Hirdetés
Tesztek – DirectX I.
A modern DirectX-alapú játékok között a legismertebb a FarCry. Tesztünk idején még nem volt elérhető az ATI HDR-jét kihasználó változat, így az 1.33-as verzióval mértünk. Az X1800 XT már szűrők nélkül is szorongatta a GeForce 7800 GTX-et, szűrőkkel pedig alaposan meg is előzte. A Ring Bus jó teljesítményét mutatja, hogy az intenzívebb memóriaműveletekkel járó szűrős tesztekben az addig gyengélkedő X1800 XL előretört, és megelőzte konkurensét, sőt 1600x1200-ban a 7800 GTX-et is megközelítette. Az új Radeonok FarCry produkciójával meg voltunk elégedve, kíváncsian várjuk a HDR+AA-s folytatást.
Half Life 2-ben az X1800 XT volt jobb szűrők nélkül, és a 7800 GTX szűrőkkel. Az X1800 XL végig a 7800 GT mögött maradt, a szűrős tesztekben nagyobb volt a hátránya. A korábbi ATI architektúrához képest ismét jól teljesített az újonc; szűrők nélkül az X850 XT PE egy szinten volt az X1800 XL-lel, de szűrőkkel jelentősen lemaradt mögötte. A jelenséget minden bizonnyal az új memóriavezérlő és az AA módok optimalizálása okozta.
A Half Life 2-höz hasonló motorra épül a Counter-Strike: Source. A nagyok között minimális előnnyel az NVIDIA kártyája nyert. A 7800 GT és X1800 XL csatája szintén kaliforniai győzelmet hozott. Az X1800 XL és X850 XT PE teljesítményének viszonya ugyanúgy alakult, mint Half Life 2-ben.
A Medal of Honor: Pacific Assault szintén szoros GeForce-győzelmet hozott a csúcson és egy lépéssel lejjebb is.
Halo-ban visszavágtak a Radeonok. Az X1800 XT alaposan megverte a 7800 GTX-et, de az X1800 XL előnye pici volt a 7800 GT-vel szemben.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!