Hirdetés

Nagyvas: Club3D Volari Duo V8 Ultra

UT2003

Tesztelésünket az Unreal Tournament 2003-mal folytattuk, remélve, hogy a Volari itt már jobban fog teljesíteni. Korábbi tesztünkhoz hasonlóan most is nyolc eredménnyel tudunk szolgálni, kettő saját demó értékeivel élsimítás és anizotróp szűréssel és nélkülük, illetve két beépített flyby demó (dm-inferno és dm-phobos) szintén élsimítás és anizotróp szűréssel illetve nélkülük elért eredményeivel.

A Volari-kártya ismét középre került. Ugyan némileg lassabb, mint a csúcs ATI- és NVIDIA-kártyák, azonban a középkategória képviselőinél gyorsabbnak bizonyult. Ezeket az eredményeket figyelembevéve a Volari Duo V8 Ultra annyira nem rossz választás. Most lássuk a saját demókkal mért értékeket.

A saját demóinkkal lemért eredmények alapján viszont ismét vérzik a Volari-kártya, igaz az átlag-fps értékek alapján itt még játszható sebességet produkál, de nem áll messzi a 30 fps-es határtól. Mi a saját demókkal lemért értékeket vesszük hitelesnek, hiszen azok a "való életből" lettek felvéve, nem lehet rájuk úgy optimalizálni, ahogy a tesztprogramokra (és ilyen értelemben egy-egy játék egy-egy fix demója tesztprogram, mert előre tudható képkockák sorozatából áll). Most lássuk a képminőséget!

Hirdetés

ATI - nincs AA/AF

NVIDIA - nincs AA/AF

XGI - nincs AA/AF

A képeket megvizsgálva az tűnik fel leginkább, hogy a Volari továbbra is világosabban mutatja a kockákat, mint a másik két gyártó, viszont ennek ellenére a második XGI-képen a füst sötétebb és a háttérben a hegyek és szigetek is sötétebbek. A harmadik XGI-kép ismét valamelyest világosabb a konkurenciánál. Továbbra is hangsúlyozzuk, hogy nem állítottunk át semmit a játékokban, ennek ellenére tapasztaltuk ezeket a különbségeket.

Most pedig lássuk a teljesítményt bekapcsolt élsimítás mellett (anizotróp szűrés nincs)!


Az XGI-kártyán a beállítások: 4xAA/nincs AF!


Az XGI-kártyán a beállítások: 4xAA/nincs AF!

Az élsimítás bekapcsolása után az történt, amire a Quake III-nál látottak alapján már számítottunk: a teljesítmény drasztikus mértékben csökkent, a dm-phobos flyby demóban még a negyedénél is kevesebb fps-t kaptunk az eredeti eredményhez képest (93 fps), így az UT2003 játszhatatlanná vált ezekkel a beállításokkal a beépített benchmarkok szerint. A következőkben a saját demókat néztük meg a 4x-es élsimítás bekapcsolása után.


Az XGI-kártyán a beállítások: 4xAA/nincs AF!


Az XGI-kártyán a beállítások: 4xAA/nincs AF!

Sajnos csodák nincsenek, négyszer annyi adat kiszámítása négyszer akkora teljesítményt igényel (800x600 / 4x-es SuperSampling = 1600 x 1200 / 0x, hiszen így működik az FSAA ezen fajtája). Itt is közel a negyedére csökkent a teljesítmény.

Az UT2003 tesztek után nyilvánvalóvá vált, hogy a Volari Duo V8 Ultra a beépített benchmarkokban csak a csúcskártyáktól maradozik el, azonban a saját demók használatával a kép megváltozik, és az utolsó helyre csúszik vissza. A helyzet tovább romlik az élsimítás bekapcsolása után, hiszen az amúgy sem túl kecsegtető fps-értékek átlagosan a negyedére esnek vissza.

Mindezek hatására úgy döntöttünk, hogy a továbbiakban a játékokat csak élsimítás nélkül teszteljük. Az így kapott fps-értékek alapján később érthető lesz a döntésünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • XGI

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés