Tesztkonfig és fogyasztás
Videokártya / driver | ATI Radeon X1800 XT 512 MB (625/750 MHz) és ATI Radeon X1800 XL 256 MB (500/500 MHz) / Catalyst 8-173-1-050921a-026915E ASUS Extreme N7800GTX TOP/2DHTV (@430/600 MHz) / Forceware 81.84 MSI NX7800GT-VT2D256E (400/500 MHz) / Forceware 81.84 MSI NX6800U-T2D256E (400/550 MHz) / Forceware 81.84 ATI Radeon X850 XT PE 256 MB (540/590 MHz) / Catalyst 5.9 |
Processzor | AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz; 512 kB L2 cache; dual-channel) |
Alaplap | ASUS A8N-SLI Deluxe |
BIOS-verzió | 1006 |
Chipset | NVIDIA nForce4 SLI |
Chipset-driver | NVIDIA Unified Driver 7.11 |
Memória | Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB |
Idozítések | 2-2-2-5 |
Merevlemez | Hitachi Deskstar 7K250 160 GB (PATA, 7200 rpm, 8 MB cache) |
DVD-meghajtó | Asus DRW-0804P |
Tápegység | Cooler Master RS-450-ACLY (450 W) (Expert Computer Kft.) |
Operációs rendszer | Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c |
Játékok
- ID Software – Wolfenstein: Enemy Territory
- ID Software – Doom 3
- Microsoft/Bungee Studios – Halo: Combat Evolved
- Eidos – Tomb Raider Angel of Darkness
- Codemasters – Colin McRae Rally 05
- UBISoft – Lock On: Modern Air Combat
- EPIC Games – Unreal Tournament 2004
- Valve – Counter-Strike: Source
- Valve – Half Life 2
- UBISoft – FarCry
- EA Game – Medal of Honor Pacific Assault
- People Can Fly – Painkiller
- Vivendi Universal Games – Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay
- Vivendi Universal Games – F.E.A.R. Multiplayer Beta Demo
A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „Minőség”-re, az ATI kártya esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, később csak az FSAA-t és az anizotropikus szűrést állítottuk. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk. Minden játék esetében maximális grafikai beállításokat használtunk, hiszen csúcskategóriás versenyzőkről van szó. A Wolf ET, Doom 3, LOMAC, TRAoD, Half Life 2, FarCry, UT2004 és Riddick játékokban saját magunk által felvett demókat/replayeket használtunk fel a kártyák teljesítményének leméréséhez, minimálisra csökkentve így a meghajtó-optimalizációk esetleges hatását. A többi játékban egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel (kivéve a F.E.A.R.-t, melyben a benchmarkot futtattuk le).
A teljesítménytesztek előtt a különböző videokártyákkal lemértük a teljes rendszer fogyasztását.
Az új Radeonok terheletlen állapotban jelentősen többet fogyasztanak elődjüknél és konkurenseiknél is. Az eddig tétlenül legéhesebb GeForce 6800 Ultrára is alaposan rávernek. Az X1800 XL-t hajtó rendszer 127 wattos fogyasztása 42 %-kal több mint a GeForce 7800 GTX-es rendszeré. A kisebbik X1800-as nagyjából az órajeleinek megfelelő arányban, 22 %-kal eszik kevesebbet az XT-nél.
Terhelés alatt (Doom 3 1600x1200, 4xAA/16xAF) nagy meglepetésre az X1800 XL-es rendszer fogyasztotta a legkevesebbet, bár a GeForce 7800 GT sem volt sokkal éhesebb. A csöppet sem dicsőséges győzelmet, ha hajszállal is, de az X1800 XT szerezte meg. Ugyan az új Radeonok 90 nm-es csíkszélességgel készülnek, de magas órajelei miatt az X1800 XT mégis többet fogyaszt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!