Képminőség
A termékbe egy IPS technológiára épülő, 32 hüvelykes képátlóval bíró, WQHD felbontású, azaz 2560x1440 képpont megjelenítésére képes panel került, amelynél így a pixelsűrűség 91,79 ppi. A szokásoknak megfelelően a megjelenítőt bevonták csillogásgátló anyaggal, amely hatékonyan nyeli és oszlatlja el a külső fényeket.
Az Acer XB323U Edge-LED háttérvilágításra épül, azaz a fénykibocsátó diódákat a kávába építették. A fényerő változtatását a monitor nem PWM technológiával oldja meg, azaz nem villogtatja ehhez a kijelzőt zavaró módon, amiért dicséret jár. A termék biztosítja a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítését, és mivel maximális fénysűrűsége méréseink szerint 602 cd/m² (ennek az értéknek köszönhetően egyébként meg is kapta a DisplayHDR 600 minősítést), a HDR hatás kellően látványos. SDR módban a maximális fénysűrűség 364 cd/m², minimálisra állítva a fényerőt pedig 24 cd/m² a legkisebb érték, azaz akár koromsötét szobában is lehet úgy használni a monitort, hogy ne legyen zavaró a fénye.
G-Sync, homogenitás
A maximális frissítési frekvencia az Overclock révén 170 Hz, a videókártyával történő szinkronizáláshoz pedig G-Sync áll rendelkezésre. Néhány játékkal, valamint az NVIDIA Pendulum tesztprogramjával próbáltuk ki, és az így szerzett tapasztalatok birtokában ki lehet jelenteni, hogy ez a technológia hibátlanul működik.
Műszeres méréseink szerint a LED-ek fényének eloszlása az Acer Predator XB323U esetében sem tökéletesen homogén. Az egyes képtartományok között az eltérés maximális mértéke durván 17 százalék, ami a tökéletestől nagyon messze van. De mivel az átmenet egyenletes, ezért markáns eltérések nem tűnnek fel a hétköznapi használat során, így felhősödést nem tapasztaltunk.
Betekintési szög, válaszidő, input lag
Az IPS paneltechnológia papíron jó betekintési szöget kínál, és ez itt is bebizonyosodott. Csak tág szögekből, azaz kiszorított pozícióból vehető észre a szaturáció enyhe változása, a színek fakulása. De igazán zavaró eltérésekről ilyenkor sincs szó, és az IPS glow jelenséget sem tapasztaltuk. Az input lagot 11,3 ms-nak mértünk, ami remek eredménynek számít, és ez a játékoknál komoly jelentőséggel bírhat. A válaszidő 12 ms (g2g), ami 0,5 ms-ig csökkenthető, ám ilyenkor bizony már tapasztalható a zavaró utánlövés effekt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!