Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Beniii06

    őstag

    Ha már felhozódott a kötbér(Szolgáltató fizet EFI-nek) téma, pontosítanék az ÁSZF-ből részletesen kikeresve(ha szabad), hátha később is ezt kérdezné valaki hibabejelentés után:

    "
    6.1.1
    A vállalt hibaelhárítási célérték
    A Szolgáltató az Előfizető által bejelentett, a Hibabehatároló eljárása eredményeként valósnak minősülő, érdekkörébe tartozó hibát a hiba bejelentésétől számított 72 órán belül kijavítja (Eszr. 22 § (4)).
    Nem számít a Szolgáltató érdekkörébe tartozó hibának, ha az Előfizetői szolgáltatás azért nem vehető igénybe, mert az Előfizetői szolgáltatás korlátozás alatt áll.

    6.1.2

    A hiba elhárítására a hiba bejelentésétől számított 72 órás határidő meghosszabbodik

    a)a hozzájárulás beszerzésének idejével, ha a hiba kijavításához harmadik személy (például hatóság, közműszolgáltató vagy ingatlantulajdonos) hozzájárulása szükséges, azonban a hozzájárulást a Szolgáltatónak a Hibabejelentéstől számított 48 órán belül meg kell kérnie, és a hozzájárulás szükségességéről az Előfizetőt a hibabejelentéstől számított 48 órán belül értesítenie kell (Eszr. 22 § (5));
    b)a Szolgáltató által javasolt időponttól az Előfizetővel előzetesen egyeztetett újabb időpontig eltelt időtartammal, ha a Hibabejelentés kivizsgálása vagy a hiba kijavítása kizárólag a helyszínen, az Előfizető helyiségében lehetséges és a Szolgáltató általi értesítésben az arra javasolt időpont az Előfizetőnek nem megfelelő (Eszr. 22 § (9));
    c)a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból alkalmatlannak bizonyult időponttól a Szolgáltató kezdeményezésére a Felek által közösen meghatározott új, alkalmas időpontig terjedő időszakkal, ha a kivizsgálás vagy a kijavítás időpontjában a Szolgáltató és az Előfizető megállapodott, és a hiba kijavítása a meghatározott időpontban a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okok miatt nem volt lehetséges (Eszr. 22 § (10)).
    ...
    Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben az Előfizető az eredeti Hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló értesítéstől, annak elmaradása esetén a hibaelhárítás időpontjától számított 72 órán belül. Ebben az esetben nem számít be a hiba kijavítására rendelkezésre álló határidőbe a hiba elhárításáról szóló szolgáltatói értesítéstől az Előfizetőáltal tett ismételt Hibabejelentésig eltelt időtartam (Eszr. 22 § (11))."

    "7.4.2.3

    A Szolgáltatónak kötbért kell fizetnie

    a)az 6.1.2 pont szerinti értesítésre nyitva álló határidő eredménytelen elteltétől minden megkezdett késedelmes nap után az értesítés megtörténtéig; (Eszr. 23. § (1) a.,)
    b)a hiba kijavítására nyitva álló határidő (6.1.1 pont) eredménytelen elteltétől minden megkezdett késedelmes nap után a hiba elhárításáig. (Eszr. 23. § (1) b.,)

    A Szolgáltató a kötbér mértékének meghatározásához egy vetítési alapot határoz meg, amelyekhez a fenti események szerint különböző szorzókat rendel. A kötbér meghatározásához szükséges vetítési alap a Hibabejelentés hónapjára vonatkozó, Egyedi előfizetői szerződés szerinti havi előfizetési díj és az előző havi forgalmi díj összege alapján egy napra vetített összeg (Eszr. 23. § (3)).A kötbér mértéke
    a)az a) pont szerinti esetben a vetítési alap kétszerese;
    b)a b) pont szerinti esetben, ha a hiba következtében az Előfizetői szolgáltatást csak az Előfizetői szerződés szerinti minőség romlásával, vagy mennyiség csökkentésével lehetett igénybe venni, a vetítési alap négyszerese;
    c)a b) pont szerinti esetben, ha a hiba következtében az Előfizetői szolgáltatást nem lehetett igénybe venni, a vetítési alap nyolcszorosa (Eszr. 23. § (2)).

    "

    Forrás: [link]

    Tehát már értem, miért mondanak kétféle verziót a 72 óra számítására(akár ügyfélszolgálaton is ügyintézőtől függően), mert tényleg kétféleképpen számolják is(és nem gyakori eset - realitás szerint), így varso-nak és DJ. Ru$y-nek is igaza volt(köszönöm nekik az infókat), az újranyittatott hibajegybe nem számolják bele a hibaelhárítás értesítés és az újranyittatás közti időpontot. Ez fontos infó lehet annak, aki éppen a 60-72 óra fölött van, mert (másod)percre pontosan számolják a 72 órát, így ha két nap múlva lesz újranyitva, megáll az óra is.
    Esetemben ez rég mindegy, már csak a megkezdett napok számítanak. Ha ilyen gyorsan dolgoznak, megszüntetem a szerződést és kikérem egyben átutalva az összeget. ;] :DD

    Az idézett rész esetleg mehetne összefoglalóba, ha van rá igény :F Sry a hosszú hozzászólásért(mobil nézetben főleg), respect. :R

    MÁS

    Annyit hozzáfűznék az ONT frissítéshez, hogy előbb biztosítsák a szerződésben foglaltakat, azután tegyenek "telefonkönyvet" az ONT-ra. Inkább olyan software frissítés legyen, ami egyszerűbbé teszi a PPP Passthrough funkciót, oké, hogy el kell rontani a logint(üresen hagyva nem engedi leokézni, hibát ír), már lehetne olyan "okos" az SW, hogy ezt automatikusan megtegye a kapcsoló átállításával és lehetőleg kapcsolja ki a wlan részét kompletten(felesleges és biztonsági kockázat amúgy is). Ez a félig piktogrammos, félig szöveges menürendszer is dizájnos, de majdnem használhatatlan kategória. Szerencsére ezt nem kell használni gyakran.

    [ Szerkesztve ]

    "Got any other secret weapons?"

Új hozzászólás Aktív témák