Thrustmaster eSwap X Pro kontroller: nagyon egyben van, de ha akarod, mégsem

Az új, PC-hez és Xboxhoz is használható vezérlő minden részletében személyre szabható.

Szoftver

Az már látható, hogy az eSwap X Pro hardveresen mennyire saját igényeinkhez igazítható, de az igazán nagy finomságok a Microsoft Store-ból, illetve a két nagy konzol saját alkalmazásboltjából letölthető ThrustmapperX szoftverben találhatók. A programot megnyitva a rendszer egy firmware frissítéssel kezd, itt pedig sajnos rögtön bele is botlottunk egy elég komoly hibába. Az új ablakban megnyíló telepítő és a ThrustmapperX egyaránt kiírja, hogy a kontroller a legfrissebb szoftverrel rendelkezik, de továbbra is csak a „Next” gomb elérhető és mindenképp elvégzi a frissítést, a telepítés végén pedig minden esetben kékhalált kaptunk. Ez kínos baki, de a szoftver újraindítása után szerencsére már flottul mennek a dolgok.


[+]

A főoldal már egy fokkal érdekesebb: itt a kontroller képén kívül a két dedikált gombra állított profilunkat, illetve az egyéb meglévő, de nem aktivált profiljainkat láthatjuk, egy sémára rányomva pedig rögtön láthatjuk is az ábrán, hogy mire lettek átmappelve a gombok.

Hirdetés

[+]

Magát a gombok átprogramozását a következő fülön tudjuk elvégezni, a metódus pedig roppant egyszerű, egy gombra kattintva csupán ki kell választanunk, hogy melyik funkciót szeretnénk inkább ott látni, ha pedig a rendszer úgy látja, hogy nincsenek duplikációk, el is menthetjük a profil változtatásait. Ennek nyilván főleg a hátsó gombok esetében van értelme, hiszen a többi gomb funkcióját legtöbb esetben a játékon belül is megváltoztathatjuk, ha viszont mégsem, ezzel a módszerrel akkor is átvariálhatjuk a gombokat, ha azt a játék egyébként nem engedné.


[+]

Egyet jobbra lapozva a fülek között az analóg karok tulajdonságait állíthatjuk be. A „Dead Zones” rész egyértelmű, itt beállíthatjuk, hogy milyen mértékben kelljen megmozdítani a karokat, hogy a rendszer elkezdje érzékelni, így elkerülve például azt az elmozdulást, amit az ujjunk karra helyezése válthat ki, de megadhatjuk azt is, hogy meddig érzékelje a rendszer az elmozdulást, vagyis gyakorlatilag beállíthatjuk a teljes mozgási út érzékelési tartományát.

[+]

Az érzékenységi görbe nevét szintén nem gondolták túl, azt takarja, ami a neve is. Az S/M/L szintek logikus módon a kevésbé érzékenytől a legérzékenyebbig haladnak, hiszen ha valaki csak apró mozdulatokat tesz a kontroller analóg karjaival, az valószínűleg precízebben szeretné mozgatni például a célkeresztet, a három érték változtatásával pedig a határvonalakat tologathatjuk. A három szint között érezhető a különbség, az S szekciót meghagyva jóval finomabb mozdulatokat tehettünk, míg ha teljesen eltüntettük azt és a helyét az M érzékenységi szint vette át, teszteléskor már erőteljesebben reagált a kis piros pont az apró mozdulatokra is.


[+]

A Triggers fülre lapozva hasonló beállításokat kapunk, csak immár a ravaszokhoz kapcsolódóan. Mindkét vezérlőnél külön megadhatjuk, hogy hol kezdődjön és hol érjen véget az érzékelés, az érzékenység beállítását azonban itt már nem kapjuk meg. Természetesen a többi modern kontrollerhez hasonlóan a fő rezgőmotorokon felül a ravaszokba is kerültek ilyen egységek, melyek erősségét az utolsó fülön tudjuk állítani, ráadásul egymástól függetlenül, oldalanként eltérő módon is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények