- Erősítő, hangfalak
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Androidos tablet topic
- Milyen házat vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
Hirdetés
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz ludsimon #5595 üzenetére
A legtöbb Subarut hegyvidékes országokban veszik. Svájciak imádják. Kicsi ország, de több eladó Subijuj van, mint Németországban. Ha nekik jó, akkor Te sem fogod kinyírni egy-egy kirándulás alkalmával.
A dízel felejtős, törik a főtengelye. Ha meg automata váltóval keresed, a dízelt talán csak 2015-től lehetett automata váltóval rendelni.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ludsimon #5603 üzenetére
2014-től a 4. generáció (SJ) kapott cvt váltót csak, előtte az 1-2-3. generációsban (SF-SG-SH) 4 gangos hagyományos hidrodinamikus automataváltó van. Sokat eszik vele és nagyon hosszúak a fokozatok. Haveromnak volt, a reggeli csúcsban a Klinikáktól a Deákig eljött úgy, hogy egyszer sem váltott 2-esbe. Mind ezt 15 literes fogyival abszolválta (sima szívó 2.0i motor).
Ha már motorok:
A dízelt felejtsd el, az nagyon rossz konstrukció (behalnak a befecskendezők, eltörik a főtengelyt). A 2.0i motor probléma mentes, abból bármelyiket ajánlható ebből a korszakból. A 2.5i kicsit potensebb cserébe jobban hajlamos csipegetni az olajat és a hengerfejesedésre is hajlamosabb. A 3.0i már kellemesen erős, de az is hajlamos a hengerfejesedésre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz ludsimon #5607 üzenetére
menj el egy vezetéstechnikai tréningre, meg vegyél egy 20e ft-os hóláncot, bármelyik awd rendszer elég lesz, a rav4-é is. amúgy az egy tök jó autó. ha cvt a mániád , akkor a nissan x-trail t31 2,5 benyásat is megnézheted, garantálom, hogy imádnád (mondom ezt t30 tulajként, bár már nem sokáig).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
ludsimon
veterán
Közben látom mire mondod. Nagyon faszantosan fokozatmentes szó szerint. 😄
Én azért szeretem a cvt t mert baromira hatékony és praktikus.
Mindig abban a tartományban van a motor ahogy a gazpedalnak megfelelően akarom kivenni a motorból az erőt.Pont mint egy elektromos autó.
Csodálom hogy nem terjedt még el és miért óckodnak tőle emberek.Oké, constans hallgatni egy tartományban a motorhangot nem túl izgalmas, de kinek mi.
A halk elektromos autóhoz is hozzá lehet szokni. Városba nem is kell zummoges.
undefined
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ludsimon #5607 üzenetére
Akkor "konszernen belül" maradsz, mert a Subaru társtulajdonosa a Toyota (meg a Suzuki is).
Mind a kettőben haldexes rendszer van (itt írtam róla egy szösszenetet), a Mitsu okosabban van programozva (a rally-s évek nem múltak el nyom nélkül).
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz ludsimon #5610 üzenetére
azért óvatosan. a cvt váltók zömében egy "gagyi" szíjon át keresztül dolgozik két külön egység, ha az a szíj egyszer elszakad, az egész autó kuka. valóban hatékony, de azért nem tesz csodát, lehet vele nyerni 10-20%-ot kb. én semmiképp sem vennék 10 éves használt kocsit cvt váltóval, szerintem óriási kockázat, egy sima bolygóműves meg örök élet. két kivétel van:
- a subaru, mert neki nagyon masszív, láncos a cvt-je, amit nagy nyomatékú motorokhoz is oda mernek tenni
- a toyota, mert csaknézd meg, hogy pont a nissan x-trailnél a dízel motorokhoz sima 6-os bolygóműves automata van, csak a benzinhez jár cvt. vajon miért?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Hohó!
Nehogy már elküldjétek a Toyota topikba! Gyűjtsük a topik lakókat!
Mondjunk jó dolgokat a Subaru CVT-ről!Meg kell venni a Forestert CVT váltóval! Ha kintről is tudsz kocsit behozatni, akkor nézz szét külföldön. Van egy olyan előny, hogy sokan megvették a CVT-s Forestert, aztán rájöttek, hogy mégse kell, mert bőg a motor, meg nincsenek fokozatok, meg nem olyan mint a másik, stb. Ezért eladják. Van belőle szép számmal.
Sajnos nekem nincs a CVT-vel tapasztalatom, így egyelőre dícsérni nem tudom.
Csak annyit tudok, hogy jól néz ki a váltókar. A kormány mögött is tudsz váltani, és programoztak - ha jól tudom - hét fokozatot, hogy úgy is lehessen vele váltani, mint ha normál váltó lenne.
Vagy a sima szívóba lehet, hogy hat fokozatot, a turbósba meg hét fokozatot.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
válasz ludsimon #5616 üzenetére
nagyon öreg, buta az a 4-es subaru automata sajnos. emelkedőn fel-le váltogat, mert nem tudja eldönteni, hogy mi a jó neki stb. és sokat is fogyaszt vele a kocsi. a 2009-es forestert simán bevállaltuk volna családilag, de pont az automatája miatt esett ki. az eggyel újabb persze szuper, de az meg túl drága.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
válasz ludsimon #5616 üzenetére
10+ literrel simán számolhatsz vegyesben. Ennyivel a H6 OBK is beéri, amiben már 5 gangos az automata. És jobban is szedi a lábát.
Ez Jorus fogyasztása, pedig neki nehéz a lába.
És hogy H6 esetében a kérdésedre is legyen válasz, nekem egyszer volt ilyen 100 km/h-s etapom (filmet néztem ), akkor 8,47 lett az átlag.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
ludsimon
veterán
Amiket írtok kezd elmenni a kedvem a subitol.
Meg ott a félelem a 4.henger melegedés miatt bennem.Toyota Rav4 et 2.0L es motorral és automataval megbízhatóság miatt választanám.
Subit a jobb awd miatt. Ez az egy érv áll mellette.Cvt váltó a Rav4 ben milyen megbízhatóságra?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ludsimon #5620 üzenetére
Azt a Toyota topikban jobban tudják de én nem hallottam panaszt rá.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A 4. henger van a legközelebb a tűzfalhoz, neki van a legkisebb tere a hűtéshez (a forró levegő nem tud hova távozni) és a tűzfal vissza is ver valamennyi hőt. Ha rendszeresen nagyon meghajtod akkor lehetséges, hogy megég/átég a gyűrű az utolsó hengerben azaz hengerfejes lesz. Nyilván ez fokozott probléma a nagyobb hőt termelő erősebb motoroknál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Ez a hiba nálam biztosan nem fog előjönni.
Főúton 93, autópályán 120 az utazóm. Terepre nem megyek.
Előbb fog szétrohadni a japán csoda.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Nagyon jó! Jöhetnek a téli, hosszú sötét órák. Eddig mindig morogtam, mikor sötétben beültem, most már a morzsákat is látom a földön. És a dimmelést is jól reagálja a led, remélem hosszú életű lesz. A hátsó foglalatban már kétszer cseréltem a szofitát, mikor megvettem, nem is világított, meg most nyáron égett ki megint. A leden mondjuk van egy nagy hűtő borda, de a dimmelés nem tudom mennyire fogja lerövidíteni az életét.
Egy kicsit csalt amúgy a telefon, a fehéregyensúlyt is másképp lőtte be a nagyobb fény miatt.
A fedél könnyen, kézzel lejött, ellenben megsütötte a kezem a régi izzó. Rohadék! Pedig viszonylag hamar lekapcsoltam.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
-
Qru
MODERÁTOR
Érdekes mennyire mások a prefernciák, aki újként megvette az a full fapadosat (Active) vette és ezt az egyet húzta be az extralistán: a világos beltér plüss fotelekkel.
A színért nem de a feláras szövetért viszont nagyon hálás vagyok, mert sokkal kellemesebb mint az alap ülés ami ehhez képest egy olcsó tejfölöspohár anyagból van.#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
újként azért más a helyzet, alapáron is megkapod a kocsit, én is megnézném, hogy mire lapátolok ki még 2-3m ft-ot az ablakon. amúgy szerintem jól tette, a világos szép, a jobb kárpit meg jó. csak koszolódik, ja. mindent nem lehet...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
-
ludsimon
veterán
A Subi felé húz a szívem.
A 3. generációs Forester nagyon tetszik.Szerintetek egy olyan 'újabb' autó bírna ilyeneket? Vagy inkább vegyek második generációsat ehhez?
Másik kérdés, ha ilyen helyekre akarok 'tévedni' hol legális ilyen helyeken lemenni európán belül?[ Szerkesztve ]
undefined
-
CB
senior tag
válasz ludsimon #5639 üzenetére
Persze. De nem baj, hogy a 3. generációs fori automatája 4 sebességes?
Nem cvt!
Ha ilyen céljaid is vannak, akkor spec. autó kell. Kézi váltó, felezővel (van ilyen forester szériában a 3. generációban). De ha megnézed, spec. gumikon nyomják, emelt hasmagassággal, légbeömlő szélvédő tetejénél.
Ráadásul, nem féltik a festést.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
ludsimon
veterán
Ennyire hard core nem szeretném tolni. Csak ha letevedek egy ösvényre 'véletlenül' akkor azért bírja.
Bevallalom a 4 sebességes öreg automatát, meg a 150-158LE s boxer motort.
Ennek van olyan kinézete is ami elsőre is nagyon tetszetős.Rav4, Nissan nagyon unalmas doboz alakú.
Ebben van élet ránézésre is.undefined
-
CB
senior tag
válasz ludsimon #5641 üzenetére
És jobb ha tudod, hogy élőben meg jobb!
Azt a nagy lyukat a motorháztetőn a dízel, és a 240 LE benzines birtokolja.
A legfiatalabb kiadás középkonzolja már kétzónás digitális klímát, digitális kijelzőt, frankó fém tekerőket rejt, a rádión megjelenik a tolatókamera.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
-
outsiders
aktív tag
261km-es etapon felét klímázva, csak elég tempós (gps szerinti 110-130) országút és kis dugózás Pest környékén hazafelé hoztam össze egy 8.51 fogyit. Nem is értettem, mostanában nem fogyasztottam 9 alatt
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
válasz blasko92 #5647 üzenetére
Döngettem rendesen esküvőről hazafelé a fiamhoz, megőrzésre leadtuk 😁 160-ba csak belenyalni szoktam ha néha elrúgom, az a baj, hogy a forgalom miatt úgyis gyorsan fékezni kell rövid időn belül.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5649 üzenetére
Ki kell kormolni időnként. Viccen kívül amúgy néha tényleg nem árt meghajtani, mert ha csak alacsony rpm-en használod ellustul, lekormolódik (pl az EGR).
Főleg a vvt-s (AVCS), mert az alacsony fordulaton csak 3 szelepet használ a 4-ből*. Ha nagyon sokáig így marad be tud égni a nem használt szelep. Szóval nem kell nagypapázni, nem kell félni forgatni ha már üzem meleg. Azért csak okosan, engem az M35-ön már a 149-ért is levadászott az elfogó autó.mod:
*: Az a működési elve, hogy a szívó oldalon csak 1 szelepet nyit a 2-ből (kipufogó oldali fix) így kevesebb levegő jut a hengerbe amihez az ECU automatikusan kevesebb üzemanyagot kever. Az alacsonyabb fogyit és károsanyag kibocsájtást eredmény.
A modernebbek már a kipufogó oldalon is tudják változtatni az enyém még csak a szívó oldalon. Amúgy ez egy Honda szabadalom (VTi) másolata, amit a Toyota tökéletesített (VVTI-L).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Autós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kutya topik
- Erősítő, hangfalak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...