Hirdetés
Változó idők
Két évtized alatt rengeteget változott a televíziós iparág; nagy játékosok tűntek el, meghatározó brandek marginalizálódtak, új szereplők bukkantak fel, és persze akadnak olyanok is, akik a csúcson vagy annak közelében maradtak. Cikkünkben a régi nagy márkákat vesszük górcső alá, megnézzük, hogy kivel mi történt, milyen sors várt ebben az elképesztően kompetitív és rengeteg pénzt felemésztő, ám óriási bevételt generáló szektorban.
Korabeli trendek
Mielőtt belevágunk, talán érdemes nagyon röviden áttekinteni, hogy hogyan is állt az iparág két évtizede. Az ezredfordulót követően még mindig a hagyományos, katódsugárcsöves, azaz CRT készülékek dominálták a piacot, de már érezni lehetett a változás szelét, azaz, hogy a sokkal kedvezőbb tulajdonságokkal bíró, nagyobb képátlójú, de vékonyabb, valamint jobb felbontással kecsegtető és energiatakarékosabb új technológiák előbb-utóbb átveszik majd az uralmat.
Ám ekkor még nem volt tiszta, hogy a plazma, az LCD vagy a projektoros eljárás lesz-e a nyerő. Akadtak cégek, akik olyan megoldások felé fordultak, amelyek végül nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ezekre jó példa a SED vagy a HD-ILA, de ide vehetjük az OLED-et is, amely első körben megbukott!
Szóval nagyon izgalmas időszak volt ez, amely óriási kihívások elé állította a piaci szereplőket. Az ekkoriban meghozott, fejlesztéssel, beruházással, és úgy általában a stratégiával kapcsolatos döntések alapvetően határozták meg sok vállalat és márka sorsát. Ha most valaki visszatekint 2003-ra, akkor biztos eszébe jut jó pár olyan név, amelyről nem gondolta volna, hogy ilyen magasra, vagy épp ellenkezőleg, ilyen mélyre jut.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!