Nagyvas: Club3D Volari Duo V8 Ultra

Tesztkonfig

A tesztelést a már előző cikkben (Az örök háború: GeForce-ok a Radeonok ellen) bemutatott módon végeztük el, azonban most -- lévén, hogy új kártyáról van szó -- némileg több szintetikus benchmarkot is bevetettünk, hiszen az XGI üdvöskéjének elméleti és jövőbeli tudására is kíváncsiak voltunk.

  • Benchmark-ok
    • FutureMark 3DMark2001SE
    • FutureMark 3DMark03 Build 340
    • Massive Developement Aquamark3
  • Játékok
    • EA Sports - Forma 1 2002
    • Rockstar Games - Grand Theft Auto: Vice City
    • Microsoft/Bungee Studios - Halo Combat Evolved
    • SIERRA - Homeworld 2
    • LucasArts - Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
    • THQ - Moto GP 2
    • Electronic Arts - Need for Speed Underground
    • ID Software - Quake III Arena
    • Ubi Soft - Tom Clancy's Splinter Cell
    • Disney Interactive - Tron 2.0
    • EPIC Games - Unreal Tournament 2003
    • ID Software - Wolfenstein: Enemy Territory

A tesztkörnyezet

  • Processzor: Intel Pentium 4 3,2 GHz "C", 200 MHz FSB, HyperThreading bekapcsolva
  • Alaplap: DFI Infinity 875P - Canterwood
  • Memória: 2x256 MB Corsair XMS PC3500 CL 2-3-3-6
  • Merevlemez: Seagate Barracuda ATA IV 60 GB
  • Monitor: Iyama Visionmaster Pro 452 19" - 1280x1024/85 Hz
  • Videokártyák
    • Club3D Volari Duo V8 Ultra 256 MB
    • Sapphire Atlantis ATI Radeon 9800 XT 256 MB
    • Sapphire Atlantis ATI Radeon 9600 XT 128 MB
    • ASUS V9950 Ultra GeForce FX 5900 Ultra 256 MB - NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra órajelekre tuningolva (450 MHz/425 MHz @ 475 MHz/475 MHz)
    • MSI FX5700 Ultra-TD128 - NVIDIA GeForce FX 5700 Ultra 128 MB

Driverek

  • Windows XP SP1
  • Intel INF Update 5.0.2.1003
  • DirectX 9.0b
  • XGI Reactor 1.00.00 WHQL
  • ATI Catalyst 3.9 WHQL
  • NVIDIA Forceware 52.16 WHQL

VGA driverek beállításai

Hirdetés

XGI

ATI

NVIDIA

A képminőségi beállításokat a Volarin kívül minden kártya esetében a legszebbre kapcsoltuk, később csak az FSAA-val és az AF-fel foglalkoztunk.

Az bizonyára többeknek feltűnt, hogy két játék hiányzik a listáról (Warcraft 3 és Tomb Raider: AOD). Nos, az XGI meghajtóprogramjával vannak még gondok, legalábbis ezekkel a játékokkal több számunkra megoldhatatlan problémába ütköztünk a teszteléskor. Pontosan:

  • A Warcraft 3 elindításának hatására újraindult a gép
  • A Quake III felbontás váltásakor lefagyasztotta a gépet
  • A Quake III-ból akármilyen módszerrel próbáltunk képet lopni, a program érvénytelen hibával leállt
  • A Quake III-ban sok helyen textúrahibákat vettünk észre
  • A 3DMark03-ból nem tudtunk képet lopni
  • A Jedi Knights teli volt textúrahibákkal, emellett képet nem tudtunk lopni a játékból, mert lefagyott a gép
  • A GTA3: VC 1-2 másodperces időközönként "megakadt"
  • A Homeworld 2-ben ha bekapcsoltuk a "SHADOWS" opciót, a játék kilépett az asztalra, ezenkívül több űrhajót nem jelenített meg helyesen
  • A Tomb Raider: AOD nem kínálta fel a "Shader Hardware" beállítást a "Render Type" opciónál

Az XGI-nek van még mit fejlődni a driverek terén, de ahhoz képest, hogy ez a meghajtóprogram első kiadása, egyáltalán nem rossz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • XGI

Azóta történt

Előzmények