Húsz éve ezek a márkák uralták a tévépiacot – mi lett velük?

Egyesek eltűntek, marginalizálódtak, mások a csúcson maradtak. Nézzük, kinek milyen sors jutott!

Samsung, Sony, Thomson, LG

Jöjjön most tehát a lényeg, azaz azaz cégek és brandek. A lista nem teljes, nem is lehet az, hiszen biztos akad néhány résztvevő, akit kihagytunk, akiről megfeledkeztünk. Ha valakinek eszébe jut egy fontos hiányzó, az nyugodtan jelezze a cikk fórumában.

Hirdetés

Samsung

A dél-koreai cég elképesztő energiákat mozgatott meg a kapacitás bővítése és a fejlesztőközpontok létrehozása érdekében. Jó irányba indulva alapvetően az LCD-re fókuszált, de a plazmára is odafigyelt és az utolsó pillanatig benn tartotta kínálatában.

A Samsung 2005-ben a Sonyt megelőzve a globális televíziós szektor piacvezetőjévé vált, és e pozícióját meg is őrizte az elmúlt 17 évben. Jelenleg az egyik leginnovatívabb, legizgalmasabb és legbátrabb szereplő a piacon, saját QD-OLED paneles televíziója tavaly az egyik legjobb volt a mezőnyben.

Sony

Húsz éve az egyik legnagyobb piaci részesedéssel bíró cég volt a Sony, de mostanra sokat vesztett, és a legfrissebb adatok szerint globálisan már csak a hatodik legerősebb szereplő. De legalább fennmaradtak, ami sok más japán márkáról sajnos nem mondható el.

Sony XEL-1 OLED tv 2006-ból
Sony XEL-1 OLED tv 2006-ból [+]

A vállalat az elmúlt két évtizedben híressé vált arról, hogy egy csomó érdekesnek tűnő, izgalmas fejlesztésre költött vagyonokat, amelyek aztán sosem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Mindenesetre a kínálatukban még mind a mai napig találhatóak kiváló készülékek, a tavalyi év legjobb modelljének is egy Sony televíziót választottak a Tévék Királya versenyen.

Thomson

Lehet, hogy sokan nem hinnék, de a kétezres évek elején a Thomson volt a tévés iparág egyik legerősebb versenyzője, Európában egyenesen piacvezetők voltak. A francia konszern vezetése azonban úgy döntött, hogy a CRT-éra után már nem nagyon szeretnének irgalmatlanul sokat költeni az új technológiák fejlesztésére.


[+]

Így mindenki legnagyobb megdöbbenésére 2003 végén eladták televíziós részleg 33 százalékát a TCL-nek, és a kínai holding nem sokkal később már többségi tulajdonossá vált, és megszerezte a szabadalmakat, valamint a névhasználati jogot is. Ez utóbbival sokat nem tudtak kezdeni érdemben: a Thomson régóta csak egy vegetáló, C-D kategóriás brand, ami ennél többet érdemelne talán.

LG

A dél-koreai konszern elmúlt két évtizede egy igazi sikersztori a tévés iparágban! Az LG vezetése remekül ismerte fel az ezredforduló környékén, hogy a jövő a lapostévéké lesz. Létrehoztak a Philips-szel közösen egy panelgyártó és -fejlesztő leányvállalatot, ahonnan később kivásárolták a partnert. Óriási gyártói kapacitást épített ki az LG, és 2009-re már a második legnagyobb piaci részesedéssel bíró vállalattá vált az örök rivális Samsung mögött.


[+]

OLED projektjük igen jól sült el, aminek köszönhetően a vállalat a prémium kategóriában is meghatározó szereplővé tudott válni. Van saját okostévérendszerük, és kínálnak olyan különleges modelleket is, mint az átlátszó vagy feltekerhető tévé. A manapság pedig egyre népszerűbbé váló OLED tévé szegmenst a vállalat tíz éve magabiztosan uralja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés