- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6951 üzenetére
Nem tudom az enyém vhogy sok emberből kiváltja a na nyomjuk le a hülye Imprezást, aztán van amikor felveszem a kesztyűt. Biztos a vasfelni miatt azt gondolják, hogy egy 1.5i-vel van dolguk vagy nem tudom. De azért a 1390 kg és 173 ló nem olyan rossz arány még akkor sem ha nagy a hajtási veszteség a 4wd miatt.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Sub-ZeRo #6949 üzenetére
És tényleg. Amúgy az olajfogyi nálam is megvolt a H6 esetében, 3-4000 km-ként elfogyasztott 1/2 liter olajat. A HF felújítás óta ez megszűnt. Utolsó olajcsere óta belement kb 7000 km és alig ment lejjebb az olajszint. Egy tréning autónál meg szerintem nehéz elvárni a makulátlan műszaki állapotot, ha jól emlékszek, akkor az volt?
Más, milyen külföldi oldalak léteznek még? Amiket nézek, a mobile.de, az autoscout24.ch vagy .de, a gebrauchtwagen.at, willhaben.at. Érdemes még valamit nézni? Tribeca felhozatal - bár várható volt - elég csekély, ha meg a 3,6-ost keresem, még kisebb a találati lista. Nem beszélve, ha 7 személyest szeretnénk... Nagyon kivárással lehet jót, jó áron találni. És ahogy olvastam, mint Parci írta, csak ezt érdemes keresni. A motor és az erőátvitel is jobb lett, 15-20%-kal kevesebbet eszik, mint a 3.0 és a gyorsulása is 1 mp-cel jobb.
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
Van benne akkor anyag rendesen, enyém is valami 1415kg, pedig azért bőven nagyobb méretben. Engem sose kóstolgatnak hálistennek Nem is bánom, fő a békesség, ez a kocsi ritkán csábít gyorshajtásra, inkább csak pár masszívabb kigyorsítás és kész, csíny letudva.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6953 üzenetére
Hegyes országokban mennek jobban a Subaruk de azért esetleg a Holland példányokra is vethetsz egy pillantást, bár valószínűleg ott is marha kevés lesz.
mod:
Kemény 4 db jelenleg: [link]
outsiders: A 4wd technika a nehéz, az majdnem +70-80 kg önmagában. Pedig ahol tudtak érdemben spórolni a súllyal ott megtették (alu géptető, alu futómű elemek, full alu motorblokk, stb).
Az enyém sem egy hosszútávfutó, kanyarban ügyes és ennyi, pályán nem is állok le izmozni mert egy 2.0 TDI is lenyom röhögve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
A dízelekkel a H6 se tud mit kezdeni, nem tudtam lelépni őket. Egy barátomnak egy 2.2-es 7. generációs Accordja van, valami chipsztuning szerűsséggel (alapból csak 140 LE, 340 Nm). Mikor volt lehetőségünk autózni egyet az M6-oson, nagyon egy ligában voltunk, pedig állítása szerint az elég híg minőségű szabolcsi, kis kutas gázolaj volt benne. Ha jobb gázolaj van benne, állítólag érezhetően jobbat megy.
Amit linkeltél, azok megvannak az autoscout24.de-n is. Sőt spanyol hirdetéseket is behív, ha kiveszem a német lokalizációt. Eddig egy svájci tetszik a legjobban, csak az nemszépszürke.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Olaszokban nem nagyon bízok, de leginkább csak azért, mert nem ismerem őket. Az megvan, hogy sokkal kevésbé rozsdásodnak az olaszból származó autók, de ennyi. Amúgy a mobile-n felbukkannak olasz hirdetések is, rendre olcsóbbak, mint a német vagy svájci hirdetések...
Szerk: [link]
A legolcsóbb vagyis a nagyon legolcsóbb pont olasz...Amúgy eddig ez tetszene a legjobban.
És kb 4 millióból megállna, mire hazaér, már csak regadózni, meg forgalomba helyezni kellene.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #6956 üzenetére
Jah, nyaralóba sokszor megyünk a régi 6-oson is, és ott, ahol az erdős részeken elnyílik dupla sávossá az út, hiába taposom, nem tudok érdemben lelépni asszony elől, pedig az övé csak 177 ló, ami 100 lóval gyengébb ugye. Node a rövid fokozatok, a 6 sebis váltó és a tepsi-lapos 380 Nm kompenzálja a teljesítmény-deficitet.
Mondjuk a B7 Passatnak elég gyík a DSG-je, mert mondjuk amíg az OBK 150 környékén Sport fokozatban lepadlózva még simán húz egy 3-ast (180 körül váltja a 4-et), a Passat ugyanilyen esetben (150-nel 6-osban) már egyáltalán nem akar visszaváltani Sport módban sem, szal lehet malmozni előzéskor. Ellenben alacsony sebességről simán pariban van.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6958 üzenetére
Nem rosszabb mint más nyugati piacok, itt is ki lehet fogni rendes autót. A rozsdára kell figyelni mert északon a hegyek miatt sóznak, délen nem viszont a sós tengeri pára ugyanúgy - ha nem jobban - megdolgozza a lemezeket. Plusz a parkolási kultúra (teljes hiánya) miatt sok apróbb sérülésre kell számítani ha déli az autó.
Azért a vám erre nem két fillér, azt is számold hozzá...
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Beszéltem Nyírővel, csak nem bírtam ki, rákérdeztem a Tribecára is. Elmondása szerint nincs kiemelendő gyenge pontja! A gázosak előbb utóbb hengerfejesek lesznek, állítása szerint nem erre tervezték. Amúgy felújítás szempontjából nincs különbség, a 3,6-os is felújítható 300-350-ből. Futómű és hajtás minden bírja a nagyobb tömeget. Szóval hajrá előre, van 1 évem találni egy patent, megkímélt 7 fős Ogrét.
Qru: "Azért a vám erre nem két fillér, azt is számold hozzá... "
9500CHF*280Ft+10%vám+27% áfa=3.720.000 Ft. Ha a németeknél vámoljuk, akkor kb 250k Ft-tal kedvezőbb, ha a kereskedő tud adni igazolást, hogy az EU-s kereskedelmi egyezménynek megfelel az autó (erről részletesebb infóm még nincs), akkor a vám megúszható és csak az áfát kell kifizetni. Szóval vannak lehetőségek, csak a megfelelő alanyt kell megtalálni, amibe érdemes pénzt és energiát fektetni.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Miért tűnik el állandóan a parkolóba rakott Tribeca a hahu-n? Eladó törli? Vagy rendszer hiba? Már 2x betettem a parkolóba és mindkétszer el is tűnt onnan...
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6961 üzenetére
Nagyon ajánlatos a Németeknél vámoltatni és ezt úgy mondom mint aki túl van már egy vámoltatáson. Nem csak az áfa miatt. A NAV nagyon földöntúli vételárat tud meghatározni ami alapján kiszabja a vámot. Hiába van a szerződésben egy fix összeg, attól ők sokkal magasabb árra taksálják az értékét az autónak, ami viszi felfelé a fizetendő vámot is. Viszont mivel Németország EU tag, kénytelenek az ő vámkiszabásukat elfogadni. Szóval eszedbe se jusson itthon vámoltatni.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Petester #6953 üzenetére
Igen, gyakolrós autó volt. Meg a kuplung is rosszalkodott akkor neki, mert mondta hogy nem az igazi.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #6939 üzenetére
Csak nem hagyott nyugodni, hogy mitől ül az autód feneke. Konzultáltam autószerlő haverral aki a következőket mondta (általánosságban, nem Subaru specifikusan):
Ha meg van ülve a kocsi fara és a lengéscsillapító jó akkor azt rugótörés okozhatja még. Jellemző hiba, hogy a rugótányérban megül a por/sár ami miatt nem szárad ki a rugótányér és az állandóan nedves közegben a rugó végéből a korrózió hatására letörik egy pár centis darab. Ekkor még a rugózás érzésre rendben van de már nem tudja kellően kiemelni az autó farát.
Esetleg érdemes lenne neked is ránézned erre a dologra.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Kár, hogy jobb kormányos...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
De nem mindent lehet balosítani, nem? Imprezát is csak akkor vállalnak, ha van balos donor hozzá. Más a kormánymű és más a vezeték köteg is, ha szívó Imprezából akarsz átpakolni, akkor csak a műszerfal és a szőnyegek csereszabatosak.
Más, tudtok olyan oldalt, ahol kideríthetem, hogy milyen felbontása lehet egy Tribeca központi monitornak? Sehol nem találok érdemi infót. Sőt azt sem, hogy milyen kártyás navi boxot tudok beletenni. Gyanítom ugyan az lehet, mint nekem a PDF-ben, de elbizonytalanodtam, ahogy csak lcd panelt kezdtem el keresni. Van 800x480 és van 480x234-es felbontásban is. A dvd egység ugyan az, csak annyiban tér el, hogy az ülés alatt van. De vajon kezelt nagyobb felbontást is? Azért az OBK és a Tribeca között van kb 3 év fejlesztés, ami akár jelenthet nagyobb felbontást is, de ismerve a Subarut, simán csak a régi felbontást tudhatja...
Meg Qru, mi volt az az oldal, ahonnan linkelted, hogy nekem az OBK-ben milyen hajtás van? Mi lehet a Tribeca alatt? Ugyan az a viszkós sper? Annyit már találtam, hogy a nyomaték 55:45 arányban oszlik el, deez egy nagyon szűkszavú sajtó anyagban volt meg.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6974 üzenetére
Azért kell a bontott balos műszerfal a többit megoldják, tűzfalat át kell fúrni az ellentétes oldalon és átvezethető a kábelkorbács. Persze másik korbács is kell de megoldható a legtöbb esetben.
TIR-t senki sem olvassa...?! Hát ezért csinosítgatom időről időre?!
mod:
45/55 az alapállás és hidraulika osztja/változtatja a nyomatékot a két tengely között. A hátsó sperr (LSD) viszont csak opcionális.
"Full-time all wheel drive with 45/55 torque split front-to-rear under normal conditions. Electronically controlled hydraulic multi-plate clutch installed in conjunction with the center planetary-type differential. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking to help determine the amount of clutch lock. Optional viscous-type limited-slip rear differential." - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #6976 üzenetére
Akkor mákod van, hogy nem szintszabályozós van benne mert az eszméletlen drága.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #6977 üzenetére
Igen a gyártó részéről opcionális. Az OBK, Forester és a Lega SpecB kapott LSD-t hátra szériában, ha jól tudom. Az új csiribiri elektronikásokban (x-mode) már nincs, ezzel súlyt és gyártási költséget spórolva azokban egy okosan programozott elektronikus difizár van (EDS).
Ezek nem választhatóak opcionális extra listáról, az egyetlen ilyen az UDM WRX ahol opcionális listáról lehet a nyomatékvektorálást is tudó awd-t rendelni (szoftveres dif az egész csak). Nyomatékvektorálás szériában csak az új STI és az XT (2017-től) kap, illetve az Impreza és a Levorg a legmagasabb sport felszereltség esetén.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Bár csak read onlyra, de nem pártoló tagoknak újra megnyílt a subaruklub fóruma.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én ettől tettem függővé, hogy 19-re befizetem e a pártolói díjat. Annak a fórumnak köszönhetem, hogy megismerkedhettem Jorussal, ha ő nincs, lehet csak H4-es OBK-em lenne. Bár a Corolla után az is nagy fejlődés lett volna, a H6 meg hiper tér ugrás.
Mindenesetre kíváncsi leszek mennyi idő kell ahhoz, hogy a társaság visszaszokjon a fórumba. Ha egyáltalán lesz még az embereknek kedve az arcon köpés után vissza nézni...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Biztos van jelszó emlékeztető...
Amúgy félre értettem, a fórum gyakorlatilag vissza állt az eredeti helyzetébe:
"Látogatóknak megnyitottam a Fórumot csak olvasásra , Klub nem elérhető. , regidztráltak nak korlátozottan elérhető, írhatnak, olvashatnak, Autóink számukra nem elérhető. Pártolóknak minden elérhető, Autóink is."Múltkor mondtam, hogy Érdről befelé szinte mindig mérnek. Ma is! Két helyen is, utóbbi egy civil Fiesta, ami ha megfordul, még talán meg is csípne valakit... [kép]
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
-
HÁZIGAZDA
egyébként tényleg qrva jó autó, sok szempontból a legjobbabb. rohadtul hiányzik, és ha lenne öt állásos garázs, meg sok fillér, irgalmatlanul nem adtam volna el. annyi, hogy nekünk és most utazóautónak volt kényelmesebb, de bizonyos százalékban azóta bánom, hogy megváltam tőle (tudtam persze előre is, hogy ez lesz).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Ez hogy tetszene?
Minden valamire való Foris extra benne van.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
Nekem is tetszik. Ha fél évvel ezelőtt fent lett volna, lehet, hogy ráhajtok, bár sötétkék, és én nem szeretem a kényes színeket.
A világos belső miatt nem problémázok, ha vigyázni kell rá, az megoldható.Sajnos itt is élni kell a gyanúperrel, hogy nincs-e valami rejtett hiba. Külföldről behozott, kevés kilométerrel.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Ez egy UDM Forester PZEV. Vagy törve volt vagy jég/vízkáros. Aukciókon veszik őket, ha megnézed itt árulják a 2015-ös Lega 3.6R-t is. Motorikusan oké (FB25) de amúgy tartogathat meglepiket bőven... Alaposan a körmére kell nézni és alkudni egy nagyot mert ez kb rájuk fog rohadni (főleg ennyiért).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ezt amúgy itthon nem is forgalmazták, valamint csak olasz és német szervizek tudták, tudják javítani. Ezeket szokták itthon átépíteni, mert diagnosztikára sincs senkinek programja. Márkaszerviznek sem. Egyetlen nyereség a tartály és szívócsonk. Ami mondjuk nem utolsó szempont, mert a papírozásért (tervekért) is elkérnek egy kisebb pénzmagot.
(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Grim Dawn
- Házimozi haladó szinten
- Politika
- További aktív témák...