Hirdetés
-
Bemutatkozott a Polestar Phone
ma Ami nem meglepő módon a Meizu utolsó készülékének átbrandelt verziója.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
it Kínában a túlkészletek miatt számítanak fokozódó árháborúra az EV-piacon. Nem minden régióban száguldanak az EV-k eladásai.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
adorjant
senior tag
Ha mindenképpen dízelt akarnék venni,csak ez az 1.7es motor jöhetne szóba,klassz cucc,csak mivel használt dízel,nagyon-nagyon meg kell nézni.
8v benzinest én már nem nagyon ajánlanék senkinek,főleg G Astrától felfelé, óriási a kínálat, lehet találni olyan Ecotecet aminek nincs baja... -
Declare
őstag
Az az 1.7 dizel H astra egy jo kis auto. Anno jokat olvasgattam rola, azt vettem es en s jokat tudok irni Nem egy problemas motor. Nem is fogyasztas bajnok es nem is erögep, kieggyensulyozott
Viszont amit a többiek is irtak, azert azokra figyelni kell. Ha evente legalabb 20k km körül mesz es jobbara nem varosban, akkor jo lehet, ha nem akkor erdemesebb benzint venni.
300k tartalek valoban legyen az autos penztarcaba
-
-
haddent
addikt
válasz AMD Power #45010 üzenetére
Nagyon szép fényes, és ez nagy szó, tapasztalatból mondom, hogy fehér autóból kihozni tükröződést nem valami könnyű. A 15 éves (soha nem polírozott, gyári lakkos) zöld ezerszer jobban csillogott full karcosan, mert metál Azt meg nem is értem, hogy a fekete műanyag elemek (lökös, "díszléc" stb..) hogy ilyen gyári full sötét, mély fekete még neked? Nekünk már nagyon kiszívta a nap meg miegyéb.. inkább matt szürke, mint szép fekete. Majd lehet, hogy átfújom
Nekifutottam az első lökösnek a polírral, egész szép lett az is, lövök majd én is 1-2 képet[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz Declare #45011 üzenetére
Kösz srácok.... A felni valóban sokat dobna rajta. De őszintén meg mondva sajnálom rá a pénzt. Inkább maga az "autóra" költöm el ,hogy minél megbízhatóbb/üzembiztosabb legyen.
haddent Csalóka a kép. Messze nem fekete már az a lökös. Mivel lehet azt amúgy kezelni ,hogy szép fekete maradjon?
Pitu: Akkor inkább maradj a benzines gépnél.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
TC-n hőlégfúvóval csinálták meg.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/11/22/a_tuz_csodakra_kepes/[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
nem tud valaki pesten egy megbízható, normális klímást?
-
hetzerke
újonc
Sziasztok!
Adott egy Opel Astra J, 2011.es, 1.6 benzin. Kis kijelzős fedélzeti computer van benne.
(a kép csak illisztráció)
Érdeklődnék, hogy hogyan tudom elérni a fogyasztás adatait? A kis kijelzős kiadja egyáltalán? Mert ha én a menübe belemegyek csak 2 dolog jön fel, KM/Miles, illetve az olaj %-át tudom megnézni, hiába "lapozom" a menüt, csak ez a két adat szerepel.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #45024 üzenetére
vasárnap leszedtem a kocsi elejét. A klímahűtő zsir új, jó látszik hogy utángyártott de új nem koszos nem dzsuvás. Venti forog. A hibajelenség az hogy marha nehezen kezd el hűteni 18-20 fokos levegőt fúj... De ha meg megyek klímáshoz megyek kocsival 1 órát addigra meg hűt mint az állat, és hiába viszem azt mondja semmi baja mert hűt. Valami normális szaki kéne aki ért is hozzá és nem vállat vonogat plusz tud vele mit kezdeni...
-
trassher
addikt
válasz F_Gergely #45028 üzenetére
Adott nyomásra van tervezve aminek az alapja az adott mennyiségű gáz. Több gáz, magasabb nyomás, lekapcsol a kompresszor.
Gázmennyiséget nyomásból nem tudják kiszámolni, ahhoz le kell fejteni. A gép is jelzi mennyit vett le de sok helyen digitális mérleggel is kimérik.Redmi Note 7
-
AMD Power
titán
-
adorjant
senior tag
válasz 7Sony7 #45020 üzenetére
Szar az akku Ja és a multiméterem is Megnézték többféle műszerrel,analóggal,digitálissal,és a töltés jó.
Terhelés után meg se nyekken. Banner Starting Bull 55ah, 2011 tavasszal vettem,az autó 80%-ban városban fut...
Úgyhogy bár félve,de egy Exide premium 72ah-re esett a választás,holnapra hoznak egyet,mert most csak kisebb volt raktáron,és akkor már várok egy napot,és menjen bele az. -
Pitu
aktív tag
Nem tudom hogy volt-e már: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2014/06/04/behajthat-e_a_gazos_auto_a_melygarazsba/
-
-
adorjant
senior tag
válasz 7Sony7 #45039 üzenetére
26e pengő,webshopokban meg lehet találni olcsóbban,de inkább támogatom a helyi embereket,na meg ismerős is,így meg pláne
Az igazat megvallva vannak kétségeim az ilyen "prémium" (de komolyan,manapság már egy fogpiszkálóra is rámondják...) akkuval kapcsolatban,pláne mivel ismerősi körben volt pár negatív példa,de ő nagyon ajánlotta,az olcsóbbakkal sem spóroltam volna sokat,így aztán kipróbálom,lesz ami lesz -
HoaryFox
Topikgazda
Holnap ha minden igaz, megjön a csomag vezérszíj készlet (vez.műszíj, feszítő, vízpumpa, termosztát + tömítés, ékszíj) és valószínű még aznap elvinném szervizbe.
Igazából az volna a kérdésem, hogy kb. mennyi idővel számoljak munkaórában? Mert azért jó lenne kijönni a pénzből.Előre is thx!
Szerk.: Azt kihagytam, hogy '92 F Astra C14NZ
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Findzs
addikt
válasz AMD Power #45022 üzenetére
rég volt mikor f astrám volt de úgy emlékszem nekem elég volt több alkalomra is 4-5
igaz a mennyiségre nem emlékszem nem pont ilyen volt mint ez a turtle hanem valami gagyi(#45030) AMD Power
ezeket az új mazdákat nagyon eltalálták kívül belül és műszakilag is rendben vannak (azt mondják)
úgyhogy ezek közül én is azt választanám[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
F_Gergely
őstag
Este mérgemben rendeltem egy szárítószűrőt, azt mondják (jó ezt olvastam is) hogy kompresszor cserénél ezt is cserélni kell, nálam meg ugye elmaradt. Azt nem tudom hogy ennek a sz@rnak mi köze ahhoz hogy mennyire hűt a klíma....
-
nrgia
őstag
Sziasztok!
Még új vagyok ebben a topicban, mint ahogy új vagyok az opel birtoklásban is. A gond sajnos ebből adódik. Egy 1.3-s opel combo c - ről lenne szó. Eddig egy benzines 1.4-s ford focust használtam tehát a diesel meg a turbó nekem totál újdonság. Nos amikor kihoztam a használt autó kereskedésből semmi gondot nem tapasztaltam. Mára kissé megváltoztak a dolgok. A műszerfalon az izzítást jelző spirál folyamatosan villog plusz kigyulladt a szerviz lámpa is...továbbá nagyon forró a kipufogóból kiáramló gáz és mindezek fejében nem tudom mennyire normális ha gázadáskor "fütyűl" a turbó ? Röviden ennyi lenne a hiba sor ... valaki tudna ezekhez tanácsot vagy valami okosat mondani? Előre is köszi a felhomályosítást és bocs hogy ezzel traktálom a kedves nagyérdeműt....ha valaki a sarkára áll, az talpra esett ???...
-
F_Gergely
őstag
Szia, és üdv a csapatban
Hideg indításnál egyenletesen jár az autó? esetleg nem füstöl beindítás után 5-10 percig? Én izzítógyertyára gyanakodnék, de ilyen melegben elvileg nem kell (vagy olyan rövid ideig izzít hogy észre sem veszed) de ő jelzi hogy nem stimmel. Vagy pedig relé, de én gyertyára tippelnék. (dízelnél vásárlás után amúgy is szokták cserélni, kb olyan mint benzinesnél a vezérléscsere) 4 gyertya kb 20 ezer forint. De tudod ellenőrizni otthon is hogy jók e.
Ha fütyül a turbó... Nos ez problémásabb, mert ha előtte nem vezettél ilyet nehéz különbséget tenni. De akkor úgy mondom, hogy ha felhúzott ablaknál mész a kocsival nem igazán hallhatod a turbót. Ha éles sípoló hangot hallasz akkor valószínűleg kifúj. Ezt is tudod ellenőrizni, motorháztető felnyit, megkérsz valakit hogy indítsa be az autót te meg figyelsz. Ha többszöri indításnál sem látsz semmit a motortérben, akkor járassátok meg kb 3-4 ezerig pörgessétek a motort és nézd a motorteret. Ha kifúj látnod kell. Nem kormos a motortér?
Jellemzően egyébként a turbótól menő ág szokott ereszteni ami a kipufogóhoz csatlakozik. Ott van egy tömítés ami szétszokott menni kb ezer forint.
Remélem tudtam segíteni, ha kérdésed van igyekszem válaszolni -
Declare
őstag
Annyit tennek hozza, ahhoz amit F_Gergely irt, hogy:
A turbo alapbol "fütyül", de elvileg azt nem igen hallod. Lehuzott ablaknal kis sebessegnel, szük utcaban gazadasra viszont igen. Ha ennel joval erösebb az sajnos lehet turbo problema is. Mennyi km van az autoban? Sajna, ha nemtörödöm gazdaja volt akar 150-200k km alatt is el lehet intezni a turbot. Ilyenkor turbo felujjitas (100k huf körül) rossz esetben uj turbo (300k huf körül).
Mivel uj a dizeled igy van par praktika ami nekem is uj volt, de fontos dizel autonal:
- olajcsere: Hasznalatol függöen 10-15k km között cserelj olajat es csak jo minösegüt hasznalj
- hidegen nem terheljük a motort hirtelen gyorsitassal/magas fordulattal, de alacsonnyal sem. 2000rpm környeken erdemes tartani a fordulatot, amig nem melegszik be.
-ha van kettöstömegü a kocsidban 1500 rpm alatt nem hasznaljuk a motort, plane nem lepünk oda neki ilyen vagy alacsonyabb fordulatnal
-nyomd ki (be ) a kuplungot, amikor leallitod
- ha meg van hajtva/eröltetve (pl autopalya odalepegetös/folyamatos nagy empos haladas), sose allisd le egyböl, vagy gurulj vele rövidebb szakaszokat, hogy hüljön, vagy jarasd egy 5-10 percig. Ez a turbo miatt fontos.
-telen nagy hidegben erdemes 2-3 percet alapjaraton melegiteni. Többet nem kell.Dizeleknel a kipufogo gaz nagyon forro. Nekem telen kb 1 perc alatt ilyen 1m sugaru körben elolvad a kipufogo körül minden ezert is fontos, hogy nagy minuszokban melegisd alapjaraton egy picit (nagy a hötermelödes, ha elindulsz meg nagyobb es ez nagy teheles a fem alkatreszeknek a motorban)
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #45047 üzenetére
Nem akarok belepofázni, mert összesen ha van 1000km turbódízeles tapasztalatom, de talán épp emiatt nagyon figyeltem a jelekre, meg mivel én is kezdő vagyok és ő is hátha hasznos amit én írok az is, nem csak a veteránoké: elég jó a hallásom, én mindig hallom a turbót bármilyen autóban amiben eddig ültem vagy vezettem. A különbség annyi, hogy egy szép egészséges szélzörej és erőteljes szívás hang (kb. iszonyat nagy teljesítményű porszívó "vákum hangja" DE a retek sípoló motorhang nélkül!), vagy pedig valóban fütyül, sikít, üvölt. Majd kijavítotok ha hülyeség, mert hogy többféle turbó van, de én ezt a 2 "kategóriát" meg tudtam eddig különböztetni, és látszott is, hogy 5 ezer km -es berlingó az elsőbe tartozik, a 180 ezres szarrátaposott lízinges kis ford meg az utóbbiba stb..
Meg közben nekem is hagy legyen már egy turbós kérdésem: szóval semmilyen autót nem hajtunk szarrá hidegen, ez világos (az meg egyértelmű, hogy alapjáraton nem padlózunk). De ugye egy turbóssal lehet dinamikusan haladni nagyon meghajtás/pörgetés nélkül is, míg a szívóval nem. Tehát pl. anélkül, hogy szét lenne pörgetve, pl ahogy írtad 2000rpm környékén tartva, lehet nagy gyorsításokkal terhelni egyből? Mert így tippre azért az sem egészséges, hiába nem túl magas a fordulat, azért az a terhelés valahol csak jelentkezik, nem?
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #45048 üzenetére
2000-es fordulatnál simán lehet vele előzni, kilő mint az ágyúgolyó
1700-tól szokott szivni (attól függ ugye milyen a turbó) 2 ezernél már olyat pippant hogy lehet menni.
Én mikor előszőr vezettem turbós dizelt, ugyan úgy előztem mint a benzinessel, hang alapján ugyan úgy váltottam, pörgettem (nem a műszerfalat néztem hanem éppen előzésben voltam és a forgalmat, gyalogosokat figyeltem.). Mikor visszatértem a saját sávomba akkor láttam hogy 110-el megyek
2 ezernél már lehet neki tolni nyugodtan, padlózni nem érdemes és felesleges, hanem szépen egyenletesen kell neki tolni a gázt, nem tol akkora koromfelhőt (vagy egyáltalán nem is füstöl), és ugyan úgy megy. Ha lepadlózza az ember csak annyi történik hogy feleslegesen kap több naftát a gép amivel marhára nem tud semmit kezdeni, kormol de nem fog jobban menni.
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Politika
- Hobby elektronika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tőzsde és gazdaság
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Foxpost
- Magisk
- Linux kezdőknek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.