- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-book olvasók
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi haladó szinten
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #9501 üzenetére
Mar lehagyta, ugyanis a DK2 is Rift 50.89 vs 48.76
Otthoni felhasznaloknal mar egy ideje lehagyta. Amit Steam-en latsz abban nagyon sok az ipari felhasznalas (game arcade) ahol szinte monopoliuma van meg mindig a Vive-nak. Es a Summer Sale elhozott egy erdekes dolgot - eleg sok felhasznalo van aki nem sok eves jatekoskent jott a VR-hoz eleve valami Steam konyvtarral, eleg sokat olvasni az Oculus forumokon es a redditen is hogy az uj Rift tulajoknal nincs is Steam mert az oculus Store jelenti nekik a belepest a VR vilagba.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #9499 üzenetére
Ha a VR csak a 360-as videózásról vagy pre-rendered tartalomról szólna, akkor persze lehet variálni a felbontással, de eddig nem a passzív filmnézésről, hanem a VR felhasználását 95%-ban kitevő gaming, kreatív vagy vizualizációs szoftverekről volt szó.
Ezekhez mind realtime renderelni kell a látványt, ami pedig hardver függő.Az egész VR piac jelenleg úgy működik, mint ahogy a konzolpiac: adott egy hardver szabvány és a szoftvergyártók ahhoz alkalmazkodnak. Ha a szabávány túl erőforrásigényes és emiatt drága, akkor szűkül a felhasználók köre, ha nem elég jó a látvány, akkor szintén. A szűkülő felhasználói bázis pedig visszaveti a tartalomgyártást.
Úgy kell tehát egyensúlyozni a képminőség, a hmd ára és az erőforrás igény között, hogy az ár / képminőség kompromisszum a lehető legtöbb embernek megfeleljen, mert az maximalizálja a felhasználók számát és az kell a tartalomgyártás felfuttatásához. -
Joshi
titán
válasz #54625216 #9503 üzenetére
Szerintem ezt eddig is értette mindenki, de attól még lehetne gyártani fullos VR cuccokat is függetlenül attól hogy drága hozzá a hardver vagy nem. Persze ha nincs tartalom akkor nehéz eladni a milliomos apuka gyermekének is hiába van sz@rásig lóvé.
ui.: játékoknál ha mondjuk a hmd 4k szemenként és a felbontást feltolom 4k-ra, akkor az annyin megy nem? Most ne menjünk bele a hardverigényre, csak kérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
izitom
tag
-
Jack@l
veterán
válasz Németh Péter #9501 üzenetére
Ősszességében meg 0.12%-ot esett a vr szegmens, már csak 0.25%.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
-
kiskuplung
őstag
válasz Menthirist #9509 üzenetére
Hagyjad, az előző próbálkozása szerencsére elhalt, ez is menjen a süllyesztőbe.
-
-Solt-
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #9509 üzenetére
Ha kizárjuk a tényt, hogy soros pénzeli a vr headset nélkülieket, akik direkt kapcsolják be a survey-t. Akkor nemtom, kérem kapcsolja ki
kiskuplung: baromira nem értem miről hablatyolsz, fejtsd már ki légyszi
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #9513 üzenetére
Melyik univerzumban? Nézz mezei 4K 1080Ti teszteket, és írd össze hány játékban van meg a 90FPS.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
izomman1
senior tag
igen a kedvencem.. Nagyon jókat mond nagyon meg kell állni, hogy ne rendeljem be a Pimax 8K -t ... (Csak most túlszaladtam gépfejlesztés Rift vétel és már csak mínuszból tudnám berendelni... )
de tartok tőle mindenben nem lesz jó. (360 fokos videó egyenlőre nem megy rajta , Virtual Desktop szintén rosz a nagy FOV miatt ) . illetve a szoftvert sokat kell még csiszolni aki early alkalmazó lesz szerintem a program tekintetében lesznek gondok ha a kereskedelmi verzió is megjelenik és rendelhető és jó a teszt akkor fogok csak cserélni egy ilyenre..[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
A PUBG az osszes Steam stat-ot a feje tetejere dontotte. A marciusi megjelenese ota 20mil uj felhasznalo kerult a Steam-be es nagy resze Kinabol. Hiaba novekszik a VR HMD-k szama akarmennyit is az osszfelhasznalok szama annyira megnovekedett hogy az abbol VR szazalek le fog esni. Ahogy egy rakat mas is leesett (pl. AMD grafikus kartyak reszesedese) es olyanok vannak hogy a Windows 7 megint markansan novekedett es a Kinai a dominans OS nyelv.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Joshi
titán
Anno próbáltam egy 980Ti-vel a 4K felbontást Assettoval, ez már elég régen volt ma már csak jobb lehet a helyzet. Persze az Assetto nem egy High End grafikus motoros játék, de azért van remény.
-
-Solt-
veterán
Tehát mindegy, hogy néz ki, csak 4K legyen? Egyébként tényleg számolj egy kicsit, sokszor a fix 60 FPS sincs meg 4K-n egy 1080Ti-l, és akkor hol van még a 90? De tegyük fel közepes beállításon megvan a fix 90, ez akkor is még csak 1db 2d-s kijelző, és nem 4K/szem 3D-n 150+ FOV-l.
www.smart-bus.hu
-
barcalaci84
őstag
a csávó (is) el van ájulva tőle
200 fov : gamechanger
felbontás: még mindig nem az igazi és ha nagyon koncentrálsz lehet látni minimális screen doort , de egyértelmű erőrelépés
éles a kép mindenfele (a 200 fokos headset szélein talán már nem annyira ) és a távoli dolgok is élesek...
nem találkozott god ray effekttel és a szinekkel , fényességgel ,feketével is teljesen rendben van és 200 fokos
a mozgásérzékelés tök ugyanolyan volt mint VIVE-ban (szóval szerinte jobb is mint a rifté)75-82 fps-sel mentek a játékok mint utólag megtudta (ez mondjuk nem tűnt fel neki )
laptopon ment a cuccja és 200 fokos a fov
ez a next gen HMD
-
barcalaci84
őstag
azért VR-ban teljesn máshogy lövi be az ember a grafikát mint monitoron...ami monitoron eyecandy az VR-ban többnyire csak ront a látványon, vagy csak felesleges dolog , mert nem látom a kocsiban ülve
pl a Assettoban a PP effektek kifejezetten rondítják VR-ben (mondjuk monitoron se szerettem)és elmosottabbá teszik a dolgokat -
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9520 üzenetére
Ez mindenképpen jó hír, remélem felkarolja őket egy neves gyártó. Mindenesetre a Pimax 8K CV1 még messze van, de jó látni hogy vannak próbálkozások. Még akár VR verseny is lehet ami nekünk végfelhasználóknak csak jó lehet.
(#9519) -Solt- a linkelt beállítás egyáltalán nem low volt sőt, sajnos már nem látszik az Assettós settings menü(nem tudom miért ). Nem véletlenül várom a Volta teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Joshi
titán
válasz Németh Péter #9523 üzenetére
Kínát ne vegyétek referenciának, ott az van amit az állam enged főleg online mozgolódásban.
-
őstag
-
Joshi
titán
válasz Németh Péter #9525 üzenetére
Nem értem miért érdekel benneteket a VR részesedése, ez olyan mintha rajtatok múlna. Itt beszélünk róla és kitárgyaljuk az esetleges fejlődéseket, gondokat de nincs ráhatásunk. Kivéve ha valami VR mozgalmat fed a PH VR topik.
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #9523 üzenetére
"Izé, mi történt nagy hirtelen?"
PUBG: [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag
-
minas
aktív tag
Lehet, hogy ilyen nincs, vagy tévúton járok, de van-e olyan vr szemüveg, amivel csupán sima (nem vr) full hd műsort is tudok nézni moziszerűen anélkül, hogy a telefonra valamiféle képernyőosztó alkalmazást kelljen telepíteni, vagy eleve kettéosztott videót kelljen letölteni. Vagy egészen röviden - ha működik - ki lehet venni a két szem látóterét elosztó "válaszfalat". Amit tehát szeretnék, egy bármilyen normál full HD műsort megnézni szemüvegben, amit amúgy monitoron, vagy tévén nézek.
[ Szerkesztve ]
-
Bagoly81
aktív tag
melyiket vennétek meg először? artika 1 , the climb , lone echo? egyiket sem van jobb!?
-
kiskuplung
őstag
válasz Bagoly81 #9530 üzenetére
Nekem a Lone Echo a szívem csücske, szerintem ez áll legközelebb a system-seller fogalmához a Riftnél.
De majdnem kétszer annyiba kerül, mint az Arktika.1, és ha lövöldözős játékokat kedvelsz inkább, akkor azt is ajánlom (ne felejtsd el feltekerni a nehézséget HARD-ra, úgy van benne kihívás).
A Lone Echo nem egy akciójáték, hanem kaland, kis puzzle-ökkel fűszerezve.A Climb-ot még nem sikerült beszerezni.
-
Pitti11
tag
Tudtok valahol korrekt oculus vs vive összehasonlítást? Röviden pro és kontra nekem már elég. elfogultság néélkül, SDE, tracking pontosság, ...stb
...itt az összefoglalóban az oculusnak 1080x1200 felbontás van írva vive-nál meg 1200x1080. Én úgy tudom mindkettőben 1080x1200 azaz vízszintesen 1080 függőlegesen 1200, de javítsatok ki.
Csak PC felhasználás érdekel.[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
-
Márton
nagyúr
Van ilyen is, olyan is.
Még csak két lencse sincs sok esetben
A kép itt nem osztott.Hát még a DIY projektek
Oda beletehetsz fullhd kismonitort, és akkor filmre is jó..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#54625216
törölt tag
válasz Pitti11 #9532 üzenetére
Rift és Vive között az igazán lényegi különbség a roomscale mérete.
Ha 3x3m-nél nagyobb játékteret akarsz, akkor válik versenyképessé a Vive, mert minden tovább költség meg usb-vel szerencsétlenkedés nélkül trackeli a nagy játékteret.
Ha 3x3m alatti játékteret tudsz csak biztosítani, akkor a rift a befutó, mert jóval olcsóbb (450 vs. 700EUR) és megbízhatóbban futnak vele az oculus store-os programok, mint a vive-on revive-al.Képminőség szempontból a riftet szokták picivel jobbnak kihozni, de ez annyira egyéni ízlés kérdése, hogy egzakt adatokkal nem lehet alátámasztani. Pl. Vive-on nem annyira erős a "godray" effekt, de erősebb a kromatikus abberáció és kisebb az éles tartomány, azaz attól függ, hogy kit mi zavar jobban.
Ugyanígy nehéz ítéletet mondani magukról a hmd-k designjáról is. A Vive picivel nehezebb és nincs beépített fülese, viszont függőlegesen is lehet állítani a lencséket, míg a riftnél a fejpántokkal kell bénázni.
Mindkét hmd-hez idővel szükség lesz extra cuccokra, ezt érdemes rögtön az elején beárazni.
Rift-hez pcie usb3 kártya, a szenzorok hosszabbításához usb3 kábelek.
Szemüvegeseknek vr-lens.eu szemüveg feltét, illetve mind vive-hoz, mint rifthez hasznos adalék a vr-cover, amivel le lehet cserélni az eredeti szivacsot normális műbőrre és mosható szövetre.
Vive-hoz pedig kiadtak egy minőségi fejpánt+fülhallgató+mikrofon kombót, ami szintén extra költséget jelent (120EUR).Ha youtube-os elemzéseket nézel vagy teszteket olvasol, mindenképpen nézd meg a dátumot és csak a frissebbeket vedd figyelembe (2017 nyár), mert tavaly óta sokat változott a piac és a tartalomkínálat. Pl. minden 2016-os teszt a vive-ot hozzta ki jobbnak, mert akkor még kb. egy árban volt a rifttel és a rifthez még nem volt touch kontroller.
A privát véleményem amúgy az, hogy a per pillanat a rift a legjobb vétel, de lehet, hogy fél év múlva fenekestől felfordul a piac, majd újabb fél év múlva megint.
-
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #9538 üzenetére
Ha már vélemények…
Volt időm most kicsit mélyrehatóbban tesztelni a Riftet és azt kell mondjam jobb a képminősége .. A lencsék is tetszenek, mert a virtuális térnek ad egyfajta mélység érzetet ami a Vive ban is megvan , de a Rift lencséi valahogy úgy vannak alakítva, hogy mégjobban kihozza ezt.. Nem tudom ti észre vettétek már ezt? ( Egy régi youtube ostól hallottam csak ezt)
A pixelesség se annyira probléma a Rift esetén , mert a lencse torzát és csak fele annyira látod.. ha például közeli objektumot nézel a lencsén keresztül akkor egyenesen nem is látod (Pl. Onward közel a falat vagy akármit nézel) Látni a távolba tekintés esetén a pixelt még mindig , de nem annyira zavaró mint a Vive esetén (Igaz 2.0 ba már közelíti a Vive is) … FOV viszont jóval kisebb a Vive hoz képest , bár picit majd ha vékony szivacsot rendelek a Rifthez talán javítható ez is.. Kényélembe megint csak a Rift a nyertes a sima Vive fejpánthoz képest.. Követésem viszont egészen tréfás ( még nincs USB kártyám kellene vennem? )
Mert egyes játékoknál , hogy 6700 K procira cseréltem tökéletes (80-90 % nál) viszont a Tales of Glory vagy a Raw Data esetén ahogy fordítom a fejem szellem képes és nem azt mondanám, hogy szaggat , hanem hogy szellem képes ahogy mozgatom a fejem! Más jétékoknál meg ( Pl.: Arizona Sunshine , Onward , Wilson Heart) teljesen tökéletes!
Mi lehet a gond, hogy egyes játékoknál jó a tökéletes a játék másnál meg nem? Kissé idegesítő Vive esetén ez nem volt..
Az új alaplapomon egyébként 2 db usB 3.0 van egyikbe a Rift másikba az egyik senzor van bedugva aminek 4 M es passzív hosszabbítása van.
A második szenzor usb 2.0 ba van dugva azon nincs hosszabbítás.
Hozzá kell tegyem 4 M es távolságba van felülre a szoba két sarkába feltéve a két szenzor ellentétes irányba. ( Lehet túl nagy a távolság? )
A játéktér viszont középen 2,5x3 M re van belőve..
Mondom az a furcsa, hogy szoba léptékbe ezzel a felállással tökéltesen meg az nagyon sok játék ( Arizona Sunshine , Onward , Wilson Heart )
Viszont pár nagyon nem szellemképesen hiába állítom le a supersamplingot és a grafikát low ra! ( Tales of Glory vagy a Raw Data )
Az utóbbi két játék rosszul optimalizált Riftre ezért van ? Mert én úgy gondolnám ha más játékok jól mennek akkor a senzoroknak nincs gondjuk és nem kell + USB kártyát és hosszabbítókat vennem..
Vélemények? Nektek hogy megy az alábbi két játék Tales of Glory vagy a Raw Data Riften?
Köszi a segítséget előre is! -
barcalaci84
őstag
(lehet én értem félre a kérdést)
bármilyen filmet , 2d-s anyagot meg tudsz nézni a szemüvegben mintha egy óriási mozivásznon néznéd
(tehát nem lesz 3d-s stb csak kapsz egy óriási képernyőt)
igény szerint lehet olyat is h egy moziteremben ülsz a virtuális térben és a "mozivásznon" játszod le a filmet -
izomman1
senior tag
Ja és kipróbáltam a Rift 2 szenzort úgy is , hogy csak 180 fokra állítva elől két szenzorral úgy, hogy egyik 3.0 ba másik pedig 2.0 ba dugtam hosszabbítások nélkül . (másik 3.0 ba a Rift van)
Szintén szellemképes játszhatatlanul szaggat a Raw Data akárhova állítom a grafikát . ha mozgatom a fejem…Inatek USB kártyát kéne vennem? Az tuti megoldja ezt? De a többi játék miért megy hibátlanul?
[ Szerkesztve ]
-
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #9543 üzenetére
Az usb kártya csak a tracking pontosságát fogja befolyásolni, meg a rendszer stabilitását (pl. nem dobja el a gép a kapcsolatot a szenzorral).
Az usb2.0-n a szenzor képe tömörítve jut el a géphez, míg usb3-on tömörítés nélkül, ez elméletileg pontosabb trackinget eredményez (gyakorlatilag nincs sok különbség, bár 4 méteres játéktérnél már számíthat). Ha több szenzort adsz a rendszerhez, akkor mindenképpen kelleni fog az usb kártya.A szellemkép adódhat az fps enyhe ingadozásából is, amikor bekapcsol az ASW. Ha pl. 80-90 fps között ingázik a teljesítmény, akkor 90 alatt a rendszer valójában 45fps-re vált és duplázza a képet. Az ASW ki-bekapcsolódása okozhat pillanatnyi akadást, maga az ASW pedig szellemképet.
Az ASW-t le lehet tiltani a
"c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics\OculusDebugTool.exe"
programmal, az "Asynchronous Spacewarp" funkciót kell disabled-re rakni.Próbáld meg átállítani és nézd meg, hogy úgy is marad-e a szellemkép. Fontos, hogy a tesz alatt a debug toolnak végig futnia kell.
-
Jack@l
veterán
válasz Raymond #9517 üzenetére
Érdekes lenne ha egy fizetős játék, ami ráadásul bugos mint állat, bedöntené a steam statokat 1 hónap alatt...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
Akkor most bamulhatod az erdekesseget mert ott van az oldalon. Azt hiszem meg nem esett le mekkora szamokat produkal a jatek. De ez itt nagyon off, se nem PUBG topic se nem Steam topic. Ha gondolod a PUBG topic-ban lehet folytatni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
valószínűleg a teljesítménnyel összefügghet a szellemkép (reprojection) mert Arizona Sunshine is szellemképessé válik supersampling 2.0 ba , de még 1.5 be nem az a GTX 1080 TI vel...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- YouTube
- E-book olvasók
- Horgász topik
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...