Hirdetés

AMD Radeon R9 270X és 280X: félgeneráció félpénzen

Megérkeztek az új Radeon generáció első tagjai, melyeket azon melegében teszteltünk is.

Tesztkonfig, fogyasztás, tuning, specifikációk

Tesztkörnyezet
Videokártyák AMD Radeon R9 270X 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
HIS IceQ X2 Radeon R9 280X 3072 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 7970 GHz Edition 3072 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 7970 3072 MB (Catalyst 13.11 beta)
Sapphire Radeon HD 7950 3072 MB (Catalyst 13.11 beta)
Sapphire Radeon HD 7870 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
NVIDIA GeForce GTX 780 3072 MB (Geforce driver 331.40)
NVIDIA GeForce GTX 770 2048 MB (Geforce driver 331.40)
NVIDIA GeForce GTX 760 2048 MB (Geforce driver 331.40)
Processzor Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en
EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset
AHCI driver: Intel 11.5.0.1207
Memória

G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL

Háttértárak Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps)
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer Windows 7 Ultimate 64 bit

A két új Radeon ellenfeleit a ketegóriának megfelelően válogattuk össze, így ringbe szállt a HD 7970 és HD 7970 GHz Edition mellett a HD 7950 és a HD 7870 is. A konkurecia oldaláról a GTX 780, 770 és 760 került a meccsbe.


[+]

Csúcskategóriás kártyákról lévén szó most is úgy döntöttünk, hogy Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeljük, ami mellé a 16 GB G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat az AMD-től kapott 13.11-es beta driverrel teszteltük, míg a GeForce kártyák a legújabb 331.40-es beta driverrel zakatoltak tesztjeink alatt.

Hirdetés

A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1920x1200-as és 2560x1600-as felbontásban teszteltük. A képminőséget maximálisra vagy ahhoz nagyon közelire állítottuk. Az AMD és az NVIDIA meghajtóprogramjaiban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.

Játékok

  • Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
  • BioShock Infinite (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS
  • Company of Heroes 2 (DirectX 11) – motor: Essence Engine 3.0 / műfaj: stratégia
  • Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
  • DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
  • Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
  • Metro 2033 (DirectX 11) - motor: 4A Engine / műfaj: FPS
  • Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
  • Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland

A mérésekhez eddig használt játékok palettáját újfent megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, így most az Anno 2070 helyét a Company of Heroes 2 vette át.

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Sleeping Dogsnál a benchmark toolt használtuk, ahogyan a BioShock Infinite, Metro 2033, DiRT Showdown, Hitman: Absolution, valamint Company of Heroes 2 és Tomb Raider esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük. Korábban észrevettük, hogy a Metro 2033 sajnos rendszerint hibásan méri a minimum fps-t, ezért itt is a FRAPS-et alkalmaztuk a lehető legpontosabb eredmények érdekében.

A fogyasztást egy konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Logger 4000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Metro 2033 benchmarkja alatt mértük, mely 1920x1200-as felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadoznak az értékek, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, mely a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.

Túl nagy meglepetésre nem számítottunk, ami végül be is igazolódott, hisz az R9 270X a HD 7870, míg az R9 280X a HD 7970 GHz Edition értékeit hozta, minimális eltéréssel. A ZeroCore Power nevű szolgáltatás továbbra is működik, ami lekapcsolt megjelenítő(k) mellett alacsonyabb fogyasztást eredményez.


AMD Radeon R9 270X – HIS Radeon R9 280X [+]

A hűtés teljesítményének vizsgálatát egy nagyjából 20 °C hőmérsékletű helyiségben végeztük, miközben a konfiguráció egy asztalon volt összeállítva. Tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy az AMD referencia R9 270X hűtése üresjáratban még relatíve halk, míg terhelve kissé hangos, bár ez még a szerintünk elviselhető, illetve elfogadható szint alatt van. A HIS kártyája az egyedi hűtésnek köszönhetően mindkét esetben jóval halkabb tudott lenni, ami a csendet preferáló vásárlók számára lehet egy jó hír.

Végül természetesen a kártya túlhajtási lehetőségeire is vetettünk egy pillantást, melyhez most jobb híján csak a Catalyst, azaz az AMD saját szoftvere állt rendelkezésünkre.


AMD Radeon R9 270X – HIS Radeon R9 280X [+]

Tuningnál az R9 270X GPU-jából és memóriájából 100-100 MHz pluszt tudtunk kihozni, ami az utóbbi esetében effektív 400 MHz-es emelést jelent. Az R9 280X egy kicsit jobban teljesített, mivel 150 MHz-nyi extrát sikerült kicsikarnunk a grafikus processzorból és memóriából.

VGA megnevezése Radeon R9 280X Radeon HD 7970
GHz Edition
Radeon R9 270X Radeon HD 7870 Radeon HD 7950
Kódnév Tahiti XT Pitcairn XT Tahiti PRO
Gyártástechnológia 28 nm (TSMC)
Mikroarchitektúra GCN
Tranzisztorok száma 4,31 milliárd 2,8 milliárd 4,31 milliárd
GPU lapka mérete 365 mm2 212 mm2 365 mm2
GPU/Turbo órajel 1000 MHz 1000/1050 MHz 1050 MHz 1000 MHz 800 MHz
GPU/shader órajele üresjáratban 300 MHz
Shader processzorok típusa multiprecíziós vektor
Számolóegységek száma 2048 1280 1792
Textúrázók száma 128 textúracímző
és -szűrő
80 textúracímző
és -szűrő
112 textúracímző
és -szűrő
ROP egységek száma 8 blokk (32)
Memória mérete 3072 MB 2048 MB 3072 MB
Memóriavezérlő 384 bites hubvezérelt 256 bites hubvezérelt 384 bites hubvezérelt
Memória órajele terhelve 1500 MHz (GDDR5) 1400 MHz (GDDR5) 1200 MHz (GDDR5) 1250 MHz (GDDR5)
Üresjáratban 150 MHz
Max. memória-sávszélesség 288 000 MB/s 179 200 MB/s 153 600 MB/s 240 000 MB/s
Támogatott DirectX 11.2
Dedikált HD transzkódoló VCE
HD képi anyagok lejátszásának hardveres támogatása AVIVO HD (UVD 3)
Hivatalos TDP ~250 watt 180 watt 175 watt 200 watt

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD
  • HIS

Azóta történt

Előzmények