- A kevés elérhető GPU miatt nem hoz saját GeForce RTX 5090-et a Noctua
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Véletlenül kikerült az FSR 4 forráskódja a GitHubra
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
válasz
#25954560 #250 üzenetére
1. Igen, alapvetően jobb az operációs rendszerre hagyni a magok kezelését, de bele lehet szólni.
2. Ha nem tudsz dinamikusan szétosztani tetszőleges szálra, akkor írd meg 8ra, igen.
3. Nem értem mit akarsz a memóriaterülteteken optimalizálni. Lehet, hogy csak nem ismerem ezt a technikát. -
Jester01
veterán
válasz
#25954560 #248 üzenetére
Több magot akkor fog kihasználni, ha több szálon fut. Ahhoz meg az kell, hogy a feladatot lebontsd párhuzamosan végezhető műveletekre, lehetőleg hasonló számításigénnyel. Mindezt ideális esetben tetszőleges számú szálra, például az adatmennyiség n részre osztásával. Általában ehhez szükséges valami extra művelet, ami a részműveletek eredményéből összerakja a végeredményt. Például ha az a feladat, hogy készíts fényességdiagramot egy fényképről, akkor a képet feloszthatod annyi részre ahány mag van és a részekre párhuzamosan végrehajtod a számlálást. Végül pedig összeadod a részeredményeket. Persze ha lehetséges, akkor menet közben is egyből aggregálhatsz, csak akkor figyelni kell a szinkronizálásra. (Amire persze amúgy is figyelni kell). Ha eleve több feladat van (mint például egy web szerver esetén) akkor tipikusan a thread pool architektúrát szokták alkalmazni, amikoris az n (vagy n-1) végrehajtó szál párhuzamosan, de önállóan dolgozza fel a kéréseket. A feladatokat funkcionálisan is szét lehet bontani, csak ekkor nagyobb probléma az egyenlő elosztás illetve a tetszőleges skálázódás. Pl. egy játék esetén lehet dedikált futási szála a rajzolásnak, a hangkezelésnek, a hálózatkezelésnek -- csak ezek ugye közel sem azonos processzorigényűek.
64 bites architektúra általában nem igényel speciális kódot, de persze ki lehet használni az előnyeit a nagyobb címtartománynak. Például ha van sok adatot tartalmazó fájlod amit eddig seek/read módon használtál véletlen elérésre, azt most nyugodtan bemappolhatod (jajj) a memóriába és így majd az operációs rendszer a hardver segítségével meggyorsíthatja a működést.
Ugyanakkor át kell nézni a jelenlegi programot, nem végez-e trükköket (tipikusan pointer -> int -> pointer konverziót) ami nem működik 64 biten.Az x86-64 továbbá nem csak azt jelenti, hogy 64 bites a címtartomány, hanem több regiszter is van. Ezzel viszont c++ esetén elég a fordítónak foglalkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Poco F7 Pro - jó, de az amatőr sem rossz
- A kevés elérhető GPU miatt nem hoz saját GeForce RTX 5090-et a Noctua
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Renault, Dacia topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Formula-1
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Viccrovat
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- Honor X8 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest