Hirdetés

A Corsair Dark Core RGB PRO egér és az MM500 3XL egérpad tesztje

Utánajártunk, hogy az amerikai vállalat száz eurós újdonsága mennyire éri meg az árát.

Mérések

A perfect control határait és az USB frissítési ráta stabilitását a jó öreg OxyPlot MouseTester v1.5.3-as verziójával vizsgáltuk meg, a gyárilag alapértelmezett cpi-lépcsőkön (800, 1500, 3000 cpi). Kábellel, Slipstreammel, illetve kékfoggal egyaránt megejtettük a procedúrát.

Perfect control mérések kábellel Perfect control mérések kábellel Perfect control mérések kábellel Perfect control mérések kábellel [+]

Vezetékkel, felbontástól függetlenül 6-6,5 m/s-os értékeket kaptunk, ami több mint jó. Számtalanszor leírtuk már, de ha valaki nem találkozott volna még vele, újból kijelentjük: a legalacsonyabb érzékenységgel játszó felhasználók is ritkán tesznek 4-4,5 m/s-os mozdulatokat. Ebből az következik, hogy maga a szenzor biztosan nem lesz szűk keresztmetszet online/offline csatározásaink közepette.

Hirdetés

Perfect control mérések 2,4 GHz-es rádióval Perfect control mérések 2,4 GHz-es rádióval Perfect control mérések 2,4 GHz-es rádióval Perfect control mérések 2,4 GHz-es rádióval [+]

A 2,4 GHz-es kapcsolattal szintén sikerült hozni a 6 m/s-ot, így panaszra nincs okunk – azt megtartjuk a Bluetooth üzemnek.

Perfect control mérések Bluetooth-szal Perfect control mérések Bluetooth-szal Perfect control mérések Bluetooth-szal Perfect control mérések Bluetooth-szal [+]

Mint az a képeken jól látható, elég meredek grafikonok születtek a szélsebes kalimpálás közben, a szó minden értelmében. Akár 10-20 m/s magasságába is felkúszik a görbe, de ez egyrészről gyakorlatilag fizikai képtelenség (emberi kar közvetítésében), másrészről meg észre kell vennünk, hogy már 2-3 m/s-nál szétszóródik a jel. Röviden összefoglalva a dolgot ki kell jelentenünk, hogy a Bluetooth-os használatot nem kifejezetten játékhoz találták ki, főleg akkor nem, ha hozzávesszük azt is, hogy az input lag is érezhetően nagyobb, mint rádióval – ez az üzemmód laptophoz jöhet leginkább jól, vagy akkor, ha éppen csak netezünk, irodázgatunk, és nincs szükségünk penge reszponzivitásra, netán a használati időt szeretnénk egy kicsivel kitolni.

Polling rate mérések kábellel Polling rate mérések kábellel Polling rate mérések kábellel Polling rate mérések kábellel Polling rate mérések kábellel Polling rate mérések kábellel [+]

Polling rate mérések 2,4 GHz-es rádióval Polling rate mérések 2,4 GHz-es rádióval Polling rate mérések 2,4 GHz-es rádióval Polling rate mérések 2,4 GHz-es rádióval Polling rate mérések 2,4 GHz-es rádióval [+]

A polling rate-tel nem volt különösebb probléma, bár az is igaz, hogy láttunk már szebb MouseTester screenshotot pályafutásunk során. Ezalól egyedüli kivétel a fennhangon hirdetett 2000 Hz, mert itt a jel össze-vissza ugrált, egészen nevetséges magasságokig, mindegy volt, hogy madzaggal vagy 2,4 GHz-es kapcsolattal próbálkoztunk.

2000 Hz wireless módban: balra USB 2.0-val, jobbra USB 3.0-val 2000 Hz wireless módban: balra USB 2.0-val, jobbra USB 3.0-val 2000 Hz wireless módban: balra USB 2.0-val, jobbra USB 3.0-val [+]

Kíváncsiságból megnéztük, hogy mi van akkor, ha a dongle-t nem 3.0-s, hanem 2.0-s USB portba dugjuk, s bár ekkor a jelnek kisebb szórása volt (még így is bőven a "köszönjük, de ez céltalan, ezért inkább nem" kategória), a végeredményen nem változtatott semmit a dolog.

Végül Microsoft Paintben rajzolgattunk számokat, betűket, vonalakat és kakaóscsigákat, hogy fényt derítsünk az esetleges szenzoranomáliákra, ha vannak. A képzőművészeti kurzust be-, illetve kikapcsolt angle snappinggel egyaránt elvégeztük. Az alapértelmezett beállítások fölé nem láttuk értelmét menni, hiszen azt a tartományt senki olyan nem használja, aki legalább egy kicsit képben van az egerek témakörében.

[+]

Az alkotói folyamat során semmiféle gonddal nem szembesültünk, a 800 cpi különösen komfortosnak bizonyult, de az 1500 cpi-re sem mondhatunk rosszat. A 3000 cpi már kicsit küzdelmesebbnek látszott, de ez valószínűleg csak a tesztelő keresztje. Annyit azért zárójelben megjegyeznénk, hogy úgy éreztük, deaktivált angle snapping esetén is megmarad egy leheletnyi korrigálás (elég könnyű volt azokat az egyeneseket húzni), de ebben nem vagyunk 100 százalékig biztosak, és még ha igazunk is lenne, ez nincs igazán befolyással az eszköz fő profiljára, azaz a játékra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés