- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Amazon Kindle
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedernet
aktív tag
Urak a 16XER motor váltó oldali a féltengely csatlakozások lógnak, tudomásom szerint kúpgörgős csapágyak vannak a váltóban vagy difiben.
Lehet azokon utánhúzni? Vagy nem úszom meg a féltengely cseréket...[ Szerkesztve ]
-
Sukta 95
aktív tag
Érdekes kérdéssel fordulok hozzátok:
Adott egy 2016-os J Astra és egy 2018-as E Corsa (páromé és enyém). Természetesen gombos bicskakulccsal. Megállunk ma mindkét autóval munka után a garázsaink előtt, amelyek kb 30 méterre vannak egymástól. Ekkor mutatkozott a hiba: egyik autót sem tudjuk lezárni gombbal, csak kulccsal. Először arra gondoltam, hogy olyan szerencsétlenek vagyunk, hogy egyszerre merültek le a kulcsaink. Előkaparom a pótkulcsokat, azokkal sem működik. Átgurultunk a szerelőnkhöz, amely itt van 1 km-re, ott működik a zárás távirányítóval hiba nélkül, mindkét autón. Visszamegyünk a garázsokhoz, újra nem működik. Addig tesztelgettük a dolgokat, míg kitapasztaltuk, hogy a garázsok kb 50 méteres körzetében nem megy a dolog. Tekintve, hogy egy garázssorrol van szó, megkérdeztem akik még lent voltak. Egy srácnak nem működik uganígy, ő egy régebbi BMW-vel van, valamint egy hölgy egy új Skoda Octáviával, neki hibátlanul működik.
Van rá bármi ötlete bárminek, hogy mi zavarhatja valamelyik garázsban a jelet? Nem hiszem, hogy az autók akadtak volna össze, mert minden nap épp így állunk és még ma reggel sem volt hiba (bár nem tudom, az elektronika csodákra képes néha, de akkor máshol sem kellene működnie, ha egymás mellett áll a két autó).
Kínomba, felhívtam a rendőrséget, hogy volt-e bejelentés, hogy feltörték-e vmelyik garázst a környéken, vagy bármi. Annyit tudott javasolni, hogy majd akkor hívjam őket, ha esetleg tényleg ellopták az autókat. Valljuk be, ezzel sokra nem megyek.
Én arra tippelek, hogy vmelyik garázsba szerelhettek be vmi riasztót, vagy vmit, ami bezavarhat (de akkor a Skodánál miért működött?). Bár bevallom, lehet butaság az egész elmélet, mert nem igazán értek hozzá.
[ Szerkesztve ]
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
Rosep
senior tag
Tudtok olyan diagnosztikai kábelt max. 10-20e Ft-ért, amit érdemes megvenni? Zafira B-hez
Nem akarok semmi komolyat vele, csak ha felgyullad a lámpa, meg tudjam nézni kb. merre induljak el, meg a komfort dolgok állításához jó lenne.
Tudom, hogy ezek a cuccok vagyonokba kerülnek, de anno az (más márkájú) előző autómhoz is volt ilyen. -
Tikakukac
titán
válasz Sukta 95 #85505 üzenetére
Ha valamit kedvelek a rendőrségben az ez Határtalanul poénosak.
Zárást blokkolni ilyen sima kapuk és egyebek nem fognak. Ez nem ennyire egyszerű szerencsére. Viszont épp ezért méricskéltetnék egy keveset, hogy nem-e szórakozik valaki.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Corsa02
őstag
válasz Sukta 95 #85505 üzenetére
Mi hasonló képpen jártunk, azaz konkrétan egy fél utca Pécsen.
Egyik nap reggel áramszünet volt az utcában, kiderült, hogy az utca elején a trafóházban valami tönkrement.
Nagy erőkkel kivonult az Eon, de mivel egy öreg trafóház volt elkezdték felújítani/ kicserélni benne több mindent.
Délutánra lett is áram, haza értem, leparkoltam, de nem tudtam távirányítóval zárni az autót. (Opel)
Pár percre rá jött a szomszéd, neki sem záródott az autó. (VW) Majd az ablakból figyeltem és ahogy szépen értek haza az emberek, ugy kb. 90% nem tudta a trafóház 50m-es körzetében bezárni az autót. Kiváncsiság képpen bejelentettem ezt a gondot az Eon-nál, gondoltam legfeljebb elküldenek a francba. Nagy meglepetésemre, másnap kijöttek, kb 10 percet dolgoztak a trafóházban, majd elmentek. Onnatól kezdve soha többet nem fordul elő a probléma.
Na tehát, bocs a hosszú sztoriért, de mondom hátha nálatok is valami hasonló van.The Truth Is Out There --->
-
Tikakukac
titán
válasz Corsa02 #85513 üzenetére
Na mondjuk az viszont gond. Nem csak az autóknak. Elvben a trafók okosan vannak lerakva, nem nagyon kéne úgy lenniük, hogy az bármit és bárkit zavarjon. Ugyanez igaz nagyfesz. vezetékekre.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Markizmark
addikt
Tegnapi sztorim:
X14NZ:
Hazafelé egy bizonyos gázpedál állásnál csörgött, padlón nem. Haza út végén elment az erő, dadogott, majd meg is állt. Indításra nehezen indult, szarul járt, induláskor kurvára csörgött, szerelőhöz húztuk. Itt már nem csörgött de legalább egy henger nem nagyon járt. Füst nincs, fogyasztás eddig 6.3 volt, olaj fogyogatott de van benne elég most is.Szóval ma megvolt a kompresszió mérés, 3-as 4-es henger 0 bar.
Szerelő szerint 99%, hogy elégett a tömítés.
De nekem nem világos a csörgés tünet ... a kieső 2 henger miatt annyira erőlködött, hogy nagyon előre tolta az előgyújtást és becsörgött volna a 2 másik ép henger?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Petyyyyy
addikt
válasz -=RelakS=- #85504 üzenetére
Akkor lehet karcolni a naptárba egy X-et és izzítani a paripát aznap.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
tlala
addikt
válasz diablo1984 #85507 üzenetére
Köszi, rápróbálok Bárdiéknál.
-
tlala
addikt
válasz diablo1984 #85507 üzenetére
Megjött a Bárdi válasza: csak komplett visszapillantó tükröt tudnak ajánlani, 55 ezerért.
-
peppe79
senior tag
Nem olcsó dolog, olyan 30 USD-től indul az ára:
https://www.gmpartsdirect.com/oem-parts/gm-bezel-95330559
A diagram:
[ Szerkesztve ]
-
kocolaci
csendes tag
Szia!
A képről nem derül ki mennyire sérült, ezért talán érdemes megpróbálni hőlégfúvóval megmelegíteni. Nekem a festett középkonzolt sikerült helyreállítanom így (valami barbár nagy lapos csavarhúzóval aláfeszített).
Melegítés közben a műanyaghoz nem szabad hozzányúlni, ha szerencséd van akkor magától visszaáll az eredeti formára. Persze mindez csak akkor megoldás, ha nem törött/repedt el, "csak" benyomódott.Üdv: Laci
-
Szada85
aktív tag
Mivel elég új típus, így nagyon olcsón szerintem Sem fogsz tudni sehonnan szerezni ilyet hozzá sajnos.
Ha az említett Bárdiban 25e Ft a keret, akkor esetleg a Csergoe oldalán [itt, nini] picit "olcsóbban" is beszerezhetö.
Amennyire megnéztem az ebay.de-röl rendelve sincs meg ennél kevesebböl, 70€ körül láttam, máshol 66 Fontért.Bontókat fel lehet hívni, hátha van nekik, bár Ök nagy valószínüség szerint szétbontva nem fogják adni, max a komplett tükröt, ha van is. Bár a többi részét el tudod tenni tartalékba, tükörlap, ház szintén jól jöhet késöbb.
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok.
J astra tulaj lettem. Kérdésekkel fordulnék hozzátok, az első ajtókban lévő hangszórókat cserélnem kell, mert nem szólnak. Jobb ezt szakemberre bízni, vagy otthon is kivitelezhető? Ha újat veszek esetleg akkor mire kell figyelni?
A másik kérdésem az lenne hogy az óracsoporton lévő kis kijelző, milyen adatokat tud megjeleníteni? Nekem összesen a km számláló a napi számláló található rajta. Illetve a menüben annyit tudok csinálni hogy megnézem az olajat aminél egy százalékot ír ki. Elképzelhető hogy ennyit tud? Vagy hibás a panel? Eléggé fapados modell, legalábbis J astra szinten. A középső rádió feletti kijelző a legkisebb 3 soros, ha ez számít. -
zseko
veterán
Kíváncsiság szintjén felmerült bennem, hogy egy 2000-es gyártású F Astra-ban van-e lehetőség arra, hogy lássam a fogyasztást?
HR24.hu
-
amargo
addikt
válasz Chiftain #85529 üzenetére
Az első hangszóró cserében mások talán tudnak segíteni, de ott a takaró ilyen kis karmos műanyaggal van rögzítve, azok szoktak törni.
A középső kijelzőt feltudod okosítani, op-com al.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
zseko
veterán
-
dosailord
tag
Sziasztok!
Pár hete boldog tulajdonosa lettem egy 1999-es Opel Astra G Caravan autónak (1.6 16V). Még a gyári CAR300-as magnós rádió van benne.
A kérdésem az hogy mi kell ahhoz hogy ki tudjam cserélni. Egy Pioneer MVH-X580BT-t néztem ki.
Olvasgattam a topikot, meg keresgettem a neten, de nem tiszta teljesen a kép.Jól tudom, hogy ezek kellenek az újhoz?
- 1 ISO átalakító
- 1 Antenna átalakítóIlyen a hátulja a kinézett rádiónak:
Köszi előre is
-
Szada85
aktív tag
Gyári BC-t belepakolni egy picit összetettebb. Kell egy BC kijelzö ( a gyári óra/rádiós kijelzö helyére ), hozzá a BC karja, egy kábelköteg sem árt, plusz a szenzorok, amiket kezel a BC, mindezt beépíteni, programozni, és kész is.
Nem lehetetlen persze ettöl, de ha nem szeretnél túl sok idöt/ pénzt rááldozni, akkor lehet tényleg egyszerübb "számolni". -
_q
addikt
Sziasztok!
Nézegetve a használt autó kínálatot 1.5-2 millió körül H astra esetleg ford focus ami szóba kerülhet. Kombikat néztem mindenképpen. Mivel G astráról váltanék, így a H egy kicsit közelebb áll. Itt jönne néhány kérdés, ami felmerült bennem.
1. Attól tartok, hogy G-ről H-ra váltás nem lenne annyira nagy váltás, hogy túl sok különbséget észre vegyek. Ezt esetleg cáfolni tudná valaki? G-nél ami zavar, hogy nem igazán kényelmes és 1 órás útnál simán kijön ez (derekam fáj, rossz ülni benne). Emellett külső zaj is bőven van, úttartás se egy nagy valami, na meg még a motor, de ezt következő kérdésre tartogatom.
2. Bluetooth volt gyárilag valamelyik felszereltség mellé?
3. Féktárcsa van elől, de vajon hátul is vagy hátul maradt dob fék?
4. G-nél nem valami jó a fékerő szerintem, H-nál ez mennyivel javult?
5. Hangszigetelése mennyire jó a H-nak, mennyire zajos belül?
6. Lánccal vagy szíjjal szereltek a 2007 utáni 1.6, 1.8, 1.6 turbo motorok?
7. Jelenleg X14XE motorkódú van, városban jó amúgy nem igazán jó sok mindenre. H-nál az 1.6 115Le vagy a 1.8 140 Le lenne jobb megbízhatóság szempontjából? Teljesítményben egyértelmű az 1.8, de ahogy visszaolvastam ott láttam 2 fontosabb hiba forrást is, emlékezetből valamilyen szolenoid és valamilyen tengellyel kapcsolatos hiba forrás volt. 1.6 turbo meg már indokolatlan? Város lenne 80%-ban.Hirtelen ennyi jutott eszembe.
-
Tikakukac
titán
A problémákra a megoldás: 2 első ülés kuka, Vectra ülés be. Zajszigetelésből jó sok bitumen és szivacs. Máris kellemesebb a hang. Motor na az meg jó kérdés. Az már egyéni. Fékből meg szintén tied a világ. Ha nagyon szereted a tiprást akkor fel kell rakni a legnagyobb betéteket és nyergeket aztán szevasz. Hátul dettó mehet a tárcsa fel a dob helyére aztán lehet kormányt fejelni
Amúgy G vége és H eléggé hasonló. Én pölö H Astra alkatrészeket rendelgetek, mert a CII adatbázis egy romhalmaz.
Tuti tipp: H-ból is tele az ország. Ülj be egybe és vezesd.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
Tekintve, hogy a felépítésben nagy diffi nem volt, csak a motorban, így nagy diffi nem lenne. Nagy diffi most volt, mikor 3 tábla szigetelést bedobtam a kocsiba a kárpitok alá. Na szériában egyetlen H sem lesz olyan kussban így alulról, mint ez a G most. És került 20k-ba
Chiftain: Mondjuk én lehet egy fórumos kollégára inkább bíznám, mint azokra, akiknek fejtörést okozott egy burkolat leszedése az OBD csatihoz
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_q
addikt
válasz amargo #85547 üzenetére
Kicsit tartok én is tőle, de a J már legalább +1 millió lenne ami nem fér bele. Ahogy néztem 3 milliótól vannak inkább választékban. A biztonság nálam is szempont amúgy. Nekem még a legelsők közül van a G, nincs benne semmi plusz, se ABS se ESP, légzsák is csak minimális. Ezekhez képest előrelépés lenne, a komfortot meg nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest