Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz mike1334 #144087 üzenetére

    Az EA, nem mondod olyat, nincs igény a single játékokra. Ugye ezt a Visceral Games Star Wars lelövése után lett felkapva. Annyit nyilatkozott, hogy manapság egy teljesen lineáris, kizárólag sztorimódra építkező játékra, sokkal kisebb az igény, mint például 10 éve. Illetve, hogy maga a játék elkaszálása és a stúdió bezárása pusztán üzleti döntés volt. Ami érthető is, hiszen 3 év alatt szinte semmit nem haladt a fejlesztés. Mondjuk maga stúdió bezárása, valójában annyi volt, hogy a Visceral menedzsmentjét tették főleg lapátra, a fejlesztőket magukat, meg átcsoportosították másik részlegekbe.

    Viszont alapvetően igaz, hogy egy kiadónak jobban megéri, egy multi játék, vagy egy multi játékrészt tartalmazó, vagy egy sandbox single játék fejlesztése, mint pl. egy lineáris csőjátékot. Meg kell nézni, hogy mik a legnépszerűbb, legnagyobb bevételt termelő multiplatform játékok. Így meg érthető a döntésük.

    A Zelda, GoW, és egyéb főleg exlusive játékok pedig nem ugyan abban a csoportban versenyeznek. Igen nagyon sokat eladtak ezekből is, de ezeket direkt erre csinálták. Pontosabban, hogy eladja az adott konzolt.
    Valamint ezeket a játékokat valószínűleg nem 3 év alatt rakták össze. Ez is meglátszik rajtuk.

    Amúgy a vicces az, hogy ez a multi a jövő, a singlenek nincs piaca ez már vagy 20 év dogma. Anno a Quake 3/Unreal Tournament megjelenéskor is ezt hangoztatta az ipar. Viszont azóta se halt ki és nem is fog. Viszont az tény, hogy a mai irgalmatlanul nagy fejlesztési költségek idején, egy cégnek rövid távon jobban megéri a multiplayer játékok fejlesztése.

    Bonyolult téma ez, és van jó pár cikk is ami ezzel foglalkozik. Bár ez a mai Gamer világban nem igaz elfogadott dolog, mert az érzelmek kerülnek szembe az üzleti modellekkel.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

Új hozzászólás Aktív témák