- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- OLED TV topic
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Steam Deck
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem a kezelési 80-100 Nm-t ír meghúzási nyomatékra. Sztem az neked is jó.
Petester: Nyilván benne van, hogy hibázik az ember olykor-olykor és az is benne van, hogy a sok elégedett ember nem hallatja a hangját csak aki elégedetlen. Továbbra sem veszem ki őket az ajánlott szervizek közül de én nem hozzájuk fogok járni az továbbra sem.
Nem tudom. Sajnos ennyire nem értek az automta váltókhoz. Minden esetre örülök, hogy az enyém manuális. Sosem lesz ilyen gondom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nekünk a fólia nagyon bejött. Bár mostanában nem volt olyan gatya rohasztó kánikula, ennek lehet talán némi köze is hozzá, de a fólia felrakása óta béke van hátul, sőt! Eddig 22 fokra volt állítva a klíma, múlt hétvégén meg volt, hogy 23,5-re fel kellett vennem, mert Anya mondta, hogy fázik! Hátul! És nem is érzem már huzatosnak a klímát sem, nem süvít a hideg szél a fülem mellett, mert nem kell annyira intenzíven hűtenie. Kellett ez is a jobb komforthoz, mint az első térképolvasó lámpák felkapcsolása ajtó nyitásra.
Qru: Nekem még mindig vegyesek az érzéseim a Seibikoval, azt se merem mondani, hogy ajánlott, de azt sem, hogy nem... Nincs olyan kategória, hogy végső esetre vagy csak feltételesen ajánlott?
A váltós kérdés meg csak hangos gondolkodás volt, jó lenne végre eljutnom a Hacehez is, hogy ők is mondjanak rá valamit. Ha nagyjából ugyan az a diagnózis és nincs olyan távol a két ajánlott ár egymáshoz, akkor lehet a Hacenél hagyom ott, mert bár biztos drágábbak lesznek és sokkal kalandosabb onnan haza jutnom, meg vissza, de a Seibiko nyűglődéssel már kezd a hócipőm tele lenni...Amúgy a Háriék mennyire lehetnek jók automata váltóban? Mert kicsit olyan az érzésem velük kapcsolatban, hogy kevesebb tapasztalatuk lehet vele, mint mondjuk a Seibikonak... Bálnát is ezért hanyagoltam Érden, mert inkább a piszkált, épített autók vonalát emlegetik tőle.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem over inkább downclock. De a wandler működik, nem tűnik rossznak, szépen vált, nem bizonytalankodik, sőt az eddigi lockup szelepes gond se jön azóta (hidegen volt egy kis bizonytalansága, mintha csúsztatott volna), azt is cserélték, a felújító készlet része.
De hamarosan kiderül, ha van/volt turpisság, pénteken megyek Háriékhoz, végre sikerült elérnem és időpontot egyeztetni.
Amúgy automata váltót nem javítanak, de ha perifériát érinti a probléma, azt vállalják.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Hopp, egy új OBK H6-os motorral: [link]
Úgy tűnik meg lehet tanítani neki a °C fokot, a klíma vezérlőn mintha 31 °C lenne kiírva. A mph órával meg már együtt tudnék élni. Nem hozza be valaki, hogy évek múlva megvehessem?
Meg mi lehet a kormány alatt az a konzol? Fegyvertartó?
Illetőleg az UDM modellekben nincs xenon vagy csak arra felé nem kötelező a lámpamosó hozzá?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #5510 üzenetére
Azokat amiket árultak európai piacon is azokat át lehet állítani metrikus mértékegységekre.
A mérföldes osztás nem gond a sebességkijelzőn, mert kötelező km/h-ban is feltüntetniük.
Ugyan Észak Amerika egy piacnak számít a gyártó szemszögéből de Kanadában (mint volt Francia gyarmat) metrikus rendszer van szemben az amerikaival.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Engem csak a gyári navi szórakoztatott a maga 1 bites egyszerűségével (bár ahogy Jorus mondta anno, 2003-ban nagyon frankó lehetett), de az új cuccal már jól együtt tudok élni.
Meg a videózás is jól jött, múlt hétvégén voltunk Szerencsen és a nagyobbik gyereknek az anyja nem tette be a tabletet, hogy valamivel csendben el legyen vele az úton (persze magáról gondoskodott, hogy ne unatkozzon ). Végig nyekergett csóri, hogy mikor érünk már oda, amit tudott, már megevett, csak hogy teljen az idő neki. Erre eszembe jutott, hogy van videó a kártyán, így legalább az út második fele csendben telt.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Valahogy biztos elszórakoztattuk magunkat. Nekem mondjuk nincs emlékem róla, hogy mit csináltam, pedig 2 hetente jártunk nagyanyóhoz, ami 1,5 órás út volt egy irányba.
Szerk.: Bár azért jönnek elő az emlékek, volt Vuk mese kazettám, meg gyerek dalos is, ezeket sűrűn hallgattuk. Biztos élvezték apámék az ezredik alkalom után is...
Aztán megkaptam az első NDK-s walkmanem, amihez állandón könyörögnöm kellett elemért...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
-
outsiders
aktív tag
Ennyi.... Aztán kapok egy követ és vége a hűtőmnek Ha már cserélnék, akkor valami Hella-szerű durva dudát is rakatnék oda...
Egyelőre önmérsékletet gyakorlok, asszony mondta a bőrözésre is, hogy minek. Nem értenek ehhez a nők... Majd október körül megyek egy kört Háriékhoz vagy Niesz Ferihez, ez a hülye diffihang zavar, ami lehet nem is az. Itt boncolgatják, mik lehetnek az okok. Szépvölgyinek fogalma sincs, Seibiko szerint ez ilyen (nem is mentünk olyan sebességgel az M3 bevezetőn, hogy hallja a hangot, na mindegy... ), hátha egy harmadik vagy negyedik talál megoldást. Kiszigeteltem a kasznit, nincs már szélzajom se. De valami fütyül veszett mód 105 felett, mintha hátulról jönne.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
nagyúr
Meg a visszapillantós rendszámos és a visszapillantós autófelismerő-játék autópályán! Persze Trabival könnyű volt, hogy megjelenik egy autó a visszapillantóban, és amire elmegy mellettünk, meg kell mondani a márkát/típust, mert ugye értelemszerűen az autópálya forgalmának 95%-a elment mellettünk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Független tőle. Diffi rendben van elvileg, az volt lekapva, amit fejtettek le olajat tavasszal szép tiszta és világos volt, nem volt megégve. Korábban Szépvölgyin előző tulajnál dobtak rá másik hátsó diffit, azzal is csinálta.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5530 üzenetére
Érdekes. És 150 felett megint elhallgat vagy csak csendesedik?
Nyilván akkor a kerék és/vagy kapcsolódó cucc fordulatszámával összefüggő a dolog. Lehet felni (centrír), gumi (szálszakadt), tárcsa/dob (üt), agy/csapágy, difi... De hátul van szóval behatárolható nagyjából ez már támpont.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Eltűnt az egyik Tribeca a hahuról. Lesz vajon hamarosan valaki, aki bejelentkezik vele ide?
(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #5535 üzenetére
Nagyon dög ezekkel a kerekekkel
No, hogy velem is történjen valami, ma kaptam egy alacsony olajszint jelzést. Megálltak pár percre, megnéztem, valóban az alsó nívó alá ment picivel Hazafelé megnézem még egyszer, addigra biztosan visszacsorog minden. Túl sok nem hiányzik, melegen, újraindítás után már nem is jelezte, hogy kevesellné az anyagot. Érdekes, nem tűnt fel pedig, hogy gyorsan fogyna az olaj
Az olajcsere még nem igazán esedékes - mindenesetre hazafelé inkább utántöltöm.
Beszéltem egy helyi autósbolttal, persze 5W40 Motul 8100 pont nincs náluk készleten. Van Valvoline, Castrol, Shell, Mobil és Eneos, elvileg mindből van 5w40 (gyakorlatban majd ott fogom meglátni). Gondolom Valvoline forgalmazók, mert ezt ajánlották. Szerintetek melyikből vegyek pótlásra (sorrend sem árthat, ha mégsem lenne a kiszemelt) Gondolom az Eneossal nem nyúlnék mellé. -
nagyúr
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #5536 üzenetére
Unix forgalmaz Motult, viszonylag gyors átfutással (néhány óra) tudnak kirendeltségre szállítani. Én is tőlük szoktam már venni, 31% kedvezményt tudnak rá adni, ha van kapcsolatod.
Szerk.: Nekem is volt már olyan, hogy megcsappant a szintem, sokat városoztam akkor és hosszú út után szemmel látható volt a csökkenés.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #5539 üzenetére
Mindig van egy kis tarcsi olajam, mert 5 litert rendelek és 4,3 a cseretöltet.
Ha nyelezed minden autónál lesz minimális olajfogyás, magas fordulaton a FH-nál meg tud tapadni az olaj és a lehúzógyűrű nem tudja tökéletesen lehúzni az összes olajat ami így az égéstérben marad és elég.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Hogy szoktátok ellenőrizni a hűtőfolyadék mennyiségét? Sehogysem látok rá a tartályra. Legutóbb akkor néztem, amikor gumisnál voltam tavasszal, és fel volt emelve, alulró megvilágítva szépen látszik a folyadékszint, de a motorháztető felől nézve nem látom hogy áll. Ha felülről, a kupakot levéve belenézek, akkor a kanyarban látszik a folyadék teteje, de mégis jó lenne látni a pontos szintet. H4-nél könnyű, mert ott rengeteg hely van, de H6-nál elég zsúfolt az a szekció minden irányból.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Acheron
őstag
Ezt még az előző tulaj töltötte bele, de anno kitárgyaltuk, hogy nyárra OK az 5W40. Kézikönyv szerint mindkettő jó. A téli töltet (pár hónap múlva esedékes) biztosan 5W30 lesz, azután nyár elején meglátom (bár addig nem fogok vele annyit menni, hogy újra cserelni kelljen.)
Köszönöm a tanácsokat, akkor hazafelé még kibírja - nem vészesen alacsony a szint. Felhívok pár miskolci boltot is, hátha náluk akad Motul.
Kíváncsi vagyok, mekkora mennyiség lehet az alsó és felső nívó között.[ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
A motor felőli oldalon van a min/max vonás, simán be lehet látni, pedig nem látok kanyarban.
Vagy ha koszos a tartály fala, ha felülről bevilágítasz a telefonnal, akkor is simán kivehetőnek kellene lennie a szintnek.
Vagy Neked van ott valami extra, ami miatt nem lehet belátni?(#5542) Qru
Akkor pont nem bántottam, inkább arra gondoltam, hogy felhígult az olaj és a tartós hosszú úton "kitisztult"
FH=felső holtpont?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #5544 üzenetére
Nyárra jó valóban én is maradtam a téli olajnál pont az átnyúló csere miatt. Nyár végén már nem akartam nyári olajat beletenni. Elvileg a 0W30 is mehetne bele, lehet bekóstolom a következő cserére.
mod:
Petester: Igen, felső holtpont. Ugye az olajpumpát a főtengelyről hajtják, magas főtengely fordulaton sok olajat szállít. Na most a sok olajat a gyorsan mozgó dugattyú nem tudja olyan tökéletesen lehúzni így marad kicsi az égéstérben. Ez természetes jelenség nem hiba.
Kondenzvíz kerülhet az olajba amitől kicsit felhígul (forró robbanás az égéstérben vs hideg hengerfal/dugattyúhüvely) aztán ha elmész egy hosszabb karikára az el is párolog belőle.
Az a baj ha sok rövid utat mész akkor felsavasodik az olaj és nagyon leromlik a kenési képessége, amit különböző adalékokkal tudnak meggátolni. Ezt az olaj TBN száma jelöli, minél magasabb annál több adalék van benne. Nyilván egy longlife olajban (A5) sokkal több lesz mint egy nem longlifeban (A3).De akkor miért kell mégis cserélni 1-2 év után a longlife olajat ha egyszer sok benne az adalék?
Azért mert a levegővel érintkezve ezek az adalékok bomlásnak indulnak. Szóval hiába a sok adalék, hiába a kevés méter ha felbontottad az olajos kannát onnantól álltában is romlik az olaj. Ezért szokták feltüntetni az olajos kannán az eltarthatósági idejét.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Petester #5545 üzenetére
Így, hogy felülről belevilágítottam a tartályba, végre meglett a szint, köszi! Hári mondta, hogy elég gatya a HF tömítésem, még nem vészes, majd vezérléscserénél azt is cserélik, de mondta, hogy figyeljem a hűtőfolyadék szintjét, mert ha elkezdi csipegetni, akkor cserélni kell a tömítést.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Acheron
őstag
válasz Petester #5546 üzenetére
Ha annyi lenne nekem is, akkor az teljesen rendben van. 5 - 6 ezer km -t toltunk együtt eddig, az 1l / 10000 - 12000 km pedig nem az ördögtől való.
(#5547) Qru: Attól tartok nekem nagyon vékony lenne a 0W30. Télen még csak - csak, de ha nyárra maradna, ott már grízes. Ez a motor azért tud fűteni (ejj, beh jó is lesz télen )[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000