- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2xar
tag
Nem gondolom, hanem tudjuk.
500W-ból is csak 2-3%-ot tudnak kihozni a 4090 FE-hez képest az AIB OC verziók.
Egyébként manuális tuninggal pedig 600W-ból ki lehet hozni még további 4%-ot, pont ugyanazt, mint a gyári FE-ből.Ha egy 350W-os kártyát húznak fel az AIB gyártók 450-600W-ra, az ehhez való VRM, hűtés stb. költségével, akkor jó eséllyel ezt nem 3%-ért fogják tenni. Ha mégis, akkor az csupán parasztvakítás lesz. A kártyák ára mindenképp a 4090 (FE)-t fogja súrolni. Ha a teljesítményük nem, akkor hülye lesz aki megveszi őket. Akkor ref 7900XTX-et kell venni és kész.
-
Albus_D
aktív tag
válasz Alogonomus #58441 üzenetére
Vagyis sehonnan. A videóban nem mondják hogy nem lesz szállítmány már idén.
Azért mert a boltokban nincs, te arra jutottál hogy idén már nem szállítanak, és nem is lesz.
Figyelj, ha december 15-én nem lesz a boltokban az új radeonból, mire fogsz jutni? Lelövöm a poént, bocs. Arra hogy veszik mint a cukrot, és napi 2 millió kerül a boltokba, mégis elfogy mind, azért nincs készleten. Ugye?
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Szilíciumra / homokra most nem találtam hirtelen árat.
De a réz, alumínium és kobalt ára visszacsökkent. Nem mondom, hogy all-time legalacsonyabb, de az elmúlt 5-10 évben előfordult már ezeknél a jelenlegi ár.Nincs különösebb okunk azt feltételezni, hogy a homokra ne lenne valami hasonló jelleggörbe érvényes.
Viszont az energia valószínűleg szintén nem csak európában drágult és ha jól tudom, akkor az EUV levilágító gépek elég sokat fogyasztanak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
TUF ot OC-zott tesztelt CB és + 8 % OC jött 70 W +fogyival ,de vannak darabok amik 10 fölött mennek.[link]
Kérdés mennyi marad benne az RDNA3 ban a gyári túlhúzás után 450 W ra.
Izgalmas lesz, az biztos, tényleg várom mindkét oldal tesztjeit a 4080 és 7900 kártyákat is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jacek
veterán
10%+ ban siman vagyok a dobozbol kivett darabokhoz kepest SP alatt dobozbol 33pontot hoznak a 4090-ek , a TUF nalam 38e. Kevesebbet eszik mint a 3090 Suprimom amon 500w bios van, ezt szoko evente latom 500 kozeleben gaming alatt meg 400 se nagyon szokott lenni 3100Ghz ketyeg.
De siman cserelem 7900-re csak most zavar hogy lesz e 7950:)
-
2xar
tag
Nem vagyok erős németből. De ha jól értem akkor manuális OC-val érték el a 8%-ot az alaphoz képest, azaz a 3Ghz-es órajelet. Ami pontosan ugyanaz, mint amit a TPU ért el kb. az összes kártyával, beleértve az FE-t.
A fogyasztást meg nem mérték, hanem a szoftver által becsült érték.#58452 fatal`:
Talán visszaolvashatnál kicsit, mielőtt itt értetlenkedsz. A write-only mód nem méltó egy "félisten"-hez.
Segítek: a 450-600W-ra felhúzott über-7900XTX-ekről volt szó.
Pár hsz-szel fennebb írtam hogy a ref és hasonló kártyák sztem 500-600k körül lesznek, az 1 milliós 4090-hez képest. -
Petykemano
veterán
> Szerintem a hibrid gyártó AIB partnerek zöme ugyan ezt a hűtőt fogja hazsnálni a 7900XTX hez, mint az Ada-hoz nem lesz külön kisebb hűtő gyártva.
A 6950X-hez képest csak 11mm-rel hosszabb.
Én nem zárnám ki, hogy azt is fogják tudni hasznosítani. Még a lapkák méretének különbsége is csak kb 11mm2?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
/elmélkedés/
dual-GCDElég sokan nem hiszen benne. Coreteks felvázolt pár lehetőséget még hónapokkal ezelőtt, hogy az ismert szabadalmak alapján miképp nézhetne ki egy olyan GPU, ami nem csak 1, hanem több GCD-t tartalmaz.
Egy Phatal nevű másik twitter user rendes hisztit rendezett abból, hogy amikor már sokadjára magyarázta el Coreteks-nek, hogy amit vízionál az egyszerűen képtelenség, Coreteks letiltotta.Önmagában egyékbént ez dual-GCD dolog már nem új, már nem elmélet.
Hiszen az AMD Mi250X (CDNA2) is dual GPU felépítésű. Az EFB-t használ az összeköttetésre, az AMD csak Ultra-high Bandwidth Die Interconnect névvel illet.
"The in-package AMD Infinity Fabric™ interface is one of the key innovations in the AMD CDNA™ 2 family, connecting the 2 GCDs within the MI250 or MI250X. It takes advantage of the extremely short distances between the GCDs within the package to operate at 25 Gbps and at
extremely low power, delivering a theoretical maximum bi-directional bandwidth of up to 400 GB/s between the GCDs."
[link]
A Mi 250X persze sajnálatos módon 2 GPU-nak látszik és valahol azt olvastam, hogy ez épp a relatív sovány sávszélességet biztosító GCD-GCD interconnect miatt van, vagyis nem működött volna kellően stabilan.
Egy másik létező példa dual-GPU-ra az Apple M1 Fusion.
Az két lapkát az ún UltraFusion nevű interconnect köti össze, ami a két lapka között 2.5TB/s sávszélességet biztosít.A skálázódás persze nem mindig tökéletes, de alapvetően a koncepció működőképes. [link]
Az AMD Navi31-hez kapcsolódó információ szerint a chiplet interconnect átviteli sebessége 5.3TB/s
Ezt persze nyilván úgy kell érteni, hogy a 6 GCD-MCD kapcsolat össz-sávszélessége ennyi.Mindenesetre ha két GCD-t egymáshoz kapcsolnának 3 interconnecten keresztül, az 2.65TB/s lenne, ami 6x nagyobb, mint a Mi250X esetén volt és kicsivel több, mint az M1 Ultra esetén.
(Az eredeti kép forrása az Angstronomics)Természetesen egy ilyen megoldás igényelné a stacked v-cache-t.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
hokuszpk
nagyúr
-
Petykemano
veterán
Abu tollából:
"A Dragon Range-ből már van olyan prototípus, ami ezt a kis memória chipletet felhasználja, így az IGP mellé lesz kötve némi Infinity Cache. Plusz, ha ez nem elég, akkor a Zen 4 3D V-Cache lapkája úgy van kifejlesztve, hogy a Zen 4 chiplet mellett jó az előbb említett memóriachipletre is. Ki vannak alakítva ugyanúgy a bekötéshez szükséges csatolók. Szóval, ha nagyon muszáj, akkor ezt is rá lehet még legózni. Aki megelégszik mondjuk egy Radeon RX 6600-as szinttel, annak a Dragon Range olcsó alternatíva lehet."
[link]
Elég érdekes
Ebből két dolog következik:
1.) a Dragon Range is info_OS alapon fog chipleteket összekötni
2.) Ha a ZEn4 3D v-cache rámegy az MCD-re, akkor valójában a Navi31 IC bővítménye nem 96MB=>192MB lehet, hanem 96MB=>480MB (vagy 32MB-os v-cache esetén 288MB)
Eddig azt gondoltam, hogy MCD-ket fognak egymásra stackelni, de miért használnák azt, ha az csak sram lapka is rámegy?viszont az MCD felhasználás módja nem világos. a Dragon Range (és a phoenix) apu is úgy készülne, hogy a memóriavezérlő + IC le van választva és ugyanazt az MCD-t használja?
Lehet, hogy az MCD GDDR6 és DDR5 vezérlő egyben?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #58461 üzenetére
ITT valaki azt állítja, hogy az interconnect paraméterei a következők :
GLink 2.3LL
TSMC N5/N4P
17.2 Gbps
0.27 pJ/bit
Latency: 5nsEz lényegesen alacsonyabb energiaigény, mint az előző 1.3pJ/bit értéke.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pakmara
őstag
Igor fejtegetés: [link]
-
PuMbA
titán
DF Direct Weekly #85: RDNA 3 - RX 7900 XTX, RX 7900 XT Reaction
DigitalFoundry fejtegetés. Az RDNA 3-at egy inkrementális fejlesztésnek tartják, az RDNA 2 finomításának, mert semmilyen nagy architekturális átalakítás nem történt: minden teljesítmény, raszter és az RT is szorzódott 1,5-1,7-tel. Ha lett volna nagyobb architektúra módosítás, akkor az valahol kiugró különbséget jelentene. A nagyobb bumm-ot valószínűleg az RDNA 4 hozza. Nincsenek túl jó véleménnyel, hogy mi lesz a csúcskategória alatt, mert ott valószínűleg kisebb gen-on-gen javulás várható azonos árszinten, az NVIDIA-nál is. Szóval vegyes a kép, teszteket várják ők is.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
PuMbA
titán
Miért nem 2,5x-ezte az RT teljesítményt az AMD a 1,5x helyett? Miért döntöttek ilyen kicsi teljesítmény ugrás mellett? Ez a 1,5x-es szám nem néz ki szépen annak fényében, hogy például az RX6600XT fele teljesítményt hoz RT-ben, mint egy 3060-as NVIDIA, szóval ebben a kategóriában még az Ampere-t RT teljesítmény közelébe se lesz az AMD. Ez nem valami impresszív javulás, IPC duplázás esetén meg főleg.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Azért az RT nem kizárólag a Cyberpunk eredményeket jelenti. A Resident Evil: Village és Metro Exodus például sokkal kedvezőbb képet mutat. A Far Cry 6 pedig már 10% körüli különbséget jelent. Szóval egyáltalán nem volt az AMD drasztikusan lemaradva az RT teljesítményben.
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #58474 üzenetére
Nem, de tudomásom szerint a Cyberpunk használja a legtöbb dologra és emiatt a legdurvább számításokat rója a kártyákra. A hamarosan jövő Cyberpunk RT Overdrive módban pedig gyakorlatilag minden RT lesz, annyira, hogy a raszteres dolgokat kiveszik az RT ezen módja mögül.
A Far Cry 6-ról pedig épp Abu írta, hogy screen space reflectionst vegyítenek RT-vel, tehát az RT csak ott kerül bevetésre, ahol az előbbi határait elérjük. Ha kevés RT-t használunk, akkor természetesen az AMD RT teljesítménye nem rossz...a Far Cry 6-ban csak az árnyékok és a tükröződések egy része van RT-zve, míg a Cyberpunkban 6 különböző dolgot tudsz kapcsolgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #58474 üzenetére
Az atlagot es osszekpet nezve volt (van) lemaradva RT teljesitmenyben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #58471 üzenetére
Most összezavartál. Nem az architektúrát nézte a DF? Mert abban bizony 2x az IPC az RDNA 2-höz viszonyítva, az pedig jelentős belenyúlás.
#58472 PuMbA : Az AMD az intersection teljesítményét adja meg, de az RT az nem csak abból áll, viszont a többi az nem számszerűsíthető, mert az NV-vel ellentétben az AMD dizájnja programozható. Ha csak a shader teljesítményből indulunk ki, akkor az RDNA 3 az IPC változással, vagyis azzal, hogy innentől dual-issue az ALU, úgy 3-szorosára növelte a shader teljesítményét az RT eljárásoknak, a megnövelt intersection teljesítmény mellett. És a cache átszervezésével egy RT eljárás akár 10x is gyorsabb lehet, mert sokkal nagyobb lett az L0 és az L1. A probléma az, hogy nem csak az RT használja a hardvert, tehát ez nem számszerűsíthető.
Ez egy felfogásbeli különbség az AMD és az NV között, és a DF azt hiszi, hogy az a jó, ha brute-force csináljuk ezt, mert használjunk akkor fix-funkciót mindenre, zabáljon be az effekt 20-25 GB memóriát, és ne keressük az optimalizálást. Az AMD konstrukciója pont arra megy, hogy legyen programozható, hogy ne kelljen eszement VRAM kapacitást az RT-re kiszórni, mert lehet azt okosabban is csinálni, ha van LOD.
#58475 PuMbA : A Far Cry 6 hibrid RT effektet használ, aminek az a lényege, hogy csak ott van az RT alkalmazva, ahol annak hatása van. Ha ezt megcsinálnák a Cyberpunkra, akkor minden RT effekt kétszer-háromszor gyorsabban futna benne, miközben nem lenne ennek látható minőségromlása. Ez olyan dolog, mint a Gotham Knights RT reflection effektje, amit nagyon sokan leszóltak, mert kvázi nincs látható minőségelőnye az SSR-hez viszonyítva, miközben több erőforrást igényel. Csak ugye a Gotham Knights fejlesztői nem vették vissza az SSR minőségét, ahogy a Cyberpunk fejlesztői, mert valójában a Cyberpunk SSR-je istentelenül szar, és nem azért, mert az SSR rossz, hanem mert szándékosan rosszra van csinálva, hogy az RT adjon valami minőségkülönbséget. Mert amúgy ugyanaz lenne a helyzet, mint a Gotham Knights esetében. És valójában a Gotham Knights és a Far Cry 6 csinálja jól, mert így hozható ki a legjobb minőség a legnagyobb sebességgel. Ha csak azért lecsökkented a régi eljárás minőségét, hogy az RT-t reklámozd, akkor elkurvulsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Szerintem nem igazából az IPC-re gondoltak ők, hiszen mondták, hogy oké több cache, gyorsabb az RT accelerator stb. De az IPC-től még nem lesz más az architektúra szerkezete. Ők azt mondták, hogy az RDNA 2-höz képest "csak" kigyúrták a részegységeket. Azaz nem került be új elem a képbe, ők például a Tensor maghoz hasonló dolgot hozták példának.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. Pont azért dupla az IPC, mert teljesen más lett az architektúra szerkezete. Ezt nem lehet radikális változtatás nélkül összehozni.
Tensor magot nem akar az AMD, mert alig használható, és iszonyatosan zabálja a tranzisztort. Miért kellene az NVIDIA-t követni egy olyan irányba, aminek a játékok alig tudják hasznát venni?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a dual-issue feldolgozóra gondolsz, akkor az a shader fordító feladata. Ugyanúgy nem fontos rá optimalizálni, mint az NV-nél a co-issue-ra. Magát az IR-t elemzi a meghajtó fordítója, és megkeresi azokat az utasításokat, amelyeket egymás mellé tud fordítani.
A Snowdropra azért kötötték a szerződést, mert az AMD-nek van egy saját RT rendszere a DXR mellett, és az már lehetővé tesz olyan dolgokat, mint amit a fejlesztők használhatnak a PS5-ben, illetve már az Xboxban is. Ezek még a DXR-be nincsenek visszamentve, bár vannak rá korai tervek, lásd a Microsoft-féle traversal shader. Na most, ha egy motort ezekre írnak, például Snowdrop 2.0 akkor azt PC-re a mostani DXR-rel nehezen menthető, így az AMD odaadja a saját RT rendszerét, hogy arra is írják meg, hogy a DXR limitjeit PC-n meg tudják kerülni. Az Intel és az NV is írhat magának zárt RT rendszert, amit odaadhat a fejlesztőknek, ha a DXR-t nem tartják elég jónak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Albus_D
aktív tag
Nem tudom mikor veszed észre, mennyire gáz, hogy amikor veled ellentmondó tényekkel szembesítenek, az összes reakciód annyi, hogy megpróbálod a forrást negatívan feltüntetni. Vitáidat átnézve nincs olyan a világon lassan, legyen az a DigitalFoundry, vagy Tomshardware, aki szerinted ne lenne dilettáns.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
Szakmailag? Neked? Ugyan már. Minek?
Nemrég összefoglaltam, mennyire szakmai voltál az alábbiakban:
"Abu azt is megmondta, mikor jött az amd a Brazos, Llano vonalon, hogy az nvidia be fog csődölni, mert az amd megoldja apu-ból, amit az nvidia dvga-ból. Azóta az nvidia részesedése a dvga piacon 80%
Azt is megmondta, hogy a switch eladhatalan és bukta a konzolok mellett. Csak eladtak belőle több százmillió darabot.
Aztán az is mondta, hogy a Stadia mellett a geforce now életképtelen. Azóta a Stadia-t lassan lelövik, a geforce now jól van.
Azt is mondta 2018-ban, hogy az epyc mellet senki nem vesz xeon-t, mert értelmetlen. 2022-ig az intelnek ha jól számoltam 7 rekord negyedéve volt datacenter részlegen.
És ez csak ami eszembe jut."De elég szakmai voltál a leckét adott Lisa Su a médiának sztoriban, meg legutóbb a Frontier-rel kapcsolatban is. Akkor is az összes "érved" az volt, a számodra ellentmondó adatokra, hogy kritizálni tudtad a forrását. Mondjuk arra már nem tudtál te sem mondani semmit, hogy lassan egy éve ugyan azzal a problémával küzdenek.
Azzal is nagyon szakmai voltál, hogy szándékosan magas a zen4 ára, mert a zen3 -at pucolják a raktárból, aztán jött a kínai árvágás.
Ezek után, mit kezdenél te egy szakmai cáfolattal? Senki nem akar veled flamewarba kezdeni, mert értelmetlen, ha csak annyit tudsz hogy minden érvet, tényt semmibe veszel, és ódákat írsz a semmiről, azt gondolva a mennyiséggel bárkit megtéveszthetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Albus_D #58487 üzenetére
Tehát nincs szakmai érved, így hazug kifogásokat gyártasz, hogy miért nem akarsz szakmailag vitázni rajta. Azért köszi, hogy megpróbáltad
Emilió, vagyis hátSbig_x, akarom írni Albus_D.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Albus_D
aktív tag
Egyetlen egyet nem tudsz megcáfolni abból, amiket felsoroltam. Úgyhogy ezt lehetett várni, kedves
Zuby, Punchman,vagy akarom mondani Abu, amit megint csináltál. Milyen érdekes, megint csak azt tudod, hogy a vitapartnered kritizálod, és vélt indokokra hivatkozol, hazug kifogást gyártasz. Persze, mert a mondandómat nem tudod.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Albus_D #58491 üzenetére
Én annak. És ugyanúgy neked is lehetőséged van csinálni egy szakmai IT oldalt, ahol alkalmazhatod saját magad újságíróként, és megnézzük, hogy hova járnak majd többen. Nem értem, hogy ezzel mi a gondod...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Albus_D #58493 üzenetére
Bocsi, szakmai vitát nem akarsz, így gondoltam segítek abban, hogy még hol mondhatnád el a mondandód. De ha saját oldalt sem akarsz, akkor nem tudok mást javasolni. Esetleg valamilyen benzodiazepin a szorongás ellen. De egy pszichológus is segíthet. Mond el nyugodtan neki, hogy van egy PH-s házigazda, aki állandóan szövegel, és ezt nem bírod már idegekkel. Nem haragszom meg, ha ilyen nyersen fogalmazol, elvégre az egészséged fontos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Chiller
őstag
válasz Petykemano #58463 üzenetére
Kicsit más vizekre evezve a fenti kommentek helyett, erre reagálnék.
Sajnos azt kell mondjam, mindez (dragon range , illetve power APU) szuperül hangzik, de valószínűleg majd csak egy PS6 vagy XboxY lesz belőle valójában. Esetleg pár darab lehet gyártásba kerül de vagy túl drága lesz, vagy egyéb gyermekbetegségei lesznek.
Az AMD-nek már évek óta a lehetősége lett volna egy rendes IGP-vel ellátott APU piacra dobása, legutóbb az RDNA1 idején, de ez nem történt meg sem akkor, sem korábban, sem most. (egyébként ha nagyon akart volna az NV-nek is lehet összejöhetett volna, akár az intellel összebútorozva - de neki se akaródzott)
Valószínű hogy licensz, pénz, (gyár)kapacitás, esetleg a feltételezett piacvesztés (VGA, konzol)* miatt nem sikerült eddig, és szerintem ezután se fog. Talán ha az intel koprodukciós változat piacot robbant, lehet lett volna belőle valami. Legalábbis egy current gen laptop mid-kategóriás GPU sose lesz mondjuk egy szintén középkategóriás (6-8 magos) CPU mellett.
*esetleg mind együttvéve
Pedig engem is nagyon érdekelne. De a kapitalizmus nem így működik
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Alogonomus #58474 üzenetére
Nagyon egyszerű: minél nagyobb a RT terhelés egy adott játékban, annál nagyobb a különbség NV és AMD között a zöldek javára. FC6 és RE8 alatt light-osabb RT van, de FC6 mondjuk alapból egy single threaded fos lett technikai szempontból.
Érdemes valóban a teljes összképet nézni például itt vagy itt.
Azokban a játékokban, ahol komoly RT terhelés van az AMD eddigi (és jelen pillanatban is még az) a Radeon RX 6950XT csak az RTX 3070Ti-al tud versenyezni, de a GotG alatt még a sima 3070-től is kikap. Ha igen brutális RT terhelést nézünk, például Quake 2 RTX-et, akkor lesz igazán gyászos az AMD-re nézve. Itt a Radeon 6800XT az ellenfele (RTX 3080) tempójának felét képes hozni.Na most az NV a 4090-nel megduplázta a 3080Ti tempóját, míg AMD az RDNA3-nál mindössze 50%-os javulást ígér RT alatt, ami kb. annyira lehet elegendő, hogy talán beérik az Ampere-t. Az AMD-nek az RT-t 50 helyett min. 100, de inkább 150%-al kellett volna gyorsítania, hogy legyen esélyük az Ada ellen RT alatt.
#58478 Abu85:
"Ez olyan dolog, mint a Gotham Knights RT reflection effektje, amit nagyon sokan leszóltak, mert kvázi nincs látható minőségelőnye az SSR-hez viszonyítva, miközben több erőforrást igényel."vs.
"És valójában a Gotham Knights és a Far Cry 6 csinálja jól, mert így hozható ki a legjobb minőség a legnagyobb sebességgel. Ha csak azért lecsökkented a régi eljárás minőségét, hogy az RT-t reklámozd, akkor elkurvulsz."
Tehát a valóságban végtelenül elcseszett, hulladék PC port szerinted azért jó, mert az RT effekt semmilyen látható eredményt nem ad, de viszi a sebességet. Aha ok, nincs több kérdésem. A FC6 a másik hulladék port a single thread alapú extrém CPU limitjével.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #58497 üzenetére
Jobban örülnél annak, hogyha a Gotham Knights fejlesztői visszavették volna az SSR minőségét, hogy mesterségesen kreáljanak valami előnyt az RT effektnek?
Ha erre esetleg igen a válaszod, akkor miért lenne jó úgy megvalósítva?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Gotham Knights-nak köze sincs az AMD-hez. Sosem volt. Az Intel és az NV támogatta.
Igazából most azért kardoskodtok, hogy az RT effekt miatt legyen visszavéve az SSR minősége, hogy látszódjon különbség. A Gotham Knights fejlesztői erre nem voltak hajlandók, ellentétben mással, khmm... Cyberpunk 2077. Ezért érdekelne, hogy mit nyer a felhasználó azzal, ha egy fejlesztő úgy dönt, hogy mesterségesen csökkenti az SSR minőségét? Szerintem semmit, mert csak korlátozzák az RT nélküli minőséget. Viszont ha nem korlátozzák ezt, akkor meg alig látható az RT reflection látványelőnye.
És akkor még egyszer. Véleményem szerint a Gotham Knights fejlesztői döntenek jól akkor, amikor az RT nélküli minőségnél nem élnek korlátozással, az RT meg tudja azt, amit... kell vagy nem alapon bekapcsolhatja a user.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest