Tesztkonfig
A tesztelést a már előző cikkben (Az örök háború: GeForce-ok a Radeonok ellen) bemutatott módon végeztük el, azonban most -- lévén, hogy új kártyáról van szó -- némileg több szintetikus benchmarkot is bevetettünk, hiszen az XGI üdvöskéjének elméleti és jövőbeli tudására is kíváncsiak voltunk.
- Benchmark-ok
- FutureMark 3DMark2001SE
- FutureMark 3DMark03 Build 340
- Massive Developement Aquamark3
- Játékok
- EA Sports - Forma 1 2002
- Rockstar Games - Grand Theft Auto: Vice City
- Microsoft/Bungee Studios - Halo Combat Evolved
- SIERRA - Homeworld 2
- LucasArts - Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
- THQ - Moto GP 2
- Electronic Arts - Need for Speed Underground
- ID Software - Quake III Arena
- Ubi Soft - Tom Clancy's Splinter Cell
- Disney Interactive - Tron 2.0
- EPIC Games - Unreal Tournament 2003
- ID Software - Wolfenstein: Enemy Territory
A tesztkörnyezet
- Processzor: Intel Pentium 4 3,2 GHz "C", 200 MHz FSB, HyperThreading bekapcsolva
- Alaplap: DFI Infinity 875P - Canterwood
- Memória: 2x256 MB Corsair XMS PC3500 CL 2-3-3-6
- Merevlemez: Seagate Barracuda ATA IV 60 GB
- Monitor: Iyama Visionmaster Pro 452 19" - 1280x1024/85 Hz
- Videokártyák
- Club3D Volari Duo V8 Ultra 256 MB
- Sapphire Atlantis ATI Radeon 9800 XT 256 MB
- Sapphire Atlantis ATI Radeon 9600 XT 128 MB
- ASUS V9950 Ultra GeForce FX 5900 Ultra 256 MB - NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra órajelekre tuningolva (450 MHz/425 MHz @ 475 MHz/475 MHz)
- MSI FX5700 Ultra-TD128 - NVIDIA GeForce FX 5700 Ultra 128 MB
Driverek
- Windows XP SP1
- Intel INF Update 5.0.2.1003
- DirectX 9.0b
- XGI Reactor 1.00.00 WHQL
- ATI Catalyst 3.9 WHQL
- NVIDIA Forceware 52.16 WHQL
VGA driverek beállításai
Hirdetés
XGI
ATI
NVIDIA
A képminőségi beállításokat a Volarin kívül minden kártya esetében a legszebbre kapcsoltuk, később csak az FSAA-val és az AF-fel foglalkoztunk.
Az bizonyára többeknek feltűnt, hogy két játék hiányzik a listáról (Warcraft 3 és Tomb Raider: AOD). Nos, az XGI meghajtóprogramjával vannak még gondok, legalábbis ezekkel a játékokkal több számunkra megoldhatatlan problémába ütköztünk a teszteléskor. Pontosan:
- A Warcraft 3 elindításának hatására újraindult a gép
- A Quake III felbontás váltásakor lefagyasztotta a gépet
- A Quake III-ból akármilyen módszerrel próbáltunk képet lopni, a program érvénytelen hibával leállt
- A Quake III-ban sok helyen textúrahibákat vettünk észre
- A 3DMark03-ból nem tudtunk képet lopni
- A Jedi Knights teli volt textúrahibákkal, emellett képet nem tudtunk lopni a játékból, mert lefagyott a gép
- A GTA3: VC 1-2 másodperces időközönként "megakadt"
- A Homeworld 2-ben ha bekapcsoltuk a "SHADOWS" opciót, a játék kilépett az asztalra, ezenkívül több űrhajót nem jelenített meg helyesen
- A Tomb Raider: AOD nem kínálta fel a "Shader Hardware" beállítást a "Render Type" opciónál
Az XGI-nek van még mit fejlődni a driverek terén, de ahhoz képest, hogy ez a meghajtóprogram első kiadása, egyáltalán nem rossz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!