- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen videókártyát?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Projektor topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fujifilm X
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
és kb mennyivel van elmaradva Samu 8 nm a TSMC sima ( nem EUV) nodjától? jelentős különbség vagy esetleg nem annyira számottevő mondjuk ha aTuringot nézzük?van erre tipped?
Már csak azért mert ezért az árért ennyi rammal igazából megérdemelné a legfejlettebb nodgyártást.Ok hogy nekik olcsóbb, nekünk kb semmit nem fog jelenteni a kasszánál, nekik több marad zsebben.Még ha dobtak volna rá dupla annyi ramot a pascalhoz képest akkor is erősen sok lenne ez az ár, RTX ide vagy oda.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyersen a számok alapján több a különbség, mint amit a 7-es és a 8-as mutat a nanométer előtt. De egy teljes lapka azért nem csak ezen múlik, sőt, ma már egyre kevésbé függ ettől. Szerintem az van, hogy az AMD és az NV is a legjobb nem EUV-s node-ot keresi. A TSMC viszont nehézkessé vált, mert ott a Qualcomm, az Apple, a HiSilicon, stb. Az NV-nek ez csupa olyan cég, amely ráígérhet az ajánlataikra, még az AMD is, hiszen nekik ott a marha nagy haszonnal árulható EPYC, ami még nagy piacot is céloz. Emiatt érdeklődhetnek inkább a Samsungnál, ahol a 8 nm-es opció a legjobb nem EUV-s node, és jóval kisebb a verseny a gyártókapacitásért.
Jó, de ezt nem értetek csinálják. Amikor a döntéseket meghozzák, akkor a legfontosabb szempont a legnagyobb haszon.
Valószínű, hogy az EUV elkerülhetetlen, de jelenleg úgy értékelhetik sokan, hogy még túl rossz hatásfokkal működhetnek a gépek, aminek a költsége ugye benne lesz a waferáraban. Talán másfél év múlva jobb lesz a helyzet. Igazából az NV nem kockáztat nagyot, hiszen a Samsungnál is van 7 nm-es EUV.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hm, HD SRAM-ot nézve wikichip alapján így lenne:
14/16nm 10nm 7nm
Intel 0.0499 µm² 0.0312 µm² -
Glofo 0.0810 µm² -0.0269 µm²
TSMC 0.074 µm² 0.042 µm² 0.027 µm²
Samsung 0.064 µm² 0.040 µm² 0.026 µm²Persze tudom, a HD SRAM nem valami pontos.
Ha a Samsung 8 nm az halfnode, akkor gondolom a 10 nm-hez nagyon hasonló. Ahogy a TSMC 16 vs 12 nm. Tehát ha az NV megy a Samsunghoz, akkor gyártástechnológiai hátrányba kerül.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
félisten
egyébként a TSMC 12 nm eljárása is- amire épül most a Turing- csak elméleti ( marketing)12 nm nem? Az is inkább 16 nm valamilyen szinte tovább fejlesztett változata egyfajta halfnode?A GloFo miatt kezdték el nyomatni 12nm-nek de egyébként 16nm- 10 % kb? valami ilyemsi rémlik. Mondjuk ha így van, ahhoz ez a half node 8 nm is szép előrelépés lesz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Crytek
veterán
Next PC Upgrade: 2022
-
Petykemano
veterán
ABUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!444
Ez a mesh shader nem ugyanazt a célt szolgálja, mint a végában kellett volna a primitive shadernek?
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45997568
törölt tag
válasz Petykemano #35060 üzenetére
Legalabb meglatjuk mit is kellett volna kapnunk a Vega-hoz
Kivancsi leszek, mit mond A Mester
-
imi123
őstag
válasz Petykemano #35060 üzenetére
A turing ismertetőben le van írva hogy ugyan azt a célt szolgálja, csak szintén nem automatikusan működik.
Talán a nagyobb részesedésével az NV több programba tudja "befizetni" a használatát.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
válasz Petykemano #35060 üzenetére
Write only módban vagy? Itt megírta: [link]
Végül megjelenik egy úgynevezett mesh shading is, ami valójában a vertex és a hull shadert váltja le a task shaderrel, míg a mesh shader a domain és a geometry shader lépcsőket helyettesíti. Gyakorlatilag egy új futószalagról van szó. Nem lehet elmenni amellett szó nélkül, hogy eléggé sok a hasonlóság az AMD Vega architektúrában bemutatott primitive shadinggel, ahol ugye a vertex és a hull shader lépcsőket a surface shader váltja, míg a primitive shader a domain és a geometry shader helyére kerül, illetve a leírások alapján is hasonlóra képesek az említett futószalaglépcsők, vagyis próbálják a geometria kivágását, illetve ezek kezelését hatékonyabbá tenni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#45997568
törölt tag
válasz lezso6 #35063 üzenetére
"Under the belt"
Te Gandalf, van itt olyan cikk, ahol esetleg vegigmentek egy grafikus pipeline-on es elmagyarazzatok, mikor mi tortenik, melyik egyseg felel az adott feladatert...
pl: mi az a futoszallag, mi az a domain-geometry shader, vertex - hull shader..
Ha van ilyen johet egy link is, akar angolul is
ps: igen, nem ertek ehhez (sem)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #35062 üzenetére
Befizetni bárki be tudja. Az API-kkal van a baj. Nem engedik meg a futószalag ilyen mértékű módosítását egy szimpla kiterjesztésen keresztül. Szóval meg kell várni amíg a Khronos és a Microsoft kihozza azokat az API-kat, amelyek ezeket az újításokat már kezelik a futószalag szintjén is. Ez valószínűleg annyira nem lehet messze, ha az AMD-nek és az NV-nek is van már rá hardvere. Az eléggé valószínűtlen, hogy a két cég egymás, és az API-kat fejlesztő konzorciumok tudta nélkül csinált tök hasonló fejlesztéseket. Sokkal inkább esélyes, hogy már régóta megy ezekről a diskurzus a háttérben, és a Vega, illetve a Turing architektúra ezek hardveres alapján elkezdte bevezetni. Az csak pech, hogy ezek olyan módosítások, amelyek az amúgy eléggé érinthetetlen grafikus futószalagot módosítják, és ezekre nem reagált még a Khronos és a Microsoft.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #35066 üzenetére
Másképp ezt aligha lehet megoldani. Ha a Khronos és a Microsoft nem vevő erre, akkor az egyetlen opció a Mantle átírása, mert az még egy elfekvőben lévő modern grafikus API, aminek lehet módosítani a grafikus futószalagját, elvégre az AMD kezében van a specifikáció. De amúgy a Khronos és a Microsoft miért ne lenne vevő erre? Persze a szabványosítás miatt ez egy kicsit időbe kerül, hiszen nincs semmiféle szoftveres fallback, de alapvetően a Vega és a Turing adott, amint megegyeznek a specifikációban a többiek, akkor szállítható rájuk egy alternatív grafikus futószalag. Meg ugye azokra a hardverekre is, amelyek még támogatni fogják. Hardveres szinten ez nem egy nagy varázslat egyébként, csak egy extra hardverállapot az egész, illetve egy kis extra áramkör a setupban (ami rém egyszerű is), de feldolgozók gyakorlatilag ugyanazok maradnak, ahogy eddig is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz #45997568 #35064 üzenetére
Milyen AMD-s vagy te, hogy nem értesz hozzá? Bár legalább érdeklődsz. Az NV-sek általában csak egy sört kérnek.
Amúgy röviden kb:
Ez fent ugye a futószalag, csak hát nem ábrázolja valami jól, de a primitive shader látszik, hogy mit vált ki.
Ez jobb, a lényeg rajta van, igaz, vegyesen angol-német-magyar, de talán érthető:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz Petykemano #35071 üzenetére
Valamelyik új játékban használák a primitive shadert, csak most nem jut eszembe melyikben. De ugye a primitive shader "okoskivágását" szabványosan is meg lehet oldani nagyjából, legalábbis Abu írta, hogy compute shaderrel is megcsinálható (s ezt is használják már valahol), de gondolom nem annyira hatékony, hisz a compute shader az a futószalagon kívül van. Cserébe bármire használható, s a compute shader futhat async compute-ként, a grafikus futószalag mellett párhuzamosan.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #35071 üzenetére
Igen. De mint írtam, a hardveren belül ez egy kis áramkört igényel, plusz egy extra hardverállapotot. Tranzisztor szintjén nem igazán lehet több százezernél, ami elenyésző a mai sokmilliárd tranyós lapkáknál. Ilyenkor többet jelent a tesztelhetőség, mint a tranyóval való spórolás, mert ha először van hardvered rá, akkor először tesztelheted, és elsőként is jössz rá olyan limitekre, amelyek a második generációnál számítani fognak. A DX12 és a Vulkan API-ra sem azért az írja az AMD a leghatékonyabb drivereket, mert náluk okosabbak a programozók, hanem azért, mert nekik volt egy Mantle-jük, és mindenki előtt két évig tesztelhették, hogy mi az ideális stratégia erre. Bizonyos projekteknél fontos az idő, mint tényező, amikor egy újítást teljesítményét nem olyan nehezen befolyásolható tényezők határozzák meg, mint a compute, vagy a memsávszél. Utóbbi két esetben nyilván nem sokat lehet nyerni az idővel, hiszen eleve egy olyan tényező limitál, amivel nehéz mit kezdeni az általános fejlődésen túl. Egy primitive shader olyan dolog, amit nem igazán a compute vagy a sávszél fog limitálni, hanem sokkal inkább a szoftveres háttér, illetve a hardverállapotra vonatkozó optimális paraméterezés. Itt az idő sebességet jelent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45997568
törölt tag
válasz lezso6 #35069 üzenetére
Profi, koszi
Most mar ertem miert is lenne jo nekunk a GCN fele megoldas, csak hat a nepnek a buta megoldas kell, tiszta.
A sort annyira nem szeretem, cider es feher szaraz borok
Arrol volt mar szo hogy a primitive shader vegul miert is nem valtott ki akkora hatast mint illett volna (piaci helyzet, vagy melos vagy csak lustasag?)
Egy csomo manualis munkat ki lehetne vele valtani/leegyszerusiteni gondolom, csak hat a szemleletvaltas sosem egyszeru, ki kell kenyszeriteni, ami NV-nek menni fog.
-
Én csak azt nem értem, hogy a Maxwell mivel nyerte azt az 50% pluszt, amennyivel azóta előrébb vannak lapkaszinten. A GK110-ig perf / area terén fej-fej mellett volt a két gyártó, sőt az AMD sokszor jobb volt (sweet spot időszak), lásd GK110 (561 mm²) vs Hawaii (438 mm²). Aztán jött a Maxwell, és a GK110-nál jobb teljesítmény megvolt a GM204-gyel 398 mm²-ből, ráadásul röhejesen magas perf / watt aránnyal. S a Pascal erre még rátett egy lapáttal.
Ami szerintem biztos:
- a GCN valamilyen skálázhatósági limitbe ütközött, lásd Tonga vs Fiji illetve Vega.
- gyárilag szénné vannak húzva a GCN-ek, hogy hozzanak egy konkurens kártyát. Pl a Polaris a GTX 970-hez, a Vega 64 a GTX 1080-hoz van igazítva. Csak egy picit alacsonyabb órajellel máris sokkal jobb a perf / watt, ezt több teszt is igazolja, illetve a Vega 56 is.Ami lehetséges ok a fentiekre:
- Gbors vesszőparipája: a ROP szám kevés, lásd Vega 56, ami a Vega 64-hez képest nem 20%-ot lassul, hanem ennek kb felét.
- a Glofo 14 nm GPU-ra jóval szarabb a TSMC 16 nm-hez képest, lehet a TSMC 7 nm-rrel helyrejön a fogyasztás.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #45997568 #35076 üzenetére
Remélhetőleg. A Tonga-Polaris meg a Fury-Vega esetén 20-25% órajelnövekedést sikerült generálni. Míg a Maxwell-Pascal esetén 50-60% is összejött. Persze lehet utóbbi egyszerűen csak architektúrális optimalizáció, de nem hiszem. Esetleg lehet nem is a GloFo szar, hanem egyszerűen nem optimalizálták az új processzre se a Polarist se a Vegát. De ezt kétlem, volt rá idejük, főleg a Vegánál.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pug
veterán
-
Locutus
veterán
Végre utólérte az nvidia az über hightech Fury X-et Fogyasztásban... teljesítményben meg lelépte 2x...
[ Szerkesztve ]
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Milka 78
nagyúr
válasz lezso6 #35079 üzenetére
A Turning nem nekem készült Egy jó 1080-as egy 144hz&gsync-el viszont megtoldva még évekig jó lesz nekem az én felbontásomon...esetleg egy jóárasított 1080ti,de igazából nem érzem annak sem a szükségét.
Mondjuk a Turningra végre ráillik az a jelző amire anno talán a Furikszra lett volna ráaggatva csak ugye ott nem jött be, hogy "brutálisan erős és brutálisan drága" vagy valami ilyesmi...tessék, végre megszületett!
Ui: Különben ti semminek sem tudtok örülni -
válasz Locutus #35081 üzenetére
Jó lett ez a puding. Legalábbis 4K-ban. FP32 jóslatok ezek voltak (IPC nélkül):
2070 = 1070 + ~12-16%
2080 = 1080 + ~8-14%
2080 Ti = 1080 Ti + ~10-19%Valóság meg...
1080p:
2080 = 1080 + ~31%
2080 Ti = 1080 Ti + ~23%1440p:
2080 = 1080 + ~37%
2080 Ti = 1080 Ti + ~33%2160p:
2080 = 1080 + ~44%
2080 Ti = 1080 Ti + ~39%Megérte áttervezni az SM-eket, kaptunk 20-30% "IPC" meg 10-15% perf / watt javulást, a 4K-t nézve. Egy fél CSODA azért sikerült az NV-nek. .
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #45997568 #35085 üzenetére
Jó, hát az árat nem érdemes kommentálni. Engem a technika érdekel.
Egy csomó játék bejelentettek, főleg DLSS-re. Arra kíváncsi leszek, hogy mennyi sebességvesztés jön ezzel. Ugye a mostani tesztekben a lapka fele pihen kb, szóval széjjel-boostolhatja magát. Viszont ha valami már Tensort vagy még RT-magot is használ, akkor valószínűleg jön brutál "throttling".
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Erdei88
veterán
válasz lezso6 #35083 üzenetére
Itt ezt is hozzátették még:
4K performance increase and 2 generation comparison with starting MSRPs:
1.
1080Ti - 2080: 9% for same price (or +50$ for the 2080)
980Ti - 1080 was 39% for -50$
780Ti - 980 was 9% for -150$2.
1080Ti - 2080Ti: 39% for +300$ (more like 350$ actually)
980Ti - 1080Ti was 83% (!!!) for +50$
780Ti - 980Ti was 43% for -50$ -
Locutus
veterán
válasz Erdei88 #35088 üzenetére
Ez akkor lenne érdekes, ha az AMD is kitolna egy új generációt, és olcsóbban adná ugyanezt a teljesítmény/fogyasztást.
Egész odáig csak felesleges zsonglőrködés a számokkal. Valszeg nőtt az előállítási költség is, az FE-n nem picit komoly a hűtő is, a cég is nőt, nameg konkurencia sincs, szóval akkor miért ne növelnék a hasznot is. Nincs itt min csodálkozni jelenleg.
Viszont legalább letették az asztalra a teljesítményt. Aztán mindenki eldöntheti, hogy ennyiért kell-e neki.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Crytek
veterán
Valaki nézze már meg és probálja kiszűrni mi a fene a pcgameshardware tesztben az a quantum brake teszt?
Bárki feltud menni yt-ra és sokkal jobb eredmények vannak a valóságban ...mitől ilyen gyenge minden ott?Ez az a teszt 4K.
Next PC Upgrade: 2022
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.