Hirdetés
-
Launch trailert kapott a Stellar Blade
gp A teljes kiadás hivatalosan a mai naptól elérhető lett PlayStation 5-re.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Callisto
őstag
Elmagyarázom: TV automatán átvált game mode-ba ha VRR van. Ekkor viszont nincs teljesen kalibrált kép, movie mode stb. Azért kéne, hogy lehessen a VRR-t automatán ki-bekapcsoltatni, hogy ne kézzel kelljen szórakozni az AMD vezérlőpultban vagy a TV menüjében ha éppen nem játszom, hanem pl. filmet néznék stb. A driver tudná egyértelműen, bizonyítottan, de AMD driver készítői is olyan emberek akik nem használják amit fejlesztenek...
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Callisto #56701 üzenetére
Akkor erre nincs megoldás. A VRR ki-be kapcsolásához újra kell indítani a Windows kijelzőkezelő rendszerét. Ezért van az, amikor ki-be kapcsolod a VRR-t, akkor egy pillanatra elmegy a kép. Emiatt ugye különböző módokhoz nem is kötnek különböző VRR beállítást, mert állandóan a Windows kijelzőkezelő rendszerét kellene újraindítgatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nél most lehetetlen tudni, hogy mi az igaz. Kiment a gyártóknak négyféle zárt pdf, amiben ugyanazok a hardverek vannak más-más konfigurációval. És nem tudni, hogy melyik pdf az igazi. Szóval az AMD most úgy kerüli a leakeket, hogy a valóság mellé kiadnak több kamuadatot, és csak pár személy tudja, hogy melyik az igazi. Ilyen szempontból mindegy, hogy Janó leakel, mert leakelni fog Béla is, csak ő lehet, hogy a kamut, és a két leak üti egymást. Dzsíniüsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz huskydog17 #56705 üzenetére
ez nagyon fasza lesz. .Én is ezt sejtem mögötte.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
KillerKollar
senior tag
válasz huskydog17 #56705 üzenetére
Ha lesz egy 6800XT szerű kártya (azaz egy olyan ami alig lassabb a top kártyánál de jóval olcsóbb) akkor nem érdekel, hogy mennyibe kerül a top kártya. Max azon lesz 32GB VRAM az olcsóbbikon meg 16, az is bőven elég lesz még jó darabig. De az biztos, hogy drágább lesz minden, főleg ha valóban hatalmas ugrás lesz teljesítményben, bár nekem ezek a 2.5x-3x ugrások rohadtul kamu gyanúsak...
-
Petykemano
veterán
válasz KillerKollar #56708 üzenetére
"jóval olcsóbb" -elnézést
de nekem az Űrgolyhók jutott eszembe.
Ma már nincs olcsó.- expensive
- very expensive
- ridiculously expensive
- ludicrously expensiveTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz KillerKollar #56708 üzenetére
Ilyen nem lesz Szerintem ( tippre és tényleg csak találgatva )a csúcs navi a maga MCM dizájnjával olyan limitált brutál drága cucc lesz, minta Titan sorozat a zöldeknél.. igazán valós kereskedelmi fogalomba az alatta lévő kártya fog kerülni, de az meg a jelen infók szerint azért nem kicsit lesz lassabb egy fullos MCM dizájnos kártyánál, főleg hogy a középkategória elméletileg RDNA 2 refresh lesz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
KillerKollar
senior tag
válasz Petykemano #56709 üzenetére
Valóban, de:
6800XT: 650$ MSRP, 6900XT: 1000$ MSRP, teljesítmény különbség: ~10-15%
RTX 3080: 700$ MSRP, RTX 3090: 1500$ MSRP, teljesítmény különbség: ~10-15%Persze jelenleg semmit nem lehet MSRP közelében sem kapni, de ha elhisszük, hogy a következő generáció megjelenéséig normalizálódnak a dolgok és nem lesz készlethiány akkor ha lesz egy hasonló, a top kártyánál alig lassabb kártya annál jóval olcsóbban akkor annyira nem érdekel, ha a top kártya megfizethetetlen, mert úgyis csak a kőgazdagok veszik majd vagy azok akiknek csak az e-pénisz számít.
-
KillerKollar
senior tag
Ha ez így van akkor szart sem ér, az MCM-nek pont az lenne a lényege, hogy sokkal jobban skálázható lefele és felfele a chipletek miatt, tehát szerintem biztos, hogy lesz több SKU is, persze egyik sem lesz olcsó, de ha mondjuk a top kártya lesz 2000$ 32GB VRAM-al és lesz 1000-1200$-ért egy annál 10-20%-al gyengébb kártya 16GB VRAM-al akkor az már rendben van ha valóban ekkora teljesítmény ugrások várhatóak. Persze 1000-1200$ is sok de a 6900XT 1000$, a 3080 Ti 1200$, szóval annál olcsóbbra nem várnám semmiképp sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #56712 üzenetére
Hát a legkisebb RDNA3 az a Navi 33 lesz, és az nem MCM-es, hanem egy nagy lapka csak. Annak a teljesítménye a 6800 XT és a 6900 XT közé van prognosztizálva. Ezzel szemben a BOM inkább 6600 XT és 6700 XT közötti. Szóval árban az AMD az RDNA3-mal mehet elég alacsonyra is, ha akarnak, de szerintem nem akarnak.
Most pusztán elvi alapon, ha a Navi 33-as GPU-val rendelkező VGA-t 349 dollárért adnák, akkor az azzal a BOM költséggel, amivel számolnak, még simán masszívan nyereségessé teszi. Valószínűleg olyan 200 dollár az a szint, ahol már rezeg a léc.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz KillerKollar #56712 üzenetére
Szerintem nem 2000 dollár lesz, hanem annál jóval több, főleg ha véletlenül valaki professzionális használatra is használja, minta Radeon VII karit vagy a Titan V-t. Amúgy a Titan V 3000 dollár volt nagyjából a piaci hatása nulla volt, presztízsnek jó volt.
Ezt abból gondolom, hogy az Nvidia nem erőlködik a Hopper féle dizájn gaming bevezetésén az előzetes szivárgások szerint, ami MCM , hanem az ADA-t elégnek gondolják a valós piaci versenyhez.
nagyon korai még erről amúgy ilyeneket nyilatkozni, mert konkrétan mindegyik cég össze vissza szivárogtat, de az MCM nek azért jelen esetben nem lesz feltétlenül még költségcsökkentő hatása, mikor kisebb GPU kra is alig van kapacitás, plusz miért is adnák olcsóbban ugye neked attól hogy nekik talán olcsóbb valamivel gyártani. Ez inkább jobb kihozatal és nagyobb haszon a cégnek. Ehhez még kell 1-2 gen szerintem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
KillerKollar
senior tag
Hát a 350$ szerintem túl optimista, de ha a Navi 33 alig gyorsabb mint a 6800XT akkor gondolom 450-500$-nál nem lesz több és az lesz a midrange, szóval fölötte már MCM van, azt meg nem hiszem, hogy 500$-ról hirtelen 1500-2000$-re ugranának. Ezért mondtam, hogy én reménykedem egy minimálisan megvágott esetleg kicsit kevesebb VRAM-al szerelt a csúcs kártyánál 35-50%-al olcsóbb MCM kártyában.
-
Petykemano
veterán
válasz KillerKollar #56711 üzenetére
Abban igazad van, hogy a TOP kártyáért, bármilyen kis mértékű elsőség ellenére is jelentős felárat fognak kérni. Viszont az összes tier ára csúszik felfelé - nagyjából generációnként $50-t.
Az általános chiphiány rendeződésével kapcsolatban vannak nyilatkozatok. Enyhülés 2022 vége (Lisa Su), rendeződés 2023-2024.(Pat Gelsinger) De ezt hagyjuk.
Viszont a GPU-k terén miért, milyen okból kéne elhinnünk, hogy rendeződni fog?
Szerintem az csak vetítés a gyártók részéről, hogy itt csakis az otthon unatkozó covid-gamerek által keltett magas kereslet dobta meg az árakat. Bár otthon is lehet bányászni a játékra drágán vett kártyán, de ez ma már professzionális ágazat is egyben. Ha csak arról lenne szó, hogy az emberek otthon hobbi-bányásznak, akkor az árak nem a kártyák profitabilitási sorrendje alapján állnának be.A bányászat hardverigénye pedig kielégíthetetlen - hiszen ha nő a teljesítmény, akkor nő a teljesítmény-igénye (difficulty) is. Az egyes hálózatok versengenek a részesedésben - mivel az új coin leesésének esélye az adott hálózathoz a részesedéssel arányos. Érdekük növelni a bevont kapacitást, hogy előnyre tegyenek szert a részesedésben. A versengés során a bevont kapacitást folyamatosan növekedik.
A kurrens játékszabályok szerint két esetben torpan meg a hardverigény:
a) Ha a coin ára és a tranzakciós költség lecsökken. Ez pénzügyi kérdés. Mitől vonódna ki a hatalmas, többszáz(vagy ezer) milliárd dolláros pénztömeg a kriptovalutákból? Ez döntően nem olyanok vagyona, akik nagyon hisznek a államsemleges, technovalutában, hanem olyan vagyon, amit a nagy jegybankok nyomtattak. Tőzsde. Beomlások persze lehetnek, de ahhoz, hogy ez végleg beomoljon, ahhoz ennek a pénznek el kéne tűnnie. Kisemberekhez, vagy adó formájában a jegybank által megsemmisítve. Az, hogy az ezermilliárd dolláros vagyon kiszáll a kriptoból és átnyergel valamilyen más befektetésre, aranyra, részvényre. Az csak átmeneti.
b) Ha a "termeléshez" szükséges energia ára brutálisan megemelkedik és már nem fogja megérni. Namost ezzel két probléma van. Egyrészt ha a energiaárak brutálisan megemelkednek, akkor az mindannyiunk életére jelentés hatással lesz. Másrészt olcsó energia reményében elindulhatnak olyan energiatermelési folyamatok, amelyek fittyet hánynak a környezeti károkra. (Pl mi akadályozná meg a gazdag arab országokat, vagy oroszországot, hogy olaj/gáz égetésével GPU-kat hajtson, ami akár még több pénzt is termelhet, mintha benzinként vagy fűtési célű földgázként adnák el a lakosságnak?)Változni akkor fog valami, ha a játékszabályokon változtatunk.
Pl az ETH2 talán egy jó esély erre. De tudjuk, hogy bármennyi kriptovaluta hálózat létezhet. Egy nagy farm megteremheti a saját coinját és csak fel kell piszkálni valahogy a mohó befektetőket. Nem azt mondom, hogy egy könnyű feladat, de szerintem nem kivitelezhetetlen, hogy az ETH1 helyét átvegye egy másik PoW típusú feltörekvő hálózat.
Ha az ETH2 beválik, még az is lehetséges, hogy EU, USA és Kína szinten betiltják a PoW típusú hálózatokat. És persze lehet vagyonadót kivetni.
Ezek kivitelezése persze kérdéses. De ha jól tudom, Kína épp betiltott minden kriptovalutás tranzakciókat.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #56716 üzenetére
Pontosan erről nyilatkoztak pár napja a CNN-n egy műsorában, hogy a bányászat minden emberre kihat, aki amúgy nem is gondolja, ugyan is az energiaárak folyamatosan emelkednek.
Volt olyan hely ahol hálózatot kellett fejleszteni már Kínában, Íránban, Texasban,Ukránjában és Argentinában, sőt a farmok olyan helyet kerestek, ahol túlépítettek a hálózatok,. Ezek költségek, mi fizetjük majd ki hosszú távon, sőt Igazából az én nagymamám is hamarosan megfizeti a bányászat árát a kis 3-4 ezer forintos villanyszámlájával.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Azt beszélik, hogy az villamos áram (világpiaci) ára 3x, a gáz ára 4x akkora jelenleg, mint amit a magyar lakosság megfizet. A számla persze nem csak ebből áll, hanem hálózathasználati díjból is, tehát ha érvényesítenék, nem 3x, ill 4x nagyobb lenne a számla, hanem mondjuk "csak" 2x.
Nem állítom, hogy ez a jelenlegi energiaár emelkedés a bányászat számlájára írhatóm, de lehet benne szerepe.
A "rezsicsökkentés" egyébként egy jó módszer arra, hogy első körben megvédd a lakosságot az energiaárak emelkedésétől, ha egyébként a hiányt/többletfogyasztást "ipari" tevékenység okozza. De ha minden ipari szereplő a magasabb (piaci) árat kapja, akkor azok termékei vagy szolgáltatásainak árain keresztül be fog szivárogni a mindennapjainkba. (Szerintem egyékbént azért nem napi politikai téma, hogy ha Gyurcsány nyer, akkor Lendvai "nem lesz gázáremelés" Ildikó ráengedi a lakosságra a világpiaci energiaárakat, mert akárki nyeri a 2022-es választást, lesz áremelés - ha mér akkor is ilyen emelkedett a világpiaci ár)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #56718 üzenetére
Így van. Portfólió cikkből a chartok. januári adatok, azóta emelkedtek az árak mindenhol.
Még Romániában is 50 % kal többe kerül az áram és valamivel többe kerül a gáz is.
Biztos hogy lesz emelés, ez szinte tény, de jobban aggaszt ez ügyben az MVM nél történt vezetőváltás. Kóbor egy hozzáértő, profi szakember volt, és nagyon a rezsicsökkentés/ szinten tartás mellett volt. Érthetetlen a leváltása számomra, de ez tényleg ultra off topik.Közben megtalaltam a cikket. [link]
Ez a legálisan mert és csak bitcoinra vonatkozó adat. A világ fogyasztásának 0.5 % része. Valóságban ez minden criptot és illegális farmot véve szerintem (saját vélemény) 2-3x több.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #56716 üzenetére
"Az általános chiphiány rendeződésével kapcsolatban vannak nyilatkozatok. Enyhülés 2022 vége (Lisa Su), rendeződés 2023-2024.(Pat Gelsinger) De ezt hagyjuk."
A bárányok várható élettartamára vonatkozó projekciót ne a farkastól kérdezzük szerintem.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Jack@l
veterán
https://www.guru3d.com/news-story/rx-6600-does-30m-hs-in-ethereum-miningattractive-for-its-price-and-energy-consumption.html
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Yutani
nagyúr
https://hothardware.com/news/amd-radeon-rx-7600-xt-navi-33-specs-faster-6900-xt
Hát erre kíváncsi leszek, de főleg az árazásra, mint MSRP és valós ár.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Jack@l
veterán
https://www.techspot.com/news/91548-amd-bounces-back-steam-survey-largest-ever-cpu.html
6700 XT kemény 0.16%
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egész jól fut a fárkrájhat. 6600 XT-vel kimaxolható (réjtrészing meg minden) a grafika és 1080p-ben nem esik 60 fps alá. Az FSR valamié nem műxik még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
[Far Cry 6 suffers from major CPU single-threaded issues]
Lopva Huskytól a Vs ből. Ez fut jól? megint egy Ubi hulladék .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jah oké látom. Megnéztem a review guide-ot. Zen 3 magos CPU-val nincs gondja a GeForce-oknak, de Coffee Lake-kel valóban 30-40%-kal kisebb a sebesség CPU-limites beállításnál a GeForce-okon. Radeonon viszont kb. ugyanúgy megy Coffee Lake-kel is, mint Zen 3-mal. Ez ugyanaz a DX12 implementációs probléma, ami előállt egy csomó másik DirectX 12-es játéknál. Ezzel nem lehet mit kezdeni, mert a probléma az NVIDIA által alkalmazott bekötési implementációban van. Azt kell lecserélni, vagy venni kell Zen 3-as procit, azzal jól működnek a GeForce-ok is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - kimérték már több DirectX 12 játékban ugyanezt. Ez egy implementációs probléma. Nem tudnak vele a fejlesztők mit kezdeni a játék oldaláról. Az NV-nek újra kell írnia a DirectX 12 bekötési implementációját.
A lényeg az, hogy ha kellően erős maggal dolgozol, például Zen 3, akkor nem valószínű, hogy ez limit lesz, de régi magokkal az.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Egy CPU magot terhel és fektet ki a benchmark FC6 alatt, teljesen más. engedd el mert úgy sem érdekelnek engem ezek a gerilla marketingek a fórumban.Írj inkább meg pár Nvidiás hírt is néha, hátha.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a gond a HWUB által mért játékokban a GeForce driverrel. Egy magot nagyon beterhel, és emiatt nem tud skálázódni, mert a magszintű teljesítmény nem elég hozzá. Ezért javul meg Zen 3-mal, mert ott a magszintű teljesítmény elég nagy a skálázódáshoz.
#56736 Magoold : Akkor az AMD-n is szarul menne. Ez egy implementációs probléma az NV driverében. Lásd a linket Youtube videó. Ezzel egy játék nem tud mit kezdeni. GeForce-hoz nagyon kell a Zen 3, ez tény, de amúgy a játéknak nem kellene, ha jobban működne a driver bekötési modellje. De ezen borzasztóan nehéz javítani. Nem véletlen, hogy nem volt még kísérlet sem. A HWUB lehozta, hogy van egy ilyen gond, és azóta el van felejtve. Ha az NV úgy is dönt, hogy megoldja, akkor sok-sok hónapot vesz igénybe. Talán két évet is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
nem látok egyetlen mérést sem tőlük ahol mutatják a CPU magok skálázódását, csak össz teljesítményt. Igor ezzel szemben kimérte az egyszálas skálázódást.
A far Cry 3-5 már Dx 11 alatt is ezt produkálta [link] ez a Motorjuk sajátossága és az Ubi igénytelensége. [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amikor a skálázás limitekbe ütközik, és amiatt, hogy az egyik mag nem elég gyors, akkor mindig az az oka ennek, hogy nem tudod valamilyen erőforrás-korlátozás miatt igénybe venni a többi magot. Ennek a tipikus terhelési ábrája az, hogy az egyik mag 90+%-on teker, míg a többi alig, mert várnak arra a 90+%-on tekerő magra.
Igen a DirectX 11-nek pont ez volt a tipikus problémája, méghozzá amiatt, hogy egy szálon történt a parancsok átadása. A DirectX 12 ezen javította azzal, hogy a parancsátadás explicit párhuzamos lett. Ez ugye eddig jó, de a bekötés már nem feltétlenül párhuzamosított, például akkor nem az, ha a CPU-ra van szükség a bekötéshez, mert a GPU nem tudja ezt megoldani a CPU nélkül. Bindless vs. pure bindless, vagy pure bindless emuláció.
A DirectX 12 driverek ma már csak pure bindlesst használnak. Az Intel és az AMD hardverest, míg az NVIDIA emuláltat. Az emulált képes ugyanazokat a programokat futtatni, amiket a hardveres, csak végeredményben a CPU köti be az erőforrást, ezért emulált. Bővebben erről a bekötésről itt: [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Persze, nem is a fejlesztő a hülye, hogy nulla DX12 feature-t használ és 1 magot csontra terhel, hanem a gyártó megoldása, világos...
DX11 alatt pont az nv oldotta meg, hogy több magra skálázódjon a megjelenítés, driverből.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #56742 üzenetére
A Far Cry 6 elég sok DX12 fícsőrt használ. Még shader modell 6.6-ot is támogat, ha a rendszer képes ezeket a shadereket futtatni. Az AMD és az Intel drivere például képes rá. Az NV drivere a shader modell 6.5-ös fallbacket használja, mert a 6.6-ot még nem támogatja a cég. De egyébként ebből minőségbeli eltérés nem lesz, a shader modell 6.6 kód csak teljesítményoptimalizálás. A lényege annyi, hogy az erőforrás-leírókból is lehet erőforrásokat létrehozni. Annyit nyernek vele, hogy ehhez már nem kell CPU-időt használni, míg a shader modell 6.5-ös fallback CPU-időt igényel. Gyakorlatilag az új kód gyorsabban fut, és kevésbé terheli a bekötés a CPU-t.
Ha megoldották volna, akkor nem lenne szükség DirectX 12-re és Vulkan API-ra. Ehhez képest azt láthatod, hogy a játékok egy része már a DirectX 11-et is kidobta.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Neked minden év arról szól miben érje utol az Nvidia az AMD-t és azzal oltod a népet ,amikor meg hoz valami fejlesztést milyen szarul csinálják. Nem érdekel már tőled semmi, igazából a cikk rovatot is ignorálom a te írásaidon kívülre, a fórum miatt járok be ide, kivéve ilyenkor mikor leírod egy amd topikban milyen faszán megy egy AMD-S játék egy low kártyán AZ Nvidásba benézel leírod milyen bénán támogatják a Linuxot [link] Ott NEM olvastam olyat milyen jól fut az RT A DOOM ban EGY 3060 kártyán.
míg éppen a redditen azt írják hogy az FC 3 óta minden évben úgy jött ki az aktuális rész , hogy a Dunia egy-több magot túlterhel és fokozatosan javítják. Már itt is írták, hogy jön rá patch a játék készítői részéről, nem az Nvidiától.FC5 minden kártyán ezt produkálta, legyen az AMD vagy Nvidia, steam tele van vele a mai napig ..maradok ebbéli hitemben. Pá. [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Elegánsan elfelejtetted megemlíteni, hogy DX12.2 feature sethez nem kötelező a 6.6, amit áprilisban vezettek be(amd évekig nem támogatta a 12.1-et se). Sok éve elkezdett játékokban aligha jelenne meg, hacsak nem tolta meg valami gyártó egy kis pénzzel, hogy beleírják. A CPU overhead mértékéről sincs szó, nem mindegy hogy 10%-ot jelent, vagy 1 ezreléket (se).
Viszont az egy szem videos benchmarkon szépen látszott a szokásos DX12-es mikrolaggolás, ami miatt a kutya nem használja játékokban, ha nem kötelező és nem kell neki DXR.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arról igazán nem tehetek, hogy a bekötés implementációjában az NV nem annyira erős. Nekik mond, hogy írják újra a drivert.
Ha megnézel egy Linux fórumot, akkor az NV-t okádják állandóan, hogy szar a Linux support, amit adnak. De az NV részéről ez érthető. Gaming szempontból 1%-os részesedésű OS-ről van szó, nyilván magasról leszarják. Még olyan kiírásokat sem nyertek, amilyeneket az AMD, ahova kell az erős Linux support, lásd Stadia vagy Steam Deck. Miért is erőltessék ezt a minimum szint fölött. Az AMD sem azért az 1%-ért csinálja, hanem a Stadiáért és a Steam Deckért, ahonnan jön a pénzük. Az NV-nek az AMD felé kúszó pénz töredéke jön Linuxból, logikus módon így állnak hozzá a support szintjén is. Minek költsenek annyi pénzt, amennyit az AMD, ha megközelítőleg sem jön vissza annyi ebből, amennyi az AMD-nek? Nem utálják ők a Linuxot, csak üzletileg nem éri meg jobban ráfeküdniük.
Az FC3-5 esetében a DirectX 11 volt a probléma. Elég sok DirectX 11-es játék ezt produkálta, hiszen egy számol történt a parancsátadás. Nem volt párhuzamosítható ennek a működése. Erre jött a DirectX 12. És a Far Cry 6 már ezt támogatja. Ráadásul pont ugyanazt a parancskezelési és bekötési modellt kapta meg, amit az AC: Valhalla használ. Nézz meg nyugodtan egy AC: Valhalla tesztet, és láthatod, hogy miképpen működik alatta a DirectX 12. Például itt több GPU és CPU kombóval tesztelik: [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-