Vélemény a Philipsről: az egyik szem sír, de a másik nevet!

További baklövések

Kapkodó, egymásnak ellentmondó döntések: Az évek során számtalan olyan döntés született, amelyek láttán az ember csak a fejét csóválja, hiszen úgy tűnt, sokszor mindenféle koncepció nélkül lép ebbe vagy abba az irányba a vállalat. Felépítették például a monitor divíziót, és létrehoztak egy LCD kijelzők fejlesztésére és gyártására szakosodott leányvállalatot az LG-vel. Ez eddig teljesen logikusnak hangzik, az viszont már nem, hogy ezek után rövid idővel miért értékesítik a monitor részleget, majd adják el később a részesedésüket az LG-nek a közös cégben. Ráadásul ez utóbbi döntés, látva a koreai cég elképesztő eredményeit és szárnyalását, óriási hiba volt.

Gyakorlatilag ugyanezt csinálták a multifunkciós távirányítókkal is. Ott konkrétan megtörtént az, hogy pénzt nem kímélve, óriási csinnadrattával bemutattak egy egyébként pazar terméket egy nemzetközi kiállításon. Majd fél év után bejelentették, hogy le van fújva az egész projekt, inkább, ha lehet eladják a divíziót, de amennyiben nem kell senkinek, akkor szimplán csak kivonulnak az iparágból.

Hirdetés

A projektorok sorsa is hasonlóképpen alakult, hiszen azok a fejlesztések a Sagemcom birtokába kerültek, miután a Philips többé nem akart vetítőkkel foglalkozni. Az azért sokatmondó, hogy ezt nem is csak a szórakoztatóelektronikában sikerült eljátszani, hiszen a hűtőgépekkel pont ugyanezt művelték, hogy a mobiltelefon szekcióról már ne is beszéljünk. Azt valószínűleg senkinek nem kell magyarázni, hogy egy vállalat tárgyalási pozícióira milyen hatással van az ilyen kiszámíthatatlan viselkedés, illetve hogy mennyi pénz ment el végül teljesen feleslegesen az ilyen lépések miatt.

Rosszul menedzselt fejlesztések: Ha azt mondom plazma, az embereknek (legalábbis túlnyomó többségüknek) a Panasonic vagy a Pioneer ugrik be. A hangprojektorról a Yamaha, a netes tartalmak futtatására képes, valamint integrált böngészővel rendelkező tévékről pedig a Samsung. Pedig ezek közül mindegyikben az úttörők között volt a Philips saját termékeivel. Valahogy mégsem tudták kihasználni az innovációkban rejlő potenciált, ellentétben a riválisokkal, ami egyértelműen kommunikációs problémákra vezethető vissza. Illetve természetesen arra, hogy sokszor itt is idő előtt leállították a projektek fejlesztését. Így például a saját, a világon egyébként elsőként bemutatott okostévéplatformjuk, a Net TV gyakorlatilag éveken át változatlan maradt, ami hihetetlen hátrányt jelentett egy idő után.

Sajnos ide tartozik az Ambilight is, amire sokáig egyszerűen nem sikerült felhívni tisztességesen az emberek figyelmét. Pedig egy nagyon látványos és önmagáért beszélő technológiáról van szó, aminek ugyan vannak ellenzői, támadói, de a tapasztalataink szerint a legtöbb embernek kifejezetten tetszik, ha látja.

Gazdasági válság: A globális gazdasági világválság az összes iparági szereplőt hátrányosan érintette, de igazán azokat a cégeket rázta meg, amelyek kiemelt hangsúlyt fektettek a felső kategóriás, nem kimondottan olcsó készülékekre. A Philips pedig pont közéjük tartozott, hiszen az  Ambilight család tagjai, amitől nagyon sokat vártak, jellemzően drágábbak, mint hagyományos társaik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés