- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9101 üzenetére
En nedves antibakterialis (baba) torlokendovel tisztitom.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Akcios az Elite Dangerous a Frontier Store-ban: [link]
23GBP a Commander Edition (Alap jatek plusz Horizons Season Pass).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tomehama
csendes tag
válasz Csavez™ #9097 üzenetére
Én pár hete rendeltem és szerintem megéri. Sokkal stabilabban tartja a fejeden a HMD-t. Szerintem kényelmesebb is az egész, mivel hátul is tart így nem annyira fejnehéz a szerkezet.
A beépített fülhallgató megfelelően szól, semmi extra, ha eddig valami jobb headsetet használtál, akkor pluszt nem fog adni.
Nem mondanám kötelező kiegészítőnek, de nem bántam meg a megvételt.
-
wolfhgb
aktív tag
válasz tobias88888 #9094 üzenetére
A hang es pozicionáló hardverek a rift nél is az usb csatlakozon keresztül kommunikálnak a géppel, tehát a display port ebben az esetben is mentesülhet az audiotol, ha itt is külön hangeszköze van a hmd nek, akkor az usb elegendő az átvitelére.
-
izomman1
senior tag
válasz Csavez™ #9097 üzenetére
Itt is meg tudod venni magyar garanciával: [link]
De szerintem nem éri meg az árát bár jobb a Vive ezzel, de Samsung új készülékébe ez mind benne lenne..
Amugy a Lenovo WMR akció már le is került lehet csak ár elírás volt? Be se tudtam rendelni mire meggondoltam volna.. Viszont itt van két teszt a WMR ekről:Ez egy profi youtuber : [link]
Gyakorlatilag refoundolja a készüléket mert gáz.. A képminőséget se mondta jobbnak, pedig az jobbnak kellene hogy legyen valószínűleg hiába a magasabb felbontás ha a content nem magasabb felbontású..Itt pedig egy pozitív teszt: [link]
Ő már jobbnak mondja sokkal a játékban a felbontást , de nyilván a tapasztaltabb youtubernek hisz az ember nem pedig annak aki most kezdte a videózgatást..
Vicc hogy még a tesztelők se vannak egy platformon mit tud a készülék..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Valaki meg tudná írni nekem a caseking en Oculus hány év garival van? ( 1 ha jól gondolom)
Az Alza hogy árulhatja 2 évvel akkor ? -
-
tobias88888
őstag
válasz #54625216 #9108 üzenetére
Pontosabban 2 év gyártói szavatosság van, de ez mellett párhuzamosan 1 év jótállás is. Jótállás alatt az eladónak kell bizonyítani hogy te voltál a hibás, szavatosság esetén pedig neked kell bizonyítani hogy a termék rossz. Ha amcsiból rendeled, akkor az amerikai szabályok érvényesek már, amik nem védik annyira a vásárlót
-
izomman1
senior tag
válasz tobias88888 #9109 üzenetére
Oh.. Amcsis vételről letettem már a pénzt is vissza kaptam.. Nagyon gáz , hogy a WMR gyakorlatilag még nem használható Steam VR ra és hogy hogy fog működni vele a jövőben nagy kérdés.. inkább kivárok addig el leszek egy akciós Oculus al majd ha bizonyít a Samsung akkor lecserélem.. (Addigra már EU -ban is kapható lesz)
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9109 üzenetére
Nem kell bizonygatni semmit, az Oculus mint ceg is alapbol adja a 2 evet EU-ban:
" This limited Warranty continues for one (1) year from the date of purchase or delivery of the Product, whichever is later (the “Warranty Period”). However, if you purchase the Product from within the EU, the Warranty Period shall be two (2) years."
"What Does This Warranty Cover?
This Warranty covers defects and malfunctions in the
new Oculus product(s) it accompanies (the “Product”). We warrant that the Product will,
under normal and intended use, function substantially in accordance with our technical
specifications or accompanying product documentation (the “Warranted Functionality”) during
the Warranty Period. If and to the extent the Product needs Oculus software or services to
achieve the Warranted Functionality, we will make and keep software and services available
during the Warranty Period. We may update, modify or limit such software and services in our
sole discretion so long as we continue to maintain (or exceed) the Warranted Functionality.
Product registration is not required as a condition to coverage under this Warranty, but
some Oculus products require periodic connection to an online Oculus account to ensure
full functionality. "Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #9110 üzenetére
Egy kicsit olyan ez a VR, mint annak idején a tablet piac, amikor megjelent az iPad.
Sorra jöttek meg a kínai tabletek tizedáron hasonló specekkel, gyakorlatilag mind használhatatlan TN paneles szutyok volt tetűlassú CPU-val és telefon OS-el. Aztán jöttek a konkurens brand gyártók a saját megoldásaikkal, mindegyiket beharangozták "iPad gyilkosnak", miközben árban nem tudtak alávágni, sorra be is csődöltek.
Jó pár év kellett hozzá, mire a tényleg elfogadható minőségű tényleg olcsó tabletek megjelentek a piacon.Tanultság: amíg sem a technológia, sem a piac nem jut az érettség egy adott szintjére, amikor az alsó árkategória már eléri az elégséges minőségi szintet, addig felesleges a csodában reménykedni.
-
izitom
tag
válasz Pitti11 #9113 üzenetére
Én benne vagyok a támogatói brancsban egy 5K-s modellel
Ezt a V3-at elvileg holnap New Yorkban ki lehet próbálni,
de amilyen videókat kiraknak, ahányszor az elmúlt hetekben a technikai adatok változtak,
néha amilyen félrebeszélés zajlik a kickstarteren, az a legvadabb eltűnök a 3m dollárral cimű
kínai átb@szást idézi...
De a remény hal meg utoljára -
izomman1
senior tag
Itt egy frissebb teszt a Pimax 8K ról..: [link]
Ezt kiemelném :
"We've seen a lot of discussion online about the image in the Pimax headset being stretched, with people suggesting that games are rendered at the same FOV as the Vive and then stretched. We did not observe such characteristics, and the Pimax representative told us that SteamVR handles the native FOV of the headset."Állítólag nem nyújtott kép hanem native FOV látunk a Pimax 8 k ban.. Ez mennyire lehet igaz?
http://www.tomshardware.com -ot egy megbízható oldalnak gondolnám.. -
-
kiskuplung
őstag
Itt már van teszt, ahol a srácnak simán elindult SteamVR + Lenovo Explorer.
SteamVR auf Windows Mixed Reality! Der Test! Pavlov / Onward / The Gallery5:00-től érdekes igazán, a srác szerint semmivel se jobb a felbontástól a grafika. És után közvetlen elkezdi a főtesztet: a háta mögé kell nyúlni, hogy elővegye a hátizsákot. Nem spoilerezek, nézze meg mindenki maga
-
veterán
válasz kiskuplung #9118 üzenetére
Egyszerűbb mozdulatokat az IMU még tud követni egy bizonyos szintig. De pl már azt, hogy a csípődnél mennyire nyúlsz magad mellé vagy kicsit mögé (mert pl az öveden több dolog is van), már korán sem biztos hogy tudja pontosan. IMU a riftben és a vive-ban is van, a külső kamerákkal ezeknek az adatai vannak pontosítva és kordában tartva (mert önmagában az imu hajlamos elmászni)
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
Gun Sight - 99 cent-ert jo moka.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pitti11
tag
Én az elejétől benne vagyok a 8K modellre. A Pimax 4k HMD 30.000 példányban kelt el, tehát nem garázscégről van szó. Az oculus rift kampány annak idején 2,4millióval zárult. a Pimax most tart ennyinél 3700 támogatóval 7 nappal a vége előtt. A hétvégi new-yorki és amsterdami tesztek után még jönni fog egy csomó backer.
Egyébként már most van sok független teszt a cuccról mint pl a tomshardware. Mind pozitív. A támogatók több mint fele rift vagy vive tulajdonos. Nem értem itt mi ez a fikázás. -
válasz Pitti11 #9122 üzenetére
pl az altalad linkelt tomshardware cikk es az osszes youtube teszt amit eddig lattam?
Next we fired up Bigscreen beta. We wanted to try that experience to see how text would appear with the Pimax 8K. We expected incredible clarity in the menu systems and the 2D desktop window, but we were somewhat let down. The two 4K panels should theoretically produce crisp text, but alas, it was still a blurry mess.
Part of Pimax's trickery comes from the scaler found inside the headset. The PC drives two 2560x1440 outputs, and the scaler brings the perceived resolution up to 4K per eye.
tehat az a baj hiaba a magasabb felbontas, a rift / vive eddigi fo bajat ez se oldja meg.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
válasz Pitti11 #9121 üzenetére
Az a 30K nem jelent semmit. Marmint a Pimax-nak jo, de ez nem fogja meghatni a tobbi gyartot mert nem szamottevo mennyiseg. Itt egy pelda hogy mennyire nem az:
"The news comes from Media Create’s retail assessment reports, which suggest that the PlayStation VR sold 27,000 units in Japan during the period 9th October – 15th October 2017."
Egy het alatt adtak el majdnem annyit csak a PSVR-bol csak Japanban. Plusz az egesz piacot nezve tenyleg jelentektelen. Mar tavaly ev vegen ment a siras hogy kicsi a piac amikor a Superdata becslesek kijottek es akkor arrol volt szo hogy a Rift es vive egyutt nem lesz meg az 1 millio es itt a vilag vege. Most meg ott tartunk hogy a summer sale utan voltak hangok hogy a Rift mar az 1 millio folott jar, a PSVR mar tavasszal 1 millio folott volt es most itt az MS cuccok is.
A penzhez meg annyit hogy az a $3mil apropenz. A Rift-bol se lett volna semmi a facebook zseton nelkul, a Vive-ot a Valve nyomta az uj MS cuccoknak meg az MS keszitette az egesz fejlesztest es akore raknak muanyagot a vilag legnagyobb cegei. Tehat van most a piacon egy csomo termek a $399 kategoriaban es ide akarnak valamit $650-$800 aron hozni. Hozhatjak es technikailag biztos jo is, de az ara miatt egy szuk reteg fogja csak megvenni barmilyen jo is ugyanugy ahogy a Rift-et es a Vive-ot az elso evben.
Nem egy 2015 vegi vagy 2016 elejei piacra jonnek majd jovo ev elejen ahol meg a DK1 es DK2 cuccokon kivul semmi nincs, oda erkeznek ahol tetemes anyagi hatterel rendelkezo cegek mar (addigra) 2 eve (Rift Vive), 1 eve (PSVR) vagy fel eve (MS cuccok) ota vannak. Sok sok penzt beleolve content-be (a Robo Recall-ba egyedul beleolt az Oculus $10-$11 milliot).
Nekem szimpatikus a Pimax CEO mondjuk. Ott van a fronton, latszik rajta hogy oszinte es oszinten akar, de nincsenek konnyu helyzetben.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz Pitti11 #9121 üzenetére
én se igazán értem a nagy fanyalgást...amit eddig olvastam tesztet azokból én azt szűrtem le , h óriási ugrás több szempontból is az oculus vive pároshoz képest...
nincs screen door!!!!
majdnem dupla akkora FOV !!!! szó nincs nyújtásról
szimekben brutál jó lesz h ugyanúgy meg lesz a perifériás látás , persze h igazán tisztán lásd ahhoz oda kell majd fordulnod kicsit , ahogy a valóságban ismeglepően könnyű és kényelmes még a teszt verzió is
az LCD kijelzőt se nagyon sajnálnám le , mert eléggé dícsérik h meglepően jó a feketéje...és ugye ez is low persistence kijelző
(szerintem a következő Rift is LCD lesz)
-
Shodan
addikt
válasz tobias88888 #9099 üzenetére
Na berendeltem én is , kíváncsi leszek, remélem komfortosabb lesz...
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
barcalaci84
őstag
válasz proci985 #9123 üzenetére
szerintem te nem érted a lényeget :
olvasni nem jó vele big screenben de ki akar cikkeket olvasni VR.ban?
de nincs screndooor és a mozizni is jó veleaz upscale pedig jelenleg előny hisz kisebb a gépigény..viszont a kijelző fizikai képességeinek korlátja nem üt vissza (mint mondjuk riftnél egy bizonyos pont után már nincs értelme feljebb tolni az SS-t , mert már nem lehet a kijelzőből többet kifacsarni)
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Pitti11 #9121 üzenetére
Bonusz a (#9124)-hez:
A Kickstarter 3700 tamogato az osszes pack osszeszamolasaval 3610. Abbol 139 mailing list pack (Keep Me Up To Date), marad 3471. Abbol az 6K Basic es 8K First pack osszesen 221+1940=2161 - ez csak a HMD, tehat ezeket jelenlegi Vive tulajok rendeltek mert Lighthouse es Wand nelkul nem ernek semmit. Marad 1310 backer es abbol meg 400 darab a ketbemenetes tenyleg dual 4K-s 8K X valtozat. A sima 5K es 8K pack (HMD+Lighthouse+Controllerek) tehat olyan 900 embert erdekel. Egyelore nem sok, majd meglatjuk lesz-e belole ezer a kovetkezo 8 napban.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #9124 üzenetére
OK ez világos csak ezzel már a ló másik oldalán vagy. Nyilván a nagy cégekkel nem tudnak de nem is akarnak versenyezni, ahhoz ez aprópénz ahogy mondod. De itt azt látom, hogy ez egy kínai átverés, meg majd eltűnnek a pénzzel stb. Egyébként szerintem is nagyon biztató amit eddig tudunk, függetlenül attól, hogy a v3 prototípus szétesett a videóban vagy nem, persze valaki csak ezt látja benne. Az a 30.000 eladott 4k HMD nekem azt bizonyítja, hogy képesek ebből is gyártani 5.000-et pár hónap alatt...
-
Pitti11
tag
válasz Raymond #9128 üzenetére
Ezek pillanatnyi számok, az utolsó napokban ez durván változhat, főleg ha a v3 hétvégi tesztje jól sül el. De a nagy cégekhez ne hasonlítsuk. Az oculus is így indult...
Egy szóval se mondom, hogy ez váltja meg a virtuális világot, de olyan lehúzást sem érdemel amit itt olvasok már másfél hónapja.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Pitti11 #9130 üzenetére
"De a nagy cégekhez ne hasonlítsuk."
Pontosan ezt tetted a #9121-ben, amikor az oculus kickstarterjéhez hasonlítottad, miközben tisztában lehettél azzal, hogy azokat a számokat még a vr hype hiányában/kezdetekor érte el, míg a kínai cég már akkor, amikor a consumer vr már egy létező dolog, és így-úgy szállnak be a cégek."de olyan lehúzást sem érdemel amit itt olvasok már másfél hónapja."
Nincs itt nagy lehúzás. Tények közlése van. Leírtuk hogy a nagyobb fov nem mindig jó, a jócskán nagyobb felbontás nem eredményez jócskán jobb képminőséget, sőt még különösebbe jót sem. A szoftveres rész pedig jelenleg még elég nagyrészt csak ígéret.Helyén kezeljük az információkat, figyelembe vesszük a jó és rossz híreket, tapasztalatokat is, nem vakít el minket az, hogy úr isten 8k meg nagy fov.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #9125 üzenetére
Dehogy lesz LCD, folyamatosan csökken az OLED ára és az LCD kijelzőké meg nő. Amire lesz következő rift, addigra nem is éri meg használni a régi technológiát
Pimax 8K amúgy ugye szemenként 3840*2160as felbontású, de 1440p-s kép van felskálázva. Ez miért van? Miért nem küldenek ki egy natív képet? Vagy legalább legyen rá lehetőség. A displayport 1.4 simán bírná, a kijelző is bírná, de még a legfelső kategóriás kártyáks is bírnák már most. iRacingben 200%on játszanak már GTX1070el is és egyáltalán nem minimumon, ami ugye 2.160*2 x 1.200*2 x 90 pixel másodpercenként, azaz 933 millió. Ehhez képest a 3.840 x 2.160 x 2 x 60 az 995 millió pixel. Még egy GTX 1070 is elvinné az iRacinget, hát még a bigscreent. Erre volt bármi magyarázat? Mert ha így lenne, lehet megvenném, a kép sokkal szebb lenne.
A tesztek alapján viszont egy Oculushoz képest:
- a kép nem sokkal vagy minimálisan szebb a fent leírtak miatt
- a fekete nem annyira rossz, azaz ha valaki ezt mondja akkor észrevehetően rosszabb (lcd vs amoled)
- a színek sem lesznek olyan jók, nem lehetnek olyan jók egy LCD-nél mint egy Amoled-nél
- és egy kis cég + nem kész termék, aminél ki tudja mi lesz a valódi végeredményMiért is venném meg?
[ Szerkesztve ]
-
válasz barcalaci84 #9127 üzenetére
bizonyos felhasznalasi teruletekhez kritikus, hogy olvashato maradjon a szoveg VR kijelzon. pl orvosi felhasznalasra vagy egyeb serious games felhasznalasi teruleteken.
mozizasnal lehet elesebb lesz a kep, de gyengebbek a szinek. ugyanugy az uppscale megoldja a screendoort, de nem oldja meg a problemat az elesseggel. ugyanugy a szelesebb FoV jobb a csobe nezes ellen, viszont markansan novelheti a rosszullet eselyet.
felreertes ne essek: latom a rift hibait en is es a 8k potencialjat, de ez egyelore nem tunik rift killernek, foleg nem 7-800USDs aron.
a felbontasa meg igy felskalazassal sajnos csak a screendoor ellen jo. VGAbol ra lehet kuldeni a VSRt, avagy szamoltatni a kepet 2x4Kban, leskalazni 1440pbe, majd visszaskalazni 4Kra az eszkozben, de ugye ezt meg nem kell elemeznem, hogy mennyire veszteseges es potencialisan mennyit ront a kepminosegen?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
izitom
tag
válasz Pitti11 #9121 üzenetére
Személyes vélemény:
A 30000 csak egy szám, amit a Pimax mondott, senki nem tudja ellenőrizni.
A +3m dollár valóban aprópénz egy ilyen eszköz fejlesztésénél, elvileg a kampány azért indult, hogy
felmérjék mennyi embert érdekel egy ilyen HMD.
Ha a SteamVr-OpenVr tényleg egy gyűjtő platformnak készült, akkor akár alapból kezelheti is a különböző
kontrollereket, felbontásokat, Fov-kat, persze ez azt is jelentené egyikből sem tudja a hardveres tudás
100%-át kiaknázni.
De én csak arra céloztam, ha neked lenne egy ilyen terméked, te is a facebookon keresnél marketing vezetőt,
viszonteladókat, vagy kitennél egy ilyen videót, hogy a tekerő képes mozgatni a lencsét, miközben a
működő HMD-t másnap ki lehet próbálni egy kiállításon?
Lehet én hülye vagyok ehhez, de ha nekem lenne ilyen eszközöm, és mondjuk a ProjectCars2-vel működne,
én csak kiraknám egy ilyen kiállításon egy szimulátorral, csak arról kéne videó hogy kiszállnak a tesztelők,
és elmondják "Hú b.meg én ilyet még nem láttam", tudnám 30000 előrendelés már be van zsákolva...
Ha ezt a HMD-t egy kis amerikai cég adná ki 1000 dollárért, kimondottan szimulátorosoknak(úgy hogy a Pimax
gyártaná neki), vagy az Apple-nek lenne ilyen 1500-ért, nagyobb lenne az "ez működni fog" faktor, szemben
ezzel a "marketinggel" -
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9132 üzenetére
"Miért nem küldenek ki egy natív képet?"
Mert nem lehet. Nem eleg a port savszelessege. Azert csinaltak a 8K X-et ahol 2 bemenet van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz tobias88888 #9132 üzenetére
én nem tudom ti miket olvastok, de mindenki arról ír , beszél h vizuálisan nézve óriási!!! ugrás cv1 vive pároshoz képest +ugye 200 fov is rengeteget dobhat
de van egy pár de:
-kínai kis cég
-kickstarter , tehát akár még bukhatod is a pénzt
-a fekete nem annyira fekete mint OLednél ami persze nem meglepő, de az meglepő h mennyire fekete egy LCD kijelző a fekete
-a tracking az eddigi teszteknél gyengébb a VIVE -hoz képest , voltak vele gondok (más tesztben meg meglepően jónak tartják) -
tobias88888
őstag
válasz Raymond #9135 üzenetére
Melyik porté nem elég? DisplayPort 1.4 van az összes normális kártyán az meg bírja a 3840 × 2160-et 120fps-el kompresszió nélkül...
Mi értelme van ekkora kijelzőnek akkor? Használtak volna egy 2560*1440es amoled panelt szemenként, azzal is meg van a fov és lehetett volna 90hz-es. Persze azzal nem lehet hülyíteni a vásárlókat a 8K-s szöveggel (mellesleg 4K meg 4K az nem 8K)
[ Szerkesztve ]
-
válasz tobias88888 #9137 üzenetére
nincs jelenleg megfelelo amoled panel ahogy tudom. vive es oculus is ugyanazt a panelt hasznalja.
Persze azzal nem lehet hülyíteni a vásárlókat a 8K-s szöveggel (mellesleg 4K meg 4K az nem 8K)
Foleg hogy a 4K se 4K hanem 1440p es osszesen tud 2x3.6M pixelt amikor a 4K per def 8M pixel.[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Pitti11
tag
válasz tobias88888 #9132 üzenetére
Nálam a Project Cars2 5760*1080 felbontáson Medium grafikával éppenhogy stabil 60fps GTX1080 kártyával..
2x4k 90fps ebből nem jön ki sajnos, de 75 sem, esetlegt low graffal. Szóval a natív 2x4k-hoz még nagyon brutál hardver kell szerintem.
A pimax 8K X verzió tudja a natív 2x4k-t ez a szett már elfogyott. Egyébként 1080Ti SLI kell legalább, vagy majd tavasszal a volta.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9137 üzenetére
Elmeletileg megy sokminden, gyakorlatilag meg nem. Az hogy pont akkora savszel van amekkora *egy* 3840x2160@120Hz jelnek kell nem jelenti azt hogy az mukodo megoldas *ketto* darab 3840x2160@60Hz display meghajtasara.
"Mi értelme van ekkora kijelzőnek akkor? Használtak volna egy 2560*1440es amoled panelt szemenként, azzal is meg van a fov és lehetett volna 90hz-es. "
Mert az SDE a display fizikai felbontasabol ered nem a kijelzon levo tartalomtol es annak felbontasatol. Egy 4K display ami csak 1080p jelet jelenit meg meg mindig kevesebb SDE-t fog felmutatni mint egy QHD ami QHD jelet jelenit meg.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz Raymond #9140 üzenetére
bizony-bizony
én amikor kipróbáltam a pimax 4k-t akkor azért igencsak elcsodálkoztam h már ott se igazán van jelen a screen door nekem látványban az is bőven CV1 felett volt (Assetto Corsa-val próbáltam)
csak a pimax 4k-nál még tényle)g nagyon sok a volt a DE (60 fps , ghosting, tracking teljes hiányastb)
mondjuk legalább nincs god ray mint cv1-ben[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz barcalaci84 #9141 üzenetére
"legalább nincs god ray mint cv1-ben"
Így 8 hónap használat után szerintem ez a legrosszabb tulajdonsága a Riftnek, engem legalábbis tuti ezzel lehetne majd rávenni, hogy váltsak majd pár év múlva. -
izomman1
senior tag
válasz Pitti11 #9143 üzenetére
A srácok engem is nagyon meggyőztek, hogy a kétkedők táborát erősítsem, de sajnos tényleg sok a kérdőjel a Pimax 8K val kapcsolatban..
Csak hogy egyet említsek amit még senki : a kontrollerekről csak most derült ki egy kis firka hogy is nézne ki.. és az ígéret szerint már jövő februárban készen szállítják? A jelenlegi kontroller is ormótlan a Vive wandhoz képest na most ha még sikerül is elkészíteni időre (3 hónap alatt) a kontrollereket akkor is milyen minőség lesz majd? Ha egyáltalán tudják tartani a határidőt.. A szoftveres támogatás (felskálázással) megint csak nagy kérdőjel még egy nagy Microsoft se tudta elérni ( óriási blama) hogy a WMR ek startjára legyen Steam VR támogatás.. 1-2 videóban magán emberek már nyilatkoztak és hasonló megfogalmazást tettek mint a Tested csapata mégpedig, hogy a jelenlegi játékokat érdemesebb Vive on vagy Oculus on tolni , mert 200 as FOV nem praktikus rá..
A másik érdekessége a kapmánynak , hogy már gyakorlatilag minden ajándékot beígértek ahogy fél milliókkal emelkedik a támogatott összeg.. :
500 ezer dollárnál : plusz szivacs
1 milliónál : PS jellegű fejpánt fülhallgatóval,
1,5 milliónál: kis hűtőventilátor
2 milliónál : 100 dolláros kupon amit wireless modulhoz beválthatsz!
2,5 m nál pedig ( ami még összejön nemsokára ) Xbox one jellegű kontroller ( gondolom a kínai verziója
Szóval már elképesztő mi mindent adnak a nagy érdeműnek , a támogatásért háláért cserébe.. Nehéz is ellenállni.. Az Oculus kickstarter kapmány egyébként 2012 októberében kezdődött és decembere kiszállítást ígértek.. Erre szállították ki a DK1 eket mikorra is? Azt kaptak rá? vagy gyakorlatilag 4 évet vártak a kampány résztvevői , hogy megkapják a CV1 -et ? Talán jobb kivárni.. még ha azt "igérik" hogy a kereskedelmi verzió drágább lesz. nem baj ha tényleg jó lesz megfizetem kerül amibe kerül mert a VR az egyetlen hobbim\szórakozásom..
Minden esetre én szurkolok nekik, hogy sikerüljön a bravúrt megcsinálni ha jó tesztek jönnek ki a készülékre én leszek az első tényleg aki berendeli a kereskedelmi verziót :-)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #9144 üzenetére
Ja és 3 m dollárnál eye tracking ajándék szintén! ( Még lehet az is meglesz) de mire használják? mert hogy szoftver nem lesz egy jó darabig rá az is biztos sajnos..
Oculus vagy Vive nak kéne lépnie technológiában előre a vezető cégek.. mert ő nekik van pénz paripa fegyver tovább vinni a technológiát , de ők is inkább kivárnak még egy pár évet sajnos nagy bánatomra.. (nyilván hogy több emberhez eljusson alacsonyabb áron a technológia én ezt is értem ) -
Raymond
félisten
válasz izomman1 #9145 üzenetére
Az Oculus gondolom majd lep jovo ev vegen vagy 2019 elejen ahogy eddig is terveztek. Egyszeruen nincs konkurencia. A Vive draga es a HTC olyan allapotban van amilyenben. Ha valaki megvenne a Vive reszleget es beletolna valamit akkor OK. Mondjuk amilyen pozicioban van Kinaban es ahogy koltekeznek a Kinaiak mindnhol mindenre az utobbi evekben nem elkepzelhetetlen hogy valaki megveszi. Az MS HMD-ket picit eltoltak. Az egesz osszeallitas es arazas meg tavaly ilyenkor ugy az idei ev elejeig volt a bejelentesig. Akkor lettek a tervek es a partnerek belove es az ar is az akkori Rift es Vive-nak megfeleloen volt. Ezert nezett ki jol a $300-$400 ar, csak kozben volt egy tavaszi arcsokkentes a Rift-nel ami meg mindig problemamentesnek nezhetett ki az MS reszerol, de aztan a Summer Sale es a mostani standard ar betett rendesen.
Egyebkent a jelentesek es tesztek szerint van egy komoly problemaja az MS HMD-knek es ez a fix hardveres IPD. Erthetetelen ezt miert nem valtoztattak meg a megjelenes elott. Barmelyik Rift vagy Vive felhasznalo meg tudja erositeni hogy komoly problema, fejfajashoz es rosszullethez vezethet ha nem megfelelo az IPD beallitas. Ezert mindenki aki nem a fix 63mm kozeleben van (61-65) annak szerintem nem hasznalhato a cucc es csalodashoz fog vezetni.
Lehet aztan tavaszra amikor lesz megint egy jo lehetoseg marketing kampanyra es eladasokra a Ready Player One megjelenesenek hala csinalnak masik verziot amiben a mostaniak hibait kikuszobolik.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #9147 üzenetére
Igen főleg az Oculus van a Facebook al felvértezve a legjobb anyagi helyzetben.. De ahogy én a connect bemutatóból kivettem most a Santa cruze az elsődleges fejelsztési irány ami szerintem csak a standalone irányba működő jelenlegi Rift lenne ez zsákutca olyan szempontból, hogy az asztali gépek mindig legalább 5 évvel erősebbek lesznek tehát ha csúcstechnológiát akarunk készíteni mindig is asztalin fog ( tud ) megjelenni a fejlődés először .. Nagyon úgy fest nekem jövőre jön majd év végén a Santa Cruze és valamikor rá 1 év múlva esetleg a CV2 ő.. valószínűleg az Oculus fog a 2. generációval is elsőként kijönni mert ezt csak egy nagy játékos tudja meglépni nem csak a hardver hanem a megfelelő szoftver tekintetében is..( Oculus játékok a legjobbak majdhogynem pár kivétellel ezt minden Vive os tulaj tudja ) Ezek fejlesztéséhez óriási pénz kellett..
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Pitti11 #9113 üzenetére
Az esetek többségében nem a PIMAX hardvert fikázzák (bár amint látom azzal is akadnak gondok), hanem a szemléletet, ami mögötte van.
A mobil forradalom óta a kis kínai gyártók szokásává vállt, hogy megjelennek a piacon mindent überelő hardver specekkel tized áron, mert rájöttek, hogy van egy vásárlói réteg, ami nem lát tovább a hardver ár / teljesítmény mutatójánál.
Ezek a cuccok aztán rendre csalódást okoznak, mert hamar kiderül, hogy a hardver önmagában mindenféle support nélkül semmit sem ér. Ráadásul az opensource fejlesztésekben sem lehet bízni, mert mire kialakulna egy modder közösség, a hardver már el is tűnik a piacról, mert a kínai gyártó pár tízezer eladott darab után már az új verziót tolja.A PIMAX most ugyazent vezeti be a VR-ba: veszik a piacvezető hardverek paramétereit, megszorozzák kettővel, a supportot meg elintézik annyival, hogy "steam VR kompatibilis".
Aztán mire az a pár tízezer vásárló feleszmél, hogy az egyedi felbontás, egyedi fov, egyedi tracking, nem létező supporttal milyen kompromisszumokat jelent a gyakorlatban, a PIMAX már a 16K modelt reklámozza, az előző generáció meg el van felejtve a felhasználóival együtt.Ettől még persze lehet rá esély - még ha kicsi is - hogy a PIMAX8K sikertermékké válik, de szvsz amíg ennek nincs kézzelfogható jele, addig jobb kivárni.
-
izitom
tag
Szerintem a panel felbontása helyett érdemesebb inkább a PPD-t nézni, ez az Oculus 12-esével,
szemben saját állításuk szerint 3840*0.8/150=20.48 a Pimaxnál(mivel jelenleg csak a kijelző 80%-át
tudják használni), ez már hatalmas előrelépés lenne.
Oculusnál már rég kiderült, hogy nem a CV2 a fő csapásirány, a nagy cégek a viszonylag olcsó, mobil,
nagy példányszámban eladott termékekre fognak koncentrálni, a "közösségi VR-ra"
Mi a folyamatosan csökkenő PC piacon, ahol az asztali gépek eladása még jobban csökken, azon belül
az erősebb grafikus kártyákat megfizetők száma sem túl nagy, csak ilyen Pimax kaliberű cégekben
bízhatunk a közeljövőben.
Csak remélem hogy jövő év elején lesz ilyen hardver ami elérhető, aztán pedig lesz egy elég lelkes közösség
is aki a szoftveres részt is össze tudja drótozni, úgy hogy használni is tudjam