Hirdetés

Lehet-e még tényező a Sharp a tévés piacon?

Megvizsgáltuk, milyenek a cég jövőbeni kilátásai, és milyen esélyei lehetnek a gyilkos piaci versenyben.

A megújult márka

Háttér

Minden jel arra utal, hogy ezzel nincs gond, és a Sharp hosszú idő után végre dúskál a pénzben, köszönhetően a Foxconnak. A tajvani anyacég ugyanis brutálisan erős, a bevétele 2019-ben elérte a 176 milliárd dollárt, és több mint 800 000 ember dolgozik a konszernnek. Ennek köszönhetően a Sharp 2019-ben teljesen visszavette a néhány éve eladott európai tévés (szórakoztatóelektronikai) divízióját – nem is visszavásárolta azt, hanem egyszerűen bekebelezte az Universal Media Corporationt, akinek korábban eladta. Ezzel tehát a névhasználati jog fölött is száz százalékig a Sharp rendelkezik, illetve megszerezték az UMC lengyelországi televíziógyárát (összeszerelő üzemét) is.


[+]

Ez utóbbi egy nagyon fontos tényező, hiszen azt jelzi, hogy a Sharpnak nagyon komolyak a szándékai, és nem akar senkitől függeni a régióban. Az, hogy saját üzemmel rendelkeznek Európában, azt jelenti, hogy hatékonyan és gyorsan ki tudják szolgálni felmerülő igényeket. Valamint persze arra is utal, hogy igen nagyratörő terveik vannak, legalábbis ami a piaci részesedést illeti, és nem csak jelzésértékkel kívánnak jelen lenni a kontinensen, ellentétben oly sok feltörekvő távol-keleti vetélytársukkal.

Hirdetés

Sokatmondó az is, hogy az Universal Media Corporation felvásárlását követően egy japán úriember, Kazuhiro Kitamura vette át az európai divízió vezetését, tehát a japánok teljes mellszélességgel visszatértek Európába a Sharp élére. Itt kell megemlíteni azt is, hogy a Sharp azon kevés cég közé tartozik, amelyik rendelkezik saját panelgyártó kapacitással a Sakai Display nevű leányvállalat révén, így képesek mindenki mástól függetlenül televíziókat előállítani, tehát mindent összevetve a cég háttere kifejezetten stabilnak tűnik jelenleg.

Márkanév ereje

Az elmúlt egy évtizedes bukdácsolás biztos, hogy nyomott hagyott a márkanév erején. Az valószínű, hogy a harminc év felettiek számára még mindig jól cseng a név, és ismerik is, de a fiatalabbak esetében erre már nem vennénk mérget. De nincs még semmi veszve: a Huawei, a Honor, a OnePlus és a Xiaomi is bebizonyította, hogy rövid idő, akár csak néhány év alatt is lehet erős brandet építeni, és hát a Sharp azért mégsem a nulláról indul. Mindenesetre ezen nagyon komolyan kell dolgozniuk, felhasználva az új, friss kommunikációs csatornákat is.

Innovatív termékek és technológiák

Ha valaki felületesen követi az eseményeket, könnyen úgy vélheti, hogy a Sharp mellett kicsit elszaladt a világ. Pedig ez nagy tévedés! A cég ugyanis rendelkezik saját panellel ellátott 8K LED LCD tévével, sőt komplett 8K rendszerrel, ami tartalmazza a kamerát és a médialejátszót is. Létezik már kvantumpontos LED LCD televíziójuk is, emellett a vállalat évek óta foglalkozik az OLED technológiával, aminek eredményeként a közelmúltban bemutattak egy működőképes, önmagát egy dobozból kihajtogató OLED megjelenítőt is.

Ezen kívül foglalkoznak saját mesterséges intelligencia eljárással, illetve smart platformmal is, tehát a cég gőzerővel dolgozik, és továbbra is sokat költ a kutatásra és fejlesztésre, aminek vannak kézzelfogható eredményei is. Az már más kérdés, hogy mi eddig ebből Európában és Magyarországon nem sokat láttunk, ezen pedig muszáj lesz sürgősen változtatni! Már csak a cég arculata és a vásárlók meggyőzése végett is létfontosságú lenne, hogy megmutassák, itt egy kreatív energiáktól robbanó, innovatív márkáról van szó.


[+]

Azt viszont fontos megjegyezni, hogy gyakorlati tapasztalataink alapján az újabb, tehát már Foxconn támogatással készült Sharp tévék kifejezetten rendben vannak. Elsősorban a képminőségük kiemelkedő, e téren vidáman felveszik a versenyt a magasabb kategóriás, azaz drágább riválisaikkal is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp

Azóta történt

Előzmények