-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUTCHDB
nagyúr
Köszi az ajánlásokat, észrevételeket!
Agyalok a dolgon, de szerintem nem egyszerű a döntés." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
veterán
válasz llacee #199652 üzenetére
Szívesen!
Biztos, hogy a gyári VW zsír a 100%. Amit javasoltam / használok az a 95%-os megoldás, sok éve, több autón bevált.
A szilikon zsír is teljesen hétköznapi áru, talán ilyent is találsz egy OBI/ Praktiker üzletben, vagy műszerész / gépész szaküzletben. Egy kis tégely sok-sok évre elegendő, kb. 500 Ft.
-
Doki16
addikt
válasz focvis #199654 üzenetére
Én ilyet vettem most [link] Ez szerinted jó lehet? Mit kellene befújni egészen pontosan? Mindenre fújtam ahova értem, sokkal jobb lett, de nem az igazi. Szeretném végre használni a tetőablakot és jól megakarom csinálni. Az esővíz elvezetőt te mivel szoktad takarítani? Nagyon lassan folyik le rajta a víz, egyértelműen el van dugulva.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Doki16 #199655 üzenetére
Szerintem jó, nekem az alap Mannol gyártmányú fehérzsír sprém van.
A sínt szoktam befújni oldalról, felülről.A szilikon zsír a puha gumikéderre kell.
Esőelvezetőt még nem kellett takarítanom (elvétve parkolok fa alatt). Tudtommal MQB esetén a tetőablak 2 elülső sarkából indul és valahol az "A" oszlop tövénél folyik ki a víz (a levélrács alatt asszem, de nem biztos). YouTube-ot linkelt egyszer valaki erről.
Mivel takarítanám ötlet szintjén:
- hosszú vékony gyorskötözővel (van otthon egy 60 cm-es vastagabb példány, a Mazdán annak segítségével húztam be a műszerfal mögött egy új kábelt; nagyon büszke vagyok az ötletre , a DIY tutorial szerkesztője szerint annyira nem könnyű feladat, így egy pillanat műve volt);
- kábelbehúzó szalaggal;
- régi típusú, merevebb, szigetelt alumínium villanyvezetékkel.[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz yodamester10 #199656 üzenetére
Amire most nyitották fel a szememet az akkus autók esetén:
Bár itt már felmerült, de nem teljes mélységéig néztük meg a dolgot, de az üzemanyagmegtakaírtás közel sem biztos, hogy valós megtakarítás lesz. Mármint annak, aki hosszabb távra gondolkodik, vagy belefut egy rossz akkus vételbe, vagy nem adja el az autóját akkumulátor meghibásodása előtt.
Tudom, bontó, stb, de onnan is előbb utóbb elfogynak az akkuk.
Kb. azért adják el a németek, hollandok az 5-6-7 éves plug in hybrid autóikat, mert előbb utóbb gond lesz a battery pack-kal. A garancia él ameddig él, de utána ?
Ennek a javítása, cseréje biztos, hogy kisebb vagyon, tehát milliós tétel, ha szakszervizben csináltatja az ember akár 5.000.000 ,- forint is lehet. Legalábbis erről hallottam ma.
Na akkor hogy is van ez?
Megéri -e anyagilag ez a dolog, vagy sem?
A természet/klímavédelembe most ne menjünk bele, mert az sem egy teljesen fej vagy írás kérdés." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
yodamester10
őstag
válasz HUTCHDB #199658 üzenetére
Nekem a Porsche Pestnél cserélték az akut 1,5 éve gariba.
Első kérdésem az volt ha a cella zárlatos lesz mi a megoldás?
Cellánként cserélhető és 120 ezer körül van.
Ha már nézel GTE-t kérj a tulajtól alvázszámot aztán hívd a Porsche Pestet és már mondják is visszahívásos-e[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz HUTCHDB #199658 üzenetére
Úgyszintén csak hangsúlyozni tudom neked. Ne vegyél PHEV-et ha a spórolás a cél. Nem leszel vele sokkal előrébb. Ha sokat mész elektromos 20-30 km-t és többet nem mész, akkor már elektromos autót is vehetsz alapból a Tiguan árából. (Kona, Niro) Ha meg rendszeresen kimész az elektromos hatótávból, akkor meg már bármelyik turbós benzines is tudja azt amit a GTE. Egyébként elmondom neked az akku miatt kell a legkevésbé aggódni. Gyakran esnek a friss hibrides/villanyautós emberek, hogy az akkumulátortól tartanak a legjobban. Az akku egy veszélyes egység, ezt a gyártó is tudja és ezért nagyon odafigyeltek rá. Meglepően tartósak, sokkal előbb fog bármi más elromlani kocsin. Előbb lesz gondod a turbóval vagy a DSG váltóval.
Tehát nem, soha nem fogja megérni anyagilag egy PHEV. Én bazi sokat használom elektromosan, 1L/100km alatt van az élettartam fogyasztása nálam. Csak azért nem villanyautóm van, mert az sokkal drágább ettől. De bármikor átülnék még egy 200km hatótávú Ioniq-ba is. Na azzal a kocsival lehet tényleg spórolni, minden mással csak álltattja magát az ember. Egy hónap alatt úgy raktam bele 3500 km-t, hogy egy forintomba se került. De ha került is volna 16000 Ft-ba lenne.Hidd el nem lennél elégedett egy Golf GTE-ben. Ha nem volt benne akkucsere egy 6-7 éves Golf már télen jó ha tud fűtéssel 25 km-t.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. 1 hónapja vásárolt (SEAT Altea XL 2.0 PD TDI) kocsimnál kijött az első hiba: a múltkor írtam a hűtővízről (hogy reggel hazafelé menet eltűnt). Reggel Egerbe jövet félúton meg kellett állni, mert a hűtő folyadék megint eltünt. Vagyis nem eltűnt, mert a mitorháztetőt felemelve ott volt, össze-vissza fröcskölődve. 33km alatt 2x ment minimum alá, 1x félúton kb, 1x meg Eger határában. Szerencsére számítottam rá, csomagtartóban ott van egy 5l-es.
Holnap fel kell hajtanom egy szerelőt :(
Gondolom ez nem számít rejtett hibának, felesleges hívni a kereskedőt ahol a kocsit vettem. Mert ugyebár ha egy cső csattant el (jobb esetben csak egy bilincs lazult le), az csak attól lehet, hogy elöregedett, nem? Az meg nem rejtett hiba, hanem kor általi kopás. Jól gondolom?
Más: van valakinek ez a Defend Car Protect Plus? Vajon ez alá tartozik ez a hűtőcső hiba? Mert itt ugyan írnak olyat hogy a kopó alkatrészek ugyebár nem tartoznak alá, de olyat is, hogy a hirtelen és váratlan, a motor helyes működését akadályozó dolgok igen. Jól értelmezem?
Más: van köztetek Eger vagy környéki (Egertől Pétervására felé)? Kellene valami jó szerelő, aki korrekt áron korrekt munkát ad ki a kezéből. A régi szerelők sajna nem költözött velünk 2 éve Debrecenből, így sajna új után kell nézzek 🙁 -
HUTCHDB
nagyúr
válasz yodamester10 #199660 üzenetére
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Lacess
tag
válasz Doki16 #199655 üzenetére
A minap csináltam B8-as Passatot, az be is ázott. Mint kiderült, annál is nagyon lassan folyt le a víz. Feltelt a tetőnél, majd jutott belőle az utastérbe is.
A lefolyócsövek legvégén (amik B8 esetében a szélvédő alatt vannak, a vízvályúba vezetnek) van egy-egy pici piros gumi, szinte dugónak tekinthető. Ez a kis sz@r elvileg azért van rajta, hogy felfele ne mehessen semmi (tiszta vicc, mi menne...) ezeket egyszerűen le kell tépni a cső végéről. Vannak modellek, melyeknél visszahívásban maga a gyártó szedeti le. A csőben összegyűlő por, a nedvességgel karöltve szó szerint oda tapasztja a cső végéhez ezt a "korongot", innentől dugóként fog funkcionálni. Zseniális megoldás... ja, mégsem.A levélrácsot a motortér felől megbontva megoldható, ha gumiból vannak a kezeid, az sokat segít Egy jó lámpával bevilágítva, a géptetőzsanérnál látszani is fog. A lefolyásnyomok sokat segítenek a csővég megtalálásában. Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor leveszed az ablaktörlőkarokat, kiszereled a levélrácsot és egy füst alatt mindent kitakaríthatsz a környéken.
Miután megvolt, úgy folyt a víz lefelé hogy öröm volt nézni.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Doki16
addikt
válasz Lacess #199664 üzenetére
Köszi a tippet sikerült megerősítened a dolgot. Néztem videót róla, de nem nagyon van B8-rol. Azt a kis ajtót én sem értettem a cső alján. Le akarom venni egyébként az egész esőtálcat, mert sok benne a kosz és akkor már kitakarítom. Sajnos a legutóbbi egy héttel ezelőtti viharkor nekem is beázott. Azért gondoltam, hogy most már elejét veszem a dolognak. Lenyomták rajta egy fűnyíró damilt, de nem sokat segített, ugyanúgy lassan folyt le a víz. Te a csövet belül valamivel megtisztítottad? Én valami ilyesmire gondoltam hozzá. [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
Üdv. Megvan valakinek az a poén fotó, ahol a sebességhatárok vannak és az Audi-Mercedes-BMW-nek mindenhol 180? Köszi
-
Lacess
tag
válasz Doki16 #199665 üzenetére
Én addig nem piszkálnám a csövet amíg ki nem került az a két kis szar a végéből. Ha kint van, nézd megy hogy folyik-e normálisan a víz. Amennyiben nem érzed elég sikeresnek a dolgot, akkor is inkább a focvis által is ajánlott behúzószállal próbálkoznék. (Ha van villanyszerelő cimbora, kérj tőle kölcsön) A javítási utasítás is egy ilyesmi szerszámot ír elő hozzá, VAS 6620.
Komolyabb cuccot azért nem mernék beletömni. Széttolhatja valahol a csövet belül, amit esetleg nem veszel észre, és később még durvábban beázhat. A vezető oldalon pl. ha beázik, akkor egyből folyik a víz a hálózati vezérlőre, annak stekkereire, majd le a géptetőnyitó kar környékén lévő csatlakozóhalmazra. Illetve a rengeteg vezeték viszi a vizet mindenhova is...Közben találtam is egy javításit, a komplett panorámatetőhöz, német, de mazsolázni lehet belőle: link
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
veterán
-
bul07
nagyúr
válasz Doki16 #199661 üzenetére
Azért tiszta elektromos autó akkuját nem megfelelő használattal(töltéssel, karbantartás hiánya) pár év alatt ki lehet nyírni
Olvasni, és videókba is elmondanak rémtörténeteketMár erre is vannak szakosodott emberek akik vásárlásnál át tudják nézni az autót akku szempontjából is
Nem beszélve az elcseszett konstrukciókkal, közvetlen első lökhárító mögé tervezett sok milliós alkatrészek, ami akár egy vad elütéssel is sérülhet
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Lacess
tag
válasz focvis #199668 üzenetére
A linkelt behúzó szerintem jó lehet, képeket nézegetve nem tűnik a gyári szerszám sem ennél többnek.
Golfban lehet-e ez a cucc? Mivel kb. egyidős lehet Doki paszulyával, ugyanúgy MQB, szerintem simán.
Viszont ha leveszed/leveszitek az ablaktörlő karokat, illetve a levélrácsot, nagyon vigyázzatok, nehogy szélvédőcsere legyen a vége. Ha a levélrács a szélvédő alá, teljes szélességében bepattanós fajta, annak a helyét érdemes nagyon alaposan kipucolni. Valamint a levélrácson azt a részt is ami bepattan elpucolni, esetleg szilikonzsírral bekenni és úgy visszatenni. Feszegetéssel könnyen oda a szélvédő.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
veterán
válasz Lacess #199672 üzenetére
Köszönöm!
Kell egy ilyesmi saját behúzó, időnként a tankajtó mögötti vízelvezető eldugul, egy darab alumínium vezetékkel szoktam olyankor próbálkozni, de most már tisztán látom, hogy ez a tuti megoldás.
Cégnél van behúzó, kb. 30 méteres, az sok.Hmmm. Akkor inkább nem erőltetem a levélrács leszedését. Próbálok majd "gumikézzel" hozzáférni.
-
veterán
válasz molnarpeter #199675 üzenetére
Doki írta, hogy próbálták fűnyíró damillal. Nálam nincs gond a vízelvezetéssel (egyelőre). A kábelbehúzó se csillagászati összeg, a linkelt példány kb. egy ezres - és nekem szimpibb megoldás.
-
BullKoxa
őstag
Sziasztok! Kérdezni szeretném mennyi és milyen váltó olajat ( kézi váltós) tetesek az 1.4 TSi Caxa Octaviaba? Minek kell megfelenie?
Köszönöm szépen.[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Egyik ismerősöm ilyen autót tervez venni: Audi Q5 Stronic 2011 | 2.0 TDI 170 HP
Mit lehet erről az autóról tudni? Mire kell figyelni? Mennyire megbízható konstrukció? Van e valamilyen kiemelt nyavalyája?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
molnarpeter
nagyúr
válasz iceQ! #199680 üzenetére
DSG olajcseréket szerviztörténetben ellenőrizni, olajpumpa tengely témában technikailag érintett (de alapvetően egész tartós van benne), magasnyomásút lehet érdemes leszervizelni preventív jelleggel, ha van már benne km. Cégnél én olyannal találkoztam, hogy alacsony olajnyomást jelzett, márkaker nem tudta a hibát - később utánanézve valószínű a dugattyú hűtő fúvókák szelepe volt megakadva. EGR ezeknél nyűgös. Nem teljesen pont ugyanez a motor, de pár támpontot hátha ad [yt link]
-
sfefe
addikt
Sziasztok!
2004-es Seat Cordobába milyen lengéscsillapítót érdemes venni?
(1.4 75Le, télen a gyári lemez felni, nyáron 16os alufelni van rajta )
Minőségben azért jó legyen de nem kell a legdrágábbnak lennie.
Vagy van e a különbség a legdrágább és egy jó között?Köszi
SfefeAz élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
G@ben
addikt
Adott egy 2008-as Skoda Fabia 1.2 BZG motorkódos, ami indításkor szinte mindig csörög egy kicsit. Az egész nincs egy másodperc, épp csak amíg beindul, de azért zavaró. Jól sejtem, hogy a láncfeszítőt kéne cserélni? Ha jól tudom, típushiba, de nem tudom, mennyire lenne sürgős.
Illetve előfordul, hogy az alapjárati fordulat 600 és 1000 között ingázik. Ez mitől lehet?
Természetesen elviszem szerelőhöz, de nem szeretném, ha elkezdene tippelgetni az én kontómra, ha egyértelműen behatárolható a hiba oka.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
VGYke
addikt
Sziasztok. Egy VW Jetta olajfogyasztására szeretnék rákérdezni.
VW Jetta 1.4 TSI 122LE (év: 2011. Motorsz: CAX970605), "LongLife" olajcsere (Helix 5W30) 2020.09. hóban volt 109 200 km-nél egy VW márkaszervízben (könyvbe írás minden volt aranyáron)
Szervíz szerint esedékes következő olajcsere: 2022.09., 13 9200 km-nél (+30 000km).
Most 125 250 km-nél járok és bejelzett az olajszint lámpa, 6 dl olajat kellett rátöltenem és így is csak a min-max között valahol félúton van a szint.
Szerintetek eszi a motor az olajat, vagy ez ennél a típusnál meg 5W30 olajnál, közel 2 év és 16 000 km után normális?
És ha eszi, az mitől lehet, alig van benne kilométer, meg a 30 000 km intervallum felét mentem csak?*Plusz egy tanács: soha ne vegyetek olajat a Shell kútnál. Én a nyaralás alatt a váratlan olajszint hiba miatt meg voltam szorulva, egy ismeretlen helyen nem sok választásom volt mint egy Shell kút.
1 liter Shell Helix Ultra ECT C3 5W30 olajat 9 000 Ft felett adtak. Akár hogy nézem a neten, ahol nagyon drága, ott 3 750 Ft, de máshol 3 000-ért már vihetőkutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
-
VGYke
addikt
válasz focvis #199687 üzenetére
Köszönöm! VW írta be a könyvbe hogy ráérek...
Szeptemberben menni fog szervizbe (olaj meg ami kell), de már nem biztos hogy a VW márkaszervízbe, sajnos nem nyertem a lottón. Addig megyek vele max 3 000 km-t 100-250 km adagokban, így 19-nél lesz cserélve 30 helyett.Qru: 1 liter / 1000 km komoly?
[ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
G@ben
addikt
-
yodamester10
őstag
Érdeklődök,hogy rajtuk kívül van más opció mib 2-es cserére?Kb 3 hónapja várok de állítólag nincs fejegység.
[link] -
molnarpeter
nagyúr
válasz yodamester10 #199692 üzenetére
Octavia 5E klubban vannak ilyesmi hadműveletekre bejáratott emberek esetleg.
-
sfefe
addikt
válasz molnarpeter #199689 üzenetére
Ja nem, vennék inkább vmi újat.
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
veterán
válasz yodamester10 #199692 üzenetére
Ötlet szintjén ha eBay-ről veszel központi egységet [link] , azt tudják illeszteni?
(Én találtam ugyebár Bp-en hozzáértőt, aki sikeresen ráokosította az Android Autot a meglévő MIB2-re.)
-
iceQ!
addikt
válasz molnarpeter #199681 üzenetére
Köszi és neked is Qru
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest