NFS U, Splinter Cell, Halo, Tron
Need for Speed Underground
Első DirectX 9-es programunk az NFS Underground, amelyben a Volari-kártya nagyon csúnyán elvérzik, 1024x768-as felbontásban mindössze 11 fps-sel képes futtatni a játékot.
ATI - nincs AA/AF
NVIDIA - nincs AA/AF
XGI - nincs AA/AF
A képeket megvizsgálva úgy tűnik, hogy az XGI az ATI példáját követi, és nem hatnak atomvillanásként a világító lámpák (ahogy azt az NVIDIA-kártya képein láthatjuk).
Hirdetés
Splinter Cell
Következő állomásunk a Splinter Cell, melyben ismét két saját demót futtattunk le. Az első a CaspianOilRefinery pályán játszódik, ahol a víz felszíne és az infrakamerás nézet Pixel Shader 1.1-es effekteket használ. Ebben a demóban a Volari-kártya a Radeon 9600 XT-vel teljesít egy szinten, ami akármennyire is furcsa, az eddigi eredményeket figyelembevéve jónak számít.
Második demónkban semmilyen speciális effekttel nem találkozunk, inkább az általános játszhatóságot tükrözi. Ebben a demóban a Volari-kártya az első helyet éri el, ami az eddigi eredmények tudatában némileg meglepő. A papírforma az lenne, ha minden játékban ez a tendencia folytatódna. Lássuk a képminőséget a Splinter Cell esetében.
ATI - nincs AA/AF
NVIDIA - nincs AA/AF
XGI - nincs AA/AF
Túlságosan nagy különbségeket nem láthatunk, de azért mi találtunk. Az első képen (CaspianOilRefinery) azt vettük észre, hogy a fakorlát felszíne némileg elmosódottabb az XGI esetében. A második képen a kerítésen kívül különbséget lehet észrevenni a aszfalton és a falakon is (ismét elmosódottabb), illetbe a harmadik kép esetében a legfeltűnőbb az autók felszínének megvilágítása, ami mintha lemaradt volna az XGI esetében.
Halo Combat Evolved
A Halo egy Xbox-játék átirata, stílusát tekintve FPS, csak már DirectX 9-re optimalizálva. A játék erőteljesen használja a 2.0-ás Pixel Shadereket, ami szerencsés, hiszen láthatjuk, hogy a Volari Duo V8 Ultra nyolc Pixel Shader 2.0 egysége mire képes a való életben (nem a 3DMark03-ban). Az eredmény elszomorító, ezzel a kártyával még egy ideig nem fogunk "Hálózni".
Tron 2.0
A Tron 2.0 az utolsó játék, amelyen teszteltük a Volari-kártyát, és az eredmények láttán ebben a játékban sem tündökölt az újdonsült hardver. A Volari Duo V8 Ultra ebben a játékban nyújtott teljesítménye kb. azonos az ATI Radeon 9600 XT teljesítményének felével.
ATI - nincs AA/AF
NVIDIA - nincs AA/AF
XGI - nincs AA/AF
Végignéztük az összehasonlító képeket (az XGI kártyával 1024x768-as felbontásban készítettük el őket), és azt tapasztaltuk, hogy az XGI-képein egyik esetben sincs normális világítás. A képek fakók, egyszer sem úgy jelennek meg a játékok a képernyőn, ahogy azt elvárhatnánk egy ilyen árú videokártyától (de legalábbis rondábban, mint azt az NVIDIA vagy az ATI teszi).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!