[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DeFranco
nagyúr
válasz #31600896 #24116 üzenetére
szoktak itt poénkodni a tartalékkal de tényleg a tartalék a különbség.
egy kicsit jobban megy, egy kicsit kevésbé kell neki nyomni, de amikor előzni kell kicsit élesebb helyzetben (klímával, rövid távon vagy emelkedőn) akkor pont azt rakja alád amivel akkor már lényegesen előrébb vagy.
ez természetesen minden lépcsőre igaz.
ettől élhető az 1.4 is teljesen nincs vele az ég világon semmi gond.
-
bajnokpityu
félisten
válasz #31600896 #24116 üzenetére
mk1 esetén tök ugyanúgy ment a 3 ajtós 1.4es mint az 1.6os sedan.viszont mig nálam az 1.6 evett 6ot, a kis 1.4 meg 8at...
anno foka 1nél, ha padlóztál, akkor leeoldotta a klimát, nem kellett kapcsolgatni előzésenként.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #24117 üzenetére
Valamit félreértesz, benzines Focusom van, nem is vágytam soha dízelre.
A dízelmotor szerintem kamionokba való. Ott egy 12000 köcenti körüli blokkból kijön cirka 500le/1800nm, aminek a nagy részét leadja már 1200-1500 közötti fordulaton és megmozgat 40 tonnát, 28literes átlagfogyival.
Az annyi mint 0.7liter/tonna. Egy frankó korom/NOx-kezeléssel teljesen rendben van. Mutass egy személyautót, ami csak közelíti ezt a szintet. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #24121 üzenetére
Nem tudok.
De ugyanilyen nyomatékos volt előző, ezt is hiányolok a mostaniból.
Olvasom, hogy milyen sokat eszik 1.4, pedig 1.6 megeszi 10-t is városban, míg 1.4 6-7-el el van.
Autópályán/autóúton mindkettő 4-5L-rel el van.
Sőt most gyertya csere óta, közel sík területű autóúton állandó 80-nal 3-3.5L között evett a 1.4-esem.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sidorovich
senior tag
Ford Petrányival van valakinek tapasztalata? (Szerviz, autó vásárlás)
Egy 2013-as Focust hirdetnek bő 100.000 km-el, ami érdekelne.Mindenki azt tanácsolta, hogy bármilyen használtautót is veszek, vigyem el előtte állapotfelmérésre pl. Bosch Avalon szervizbe. Ha egy Ford szalon és szerviz az eladó, szerintetek ez ekkor is indokolt?
-
Real_Necro
veterán
válasz Sidorovich #24124 üzenetére
Melyik?
A kerepesi úton vizsgáltattam anno az enyémet. Elég alaposak voltak.
Aztán átiratás után ők fényezték a hátsó lököst. A szín nem lett tökéletesen pontos, de tartós.
Fújtak már át klímát is.Összességében szerintem korrektek, ha nagyobb baj lenne kocsival, lehet ők is szóba kerülnének.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
darvinya
titán
válasz Hannibhál #24126 üzenetére
Nekem még az sem.
Escort-ba még csak normál CVH van.
Vicces, hogy Wiki szerint [link]
1.4-re ezt írja:
In European trim, this engine produced 75 bhp (56 kW)
1.6-ra ezt írja:
Output was 69 hp (51 kW) and 86 lb⋅ft (117 N⋅m), while European versions produced 78 hp (58 kW)Nincs akkora többlet 1.6-ben, max. fogyasztásban és szeret hamar tönkremenni.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Sidorovich
senior tag
válasz Real_Necro #24127 üzenetére
Budaörsi úton árulják amit kinéztem.
Már fel is hívtam őket, és a kinézett 1.6-os benzines Focus DPS6 Powershift váltóval szerelt, nem MPS6-tal, utóbbit a dízelesekhez adják.
A DPS6-ról van valakinek tapasztalata? Telefonon Petrányiból azt mondták, hogy ezen nem kell 60.000 km-ként cserélni az olajat mint az MPS6-on, kevésbé bajos.
A kuplunggal van egy típushibája amit telefonon mondtak és neten is olvastam róla, USA-ban és Ausztráliában pereskedés is volt érte. (A kinézett Focuson már volt kuplung csere, egyébként 4 évig Ford flottában volt, ismert előéletű autó.)
Pár nap múlva kipróbálom és meglátjuk. Ha szépen finoman vált, nem rángat akkor lehet ez lesz a befutó. A motor legalább tutira megbízható, 1.6 szívóbenzin, bátyám Focusában is ez van, csak a váltót nem ismerem.[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz Sidorovich #24130 üzenetére
Flottásnál kérdéses mennyire kímélték.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
kcsa
veterán
válasz Sidorovich #24130 üzenetére
hát ezek bizony a Getrag váltók, elég hírhedtek sajnos... Javaslom kérdezz körbe pl. FB automata váltós csoportokban, ott azért vannak szakik. Esetleg felhívnék egy-két műhelyt, hogy mire érdemes odafigyelni vásárlásnál (persze lengesd be hogy elviszed hozzájuk olajcserére )
Az élettartam olajban meg továbbra sem hiszek, 4F727E esetén pl. eu-ban nem volt előírva olajcsere, usában meg igen. Az utóbbinak hiszek...
-
darvinya
titán
Ez igaz, meg az is, hogy
The Zetec can be identified by having a silver cam cover with "DOHC 16v" on the bottom left. The Zetec-E has "ZETEC 16v" on the bottom left, and the Zetec-R has a black plastic cam cover. The Focus RS and ST170 (SVT) are both Zetec-R engines, despite being branded Duratec.The original manufacturing plan involved replacing the Dearborn manufactured CVH with Zeta. This resulted in the need to retain much of the architecture of the US CVH block. However, later in the development process, the plan was changed and the Chihuahua engine plant in Mexico was rebuilt to allow manufacture of the US engines. For Europe the decision was taken to build Zetas in Bridgend (Replacing CVH) and in Cologne.
Zetec E meg a 16V-os 1.4-es, vagyis összes Zetec motor 16V-os, a 12V-os OVH, CVH, stb.
Élettartam olaj csak kézi váltóra vonatkozik.
Automatára nem, ott X időnként csere szűrővel együtt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
kcsa
veterán
válasz Sidorovich #24134 üzenetére
A régiebbek (hogy beférjen a keretedbe) között még aránylag ritka az automata, mostanában kezd divatos lenni. Priussal nem nyúlsz mellé valószínűleg, én azt nézném a helyedben.
Igazából nézegettem is, de az én határom olyan 2m volt, a végén 2.2-ért hoztam el ezt a Focust, ennyiből hasonló állapotú Prius azért nem jött volna ki
-
Real_Necro
veterán
válasz Sidorovich #24134 üzenetére
Lehet csak én vagyok "régimódi", de következő kocsiban is 6 sebességes manuál váltóst keresek.
Mondjuk ilyet biturbós Edgeben nem láttam.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
darvinya
titán
Hát aki ezt mondta, az csak várta mikor veszed az új autót nála.
Nem elektromos automata váltóban olaj végzi valójában a váltást, így nagyobb terhelésnek van kitéve, mint súrlódás csökkentés.
Ez kb. olyan, mint motorban élettartam olajos.
Belegondolva igaz, mert addig lesz jó az olaj, ameddig megdöglik a motor.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
Azon gondolkodtam, hogy mit is jelent az élettartam garancia.
Az ember azt gondolná, hogy amíg él az autó. (Vagy meg nem döglik a váltó)
De vajh' tényleg azt jelenti-e?
Mintha valahol azt olvastam volna, hogy a termék (direkt nem ítram most, hogy mire értem ezt) élettartam-ciklusát jelenti, tehát a gyártásból történő kivonásáig. Ha a gyártó 3évig gyártja az adott terméket, akkor addig.
Csupán hangosan gondolkodom.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Sys85
veterán
válasz Real_Necro #24131 üzenetére
Az én 1.6TDCI Mk3-as fókám a Swietelsky osztrák flottájában volt.
Elég megkímélt ahhoz képest,hogy közel 300k van benne.
Eddig 15k-t tettem bele,de hibátlanul működik.
Vagyis egy testkábel csatija volt oxidált,de az bármelyik magánszemélyes kocsinál előfordulhat.
Olajat nem eszi,kettőstömegű még bírja,DPF bírja,turbó nem hordja az olajat,motor nem eszi az olajat,sehol sem kezdte ki a rozsda,futómű hibátlan,végig szakszervizben volt szervizelve.
Igaz,a menetlevelek alapján elég hosszú utakat mentek vele,többségében autópályán.
Szervizben amikor átnézettem,azt mondták,legalább felét letagadhatná a futott km-nek az autó mind külső/belső esztétikai állapotban,mind mechanikailag.
Ha nagyon szemét akartam volna lenni,forgalomba helyezés előtt az órát is visszatekerhettem volna,de nem szórakoztam ilyesmivel,ez egy őszinte autó így.
Az osztrákok jobban vigyázhatnak a céges autókra mint a magyarok,vagy csak mákom volt ezzel az autóval?#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
darvinya
titán
Inkább mák, azaz autópályás kocsik nem használódnak annyira mint a városiak.
Mondhatom a vízet kirázod 100km feletti sebességnél, így nem tud rohadni.(autó mosás után megyek pár kilómétert 100-as tempóval szárításnak )
A motort egyenletesen volt használva, nem kellett sokszor gyorsítás, stb-nek kitenni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Real_Necro
veterán
Az enyém is német flottás volt, egy posta vezető cégeseként. Az első 180k km-t többségében pályán tette meg, végig rendesen szervizelve. Most május vége felé lépem át a 300k-t, a többit nem régen leírtam. Annyi, hogy én sűrűbben cseréltetek benne szűrőket meg olajat, valamint csak omv maxxmotiont kap.
A következő olajcserére viszont lehet beviszem Petrányihoz, nem lesz lehetőségem faterhoz elvinni vidékre.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
kcsa
veterán
-
Sys85
veterán
válasz Real_Necro #24142 üzenetére
A gyári 20k-s olajcsere periódust én sem tartom be.
Nem városi autó,de 10k után olajcsere.Üzemanyagszűrőt is korábban fogok cserélni mint a gyári ajánlás.Én Molnál tankolok jobbára,de csak Evo Diesel Plust.Sokáig szeretném használni,úgyhogy megadok neki mindent ami kell.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
#31600896
törölt tag
Szevasztok!
2-es Focusba néznék egy jófajta kartámaszt. Melyik az ajánlott? Ebay és Aliexpress nem játszik, csak hazai oldalakról rendelném. -
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #24108 üzenetére
"Econ:: mármint a legeslegújabb mondeot? az miben más?"
Nem tudom, nem vagyok ebben kompetens. Nekem a régebbi is tetszett, de hogy ehhez képest milyen volt, arra már egyáltalán nem emlékszem. A korábbi tanácsom Real_Necro részére az volt, hogy ne cseréljen autót. Most van egy általa ismert, megbízható kocsija, ehhez képest egy másik, hasonló kategóriájú és lóerejű autó használt autó nem fog komoly változást eredményezni.