Hirdetés
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Shadowbull #6886 üzenetére
Most nézem Böjrn 1000 km challange-ét az Ioniq 6-tal. Az első töltésnél járok, és még mindig csak fasságok. Sikerült megint elb..zni egy egyszerű feladatot.
Megcsinálták, hogy ez Iq6 automatikusan fűtsön elő. Hasonlítsuk össze a Teslának a lassan "évtizedek" óta működő akkufűtési stratégiájával. Nem bonyolult.
Tesla: Tudja, hogy milyen messze van a töltőtől. Mindig úgy kapcsolgatja ki-be a fűtést, hogy ha kevés a töltöttség, akkor a töltőre pont 2% töltöttséggel, ha pedig van elég töltöttség, akkor pedig 40 fokos akkumulátorral érkezzen az autó. Röviden összefoglalva: 40 fokhoz a lehető legközelebb legyünk és minél melegebb legyen, minden energiát ennek szentel. Így a Model 3 RWD a legnagyobb télben is simán tölt 180 kW-tal. Töltés kezdetétől folyamatosan fűt, hogy elérje a 45 fokot. A fűtésbe bekapcsolódik a a villanymotor, a PTC fűtő, és a hőszivattyú is, így 10 kW fűtőteljesítmény megy az akkuba. Azon dolgozik, hogy ha kevés volt a töltöttség, és ezért út közben nem lehetett elérni a 40 fokot, akkor is minél előbb meglegyen a 45, és minél gyorsabban emelhesse a töltőáramot.
Tény, hogy az új RWD (Teslának még nem volt téli tapasztalata a típussal) a tél elején még béna volt, nem ismerte pontosan a töltés folyamatát, és a melegedést, ezért eleinte még út közben 45 fokra fűtött, és töltés indítás után így elmelegedett és túlmelegedés miatt vett vissza töltöttségből, de ezt december végére valamelyik frissítéssel kezelték, azóta tökéletes.Ioniq 6: Bekapcsolja fűtést egy x km távolságnál, és fűt, amíg 17% fölött van az akku. Így vagy nem lesz elég a hőmérséklet, vagy túl magasan lesz a töltöttség a gyors töltéshez. Első töltést sikerült 120kW alatt megkezdeni, mert 15 fokos az akku. Ráadásul 2 percig nem is fűt töltés közben, majd amikor hozzáfog, akkor is csak 4-5kW megy be.
Emiatt Björnnek 8 percig (24%-ig) csak 120kw-on tölt, akkor éri el a 20 fokot az akku. Mindez 8 fokos külső hőmérséklet mellett, tehát nem igazán hidegben. Pont a legértékesebb 8 percet vesztegeti el hideg akkuval. Aztán 34%-on hirtelen leveszi 145kW-ra a töltési teljesítményt. Tehát mindössze 10%-ot tud igazán gyorsan tölteni. Mindez egy ostoba stratégiai hiba miatt.
Ami jó, hogy nagyobb töltöttségnél is viszonylag jól tölt. De a kezdeti bénázás miatt 22 perc volt a 12->75%. Mivel a fogyasztása nem vészes (120 km/h-nál hátszélben 20,7 kWh/100km-t), így 88% alatt 322 km-t haladt. Tehát 63%-nyi betöltéssel 23 perc alatt 230 km hatótávot sikerült növelni, ami szintén oké. A végeredmény a Model 3 RWD-vel pont azonos. Ezzel nem rossz az Ioniq 6, de egy jobb szoftveres menedzsmenttel sokat lehetne még javítani. Látom benne a 230-240 km/20 perc lehetőséget is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- LED világítás a lakásban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen