A megújult márka
Háttér
Minden jel arra utal, hogy ezzel nincs gond, és a Sharp hosszú idő után végre dúskál a pénzben, köszönhetően a Foxconnak. A tajvani anyacég ugyanis brutálisan erős, a bevétele 2019-ben elérte a 176 milliárd dollárt, és több mint 800 000 ember dolgozik a konszernnek. Ennek köszönhetően a Sharp 2019-ben teljesen visszavette a néhány éve eladott európai tévés (szórakoztatóelektronikai) divízióját – nem is visszavásárolta azt, hanem egyszerűen bekebelezte az Universal Media Corporationt, akinek korábban eladta. Ezzel tehát a névhasználati jog fölött is száz százalékig a Sharp rendelkezik, illetve megszerezték az UMC lengyelországi televíziógyárát (összeszerelő üzemét) is.
Ez utóbbi egy nagyon fontos tényező, hiszen azt jelzi, hogy a Sharpnak nagyon komolyak a szándékai, és nem akar senkitől függeni a régióban. Az, hogy saját üzemmel rendelkeznek Európában, azt jelenti, hogy hatékonyan és gyorsan ki tudják szolgálni felmerülő igényeket. Valamint persze arra is utal, hogy igen nagyratörő terveik vannak, legalábbis ami a piaci részesedést illeti, és nem csak jelzésértékkel kívánnak jelen lenni a kontinensen, ellentétben oly sok feltörekvő távol-keleti vetélytársukkal.
Hirdetés
Sokatmondó az is, hogy az Universal Media Corporation felvásárlását követően egy japán úriember, Kazuhiro Kitamura vette át az európai divízió vezetését, tehát a japánok teljes mellszélességgel visszatértek Európába a Sharp élére. Itt kell megemlíteni azt is, hogy a Sharp azon kevés cég közé tartozik, amelyik rendelkezik saját panelgyártó kapacitással a Sakai Display nevű leányvállalat révén, így képesek mindenki mástól függetlenül televíziókat előállítani, tehát mindent összevetve a cég háttere kifejezetten stabilnak tűnik jelenleg.
Márkanév ereje
Az elmúlt egy évtizedes bukdácsolás biztos, hogy nyomott hagyott a márkanév erején. Az valószínű, hogy a harminc év felettiek számára még mindig jól cseng a név, és ismerik is, de a fiatalabbak esetében erre már nem vennénk mérget. De nincs még semmi veszve: a Huawei, a Honor, a OnePlus és a Xiaomi is bebizonyította, hogy rövid idő, akár csak néhány év alatt is lehet erős brandet építeni, és hát a Sharp azért mégsem a nulláról indul. Mindenesetre ezen nagyon komolyan kell dolgozniuk, felhasználva az új, friss kommunikációs csatornákat is.
Innovatív termékek és technológiák
Ha valaki felületesen követi az eseményeket, könnyen úgy vélheti, hogy a Sharp mellett kicsit elszaladt a világ. Pedig ez nagy tévedés! A cég ugyanis rendelkezik saját panellel ellátott 8K LED LCD tévével, sőt komplett 8K rendszerrel, ami tartalmazza a kamerát és a médialejátszót is. Létezik már kvantumpontos LED LCD televíziójuk is, emellett a vállalat évek óta foglalkozik az OLED technológiával, aminek eredményeként a közelmúltban bemutattak egy működőképes, önmagát egy dobozból kihajtogató OLED megjelenítőt is.
Ezen kívül foglalkoznak saját mesterséges intelligencia eljárással, illetve smart platformmal is, tehát a cég gőzerővel dolgozik, és továbbra is sokat költ a kutatásra és fejlesztésre, aminek vannak kézzelfogható eredményei is. Az már más kérdés, hogy mi eddig ebből Európában és Magyarországon nem sokat láttunk, ezen pedig muszáj lesz sürgősen változtatni! Már csak a cég arculata és a vásárlók meggyőzése végett is létfontosságú lenne, hogy megmutassák, itt egy kreatív energiáktól robbanó, innovatív márkáról van szó.
Azt viszont fontos megjegyezni, hogy gyakorlati tapasztalataink alapján az újabb, tehát már Foxconn támogatással készült Sharp tévék kifejezetten rendben vannak. Elsősorban a képminőségük kiemelkedő, e téren vidáman felveszik a versenyt a magasabb kategóriás, azaz drágább riválisaikkal is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!