Hirdetés
Anisotropic Filtering
Az ATI új, szögfüggetlen anizotropikus szűrését szintetikus tesztképeken elemeztük. A színes sávok a felhasznált különböző részletességű textúrákat (MIP mapeket) jelzik. Ha szögfüggő a szűrés, akkor bizonyos irányokban csúnya túlszaladásokat látunk, melyek azt jelentik, hogy arrafelé gyengébben dolgozik az algoritmus. Minél nagyobb szintű az anizotropikus szűrés, annál kisebb köríveket kell kapnunk.
ATI R520 | ATI R520 Quality | ATI R420 | NVIDIA G70 | |
Trilinear filtering | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2x-es aniso | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4x-es aniso | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
8x-os aniso | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16x-os aniso | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Látható, hogy a korábbi ATI chip már kétszeres AF-nél kezd csúnyán „kivirágozni”, és ugyanez a helyzet az R520-nál is sebességre állítva. Kétszeres szinten még az ATI minőségi AF-je is lemaradt a G70 mögött. Négyszeres szinten az R520 minőségi beállítása már egyértelműen vitte a prímet. A második helyre szoruló G70 megoldása már erősen szögfüggő, de jobb volt, mint a Radeonok alapértelmezettje. Nyolcszoros anizotropikus szűrésnél a sorrend változatlan maradt, de már az R520 minőségi beállítása is kezdett bizonytalankodni a 45 fokos irányokban. A bizonytalankodás tovább erősödött tizenhatszoros szinten, de az R520 minőségi beállítása klasszisokkal jobb volt konkurenseinél; kérdés, milyen a sebessége.
Fel kell hívni a figyelmet, hogy a grafikon a felső 20 %-ot mutatja! Meglepetéssel tapasztaltuk, hogy az új Radeonoknál elhanyagolható sebességbeli különbség volt az ugyanazon a szinten lévő minőségi és sebességre kihegyezett mód között. Ráadásul az esés mindig kisebb, mint az NVIDIA kártyáknál. Számunkra érthetetlen, hogy ilyen jó és gyors minőségi beállítás mellett mi szükség van a sebességire.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!