Hirdetés
-
PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
gp A tervek szerint jövő hónapban érkezika Godzilla DLC, amelyet már a Sony konzol tulajok is megkapnak.
-
Leépítésekbe kezd a Grand Theft Auto kiadója
it A munkaerő 5 százalékát bocsájtja el a Take-Two, valamint egyes projekteket is leállít.
-
Inteles VGA-val jelentkezett a Biostar
ph Egy gyárilag húzott, 8 GB-os Arc A750 landolt a cég kínálatában.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Egyik kocsimon se cserélgettem sosenem ily módon a gumikat, de az tény, hogy az elsők jobban kopnak a nyiffanós kanyarok, nagyobb tömeg, fékezés, stb. miatt, szal ha cseréled őket, lehet kicsit spórolni velük, és akkor 10k után még nem kopottat teszel fel hátra, szal van benne ráció.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
A kopás nem érdekel így is előbb öregszik el a gumim mint elkopna (az előzőt is azért kukáztam mert már öreg volt), elvileg a c.diff-et kíméled vele. Nekem most 20k óta nem volt cseréve de akkor lehet tavaszra átcserélem őket. Kérdés a TPMS-nek mindegy hol van a gumi vagy arra is érzékeny, hogy elöl/hátul van?
Parci: Egyik autómon sem cserélgettem soha mert nem látom értelmét, ha elkopik/elöregszik úgyis veszek újat de azok mezei rwd/fwd autók voltak amikben nem volt központi diffi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Urak!
Ha már így benne vagytok a boncolgatásban, lenne egy szakmai kérdésem. Subarun a gyertyacsere megoldható a blokk kiszerelése nélkül?
Van olyan előírt szervíz tevékenység (kötelező szervízre gondolok), amihez a blokk kiszerelésé szükséges.
Izzócsere a fényszórókban a komplett lámpa kiszerelés nélkül megy?40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
Milyen típusról van szó?
H4-esben lehet gyertyát cserélni simán, Qruék is megoldották. H6-ban macerásabb, de természetesen ott sem kell kivenni ehhez a blokkot.
Nem tudok olyan közelező szervizről, aminél kiszednék a blokkot, kivéve, ha cserélik a vezérlést nyilván, de az csak szíjasnál kötelező, láncosnál opcionális, nem kötelező cserélni, ha nincs vele gond.
Izzócsere Outbackben simán megoldható otthon, házilag, hátul kényelmesebb szerelni, ha kiveszed a lámpatestet, elöl pedig hozzá lehet férni a motortér felől, csak az egyik oldalon ki kell szedni az akksit, a másikon a légszűrőházat, hogy hozzá lehessen férni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
CB
senior tag
Idén új, 2.0-ás benyás CVT Forestert, vagy XV-t szeretnék venni. Remélem a legújabb motoroknál sem kell semmi kötelezőhöz atomjaira bontani a motorteret.
Ha jól tudom, ezek láncosak. Fájna, ha valamihez a teljes blokkot kivennék, mert azt már ugyanúgy nem lehet visszaszerelni. Tudjátok......mindig marad egy-két alkatrész.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Gyertya oldalról hozzáférhető még a 2.5-nél is a 2.0 meg keskenyebb... Akksit kell kiszedni hozzá az egyik oldalon a másikon meg a légszűrőházat. Haverral ketten kb 1 óra alatt végeztünk vele úgy, hogy életünkben elősször cserétlünk Subaruban gyertyát.
mod:
outsiders: Igen ezért kérdeztem, mert 3 éve fent van a gumi aztán azóta csak nyomást ellenőriztem benne és kész. De akkor tavaszra megcserélem, haverom gumis átcseréli sec-perc alatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #1999 üzenetére
Alapmotor a 2.5i, a 2.0i picit gyenge bele. Az állandó összkerék sok lovat elvisz. A 2.5-el sem rakéta a 3.0 (ültem Jorus mellet még a chippelés előtt) azért sokkal jobban megy. Ha egy ideális balanszot keresel a fogyi és a teljesítmény között akkor 2.5i (érdemben a 2.0i sem eszik kevesebbet).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
_Smooth
senior tag
Hát én is valahogy így sejtettem. 2.0 csak azért van szem előtt, mert kb csak azzal látok autót. 3.0 pedig azért hanyagolódik kicsit, mert szinte kizárólag automatát látok belőle. Ezért próbálok jobban a 2.5-re rámenni.
Igazából hatalmas teljesítményre (végsebességre) nincs szükségem. 140-150es tempónál nem szoktam többet autózni (céges autóval sem a sebességmámor hajtott 200 fölé, hanem, hogy a szombati 800km-es hazautat minél hamarabb letudjam ). Ami miatt kellene a nagyobb blokk, az a megfelelő tartalék, de még előzésnél sem okoz gondot visszaváltani. AWD-s autóhoz még sosem volt szerencsém, bár olvastam/hallottam már korábban is, hogy azért elvesz a teljesítményből. Előző autónk egy 1.6i (88LE) Xsara coupe volt. Nem egy erőgép, de kényelmesen autózható 2fővel. Cégesből benzines is csak 105LE, TSi meg CRTDi/TDCi példányok voltak csak erősebbek (főleg nyomatékosabbak)... Egy 120-160lovas TSi nyomatéka több, mint elegendő. A 150lovas dieselekét érdemben ki se használtam.
Szóval ezekhez tudok viszonyítani, és ott a Xsara LE-tömeg aránya adja a köszöböt, egy Golf V variant 1.6 szívó arányban/dinamikáját tekintve számomra ideális/kielégítő volt. Ha egy 2.0 boxer (akár a 137lovas SOHC(?) is) képes ezt hozni az AWD mellett, akkor alaposan kitárul számomra a piac, mert az már tökre elegendő lenne számunkra (kicsit elmarad az élményautózástól, de racionális kompromisszumot nyújt).
Ezért lettem volna kíváncsi egy táblára, ahol legalább az összes motor alap (max) adatát leírják, esetleg egyes fordulatokon külön részletezve. Így legalább egy kicsivel közelebbi képet kapnék viszonyításként az eddigi néhányszáz autóhoz képest, amihez volt szerencsém. (tudom, csak száraz papír, de már valamivel közelebbi - tömeg-teljesítmény-nyomaték adott fordulaton... persze, a váltó kialakítása és az összkerék is szépen bele tud rontani a képbe, és ezért is szeretnék majd megnézni, kipróbálni párat)(#2009) outsiders
Nagyon kedves Tőled, köszönöm szépen, és ha tényleg komolyan gondoltad, akkor szívesen élnék is a lehetőséggel.
Bár egyelőre a környékbeli használautótelepekre se nagyon van időm beszaladni, de valamikor csak tudunk keríteni rá időt
15cm kellemesen hangzik, akkor nekem is marad egy 10es
Mondjuk nekem a legtöbb gondot a kormány/ülés táv beállítása szokott gondot okozni. Ezt eddig a Golfban tudtam legoptimálisabban megoldani. Ott rendesen ki tudtam húzni a kormányoszlopot, így nem térdeltem le a kulcsot (Xsaraban volt ez a legrosszabb - pedig ott is lehetett mélységében állítani, de alig néhány centit)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
outsiders
aktív tag
válasz _Smooth #2012 üzenetére
Égimeszelő testvérem..... Nekem nincs is totálra hátra tolva az ülés, elég kellemes üléspozíciót be tudok lőni. Komolyan gondoltam a próbát, amit mondtál dinamikát azt bőven hozza a 2 literes blokk 158 nyihahával. Hátsó lábtér nem tánctér, de kibírható bőven. Csomagtér is szép darab, a gyári adat az kalaptartóig van mérve, afelett kb még egyszer annyi van a hatalmas ablakok és a nagy belmagasság miatt.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2013 üzenetére
Ugyan már, nálam ez az átlag... 150ig csak mélység van, nem magasság
Amúgy nem is annyira az szokott a problémám lenni, mennyire lehet az ülést hátra tolni, hanem, hogy a kormányt mennyire lehet közelebb húzni.
Hogy mögöttem mennyi hely lesz, az a legkevesebb. Ritkán ülnek mögém, akkor is max "mély" emberek vagy majd esetleg gyerekülés...
Akkor egy kis mustrát majd privátban egyeztetünk# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
válasz _Smooth #2014 üzenetére
3rd gen Outbackbe majd mindenképpen ülj be próbaképpen, a 195 centiddel, mert nekem a 184 centimmel (oké, az átlagosnál kicsit hosszabb arányaiban a lábam - 89 centi a belső combhosszom) koppra hátra van tolva az ülés, és így punkt jó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2012 üzenetére
Ezért autózható jobban a 2.5-ös, mert lóban nem erősebb (165 ló mind a kettő) de nyomatékban elég nagy a különbség (196 vs 226 Nm) ami a használhatóságot nagyban javítja, nem kell forgatnod, hogy haladj ezért nem is eszik érdemben többet a 2.5-ös. Sajnos elég ritka a 2.5-ös többnyire a 2.0i-t vették közpes felszereltséggel akinek meg volt pénze az 3.0i-t vett amihez meg automata dukált gyárilag (kézi csak a Spec B-ben van ami kb fehér holló de azért van: [link] vagy van 2.5 turbó ami még annál is ritkább: [link]).
Igen a 137 lovas SOHC, a 165 az DOHC. 137 ló elég kevés de egy próbakört mehetsz vele, polgári közlekedésre végülis elég...
A gyári adatok így néznek ki a Legacy/Outback párosnál:
2.0i (SOHC): 137 Le@5600 / 187 Nm@3600 (Euro 4)
2.0i (DOHC): 165 Le@6800 / 196 Nm@3200 (Euro 5)
2.5i (DOHC): 165 Le@5600 / 226 Nm@3600 (Euro 5)
3.0i (DOHC): 245 Le@6000 / 297 Nm@4400 (Euro 5)Súlyukat nem vágom fejből pontosan de nincs nagy difi köztük a legkönnyebb a leggyengébb (1390 kg a sedan, a kombi 1415 kg), a legnehzebb a legerősebb (1495 kg). Az obk kicsit nehezebb mint a Legacy de azt aztán pláne nem tudom mennyivel.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
nekem a 178 centimmel és normál lábammal is koppra hátra van tolva és így pont jó
kicsi ez a kocsi belül, az a helyzet
megszoktam már, de akárhányszor átülök egy frissebb (= többnyire, hogy belül tágasabb) kocsiba, mindig megállapítom, hogy ára van a nagy motornak, szimmetrikus felépítésnek, összkerékhajtásnak
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
-
_Smooth
senior tag
Ezzel a részével azért tisztában vagyok. Mármint abban biztos vagyok, hogy a 2.5-ös jobban autózható a magasabb nyomaték miatt, ezért keresném alapvetően én is azt
De ha az eddig hajtott szekerekhez képest (a sorosnál - no politics - nyomatékosabb boxer) jobban vagy legalább úgy teljesítenek a gyengébb példányok is, akkor nem fog megfeszülni, hogy az amúgy sem túl erős kínálatból nagy mázlival kifogjak egy 2.5-öst (közben elengedve hibátlan 2.0-sokat). De ha a kicsikből (főleg a leggyengébb) tényleg nagyon kevés, akkor teljesen kizárom.Mindenestre köszönöm a listát róluk. Érzésre a 187Nm is elég lenne az 1400kg mellé.
Korábban a kis Xsara 1.6i 8v tudott 88LE@5600RPM és 134Nm@3000. Cseppet se volt izgalmas, de szépen, dinamikusan tudtam azért mozgatni vele az 1100kg-s testét. Ezért is lenne ez az arány a belépő.
Ha jól tudom, akkor egy elsőkerekes esetén kb 10% veszteséggel lehet kalkulálni (BHP vs WHP), míg AWD esetén akár 20-25% is lehet.
Vagyis (pusztán papíron) itt kb 80LE jutott a kerekre, míg a 137lovas verzió esetén kb legrosszabb esetben is úgy 100 körül. Ami 20% többlet a megszokotthoz képest, persze önsúlyban is hasonló a difi.
A legideálisabb a vacak kis golfnál tapasztalt menetdinamika lenne (az mondjuk fele/harmadannyi idős volt, mint a xsara). Az kb 105lovas volt, vagyis durván 95LE a kerekeken. Tehát ez elvileg elég közel lehet a legkisebb 2.0 boxerhez, és ott a súly is kb ugyanaz.
Ha már 2.0, akkor az SOHC költségeit tekintve szimpatikusabb (nyomatékban nincs horror különbség, teljesítménye meg mindkettőnek elég a 140-150es tempóhoz).Tudom, eretnekség a fenti motorokat dinamikus autózással egy mondatban említeni
Azt is tudom, mire képes egy valóban erős autó (250+, nem a 150lovas passat)... de ezeket nem tudnám érdemben kihasználni, azon ritka alkalmakért meg nem racionális döntés. Ügyesen autózva egy ilyen motor is tud némi mókát nyújtani
Szóval a cél továbbra is egy 2.5 lenne, de akkor talán nem vetem el a kisebbeket se. Automatára viszont továbbra se tudom rászánni magam, így a 3.0 kiesik sajna(#2019) Jorus
Detto. Én is inkább belehúzom magam kicsit a kormányba, majdnem egyenes háttal. Szépen belátom a környezetem, gyorsabban, biztosabban tudok reagálni az egyes eseményekre. Sokkal inkább érzem így az autót a végtagjaim meghosszabbításaként, mint fetrengősben, folyamatos ficergéssel, hogy mindent rendesen elérjek.
Biztos van, aki szerint nagypapás, vagy rallys (bár azért messze vagyok egy tapasztal pilótától ), de nem különösebben szoktam adni így mások véleményére.[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2024 üzenetére
A 137 lovasat én picit gyengének tartom - noha nem vezettem olyat - abból kiindulva, hogy az én 2.5-ösöm sem megy nagyot... Viszont a 2 literes mellett az szól, hogy egy picit jobb konstrukció, a 2.5-ös hajlamos csipegetni az olajat.
Azt mondom, hogy próbálj ki egy 137 lovasat és ha az megfelelő dinamikát ad neked akkor olyat vegyél. Fogyiban ez a legjobb benzines és olcsóbb a fenntartása is (kapásból a vezérléscsere 20k-val olcsóbb).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nagyon érik a csomagtér rögzítő háló beszerzés. Nincs semmilyen speckó igény (azon kívül, hogy a 6 fülig elérjen?), csak bemegyek a Homasitába és kiválasztom a legszimpatikusabbat? Vagy Ti hol vettétek?
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2031 üzenetére
A ládát nem szeretem, attól olyan melós autó feelingem lesz és az is csúszkál. De Aldi/Lidlben szokott lenni tépőzáras autós táska az pl nem csúszkál. De akkor is maradok a hálónál. Bögre pl a gyári WRX hálót simán áttette a Jetta-ba, szóval ezek elég univerzálisak.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
ez volt már? aki ilyet keres, az ezt most megveheti. aztán majd elfogy, és akkor lehet megint várni fél évet alsó hangon. magyarán, látszólag ez kb. az a vétel, ami félévente-évente, ha egy van.
(én anno megtudtam, hogy eladó egy jó outback, másnap lementem somogyba és megvettem. csak úgy mondom )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
_Smooth
senior tag
Én egy ilyenre kérdés nélkül mozdulnék rá. Ha manuális lenne és legalább 2.5i, saját magamra licitálnék rá
Az a belső egyszerűen brutális.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
HÁZIGAZDA
válasz _Smooth #2037 üzenetére
jé, de ismerős, épp ilyen az enyém belseje (csak faceliftes)
ne értékeld túl amúgy a belsejét: nem rossz és szép a világos bőr, de:
- elég szűkös a kocsi
- nem is különösképpen kényelmes sehol, de még a vezetőülésben leginkább
- az illesztések, anyaghasználat nem rossz, de nem is kiemelkedőamúgy, ha nem próbáltál még h6 automatát, próbálj ki egyet. lehet manuálisan váltogatni, de úgy sem fogsz...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
_Smooth
senior tag
Közben megnéztem újra a hirdetést (sasoltam egy párat) - valamiért úgy rémlett, ez volt a kisebbik 2.0... most néztem, h ez H6-os
Így már rendben van.
Belsőben nem a szín fogott meg, hanem az állapot
Brutál! Totál szalon állapot.
Automatáknak meg már a hangját se szeretem# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
A váltás közbeni motorhangra gondolt. Én mondjuk szeretem az automatákban, amikor lájtosan krúzolva indulsz, és finoman pakolgatja magát 35-nél már hármasba, de nem vagyunk egyformák. Kézi váltósnál ugye markánsabb a váltásközbeni hang, mivel nehéz 1000-ből 1000-szer ugyanolyan jó ütemben elvégezni a mérlegmozgást a két lábaddal, pont ugyanúgy húzni a váltókart, pont annyi gázt adni, stb., szal ott markánsabb a motor hangja ilyen esetben.
Na, mondjuk, ha léped neki, akkor az automata is úgy vált, ahogy kell oda-vissza, visszaváltásnál meg olyan a motorfék, hogy az utassok simán fejelik a szélvédőt - szerpentineken manuálban szoktam tolni, és csak visszakapcsolással lassítok. Egyszer sok időm lesz, kajak megfordíttatom a váltókart, mert még azóta sem áll kézre az utcai elrendezés.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
sajnos nem "szoktam" (nem eleget) szerpentinen menni , de igen, ott lefelé én is motorfékezek manuális módban. de úgy amúgy nem, ha gyorsan kell előzni, s#, ordítás, halálhörgés, azt kész. szerintem össze is csinálja magát a megelőzött opelkorzában ülő sofőr az orkántól
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
[link] új Lega lesz vagy micsoda szerintetek? Vagy a Levorg vonalán a sportkombi után sportszedán?
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2044 üzenetére
Gondolom, a kivezetésre kerülő STi utódja lesz itt.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
na, van fent egy f.sza(nak tűnő) 3,6-os tribeca. valaki vegye meg
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
ó, és ls430-asok is kerültek fel, csak hogy forogjon a kés a szívemben. kicsit azért ki vannak púzva az üléseik, de akkor is...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Bestbuy játékok
- Synology NAS
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen routert?
- További aktív témák...