Oculus Rift – második felvonás

Mit hoz a jövő?

Egyelőre nem tudni pontosan, hogyan alakul majd a Rift és a hasonló virtuális szemüvegek sorsa. A DK2 nagyon jól megmutatta, hogy mennyire fejlődésben lévő dologról van szó, hiszen óriási az előrelépés az első fejlesztői változathoz képest. Szinte biztos, hogy lesz még finomítás az optimista becslések szerint jövő nyáron kereskedelmi forgalomba kerülő végleges változatig, amelynek kapcsán már most emlegetik a Samsung Galaxy Note 4 még nagyobb, 2560x1440 pixeles kijelzőjét.


A VR szemüveg már egész jó, de kellenek hozzá igazodó beviteli eszközök

Az autóversenyzés, informatika, elektronika és gépészet terén széleskörű tapasztalatokkal rendelkező csapat többéves fejlesztőmunkájával felépített cockpit és a mindenekfeletti élethűségre törekvő szimulátorprogram rámutatott, hogy a megfelelő szoftver és vezérlőszervek nélkül félkarú óriás a virtuális szemüveg. Egy passzív széken ülve, billentyűzettel és egérrel (vagy gamepaddel) a kezünkben távolról sem érhető el az immerzió olyan foka, mint a szimulátorral, sőt szerintünk emiatt az émelygés is hamarabb előjöhet, hiszen kevesebb szervünkre hat a virtuális valóság becsapóssága.

Úgy gondoljuk, hogy a Rift és korai társai, mint a Samsung Gear VR megjelenésével a vezérlő- és beviteli eszközöknek is lépést kell tartaniuk, szükségszerűvé válik a merőben új látványhoz igazításuk, mert nélkülük nem tud olyan jól átjönni a virtuális valóság. Hasonlóan problémát jelent egyelőre a megfelelően erős hardver elfogadható áron kínálása, hiszen Full HD, Quad HD, sőt akár 4K felbontásban csak a legerősebb, több százezer forintos számítógépek tudnak stabilan másodpercenként 70-75 képkockát megjeleníteni.


A szimulátorral együtt igazán jó móka a Rift

Rövid távon a SimHouse szimulátorához hasonló, mozgó megoldásokban látunk nagy potenciált. Náluk a valósághű szoftver és a fejlett beviteli eszközök is adottak, ráadásul az egész, több százezer forintos költséggel évek alatt kifejlesztett rendszer egy komolyabb mozijegy áráért kipróbálható. Kíváncsian várjuk, ki és milyen formában csinál majd hasonló rendszert a VR szemüvegek köré mondjuk FPS játékokhoz (például dönthető platformmal, exoskeletonnal és nyomásérzékeny kesztyűvel).

rudi

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés