Nagyvas: Club3D Volari Duo V8 Ultra

Quake III, Wolf ET, Jedi Academy

A játékok sorrendje az előző cikkünkben bemutatottak szerint alakul, illetve a játékok beállításai is egytől-egyig megegyeznek az ott már bemutatottakkal. Elsőként ismét az OpenGL API-ra épülő játékokat vettük elő. Előző tesztünkben bebizonyosodott, hogy az NVIDIA itt gyorsabb az ATI-nál, azonban ezt részben a képminőség rovására teszi.

Quake III Arena

Quake III alatt a Volari legerősebb kártyája épphogy gyorsabbnak bizonyul a GeForce FX 5700 Ultránál, azonban a Radeon 9800 XT-nél (és persze a GeForce FX 5950 Ultránál) 17%-kal illetve 33%-kal lassabb.


Az XGI-kártyán a beállítások: 4xAA/nincs AF!

Első megdöbbenésünk kiváltója a Quake III FSAA-val lefuttatott teszteredményei voltak, ugyanis a Volari Quake III alatt nyújtott teljesítménye sajnos a SuperSampling élsimításnak "köszönhetően" negyedére esett vissza, és így bizony egyik konkurensének sem ellenfele. A SuperSampling élsimítás köztudottan memória-sávszélesség zabáló beállítás, amiben a Volari nem szűkölködik, hála a 256 bites memóriainterfésznek (32000 MB/mp), azonban ez még őt is megfekteti. Ami még érdekesebb, hogy a Wolfensteinből lopott képek szerint a Reactor még nem igazán szereti az FSAA-t OpenGL alatt (úgy is lehetne mondani, hogy nem kapcsolja be), holott a bekapcsolása mérhető teljesítmény-csökkenéssel jár (legalábbis Quake III alatt).

Hirdetés

A Quake III-ból bármilyen módszerrel próbálkoztunk, nem tudtunk képet lopni (lefagyott, vagy hibaüzenettel leállt a gép), ezért itt most sajnos nem lesz képösszehasonlítás.

Wolfenstein: Enemy Territory

Következő játékunk a Wolfenstein, amelyben a Volari-kártya láthatóan nagyon leszerepelt. A játékot ezekkel a beállításokkal (lásd előző VGA-cikk) képtelenség élvezhetően játszani, tehát nem csak a lefuttatott demó volt lassú. Így a Volari az ebben a tesztben leglassabbnak bizonyuló Radeon 9600 XT-nél is 60%-kal lassabb.

Jobbnak láttuk, ha az FSAA-t inkább nem kapcsoljuk be, hiszen a Volari teljesítménye így is sokkoló. Ellenben képeket tudtunk készíteni (nem úgy, mint a Quake III esetén), tehát lehetőség nyílik az összehasonlításra.

ATI - nincs AA/AF

NVIDIA - nincs AA/AF

XGI - nincs AA/AF

A képeket alaposabban szemügyre véve úgy néz ki, hogy az XGI az ATI-val tökéletesen egyező képminőséget produkál, kivéve azt a "pici" különbséget, hogy a képek az XGI esetében mindenhol világosabbak (nem állítottunk át semmilyen beállítást!). Sajnos hiába az egyezőség, ha ezt játszhatatlan frame-szám mellett képes csak felmutatni a Volari-kártya.

Jedi Knight: Jedi Academy

Utolsó OpenGL alapú játékunk a Jedi Academy, amely alatt ismét nagyon gyengén muzsikált a Volari, alig felét teljesítette az őt követő Radeon 9600 XT eredményének. Emellett a Jedi-ben rengeteg hibát fedeztünk fel (néhol a falak átlátszóak voltak, néhol pedig rengeteg színű pontból épültek fel), amit ráadásul sajnos nem tudtunk képpel is prezentálni, ugyanis akármilyen programmal próbálkoztunk, képet nem tudtunk lopni a játékból.

OpenGL alapú játékaink mérései után azt kell hogy mondjuk, a Volari Duo V8 Ultra még hosszú utat kell, hogy bejárjon, amíg felnő a nagyokhoz, és legalább játszható framerate-et produkál legalább 1024x768-as felbontásban. Ezeket a megállapításokat természetesen nem a Quake III-ra értjük. Ugyanakkor nagyon úgy néz ki, hogy a Reactornak az OpenGL alapú játékok terén komoly fejlődnivalója van, hiszen a három kipróbált játékból kettő bugos volt (elég rossz arány...), és emellett hihetetlenül lassú is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • XGI

Azóta történt

Előzmények