A következő nyáron befuthat az Oculus Rift

Az Oculus Rift ténylegesen a megjelenéshez közeleg. Nemrég a várható árazásról volt némi információ, míg most a várható startról vannak adatok. A kereskedelmi forgalomba szánt CD1-es termék leghamarabb tavasszal, de inkább nyáron kerülhet a boltokba. A paraméterek még nem véglegesek, de a legfrissebb adatok szerint a Samsung Galaxy Note 4 okostelefon kijelzőjének egy továbbfejlesztését kapja meg. A módosítás elsődlegesen a frissítési frekvenciát érinti, így valószínűleg 2560x1440 pixeles felbontással dolgozik majd a végfelhasználóknak kínált Oculus Rift. Minden bizonnyal az sem véletlen, hogy a Samsung Gear VR Innovator Edition az említett okostelefonra épül, tehát felfogható egyfajta éles tesztnek, hogy az említett kijelző hogyan viselkedik.

Bár az Oculus Rift végleges verziója a hardver tekintetében valóban késznek tekinthető, a megjelenés után egyfajta publikus béta kezdődik. Ez a szoftverkörnyezet állapotára vonatkozik, utóbbi ugyanis jó ideig nem lesz véglegesítve. Itt nem csak az Oculus Rift API-jairól, hanem az operációs rendszerről és az abba épített vagy ahhoz használt API-król is szó lesz, tehát a publikus teszt elsődlegesen arra is vonatkozik, hogy az Oculus Rifthez tartozó környezeteken kívül hogyan lehetne csökkenteni a szoftverből származó általános késleltetést. A Samsung Gear VR Innovator Edition eszközről gyűjtött tapasztalatok itt is fontosak lehetnek, hiszen John Carmack nemrég elmondta, hogy a Samsung szakembereivel közösen alaposan átdolgozta az Androidot, amivel jelentős szoftveres késleltetéstől szabadult meg, és ennek hála számottevően nőtt az elérhető felhasználói élmény. Ezeket a módosításokat el kell majd végezni a többi operációs rendszerben is, ami persze jórészt csak az érkező opciókra vonatkozóik, hiszen visszamenőleg nem valószínű, hogy érdemes extrém módon belenyúlni a szoftver működésébe. Ráadásul sok tesztelés szükséges a megfelelő élmény biztosításához, tehát a feladat egyáltalán nem egyszerű. Viszont kétségtelenül nagy jó hír, hogy a John Carmack a hiányzó késleltetést szoftverben keresi, itt ugyanis óriási előrelépésekre van lehetőség.

Az Oculus Rift a későbbi szoftveres fejlesztésekkel folyamatosan fejlődni fog, tehát a hardver már a következő év nyarán is megvehető, még akkor is, ha a tökéletességhez közelítő élmény csak később érkezik meg. Utóbbi viszont többszintű, tehát a javulás nem csak, vagy inkább főleg nem az Oculus Rift API-jával érkezhet, hanem az operációs rendszer erre vonatkozó frissítéseivel.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés