-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #199900 üzenetére
A legjobb az elozes mielobbi szabalyos befejezese es aztan kihizodni jobbra, ahogy irod.
Na ez az elmelet. A gyakorlat meg a szelvedomosas, kodlampzas, feklampa villogtatas.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
6030D
Ármester
válasz macilaci78 #199900 üzenetére
Ja, én is ezt szoktam csinálni, hogy ha a belsőben vagyok és látom, hogy valaki utol fog érni, akkor már időben dobok neki egy jobbra indexet, hogy nyugi, menni fogok.
A gázelvételt csak ötletnek írtam, ha már mindenképpen büntizni akarunk. Amúgy meg megmondta a Pista, Sose veddkiel!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
yodamester10
őstag
Ha valakit érdekel
[link]
Sírnék ha ilyen állapotban lenne a verdám -
cech19960320
tag
Srácok!
Amennyire emlékszem, ennek a szarráhajtott céges szekérnek (2017 Octavia, 1.6 diesel) az előző két nyáron a hűtővízhőmérséklete meállt 90-re meleg motornál és onnan meg sem moccant. Idén hogy kijött a jó idő, rendszeresen elmászott felfele ha kicsit odalépek neki... de már most ott tartunk, hogy tempomat 130 esetén is 100-115 fok közt mászkál fel le. szintet ellenőriztem.
Valamint az olajhőmérsékletre is rendszeren 121-124 fokot ír..emlékeim szerint tavaly ez sem nagyon ment 118 fölé..
Lehet valami komolyabb gondja?
Engem már nem érint, mert jövő héten kapom valszeg az újat, de még más fogja használni a cégnél, nem lenne vicces ha lerohadna alatta az első héten.. -
KMT
addikt
válasz macilaci78 #199900 üzenetére
Gázelvétel: ha tele van a belső sáv (tehát max elém kerülni tudna, nem folyamatosan gyorsabban haladni) és tartok egy normális, nem túlzott, de nem veszélyes követési távolságot az előttem lévőtől, akkor ha rámmászik, azzal engem veszélyeztet, mivel az erős fékezésem épp a libasor miatt nem kizárt. Ezért és mert mennyena..cibe, én is van, hogy elveszem a gázt.
"A ködlámpáért előre kell hajolni, lusta vagyok rá."
Nem tudom, hogy milyen autó, de esélyes, hogy helytelen a vezetési pozíciód. Vagy túl hosszú a lábad és rövid a karod. -
molnarpeter
nagyúr
válasz cech19960320 #199908 üzenetére
Olaj még a kisebbik gond... Hűtőfolyadék szintet gondolom nézted. 3 szivattyú van a rendszerben, le kéne őket ellenőrizni. Maga a "fő" vízkavaró is egy állítható megoldás, szóval lehet a végén kompletten vezérlés csere lesz a megoldás (utángyártott vízpumpák között lehet találni egyszerű fixet is, azzal nincs többet ilyen gond) - ha vezérlés lenne, akkor km függvényében esetleg az olajpumpa szíját is érdemes volna cserélni, illetve illetve amennyiben ezen is Bosch CP4 van, ezt a magasnyomásút nem árt preventíve felújítani, mielőtt teleküldi a porlasztókat reszelékkel, bár gondolom annyira hosszú távra nincs tervezve vele, viszont porlasztót cserélni még drágább. Nameg előre is kérj szerviz időpontot a régire addig meg nagyon-nagyon figyelni kéne a hőmérsékleteket, kisebb tempó, stb vagy ami a felelősségbe belefér, OBD kütyüvel nézegetve a vizet még jobb volna. Annyit épp dolgozik az egyik villany pumpa is, hogy ne főzd le a kávét, de csak bizonyos szintig képes ellátni a feladatot, szóval tudom, hogy muszáj, de csak óvatosan
[ Szerkesztve ]
-
cech19960320
tag
válasz molnarpeter #199910 üzenetére
Köszönöm!
igen, a hűtőfolyadék szintet néztem.
A vezérlést elvileg valahol 150-160k km-nél cserélték, most van benne 300, szóval akkor lehet valóban újra aktuálisDe nekem ennyi elég is, hogy márpedig van ok aggodalomra, így akkor szépen le lesz adva, hogy nézzék át.
Már csak abban reménykedem, hogy az új kinézett szervizbe lesz elküldve, nem az eddigi balfasz, tróger csapathoz -
macilaci78
nagyúr
B5 Passat, 196 cm vagyok. Nem akkora mozdulat, épp csak a vállam nem éri a háttámlát, de a lapockám még igen.
Amúgy ilyen vonatkozáskor is ha van lehetőség a külsőben, akkor elengedem a majmot. Követési távolságot meg tartok és ahogy korábban írtam, igyekszem előre tekinteni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Kiskokó
veterán
válasz macilaci78 #199912 üzenetére
Igen, én is. Pedig azért átlagban én is haladós 140-150-el próbálok menni...
Aztán én vagyok a szemét gonosz paraszt Audis, ha éppen valaki bejön elém féktávra (pláne index nélkül, pláne 110-el) , és aztán csúnyán nézek rá amikor előzöm meg....| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
6030D
Ármester
válasz macilaci78 #199912 üzenetére
Múltkor írtam az autósban a Hunyadis bácsit, aki az autóúton villogott, miért nem tolom a sort, miután elindult a két sáv és mindenki megelőzhette a kamiont. Kiálltam, megelőzött, mutogatott, visszamentem mögé, stroboszkóp, 140-nél kiállt, amikor mellé mentem, akkor meg nézett mereven előre. Olyan 110-120 környékére állhatott be, mert úgy távolodott. Szóval érdemes volt arcnak lenni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Paxker315
addikt
Amúgy a stage1 optimalizációnak van értelme a 2.0tdi&DQ250 esetén? Váltót értelemszerűen hangolják majd a megnövekedett nyomatékhoz, de, egy ismerős "elbizonytalanított", hogy tökéletesen felesleges pénzel...költés. De miért is? Mi kár származhat egy konzervatív optimalizációból (150Le, 320 Nm --> 180 Le, 390 Nm)? :\ Miért lenne felesleges és miért lenne butaság, nagyobb turbo nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
válasz Paxker315 #199915 üzenetére
Nem felesleges, csak sokan nem bírják elengedni azt a szót, hogy chiptuning. Ez inkább motoroptimalizálás, teljesítménynövekménnyel és talán fogyasztáscsökkenéssel. Csak szerintem a legtöbb embernek még mindig a NFS: Underground jut eszébe bármi ilyen szó hallatán.
-
Paxker315
addikt
válasz akooos #199917 üzenetére
amúgy fiszemfaszom, a "tuning" (tónus, tune..) szó szerinti jelentés HANGOLÁS, finomhangolás. HW-nél is jobb szeretem a tuning szót kerülni, mert, sokan automatice "OC amíg a csövön kifér" módra értelmezik, pedig, az ottani "tuning" is sok usernek: optimalizálni csendesebb-gazdaságosabb működésre, észszerű teljesítménynövekedéssel.
Semmi szükségem amúgy az extra teljesítményre, de kíváncsi vagyok, érdekel a dolog, és nem egy ökör ára.
Köszönöm a visszajelzéseket
-
veterán
válasz Paxker315 #199915 üzenetére
Csináltasd meg, egyszer élünk. Én érzem a különbséget, úgy érzem ezzel lett olyan az autó ahogy ki kellet volna jönnie a gyárból (170ló/350Nm -> 206ló/440Nm)
A DSG szeret alacsony tartományban lenni (1200-1400 közt), és ha csak finoman nyomod a gázt kanyarból kifele, és nem vált vissza, akkor ebben a tartományban semmi nem történik.
OC után már van némi nyomaték itt is, és érezhetően kihúz a kanyarból.
Valójában minden fordulatszámon érezhető.
Még a pálya sebességtartománya az, ahol nagyon nem mindegy hogy x, vagy 1,2x lóerő gyorsít-e, lentebbi tartományban megvan az 1,25x is.
Amit én még akartam, de végül elmaradt (de ami késik az ugyebár nem jön időben ), hogy a váltási pontokat feljebb írni, ne 1100-1200 legyen az abszolút minimum fordulat, hanem 1400-1500 környéke. Nem szeretem, hogy 60-nál 6-ba teszi és ha visszalassítok még 55-nél is ott tartja. majd valahol 75-80 körül tolja a 6-ost, ráér az addig. Nem akarok se motortartó bakokat, se kettőstömegűt cserélni "időnap előtt" (ahogy a faluban mondják az öregek).[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Paxker315
addikt
válasz rasotamas #199920 üzenetére
Hmm. DQ-250-nél amúgy a 440Nm "biztonságos"? Qru írta, hogy stage1-nél csak a kplung elofeszítést és tárcsákat összetoló nyomást növelik, máshoz nem nyúlnak, illetve, írta, hogy gyárilag 380Nm ig adta ezt a váltót a VW, bár 400-ig elvileg nincs gond. A műhelyben azt mondták, hogy elbírhatja 450-ig is, a 400 egy konzervatív-bolondbiztos érték. Mondjuk majd aznap-padon kiderül
-
veterán
válasz Paxker315 #199922 üzenetére
Az összetartó nyomást növelik, amennyire kell. Amerikaiak húzták már fel 700Nm-ig és bírja. Ott mondjuk már nem a 11-2bar-ra növelték a 10bar-t hanem 17-18-ra.
Amúgy meg nagyon sokan járnak a lachip-hez, jó ideje csinálják, ha nagy gond lenne gondolom nem csinálnák.
Másrészt azért mert benne van a kocsidban nem kell mindig tövig nyomni a gázt. De ha 400 helyett 440-ed van nyomatékcsúcson az egyben azt is jelenti, hogy mindenhol máshol is magasabb a nyomatékod, tehát 1500-nál is és 4000-nél is.
Harmadrészt a váltó elvált, a 440Nm-t kb akkor tudod használni ha kirakod kézibe és lepadlózod.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
JSandor
tag
válasz rasotamas #199920 üzenetére
Mondjuk ez engem is zavar. 7-es Golfomba nekem is túl hamar vált fel a DSG és túl későn le (olyan 1100 fordulatnál) 4 ből 5 be pl 56km/h nál már felvált 5 ből 6 ba pedig már 72 km/h nál. Szóval váltási pontokat én is szívesen kitolnám, meg akkor lehetne motor optimalizálás biztonságos keretek között. LA Chipet sokat olvasni itt a topikba, sokan említitek, szerintem már el mentem volna hozzájuk de Szabolcs megyébe lakom az meg elég messze van tőlük erre felé meg nem tudom kiben lehet bízni, hogy értenek is a dologhoz.
-
gerion
csendes tag
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata esetleg relatív kevés km-et megtett 1.6 crtdi olajfogyasztás problémával kapcsolatban? (2014, 150 000 km) Fogyasztás kb. 1 liter /3000 km. Ahány szerelő, annyi féle képpen kezdene hozzá a sztorihoz. Blokk kívül száraz, kifele nem folyik el. DPF hosszabb utópályázós utak után regenerálgat mostanság sűrűn, ami meglepő számomra. Elv. turbót mondtak, de hozzátették, hogy az mástól is lehet olajjal telt kartergáz miatt. Arra vagyok kíváncsi, más tapasztalt-e hasonló hibát?
-
diegho
nagyúr
válasz yodamester10 #199907 üzenetére
Most néztem meg. Mire össze bírja kuporgatni azt az összeget (nem akarok ítélkezni, de nem tűnik sem okosnak, sem gazdagnak), amivel ezt rendbe lehetne hozni, addigra újabb 3,5-et fog kérni másra.
-
félisten
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
B6 passat hátsó ablakmosóból a víz csak pötyög ki. Tegnap egész nap használtam, délután egyszer csak nem jött belőle a folyadék rendesen. A kis fújóka nincs eldugulva, fel van töltve a rendszer ablakmosóval.
Mi lehet a gond?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
macilaci78
nagyúr
válasz iceQ! #199933 üzenetére
Az első és hátsó szélvédőhöz külön szivattyú tartozik. Lehet, gyengélkedik a hátsó.
Lehet a csőben dugulás.
Nálam (B5 kombi) valahol a csőtoldás lehet szétcsúszva, semmi nem jut el hátra, a szivattyú jó, a szivattyú felől levegővel megfújtuk. Bontani kéne, de annyit nem ér. A szerelő szerint a cső alul megy, viszont csobogást a tetőnél hallok a C-oszlopnál, de belül nem láttam se vizesedést, se illatot nem érezni a beltérben.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
iceQ!
addikt
válasz macilaci78 #199934 üzenetére
Én sem érzek illatokat, viszont nekem kell a hátsó mosó, mivel sűrűn járok poros úton és nem látok ki utána hátul.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz macilaci78 #199936 üzenetére
(apám is olyannal nyomta, 90-es évek elején. Talán még én is ültem a volán mögött )
Én is megvagyok nélküle, DE jobb szeretem ha rendesen működik má' ha van ilyen is rajta
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Kiskokó
veterán
Mármint óriási drogos palimadárnak ?
Sajnos ismerem az embertípust... első ránézésre levágós, igazi alibi cuccos semmihez nem értő, látszat ember.
(Igen meglepő, rengeteg ilyen ember dolgozik az egészség ügyben...)[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
b4zsi-
őstag
Szerintetek ez javítható? Most kaptam délután egy kavicsot. [kép] Kb 4-5 cm hosszú lehet a képen látható sérülés.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert nem szívesen kocsikáznék holnap délelőtt 80 km-ert, hogy kiderüljön csere a szélvédő és nem javítható. Előre is köszönöm. -
Paxker315
addikt
Óh. Próbálok tájékozódni az 1.0 tfsi motorok lehetséges nyűgjeiről, de, addig jutottam, hogy kokszosodás. Más nyafi szokott ezeknél lenni, ami még lelkiismeretes tulaj&karbantartás mellett is valós veszély? Ez lehetne egy kiszemelt, nem saját részre. Ilyen korban milyen "költés" lehet esedékes?
[ Szerkesztve ]
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz Paxker315 #199946 üzenetére
Ugyan nem Audi, de barátomnak Rapid van, szintén ezres TSI@95 paci. Ő most hagyta el az 50 ezret, semmi baja nem volt eddig, pedig néha igen hajtja
A koksztól szerintem egy darabig még nem kell tartani, de később majd benne lehet a pakliban.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Paxker315
addikt
válasz molnarpeter #199947 üzenetére
Koszonom szepen! Ugyan van a csaladban egy kamiq ue a motorral es hozzavalo DSG-vel, de az nullkm ota nalunk van. Meg ismeros szervizes is van, akiben megbizunk es evek ota gondoskodik a VAG-os gepparkrol, igy mertem ajanlani a motort&tipust.
Szerintem sem lenne vele gond, foleg, hogy tul sokat nem lenne hasznalva. a "koksztalanitas" azert nem "olyan draga". A "draga" szvsz az auto aranak több, mint 5%-at felemeszto koltsegu "beavatkozas" : )
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, 7 sebességes olajos DSG (VW Passat) 65 ezer km után beszart, még éppen garis, márkaszerviz mechatronika cserét állapított meg.
Az lenne a kérdésem, hogy kb mennyibe kerülne ez a művelet, ha magamnak kellene fizetnem, de nem márkaszervizben, hanem "csak" egy jó helyen számlával)? Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire érte meg nekem évekig a nagyon drága márkaszervizbe hordani az autót időszaki szervizbe, hogy megmaradjon a garancia, cserébe most megspórolom a mechatronika cserét. (Persze nyilván tudom, hogy a garancia más hibát is fedezhetett volna, tehát egyfajta biztosítás.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest