Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gabesz87

    veterán

    Üdv. Néha-néha nézegetem, követem a használt autó hirdetéseket, és elkalandozom gondolatban, mi lenne ha....perpill egy Passat GTE Variant-unk van, amit imádunk, és igazából nem látok okot a cserére jelenleg. Csak kíváncsi volnék, mit hoz ki a matek, ha e-autóra cserélnénk. Városban így is e-mode-ban közlekedem, itthon van 10kWp napelem. EV autó esetén beruháznék vmi 3x16A-es okos töltőre, ami figyeli a szabad teljesítményt, és aszerint tölt.
    Igazság szerint szívem szerint jelenleg egy facelift-es Passatra, vagy pedig Superb iV-re cserélném, ha PHEV vonalon agyalnék. Nem kapott el a SUV mánia még. No de maradjunk az EV-nél. Relative sokat (összesen megtett km-hez képest) pályázunk, úgy kb. 2 hetente hétvégén szülőkhöz vidékre (284 és 204km egy út oda). 2 gyerekkel (2 és 5 évesek) nem szeretnénk megállni tölteni, szóval egy 350km-t (de min.300) jó volna ha pályán tudna menni az autó töltés nélkül legrosszabb körülmények közt is. Persze lehet, hogy tündérmesében élek, és ennyit pályán nem tudnak menni az "elérhető árú" EV-k!?
    Melóba is kocsival járok, de az csak 8-8km, és amúgy is heti 1 alkalom. Kb. 15-17e km körül megyünk egy évben. Most kiszámoltam, az éves benzin ktg. sacc per kb. 570e (kerekítsük 600-ra, mert lehet, hogy nem minden tankolást számoltam). 2 kisgyerek miatt kell a hely is, szóval nekem számít a csomagtartó méret. Na és persze nem a 30M-s kategória releváns, hanem 15 alatt, de inkább a 10 közelében. Kia EV6 tetszik, de 18-tól kezdődik. Enyaq IV80 17,5-től kezdődik. Kia e-Niro (új) 15,3-tól már van, a régebbi nem annyira tetszik. ID4 Pro is szimpi, furcsállom, hogy 13,5-től már van HAHU-n (miért ilyen "olcsó" a többihez képest, pl. Enyaq-hoz képest is?). Kona (akár az új is) talán jó alternatíva lehet, de méretben és minőségben egy Passathoz képest :( Tesla Y meg szintén 17,5-től van még. Többi EV meg már luxus kategória, árban is.

Új hozzászólás Aktív témák