Hirdetés

Húsz éve ezek a márkák uralták a tévépiacot – mi lett velük?

Egyesek eltűntek, marginalizálódtak, mások a csúcson maradtak. Nézzük, kinek milyen sors jutott!

Hirdetés

Változó idők

Két évtized alatt rengeteget változott a televíziós iparág; nagy játékosok tűntek el, meghatározó brandek marginalizálódtak, új szereplők bukkantak fel, és persze akadnak olyanok is, akik a csúcson vagy annak közelében maradtak. Cikkünkben a régi nagy márkákat vesszük górcső alá, megnézzük, hogy kivel mi történt, milyen sors várt ebben az elképesztően kompetitív és rengeteg pénzt felemésztő, ám óriási bevételt generáló szektorban.


[+]

Korabeli trendek

Mielőtt belevágunk, talán érdemes nagyon röviden áttekinteni, hogy hogyan is állt az iparág két évtizede. Az ezredfordulót követően még mindig a hagyományos, katódsugárcsöves, azaz CRT készülékek dominálták a piacot, de már érezni lehetett a változás szelét, azaz, hogy a sokkal kedvezőbb tulajdonságokkal bíró, nagyobb képátlójú, de vékonyabb, valamint jobb felbontással kecsegtető és energiatakarékosabb új technológiák előbb-utóbb átveszik majd az uralmat.

Projektoros tv
CRT tv [+]

Ám ekkor még nem volt tiszta, hogy a plazma, az LCD vagy a projektoros eljárás lesz-e a nyerő. Akadtak cégek, akik olyan megoldások felé fordultak, amelyek végül nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ezekre jó példa a SED vagy a HD-ILA, de ide vehetjük az OLED-et is, amely első körben megbukott!

Plazma tv
Plazma tévé [+]

Szóval nagyon izgalmas időszak volt ez, amely óriási kihívások elé állította a piaci szereplőket. Az ekkoriban meghozott, fejlesztéssel, beruházással, és úgy általában a stratégiával kapcsolatos döntések alapvetően határozták meg sok vállalat és márka sorsát. Ha most valaki visszatekint 2003-ra, akkor biztos eszébe jut jó pár olyan  név, amelyről nem gondolta volna, hogy ilyen magasra, vagy épp ellenkezőleg, ilyen mélyre jut.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés