Tesztek – OpenGL
Az OpenGL mindig is az NVIDIA territóriuma volt. Doom 3-ban szűrők nélkül a Radeon X1800 XL ugyanúgy teljesít, mint a GeForce 7800 GT. A több futószalagos 7800 GTX előnye minimális volt, bár nagyobb processzorral talán jobban kifutotta volna magát. Az X1800 XL csak kevéssel előzte meg a korábbi csúcs Radeont, a GeForce 6800 Ultra mögött viszont lemaradt.
Hirdetés
A szűrők bekapcsolásával jobban lemaradtak a Radeonok. Alacsonyabb órajelei miatt az X1800 XL az X850 XT PE mögé szorult. Doom 3-ban továbbra is az NVIDIA a király, de a láthatáron már feltűntek az első fellegek. A Hexus.net tesztelői kipróbálhatták a memória Ring Bus OpenGL-re optimalizált üzemmódját, mellyel az X1800-ak teljesítménye közel 30 %-ot nőtt. A módosított memóriaprogram az 5.11-es Catalystban lesz elérhető. Hatására talán az OpenGL játékokban tapasztalt erősorrend is megváltozik, bár nem szabad elfelejteni, hogy bizonyos mértékben a G70 memóriavezérlője is programozható!
Következő OpenGL játékunkban a Doom 3-ban tapasztalt forgatókönyv játszódott le, azzal az apró különbséggel, hogy az X1800 XL végig az X850 XT PE mögött maradt.
OpenGL-es a Riddick is, így nem csoda, hogy ismét a korábbi sorrend alakult ki.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!