- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen egeret válasszak?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
válasz proci985 #34799 üzenetére
Egyetértek veled, ez egy hulladék oldal.
A múltkor linkeltem egy tesztet tőlük, a Far Cry 2-őt mérték újra a mai VGA-kkal.
A Ryzen-ek ingadozó teljesítményét akartam vele igazolni.
Akkor írtad, hogy az nem fedi a valóságot.
Erre én is csináltam néhány mérést max beállítások és több felbontás mellett.
Mindenhol jelentősen jobb eredményeket kaptam.Szerintem is felesleges ezt az oldalt a jövőben linkelgetni, mert sok köze nincs a valósághoz.
-
VTom
veterán
válasz #45997568 #34784 üzenetére
Én már skippelem az effajta hsz-eket, mert a legtöbb usernek a 4K 60fps azt jelenti, hogy a felbontás 3840x2160, és minden más koppra van húzva, beleértve a supersamplinget is.
Az, hogy 8K-ban renderel a GPU tök feleslegesen, senkit sem érdekel, csak az, hogy "nemmegynégykába"Engedd el.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Firestormhun
senior tag
Vége a mining-nak, megindult a visszarendeződés:
...
-
Petykemano
veterán
válasz Firestormhun #34806 üzenetére
30-40m eladott példány negyedévente. Azaz összesen 150m évente
Ebből 30-35% az AMD-é, vagyis évente kb 50m kártyát értékesít az AMD is. Ez havi átlag 4m.
számoljunk egy átlagos 200mm2 lapkamérettel, egy waferből kb 220 jó lapka jön ki.
Ez azt jelenti, hogy ha csak 200mm2 lapkákat gyártana, vagy ennyire jönne ki az átlag, akkor havonta az AMD kb 20000 wafert igényel a GPU-khoz.Ha inkább 300mm2-hez közelítjük az átlagot, mert azt gondoljuk, hogy inkább vegákat adtak el, akkor egy waferből csak 140 körül jön ki, úgy pedig a GPU-k wafer igénye 30000/hó
A Dresden fab8 teljes kapacitása 60000wafer/hó, amit később 80000-re akartak bővíteni. mindenesetre az is látszik, hogy ha semmi mást nem számolunk, akkor havi 6-8 millió zen proci jönne ki.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
snecy20
veterán
válasz Firestormhun #34806 üzenetére
Meg is nézem megy-e már a sírás-rívás a mining topikokban.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #34790 üzenetére
A specifikus kódok nem úgy jönnek, hogy ezeket megírják külön. Nagyrészt azt csinálják a fejlesztők, ideértve a DICE-ot, hogy a PS4Pro géphez írt PSSL shadereket fordítják át egy source-to-source fordítóval az AMD HLSL ext. specifikációjára, amiből aztán tudnak fordítani egy olyan D3BC kódot, amit az AGS szervizkönyvtár elfogad. Alapvetően ebben jelentős munka nincs, az AMD úgy írta meg az AGS-t, hogy a PSSL shaderek szintaxisához igazodjon, ami egyébként eleve nem tér el jelentősen a HLSL-tól, főleg nem az AMD specifikus HLSL ext.-től, tehát effektíve csak a függvények nevét cserélik.
A Frostbite esetében az történik, hogy a DICE leginkább a DPP és az SDWA képességekre épít a PSSL kódokban, így tudnak sebességet nyerni a PS4Pro gépen. Ezekkel gyakorlatilag gyorsabban oldanak meg bizonyos kivágásra vonatkozó feladatokat, vagy tehermentesítik a CPU-t. A PC-s környezetben ugye nem pont úgy fut a Frostbite, ahogy konzolon, mivel a szabványos API-k számos konzolon elérhető függvényt nem tesznek elérhetővé, így bizonyos GPGPU-s eljárásokat át sem lehet menteni, helyettük egy CPU-s megoldás fut PC-n. Ugyanakkor az AMD-nek ezeket átmentik, és mivel ezek a DPP-re és az SDWA-ra épülnek, így alapvetően GCN3/4/5 kell a futtatásukhoz. Ennél egy jóval rosszabb hardveres lehetőségeket rejtő kódot kapnak a GCN1/2 hardverek. Ezért van az, hogy a Frostbite új verzióiban a GCN3/4/5 dizájnok eléggé meglépnek a GCN1/2-től. Egyszerűen ugyanazt a gyártóspecifikus kódot sokkal gyorsabban tudják futtatni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
namaste
tag
válasz Petykemano #34807 üzenetére
Neked honnan jönnek a számok?
2018 2. negyedévben 11 millió kártyát adtak el, tavaly összesen 52 milliót.
-
#45185024
törölt tag
válasz Firestormhun #34806 üzenetére
Reméljuk hogy a Magyar boltok is megértik hogy itt az ideje a visszarendezodésnek
-
addikt
válasz Petykemano #34813 üzenetére
Az 580 8-nak kellene 80 körül mennie. Akkor mondhatnánk hogy visszaálltak az árak. De ha egy Giga gaming 100+ akkor még nem vagyunk ott.
Bár idehaza közben a forint beleállt a földbe, így nem is számíthatunk ennél jobb árakra..480 8G-t vettem 82-ért tavaly februárban. Az 580-nak sem szabadna drágábbnak lennie, mivel csak egy refresh és ugyanaz a kategória.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #34813 üzenetére
Giga RX 570 Gaming 4GB 65k kéne legyen. Az jelenti a visszaállt árat.
#tarcsad
-
Hajdi
senior tag
Azért ez nem rossz, egy Vega 64-től. BF 5 4k Ultra, Zen 1600X alap.
Hang nincs, bocsi. Relive szenved.... Még a Youtube sem dolgozta fel 4k-ra, viszont az fps már látható.[ Szerkesztve ]
"The Man Who Sold the World"
-
Petykemano
veterán
Na jó, hát egyrészt hang nélkül könnyű. Majd nézzük meg gameready hanggal együtt!
Másrészt pedig sokszor beesik 60fps alá. Így játszhatatlan. nem tudom, hogy az AMD cpu-ja vagy gpu-ja lehet-e szarabb ebben az összeállításban, de hát ez vérszegény. Játszhatatlan.
Azt meg hogy nincsenek sugarak, légyszi ne fogd mára youtube-ra.( )
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Hajdi
senior tag
válasz Petykemano #34817 üzenetére
SSd-ről szépen megy, az a lényeg. Bár 1440p-ben játszom, ugyanakkor szerintem szépen teljesít a Vega! Van másik videóm 7600rpm wincseszterről. Ég és föld az ssd béli különbség. Mellesleg a 60 fps lock volt a vidi alatt.
Egy dolgot viszont nem értek. Szeretnék pl: Afterburnerrel monitorozni, de detto nincs hang. Bármilyen monitorozó megy nincs hang...
[ Szerkesztve ]
"The Man Who Sold the World"
-
gainwardgs
addikt
Shadow of The Tomb Raider Dx11 vs Dx12 , Vega vs Gtx [link]
Eléggé eszi a vgakat
-
nagyúr
válasz gainwardgs #34821 üzenetére
Nocsak végre kikupálta a DX12-őt a Nixxes is, mostmár NV-n is jobban fut?
Mondjuk az várható volt hogy 1070/1080/Vega kell majd a 60+ fps minimumhoz.
Amik most jönnek játékok ősztől, mind ilyen lesz.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
válasz gainwardgs #34821 üzenetére
Shadow of the Tomb Raider Becnhmark - ComuterBase
Shadow of the Tomb Raider Benchmark- PCGHMinden eddig megjelent teszt a játékról előzetes, nem végleges verzióval készült, illetve nem game-ready driverekkel! A Day 1 Patch és a game-ready driverek további sebességlöketet hozhatnak!
Az előzetes tesztek alapján úgy tűnik, hogy nagyon jó lett a PC port és az elő olyan game, ahol óriási előnyt hoz a DX12 a DX11-el szemben.
Nagyon CPU limites résznél, például Kuwaq Yaku faluban a DX12 brutális tempóelőnyt ad, ott ugyanis a DX11 annyira lefékezi a CPU-kat, hogy a DX12 meg is tudja duplázni a végső képkockaszámot és ez még csak előzetes mérés nem végleges verzióval, na ez már valami! Respect Nixxes!
Kuwaq Yaku PCGH mérés (1080p):
GTX1080Ti:
DX11: 46,9 FPS
DX12: 87,9 FPSVega64:
DX11: 39,3 FPS
DX12: 74,8 FPSCB és PCGH megerősíti, hogy DX12 alatt érezhetően és láthatóan szebben fut a játék a jobb frametime-ok miatt.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
TTomax
nagyúr
Nem igazán bizonyít a Vega hogy jobb lenne DX12ben... szemét bérenc nV játék...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
-
Raymond
félisten
válasz huskydog17 #34823 üzenetére
A frametimes grafikonok jol neznek ki
Ami meg erdekes az az hogy GF1060 es RX580-nal gyakorlatilag mindegy mi alatt fut, csak a frametimes-nal van 9% es 5% javulas ami a mert FPS-ek mellett nem nagyon lenyeges, de azt latni hogy az RX580 DX12 adja a legkiegyensulyozottab teljesitmenyt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz TTomax #34824 üzenetére
Annyi a különbség, hogy a Vega kétszer akkora sebességvesztést szenved el HDR-ben, mint a Pascal (8% vs 4%).
#Raymond: Azt is vedd figyelembe, hogy a CB messze nem annyira megterhelő, mint a PCGH tesztje, a PCGH-nál sokkal-sokkal jobban kijön a a DX12 előnye, mert ők extrém CPU limites helyen teszteltek, egyfajta worst case scenario-t létrehozva, míg a CB az erdőben tesztelt, ami sokkal kevésbé megterhelő.
Most már nagyon kíváncsi vagyok a végleges verzióra és a game ready driverekre, hogy mennyit fog változni a kép. Arra számítok, hogy kalapálni fognak a DX11-en, tippre szerintem kijavítják a frametime hibát és valszeg az új driverek némi sebességet is hoznak a régi API-nak.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34827 üzenetére
Nem hiszem, hogy ezen a motoron lehet a DX11-en segíteni. Maximum pár százalékot. De a fejlesztők nem használnak gyártóspecifikus kiterjesztéseket, tehát a motor csak DX12-ben éri el az ExecuteIndirectet. DX11-ben ennek nincs szabványos megfelelője, csak az AMD és az NV függvénykönyvtárain keresztül. Ezekből viszont semmit sem használnak. Még HDR-re is a Microsoft szabványos, "belilulós" pipeline-ját működtetik. Rohadt Xbox One persze a direkt tone mappingos alternatívát kapta, hogy szakadjanak meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rumkola
veterán
válasz FollowTheORI #34822 üzenetére
kikapcsolod az AA-t és egyből dupla...
-
Nyilván nem az a cél, hogy utolérjék a DX12-t, ezt mindenki tudja, de ha az a pár százalék javít a jelenlegi frametime problémán, akkor megéri és szerintem pont ez a cél. Várjuk meg a végleges verzió+game ready driver kombinációt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #34830 üzenetére
Csak ehhez mindenképpen kellene indirect draws/dispatches, mert ennek hiánya okozza az eséseket. Ugye ezzel az alkalmazás meghatározott számú rajzolási parancsot generálhat és futtathat a processzor beavatkozása nélkül. DX12-ben erre van az ExecuteIndirect, de DX11-ben ennek nincs semmilyen szabványos megfelelője, ami a processzorra sokkal nagyobb terhet ró. Az AGS-ben és az NVAPI-ban vannak megfelelő függvények, csak azokat nem használja a játék. Beépíteni sem hiszem, hogy beépítik, mert ezt így utólag eléggé necces megcsinálni. Egy rakás gyártóspecifikus kódot igényel, amit hetekig tart kitesztelni, arról nem is beszélve, hogy nem szabványos kódokról lenne szó, és az AMD, illetve az NV implementációja a DX11 kiterjesztés tekintetében különbözik. Gondolom ezért is állnak úgy hozzá, hogy ebből inkább nem kérnek, ott a DX12 a szabványos ExecuteIndirecttel. Alternatíva lehetne a Vulkan API, annak is van megfelelő, szabványos kiterjesztése (KHR_draw_indirect_count) erre.
Az nagyon fontos, hogy bizonyos motorok azért gyorsak DX11-ben, mert eleve GPU-driven pipeline dizájnt használnak, illetve alkalmaznak indirect draws/dispatches metódusokat a gyártói kiterjesztéseken. Ezek nélkül például a Frostbite-ban vagy az AnvilNextben is kb. feleannyit tudna a DX11-es mód. A "csodákat" is főleg ezekhez teszi hozzá a meghajtó, nem igazán a szabványos kódokhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Nem jön a 2060 idén és ez a PR duma hozzá:
"Valószínűleg az ünnepi szezonra fogunk értékesíteni, mind a Turing, mind a Pascal átfogó architektúráján. Szeretnénk sikeresek lenni az ünnepi szezonban, mind a Turing és a Pascal átfogó architektúrán".Pikár kapitány kábítófokozatra állította a PRosokat?
-szőrjeszszőr !
Megmagyarázza hogy nektek az jó hogy nem jön mert akkor mind a kettő sikeres..Jézusom[ Szerkesztve ]
-
Hajdi
senior tag
Itt nem erről van szó, csak kissé Intel szagú...
Elbizakodottak! Bár elnézve az AMD útitervét, egyenlőre lehetnek is.[ Szerkesztve ]
"The Man Who Sold the World"
-
imi123
őstag
Azért ne hasonlítsuk már az Nv-t az Intelhez.
Az Nv-nél ott van Jen Hsun akit szerintem most már nyugodtan lehet Steve Jobs-hoz hasonlítani.Egy zseni az ürge.
Az Intel kb olyan mint az MS. Pénz van dögivel de mindenki csak kivenni akarja.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Crytek
veterán
Immortal: Unchained CPU/VGA teszt GameGPU
"Az Intel kb olyan mint az MS. Pénz van dögivel de mindenki csak kivenni akarja." Hát most majd tenni is kell bele ,mert elég durván szopóágon vannak most.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
félisten
válasz #45185024 #34832 üzenetére
Igazából pletyka szinten az van hogy 2xxx szériából alsóbb kategóriában marad a Pascal, szóval oly mindegy kiadják e. Ráadásul TSMC most Intelnek fog bérgyártani, szóval szerintem mindenkit betesznek a második sorba, már persze adott nm-n.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Crytek #34839 üzenetére
Hát Glofo-t-t is kihúzhatjuk, Intel magának gyárt, szóval 2 gyártó marad .
Persze TSMC nél most ez nem hinném, hogy bekeverne az új GPU-nak ha jól tudom 14 nm-t visznek oda Inteltől."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#45185024
törölt tag
válasz Crytek #34839 üzenetére
Az a vicces hogy licitálni kell rá. Mint egy vásári kofa de most komolyan nem ?
Licitáltak a bányásznem mondom ki mik meg az éventesemmennyi újdonságotakarom mondani korszakalkotó arc felismerés újlenyomatolvasás és hasonló semmire nem jó technikák miatt szívsz amit MIND fel lehet nyomni ezért értelme sincs.
Van vagy 40 gyártó de 7nm olyan drága fejleszteni hogy csak a32 nagy merte és akkor mi lesz 5 3 nanón vagy ha grafénre mennek át...
Továbbra is az a kérdés számomra hogy a 12nmnek a EUV-je nincs kész azért csúszik az 2060 ? Nem látsz sehol olcsó 12nm-ert ez a nagy baj még tervbe sem...[ Szerkesztve ]
-
VTom
veterán
válasz huskydog17 #34823 üzenetére
Érdekes, hogy ennyit hoz a DX12.. Kíváncsi leszek, hogy fognak mutatni a számok kiadáskor. A végén még lesz belőle valami.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
_drk
őstag
válasz hokuszpk #34844 üzenetére
Dehogy lesz!
Minden ugyan annyiba kerül. Polaris is ott van, Vega is ott van ugyan annyi, sőt teljesítményben még gyengébb is. Még ha tényleg lenne verseny is akkor pont ugyan arra az ársávra belövik a termékeket. Ahol egyik gyorsabb az kapja meg a kicsit nagyobb cetlit. Kartelezés lesz ott is.
A bányászláz szépen megmutatta nekik, hogy bármennyit kérhetnek el, úgy is veszik majd. Legjobb példa erre az RTX. Annyi hogy ezt még tudják burkolni egy új featurrel. Jövőben már ez se kell mert ez megalapozta az elkövetkezendő szériák nyitó árát. -
Egon
nagyúr
válasz Crytek #34839 üzenetére
Igen, régen még mintha lett volna egy UMC nevű bagázs is ott távol-keleten; volt olyan idősuak, hogy nagyobb fantáziát láttam bennük mint a TMSC-ben (utóbbi már akkor is bénázott párszor). Aztán lemaradtak.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
nagyúr
30 dodó a részvény. nem is olyan régen alig volt 1$.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
cskamacska
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.