Hirdetés

Lehet-e még tényező a Sharp a tévés piacon?

Megvizsgáltuk, milyenek a cég jövőbeni kilátásai, és milyen esélyei lehetnek a gyilkos piaci versenyben.

Eltűnő márkák

Az elmúlt egy-másfél évtized szomorú trendje volt a tévés iparágban az egykori nagy márkák eltűnése. 2017-re már odáig jutottunk, hogy öt nagy cégen kívül (Panasonic, Sony, Philips, LG, Samsung) senki sem rendelkezett a teljes vásárlói réteget lefedő, azaz prémium, innovatív modelleket is tartalmazó termékportfólióval Magyarországon. Olyan, egykor meghatározó márkáknak kellett búcsút intenünk, mint a JVC, a Toshiba, a Pioneer, a Thomson, a Loewe vagy a Grundig. Közéjük tartozik a Sharp is, amely a 2012 környékére nagyon komoly gödörben találta magát, köszönhetően a kedvezőtlen külső körülményeknek, a rossz fejlesztési irányoknak és az elhibázott döntéseknek.


[+]

A vállalat 2014 környékére a csőd szélére került, és arra kényszerült, hogy eladogassa egyes divízióit, többek között európai tévés részlegét is. Azonban ez sem bizonyult elégnek, és 2016-ra úgy tűnt, hogy mindennek vége, a Sharp megy a levesbe. Ekkor bukkant fel a világ egyik legnagyobb, legtőkeerősebb technológiai vállalata, a többek között az Apple egyik fő beszállítójaként is tevékenykedő Foxconn (Hon Hai Precision), és felvásárolta mindazt, ami a Sharpból megmaradt.

Visszatérés a halálból

Ekkor sokan tartottak attól, hogy a cégnek csak a szabadalmak és a Sharp panelgyártó üzemei kellettek, és miután ezeket megszerezték, kivégzik a márkát – azonban nem így történt. A Foxconn kinyilvánította, hogy komoly tervei vannak a Sharppal: megtartották japán leányvállalatként, japán vezetés alatt, a korábbi munkatársakkal, és folytathatták a televíziós fejlesztéseket.

Az elmúlt egy-másfél évben pedig a Sharp tévék néhány éves szünet után visszaszivárogtak Európába és Magyarországra is, nagy terveket szövögetve. De vajon lehet esélyük ismét komoly tényezővé válni, visszaépíteni az egyszer már elvesztett pozíciókat? Ezt a témát járjuk körbe cikkünkben, melyben a legfontosabb szempontokat vesszük számba: a cég hátterét, a márkanév erejét, az innovatív termékeket és technológiákat, az árképzést és a dizájnt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp

Előzmények

Hirdetés